BMW i8 - productieversie op p. 4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 6434
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door tomgtr » 03 sep 2013, 16:50

Jussi schreef:De achterliggende reden voor dit soort wagens is om de gemiddelde CO2-uitstoot van het assortiment te drukken. Het is een verplichting van Europa om de CO2 uitstoot van het wagenpark te verminderen, ook al sputtert Duitsland tegen. Door de i3 en i8 te lanceren, kan BMW motoren blijven bouwen die iets boven de gemiddelde uitstoot zitten.

Deze oefening zien we niet alleen bij BMW gebeuren. Ook andere merken vergrijpen zich eraan.

Dan moeten ze er wel een paar verkopen.

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2810
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Jussi » 03 sep 2013, 16:57

tomgtr schreef:
Jussi schreef:De achterliggende reden voor dit soort wagens is om de gemiddelde CO2-uitstoot van het assortiment te drukken. Het is een verplichting van Europa om de CO2 uitstoot van het wagenpark te verminderen, ook al sputtert Duitsland tegen. Door de i3 en i8 te lanceren, kan BMW motoren blijven bouwen die iets boven de gemiddelde uitstoot zitten.

Deze oefening zien we niet alleen bij BMW gebeuren. Ook andere merken vergrijpen zich eraan.

Dan moeten ze er wel een paar verkopen.
Moet niet van Europa, denk ik.

Hier is er een stuk over te lezen:

http://www.economist.com/blogs/schumpet ... fighting-0

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Max V » 03 sep 2013, 22:07

Dikke prima toch? Als dit ervoor zorgt dat ze gewoon dikke auto's kunnen blijven produceren, dan lijkt het me een prima excuus. Overigens is het gewoon een prachtige auto, ik hou wel van dat moderne.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 16304
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door dvh » 04 sep 2013, 10:18

:df:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (119.88 KiB) 2150 keer bekeken

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12586
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 04 sep 2013, 10:42

Zo zonde. Een paar jaar terug hadden ze die Quattro Concept, die had 408 pk en woog 1.300 kilo. Nu hebben ze er een Sport Quattro van gemaakt, die 550 sportkilo's zwaarder is (en kennelijk 700 pk nodig heeft om nog een beetje vooruit te komen).

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 16304
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door dvh » 04 sep 2013, 10:47

Persoonlijk heb ik er helemaal niks mee.
Ook niet met deze bmw.

Zo'n Tesla is nog een leuk ding! Maar daar hoor je vrijwel niemand over. En het bestaat al jaren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12586
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 04 sep 2013, 10:58

Dat vind ik dan weer niks, die is 100% elektrisch. Dan heb je een sportauto waarmee je niet bij de Route Napoleon en de Stelvio kunt komen, en als je er het circuit mee opgaat wordt 'ie te warm.

Die Audi is nu met een stekker, die vorige concept (die dus 550 kg lichter was) had gewoon de vijfcilinder die ze ook in andere modellen gebruiken.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 16304
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door dvh » 04 sep 2013, 11:31

100% electrisch is toch goed?
Circuit niet op kunnen lijkt me inrelevant. Daar zijn dit soort auto's ook niet voor.

Je koopt een electrische auto voor de bijtelling.
En de overheid vind/denkt dat het beter voor het milieu is.

Wat heb je aan een (te) zware hybride die en niet zuinig is. En te zwaar voor het circuit. En ook een bak geld kost qua aanschaf.

Enige voordeel nu nog zijn alle wettelijke financiele voordeeltjes die straks ook weg zijn.
En wat heb je dan?

Suffe niet volledig electrische auto's met dikke accupakketen die duurder en schadelijker zijn om te maken. Die ook geen voordeel bieden tov bestaande atmosferische modellen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13002
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Petrolhead Tom » 04 sep 2013, 11:48

Snipe schreef:Zo zonde. Een paar jaar terug hadden ze die Quattro Concept, die had 408 pk en woog 1.300 kilo. Nu hebben ze er een Sport Quattro van gemaakt, die 550 sportkilo's zwaarder is (en kennelijk 700 pk nodig heeft om nog een beetje vooruit te komen).
+1

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12586
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 04 sep 2013, 12:47

dvh schreef:100% electrisch is toch goed?
Circuit niet op kunnen lijkt me inrelevant. Daar zijn dit soort auto's ook niet voor.
Die Tesla Roadster die je laat zien is een sportauto, en daar kun je dan alleen rondjes om je huis mee rijden. Ik weet niet hoe het met jouw huis staat, maar waar ik woon heb je daarvoor geen sportauto nodig.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13002
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Petrolhead Tom » 11 sep 2013, 11:12

Fucking mooi dit:
@JethroBovingdon: This is quite freaky. RT @JerryZhu3: Do you notice that a Porsche 911 is hiden in BMW i8? @JethroBovingdon http://t.co/LT3rzboYcr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35836
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 11:54

LOL , goed gezien!

Hier meer. Ik heb er niks mee, al vind ik de zijkant erg fraai, de voorkant wel leuk en de achterkant helemaal niks. Wielen nul.

Interieur en techniek:Ok, maar 't moet wel heel goed rijden voor die prijs.

http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=887139" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12586
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 11 sep 2013, 12:03

Robin schreef: Hier meer. Ik heb er niks mee, al vind ik de zijkant erg fraai, de voorkant wel leuk en de achterkant helemaal niks. Wielen nul.

Interieur en techniek:Ok, maar 't moet wel heel goed rijden voor die prijs.
Grappig. Ik was gisteren op de IAA en ik vond de i8 dé auto van de show, met de i3 en de 918.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35836
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 13:20

Snipe schreef:
Robin schreef: Hier meer. Ik heb er niks mee, al vind ik de zijkant erg fraai, de voorkant wel leuk en de achterkant helemaal niks. Wielen nul.

Interieur en techniek:Ok, maar 't moet wel heel goed rijden voor die prijs.
Grappig. Ik was gisteren op de IAA en ik vond de i8 dé auto van de show, met de i3 en de 918.
Good for you!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12586
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 11 sep 2013, 14:19

Lol.
Ik vind 'm niet zozeer mooi qua uiterlijk of omdat 'ie een driecilinder heeft, maar vooral omdat ze proberen eens écht iets nieuws te doen en de ballen hebben om het op de markt te brengen. Er staat ook een opengewerkte i8, met alleen die CFRP-shell en de motoren op een chassis - schitterend om te zien.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13002
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Petrolhead Tom » 11 sep 2013, 14:58

Robin schreef:
Snipe schreef:
Robin schreef: Hier meer. Ik heb er niks mee, al vind ik de zijkant erg fraai, de voorkant wel leuk en de achterkant helemaal niks. Wielen nul.

Interieur en techniek:Ok, maar 't moet wel heel goed rijden voor die prijs.
Grappig. Ik was gisteren op de IAA en ik vond de i8 dé auto van de show, met de i3 en de 918.
Good for you!
@snipe ik snap de reactie van Robin wel. Baanbrekende techniek of niet. Het is geen 1M. :roll:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12586
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 11 sep 2013, 15:17

Dat het geen 1M is kan ik inderdaad niet ontkennen.

Een 1 M is wat mij betreft dé leukste BMW van de laatste jaren, maar een 6 Serie is ook geen 1 M. Dat ding is lomp en log, en ik zeg je: ik zou liever een i8 hebben.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9464
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ///Joost » 11 sep 2013, 15:24

Lol @ reacties.

Of je hem nou mooi of lelijk vindt, iedereen snapt toch wel dat dit een puur stukje brand marketing is. Het gaat om het presenteren van nieuwe techniek en vooruitstrevend design, zoals Porsche dat altijd gedaan heeft. En ja, dat komt met een prijskaartje (waarom is een Eames stoel zo duur?). De jarenlange ontwikkeling moet immers betaald worden.

Dat je de auto gaat vergelijken met een 911 is al helemaal raar. Dan heb je het gewoon niet begrepen. dit is een auto voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen. Niet voor de racetijgers die met 300+ over een circuit willen razen. Sterker nog, iemand die een i8 koopt, is waarschijnlijk JUIST GEEN potentiele klant voor Porsche.
Ik zet espresso met een Rancilio Silvia uit 1993. Oerdegelijke machine en niet te evenaren koffie. Had ik BMW i8 gereden, dan zou ik koffie zetten met de allerlaatste volautomaat. Niet te vergelijken dus.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13002
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Petrolhead Tom » 11 sep 2013, 15:30

///Joost schreef:Lol @ reacties.

Of je hem nou mooi of lelijk vindt, iedereen snapt toch wel dat dit een puur stukje brand marketing is. Het gaat om het presenteren van nieuwe techniek en vooruitstrevend design, zoals Porsche dat altijd gedaan heeft. En ja, dat komt met een prijskaartje (waarom is een Eames stoel zo duur?). De jarenlange ontwikkeling moet immers betaald worden.

Dat je de auto gaat vergelijken met een 911 is al helemaal raar. Dan heb je het gewoon niet begrepen. dit is een auto voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen. Niet voor de racetijgers die met 300+ over een circuit willen razen. Sterker nog, iemand die een i8 koopt, is waarschijnlijk JUIST GEEN potentiele klant voor Porsche.
Ik zet espresso met een Rancilio Silvia uit 1993. Oerdegelijke machine en niet te evenaren koffie. Had ik BMW i8 gereden, dan zou ik koffie zetten met de allerlaatste volautomaat. Niet te vergelijken dus.
Vette post Joost. Mooi verwoord. Wat ik bedoel te zeggen is het volgende: alles wat niet 1m gerelateerd is wordt afgefakkeld door de 1m brigade omdat het geen 1m is. Dikke kolder natuurlijk maar dat lijken zij niet in te zien.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35836
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 15:42

Petrolhead Tom schreef: @snipe ik snap de reactie van Robin wel. Baanbrekende techniek of niet. Het is geen 1M. :roll:

Deze reactie van jou snap ik niet Tom?

Ik zeg dat ie fraai van de zijkant is , interieur en techniek ok, maar 135k US$ vind ik wat veel.

:tong uitsteken:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35836
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 15:50

///Joost schreef:Lol @ reacties.

Of je hem nou mooi of lelijk vindt, iedereen snapt toch wel dat dit een puur stukje brand marketing is. Het gaat om het presenteren van nieuwe techniek en vooruitstrevend design, zoals Porsche dat altijd gedaan heeft. En ja, dat komt met een prijskaartje (waarom is een Eames stoel zo duur?). De jarenlange ontwikkeling moet immers betaald worden.

Dat je de auto gaat vergelijken met een 911 is al helemaal raar. Dan heb je het gewoon niet begrepen. dit is een auto voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen. Niet voor de racetijgers die met 300+ over een circuit willen razen. Sterker nog, iemand die een i8 koopt, is waarschijnlijk JUIST GEEN potentiele klant voor Porsche.
Ik zet espresso met een Rancilio Silvia uit 1993. Oerdegelijke machine en niet te evenaren koffie. Had ik BMW i8 gereden, dan zou ik koffie zetten met de allerlaatste volautomaat. Niet te vergelijken dus.
Zoiets inderdaad. Dus mooi, maar niks voor mij. Heeft nul met de 1M te maken, maar dat schijnt ene Tom niet in te willen zien.

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Tom » 11 sep 2013, 16:00

jonge wa dan vechte?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35836
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 16:21

:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door RVV » 11 sep 2013, 16:22

:lol:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 16304
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door dvh » 11 sep 2013, 16:29

:clap:

Anyway
Ben wel benieuwd wat het doet en hoe het rijdt.
Maar als het in de US al 139.000 kost...

Al een prijs bekend eigenlijk?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten