BMW i8 - productieversie op p. 4
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Waarom de 1M er nu bij gehaald moet worden is mij een raadsel Tom.
Buiten dat: prima zo'n i8 maar waarom bouwen ze er niet eerst een nieuwe M1 naast ? BMW is het enige merk ter wereld dat zich als sportief presenteert, maar geen sportwagen in het gamma heeft.
Daar waar Mercedes een luxe en comfort merk is, maar een SLS en een SLR in het gamma heeft. Om maar te zwijgen over de Black Editions.
BMW heeft de M modellen, maar een sportwagen hebben ze niet.
Tot de komst van de i8. En dan kom je met een 3-cilinder motor. In zoverre snap ik de post van Tom heel goed.
Heb zelf helemaal niets tegen een i8. Prima juist en juich dat ook toe, maar dit is niet de imago maker waar de wereld op zit te wachten. En BMW al helemaal niet.
Buiten dat: prima zo'n i8 maar waarom bouwen ze er niet eerst een nieuwe M1 naast ? BMW is het enige merk ter wereld dat zich als sportief presenteert, maar geen sportwagen in het gamma heeft.
Daar waar Mercedes een luxe en comfort merk is, maar een SLS en een SLR in het gamma heeft. Om maar te zwijgen over de Black Editions.
BMW heeft de M modellen, maar een sportwagen hebben ze niet.
Tot de komst van de i8. En dan kom je met een 3-cilinder motor. In zoverre snap ik de post van Tom heel goed.
Heb zelf helemaal niets tegen een i8. Prima juist en juich dat ook toe, maar dit is niet de imago maker waar de wereld op zit te wachten. En BMW al helemaal niet.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
^ Topverhaal.
Sportieve fabrikant zonder een echt sportwagen. En dit. Een 1500kg 3 cylinder met totaal 360pk.(Dat kickt toch niet bij pubers?:))) Voor 'n welgestelde boomknuffelaar misschien?
Sportieve fabrikant zonder een echt sportwagen. En dit. Een 1500kg 3 cylinder met totaal 360pk.(Dat kickt toch niet bij pubers?:))) Voor 'n welgestelde boomknuffelaar misschien?
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Prijs is vergelijkbaar met de Z8 destijds, dus als je inflatie meerekent was die duurder. En vooral in Nederland zal de i8 voordeliger uitvallen aangezien hij weinig tot geen straftaks krijgt.dvh schreef: Maar als het in de US al 139.000 kost...
Nou moet ik wel zeggen dat ik liever een Z8 zou hebben, maar ik denk dat hier ook wel een aantal mensen voor te porren is. Dit is namelijk ècht een uniek ding, waar de Z8 'gewoon' een prachtige(naar mijn mening) roadster is.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Mario...exact.
Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)
Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Harry Metcalfe heeft ermee gereden, die was er ontzettend enthousiast over omdat de i8 misschien een einde zou maken aan overpowered supercars met idioot brede banden. Vierwieldrifts in een auto met dezelfde bandenmaat als een Lotus Elise, wat wil je nog meer?Robin schreef:Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)
Kijk ook naar die Audi Sport Quattro, een concept car die nu in Frankfurt staat. Een jaar of drie terug kwamen ze met een concept car die 1300 kilo woog en een vijfcilinder met 408 pk had. Nu hebben ze er een hybride van gemaakt en is 'ie 550 kg zwaarder, dus hij heeft 700 pk. Doodzonde en totaal onzinnig.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Snipe schreef:Harry Metcalfe heeft ermee gereden, die was er ontzettend enthousiast over omdat de i8 misschien een einde zou maken aan overpowered supercars met idioot brede banden. Vierwieldrifts in een auto met dezelfde bandenmaat als een Lotus Elise, wat wil je nog meer?Robin schreef:Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)
Kijk ook naar die Audi Sport Quattro, een concept car die nu in Frankfurt staat. Een jaar of drie terug kwamen ze met een concept car die 1300 kilo woog en een vijfcilinder met 408 pk had. Nu hebben ze er een hybride van gemaakt en is 'ie 550 kg zwaarder, dus hij heeft 700 pk. Doodzonde en totaal onzinnig.
Dikgedrukt: Mee eens. En dat doen we a.s zondag weer. OK iets breder rubber (225 rondom)
Verder ging 't ook om 't imago en dan is 'n SLS of R8 wel even wat anders dan dit ding(niet qua rijden en techniek, maar qua imago/beleving)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Ja, natuurlijk is een SLS of R8 wel wat anders. Ik vind het wel cool dat ze daar niet dom achteraan hobbelen maar met iets heel nieuws komen. En wie weet komt die opvolger van de M1 over een paar jaar toch nog een keer
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
+1, de i8 is ook helemaal niet bedoeld als supersportwagen, en hij past perfect in het doorsnee clientele van BMW, die auto's willen rijden met power, die goed op de weg liggen en hier en daar een beetje comfortabel zijn.Snipe schreef:Ja, natuurlijk is een SLS of R8 wel wat anders. Ik vind het wel cool dat ze daar niet dom achteraan hobbelen maar met iets heel nieuws komen. En wie weet komt die opvolger van de M1 over een paar jaar toch nog een keer
Specs van de i8:
0-100 in 4.4s
80-120 in 4.5s
Gecombineerd brandstofverbruik van 2.5 L/100 km (1 op 40) icm hypermoderne techniek
Weegt net zo veel als m'n E36 M3...
Dat vind ik toch leuke cijfers. Grote kans dat dit blok, of in grove vorm, doorgevoerd gaat worden naar auto's in een lagere klasse (de M modellen wellicht??). BMW geeft juist de koers aan die ze gaan varen en nee, BMW maakt geen powerkanonnen a la Porsche of Ferrari.
Dus waarom zouden ze een V12 supercar maken die totaal als een zwart schaap buiten de rest van de BMW familie staat?
-
- Berichten: 21719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Ik denk dat het voor BMW wel een slimme zet is, maar ze richten zich meer en meer op een andere doelgroep. Dit is meer voor de hippe succesvolle manager die cool voor de dag wil komen. Teveel een merk gecreëerd door marketing. Zal ook ongetwijfeld goed verkopen want die markt is waarschijnlijk groter. Maar ga je zo'n i8 regelmatig op de Ring zien? Ik denk van niet (ondanks dat ie het er best goed zal doen, ze hebben er niet voor niets een testcentrum). Het staat te ver af van wat de echte liefhebber graag wil.
Dit had gewoon een soort goedkopere en minder krachtige Porsche 918 Spyder moeten zijn... lichtgewicht chassis met een racemotor zoals Porsche heeft (afkomstig van M) aangevuld met elektromotoren om aan emissie- en zuinigheidseisen te voldoen.
Dus 1250kg met (gecombineerd elektro/benzine) 350pk en in plaats van een 3 cilinder met 2 turbo's een hoogtoerige atmo 4 of 6 cilinder van de M-afdeling.
Nu ben ik ook (nog) geen fan van die 918 Spyder (zie filmpje Harris paar maand terug: hoe zou die auto geweest zijn zonder elektromotoren en veel lager gewicht? die vraag stel ik mij ook..) maar die motor zit tegen de racerij aan qua alles, dat klinkt geweldig, die belachelijke recordtijd op de Ring, je merkt aan die techneuten (weer: zie filmpjes Harris) dat ze met veel passie en autohart op juiste plek eraan gewerkt hebben.. ondanks accu's/elektro toch voor het beste van het beste gaan op sportautogebied om er een echte Porsche van te maken.. dat weet mij wel te raken...
Een i8.. nee daar heb ik dat niet bij.. beetje te "lifestyle".
Dit had gewoon een soort goedkopere en minder krachtige Porsche 918 Spyder moeten zijn... lichtgewicht chassis met een racemotor zoals Porsche heeft (afkomstig van M) aangevuld met elektromotoren om aan emissie- en zuinigheidseisen te voldoen.
Dus 1250kg met (gecombineerd elektro/benzine) 350pk en in plaats van een 3 cilinder met 2 turbo's een hoogtoerige atmo 4 of 6 cilinder van de M-afdeling.
Nu ben ik ook (nog) geen fan van die 918 Spyder (zie filmpje Harris paar maand terug: hoe zou die auto geweest zijn zonder elektromotoren en veel lager gewicht? die vraag stel ik mij ook..) maar die motor zit tegen de racerij aan qua alles, dat klinkt geweldig, die belachelijke recordtijd op de Ring, je merkt aan die techneuten (weer: zie filmpjes Harris) dat ze met veel passie en autohart op juiste plek eraan gewerkt hebben.. ondanks accu's/elektro toch voor het beste van het beste gaan op sportautogebied om er een echte Porsche van te maken.. dat weet mij wel te raken...
Een i8.. nee daar heb ik dat niet bij.. beetje te "lifestyle".
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
De specs vind ik voor 'n 3 pitter fenomenaal:)///Joost schreef:+1, de i8 is ook helemaal niet bedoeld als supersportwagen, en hij past perfect in het doorsnee clientele van BMW, die auto's willen rijden met power, die goed op de weg liggen en hier en daar een beetje comfortabel zijn.Snipe schreef:Ja, natuurlijk is een SLS of R8 wel wat anders. Ik vind het wel cool dat ze daar niet dom achteraan hobbelen maar met iets heel nieuws komen. En wie weet komt die opvolger van de M1 over een paar jaar toch nog een keer
Specs van de i8:
0-100 in 4.4s
80-120 in 4.5s
Gecombineerd brandstofverbruik van 2.5 L/100 km (1 op 40) icm hypermoderne techniek
Weegt net zo veel als m'n E36 M3...
Dat vind ik toch leuke cijfers. Grote kans dat dit blok, of in grove vorm, doorgevoerd gaat worden naar auto's in een lagere klasse (de M modellen wellicht??). BMW geeft juist de koers aan die ze gaan varen en nee, BMW maakt geen powerkanonnen a la Porsche of Ferrari.
Dus waarom zouden ze een V12 supercar maken die totaal als een zwart schaap buiten de rest van de BMW familie staat?
En tuurlijk zien we dit doorgevoerd in andere lagere modeelen straks, mee eens.
Dikgedrukt: Porsche of Ferrari? Kijk evem naar naaste concurrenten Benz met de SLS en SLR 700nogwat, en Audi met 'n R8 V10 etc. Dan is 't toch gewoon jammer dat zo'n sportief merk geen echt dikke V12 700pk achtige jongen uitbrengt, al is 't alleen maar om 't imago. BMW draait goed. Dat zwarte schaap zie ik niet zozeer.
Dikgedrukt. Mee eens. Rest ook. Een echte rambak hightech SLS R8 Porker ferrari concurrent. Dat is dit helemaal niet.Tom schreef:Ik denk dat het voor BMW wel een slimme zet is, maar ze richten zich meer en meer op een andere doelgroep. Dit is meer voor de hippe succesvolle manager die cool voor de dag wil komen. Teveel een merk gecreëerd door marketing. Zal ook ongetwijfeld goed verkopen want die markt is waarschijnlijk groter. Maar ga je zo'n i8 regelmatig op de Ring zien? Ik denk van niet (ondanks dat ie het er best goed zal doen, ze hebben er niet voor niets een testcentrum). Het staat te ver af van wat de echte liefhebber graag wil.
Dit had gewoon een soort goedkopere en minder krachtige Porsche 918 Spyder moeten zijn... lichtgewicht chassis met een racemotor zoals Porsche heeft (afkomstig van M) aangevuld met elektromotoren om aan emissie- en zuinigheidseisen te voldoen.
Dus 1250kg met (gecombineerd elektro/benzine) 350pk en in plaats van een 3 cilinder met 2 turbo's een hoogtoerige atmo 4 of 6 cilinder van de M-afdeling.
Nu ben ik ook (nog) geen fan van die 918 Spyder (zie filmpje Harris paar maand terug: hoe zou die auto geweest zijn zonder elektromotoren en veel lager gewicht? die vraag stel ik mij ook..) maar die motor zit tegen de racerij aan qua alles, dat klinkt geweldig, die belachelijke recordtijd op de Ring, je merkt aan die techneuten (weer: zie filmpjes Harris) dat ze met veel passie en autohart op juiste plek eraan gewerkt hebben.. ondanks accu's/elektro toch voor het beste van het beste gaan op sportautogebied om er een echte Porsche van te maken.. dat weet mij wel te raken...
Een i8.. nee daar heb ik dat niet bij.. beetje te "lifestyle".
Dus is 't wachten op de opvolger van de M1 ofzo. Dat zijn ze imho verplicht, want hoe kunnen Audi en Benz er wél mee wegkomen dan? Ergo Porker en Ferrari, Lambo ook. De poen is er, de engineers zijn er de technologie is er, en dan komen ze met dit ding. Leuk en aardig, maar wel 135k US$. Daar haal je daaro 2x 'n M4 voor straks...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Robin, ik begrijp je gedachtegang wel hoor. Echter zie ik de R8 en SLS/SLR ook als echte buitenbeentjes. Ze hebben m.i. de merken Benz en Audi niets veranderd, alhoewel zij zich misschien wel zo proberen te profileren. BMW heeft gewoon een andere aanpak. Ze proberen de sportiviteit in hun hele modellenlijn door te voeren, ipv op een paard te wedden. Tot nu toe legt het ze geen windeieren, want ze blijven de 'sportiefste' van de drie.
Dat ze geen supercar in hun gamma hebben is absoluut jammer! Maar begrijpen kan ik het wel.
Dat ze geen supercar in hun gamma hebben is absoluut jammer! Maar begrijpen kan ik het wel.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Ook mijn gedachtengang hoor Joost. Ik snap BMW natuurlijk, maar het moet geen Apple worden of erger Nokia.///Joost schreef:Robin, ik begrijp je gedachtegang wel hoor. Echter zie ik de R8 en SLS/SLR ook als echte buitenbeentjes. Ze hebben m.i. de merken Benz en Audi niets veranderd, alhoewel zij zich misschien wel zo proberen te profileren. BMW heeft gewoon een andere aanpak. Ze proberen de sportiviteit in hun hele modellenlijn door te voeren, ipv op een paard te wedden. Tot nu toe legt het ze geen windeieren, want ze blijven de 'sportiefste' van de drie.
Dat ze geen supercar in hun gamma hebben is absoluut jammer! Maar begrijpen kan ik het wel.
Maar dikgedrukt heb ik 'moeite'mee.
De gadachtegang van BMW NU is niet iets waar ik een BMW voor koos. Dat was 'n E30 M3, een ouwe E28/34/39 M5, een M1 natuurlijk een CSL en een McLaren F1 zegmaar. Niet hun 'groene' gedachtengang.
Want we weten dat dat hypocriet /een farce en eigenlijk 'n leugen is(overheden en hun politieke correctheid, niet zozeer BMW en andere fabrikanten, die worden gedwongen)
Downsizing prima(niet doelend op 'n 518i zuinigheidswonder van 1500 plus kg) , maar niet zodat 't rijplezier in 't geding komt(bij BMW) en daar weet ik 100% zeker van dat dat bij de i8 WEL goed komt, maar bij 80% van de huidige nieuwe BMWs gewoon niet...haal dan gewoon 'n ander merk in die klasse. Dat was vroeger wel anders.
Mede daarom HOOP ik dat er 'n M1 opvolger in de pijplijn zit. Dat ze 't nog niet vergeten zijn met enthousiasme rijdersauto's te bouwen. Want de spoeling is dun bij hun:)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Ja, eens. Ze zullen wel gewoon een behoorlijke hap subsidie krijgen van de overheid, bedoeld om deze in groene energie te steken. Daar is de i3 en i8 uit voort gekomen. Alles draait om de centen uiteraard, zeker in deze tijd. En je wilt zo veel mogelijk doen met andermans geld. In dat plaatje past niet een M1-like auto. Hopelijk dat ze in de toekomst wel weer dat pad gaan bewandelen. Het zou wel mooi zijn.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Dat zuinig-en-meer-comfort-gedoe zijn ze al heel lang mee bezig. Na de 2002 was de E21 3 Serie een heel stuk zwaarder en softer, Rob Slotemaker brandde het ding volledig af. En over de 2002 gesproken, bij de Olympische Spelen in München lieten ze er een elektrische versie van zien. Van de 3 en 5 Serie werden in de jaren '80 zuinige ETA-versies op de markt gebracht (geen idee waarom die naar een terroristenclub werden vernoemd) en er kwamen zelfs diesels. Dat alles stond niet in de weg dat die auto's waar jij het over hebt er ook kwamen: E30 M3, M1, M5, etc.Robin schreef:De gadachtegang van BMW NU is niet iets waar ik een BMW voor koos. Dat was 'n E30 M3, een ouwe E28/34/39 M5, een M1 natuurlijk een CSL en een McLaren F1 zegmaar. Niet hun 'groene' gedachtengang.
Want we weten dat dat hypocriet /een farce en eigenlijk 'n leugen is(overheden en hun politieke correctheid, niet zozeer BMW en andere fabrikanten, die worden gedwongen)
Downsizing prima(niet doelend op 'n 518i zuinigheidswonder van 1500 plus kg) , maar niet zodat 't rijplezier in 't geding komt(bij BMW) en daar weet ik 100% zeker van dat dat bij de i8 WEL goed komt, maar bij 80% van de huidige nieuwe BMWs gewoon niet...haal dan gewoon 'n ander merk in die klasse. Dat was vroeger wel anders.
Mede daarom HOOP ik dat er 'n M1 opvolger in de pijplijn zit. Dat ze 't nog niet vergeten zijn met enthousiasme rijdersauto's te bouwen. Want de spoeling is dun bij hun:)
En dan die i3 en i8. Dat die auto's zuinig zijn, geloof ik verder wel. Die R8 en SLS waar jij het over hebt zijn zonder hybride-gedoe en dikke accupakketten zwaarder dan een i8. En die i3? Er is voor het eerst in tijden weer een achterwielaangedreven BMW die minder dan 1.200 kg weegt. Dat moet je toch bijna wel een goed idee vinden?
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Snipe schreef:Dat zuinig-en-meer-comfort-gedoe zijn ze al heel lang mee bezig. Na de 2002 was de E21 3 Serie een heel stuk zwaarder en softer, Rob Slotemaker brandde het ding volledig af. En over de 2002 gesproken, bij de Olympische Spelen in München lieten ze er een elektrische versie van zien. Van de 3 en 5 Serie werden in de jaren '80 zuinige ETA-versies op de markt gebracht (geen idee waarom die naar een terroristenclub werden vernoemd) en er kwamen zelfs diesels. Dat alles stond niet in de weg dat die auto's waar jij het over hebt er ook kwamen: E30 M3, M1, M5, etc.Robin schreef:De gadachtegang van BMW NU is niet iets waar ik een BMW voor koos. Dat was 'n E30 M3, een ouwe E28/34/39 M5, een M1 natuurlijk een CSL en een McLaren F1 zegmaar. Niet hun 'groene' gedachtengang.
Want we weten dat dat hypocriet /een farce en eigenlijk 'n leugen is(overheden en hun politieke correctheid, niet zozeer BMW en andere fabrikanten, die worden gedwongen)
Downsizing prima(niet doelend op 'n 518i zuinigheidswonder van 1500 plus kg) , maar niet zodat 't rijplezier in 't geding komt(bij BMW) en daar weet ik 100% zeker van dat dat bij de i8 WEL goed komt, maar bij 80% van de huidige nieuwe BMWs gewoon niet...haal dan gewoon 'n ander merk in die klasse. Dat was vroeger wel anders.
Mede daarom HOOP ik dat er 'n M1 opvolger in de pijplijn zit. Dat ze 't nog niet vergeten zijn met enthousiasme rijdersauto's te bouwen. Want de spoeling is dun bij hun:)
En dan die i3 en i8. Dat die auto's zuinig zijn, geloof ik verder wel. Die R8 en SLS waar jij het over hebt zijn zonder hybride-gedoe en dikke accupakketten zwaarder dan een i8. En die i3? Er is voor het eerst in tijden weer een achterwielaangedreven BMW die minder dan 1.200 kg weegt. Dat moet je toch bijna wel een goed idee vinden?
Dat klopt ook en dat weet ik ook wel natuurlijk. Maar we leven nu en niet toen:)
Dikgedrukt: Machtig skitterend. 400pk heeft ie toch?:)
R8 en SLS zijn onvergelijkbaar met i8. Ze zijn zwaarder, maar ze hebben échte motoren...
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
In principe zijn de modellen gewoon vooruitstrevend, en dat kan je mooi vinden.
Ik vind het vooral mooi als ze die techniek straks in een gewoon jasje geperfectioneerd word doorgevoerd.
Een 3 serie van 1350 kg?! JA! Ik geloof wel dat BMW liefhebber zich omkeren, maar helaas..... Ze moeten met de tijd mee.
Ik vind het vooral mooi als ze die techniek straks in een gewoon jasje geperfectioneerd word doorgevoerd.
Een 3 serie van 1350 kg?! JA! Ik geloof wel dat BMW liefhebber zich omkeren, maar helaas..... Ze moeten met de tijd mee.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)ErikS schreef:In principe zijn de modellen gewoon vooruitstrevend, en dat kan je mooi vinden.
Ik vind het vooral mooi als ze die techniek straks in een gewoon jasje geperfectioneerd word doorgevoerd.
Een 3 serie van 1350 kg?! JA! Ik geloof wel dat BMW liefhebber zich omkeren, maar helaas..... Ze moeten met de tijd mee.
Ze 'moeten' niks. natuurlijk.
Ik ben ook eerder autorijliefhebber dan brochurewanker. En veel groene electronica gecombineerd met mechanica wil ik wel aan wennen, maar blijf gek op 'mechanisch' rijden.
En snap ook echt wel dat een i8 de toekomst is, een i3...? Dan liever 'n Prius:))
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Denk eerder rond de 1400/1450.......Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Kentekengewicht 1370(?)ErikS schreef:Denk eerder rond de 1400/1450.......Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)
Hoe bedoel je dan 'n 3 serie van 1350kg en JA! (?)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Dat begrijp ik dus niet. Een plug-in Prius is net zo duur als een i3 met range extender. En dan kies jij liever de Prius?Robin schreef:een i3...? Dan liever 'n Prius:))
Liever 136 pk dan 170?
Liever in 10,7 sec naar de 100 dan in 7,9?
Liever voorwielaandrijving dan achterwielaandrijving?
Liever een theoretisch verbruik van 1 op 46 dan 1 op 166?
Liever 1.390 kg dan 1.290 kg?
Liever een sufgeitenwollensokkengroenlinksding dan een fatsoenlijk rijdende auto?
Liever een conventionele berg staal dan die mooie CFRP-constructie?
Begrijp me niet verkeerd, ik rijd ook liever in een 1 M of een 330i of een E30 M3, maar de i3 lijkt me nou eens een elektrische auto waarbij je er in ieder geval niet al te veel last van hebt.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Tov de huidige series? Die hebben toch obesitas?Robin schreef:Kentekengewicht 1370(?)ErikS schreef:Denk eerder rond de 1400/1450.......Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)
Hoe bedoel je dan 'n 3 serie van 1350kg en JA! (?)
Lijkt mij een prima idee om door dit soort ontwikkelingen bepaalde technieken gangbaar/voordeliger te maken zodat ze ook in de huidige modellenrange kunnen worden verwerkt.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Aha, op die manier, ik begreep je dus wél goed. Klopt. Obesitas , van BMW 3er tot Porsche 918 , ze hebben er allemaal last vanErikS schreef:Tov de huidige series? Die hebben toch obesitas?
Lijkt mij een prima idee om door dit soort ontwikkelingen bepaalde technieken gangbaar/voordeliger te maken zodat ze ook in de huidige modellenrange kunnen worden verwerkt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
BMW i9
lees net dat er ook een i9 komt...
gaat leuk worden denk
gaat leuk worden denk
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 81411.html" onclick="window.open(this.href);return false;BMW plant zum hundertjährigen Firmenbestehen 2016 einen neuen Supersportwagen. Dabei wird es sich um einen i9 handeln, der die Tradition des M1 fortsetzen soll, aber nicht allein von einem Benziner angetrieben wird, sondern auch von einem starken Elektromotor. Das erfuhr auto motor und sport aus Unternehmenskreisen.
-
- Berichten: 21719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
Zouden ze er dan wel een atmo M blok instoppen?
Als ik de reviews van de i8 lees vinden ze het een hele goede auto.. alleen niemand is er nou echt enthousiast over.. als in wat een leuk/spannend weggedrag, wat een beleving of ik wil em niet inleveren etc.
Als ik de reviews van de i8 lees vinden ze het een hele goede auto.. alleen niemand is er nou echt enthousiast over.. als in wat een leuk/spannend weggedrag, wat een beleving of ik wil em niet inleveren etc.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW i8 - productieversie op p. 4
denk geen atmo...
lijkt wat op die S55 of hoe heet die uit de m4 e m3 en dat gekoppeld met elektromotor?Als Plug-in-Hybrid wird der Sportwagen von einer Kombination aus Elektromotor und Reihensechszylinder angetrieben und wird die Systemleistung von 362 PS des i8 deutlich übertreffen. Auch der Elektromotor selbst wird stärker sein.