BMW i8 - productieversie op p. 4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RonH
Berichten: 216
Lid geworden op: 02 jan 2011, 20:47

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door RonH » 04 apr 2012, 16:51

Rebel schreef:Hey Ron, leuk bedacht ;-)
Maar aan een goed design hangt vaak ook een iets hoger prijskaartje. Je kunt nu eenmaal niet een Lamborgini ontwerpen en fabriceren voor Dacia-prijzen. Ongeacht welke motor.
Deze i8 zou voor 60k misschien wel aftrek vinden, maar om er 170k aan uit te geven, moet je wel echt een BMW-psycho zijn.
Tuurlijk, daarom zei ik ook in een onmogelijk scenario op dit moment. Maar wat ik nou probeer te benadrukken is dat ik het hier puur heb over het uiterlijk van de auto.

Wat betreft 170k uit te geven aan een 3 cilinder met elektromotor, dan ben je inderdaad een beetje los in je hoofd. Liever een 1M en 3 E30 M3's :lol: Maar dat is natuurlijk mijn keuze

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door ErikMartijn » 04 apr 2012, 17:24

romo schreef:
Rebel schreef:De werkelijke versie zal veel minder "scherp" zijn. Verder zullen ze nooit de behaalde verbruikscijfers halen. Denk je nu werkelijk dat als je met een 1500cc -200pk motortje vermogen gaat vragen dat je dan nog aan een dergelijk verbruik komt? De actieradius van het electrische gedeelte, 35 km, is ronduit belachelijk. Zelfs een Duracel-konijn loopt nog verder op batterijen. Tot slot de prijs. Op diverse sites worden prijzen genoemd van 250.000 US Dollar. Ga er maar van uit dat deze spider niet onder de 170.000 euro weg gaat.
Een Koreaans ontwerp met een Vespa-motor en een BMW badge. Nee klopt Romo, veel beter wordt het niet.

Helemaal mee eens, welke auto haalt wel haar verbruikscijfers, haar vermogens cijfers, die Audi van jou?

CONCEPT CAR...................LEZEN, het is en blijft een vak............
Wat veel mensen vergeten is dat die verbruikscijfers allemaal gestandaardiseerd zijn, dus het is een bepaalde testcyclus waarbij dat verbruik behaald wordt met verschillende belastingen. Het is in een gesloten omgeving getest en heeft dus ook niks met het echte weggebruik te maken. De cijfers kloppen wel degelijk, maar alleen in het toerengebied en de belasting waar het in is getest.

Zo'n soort cyclus dus:

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Knot » 17 sep 2012, 08:14

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7GE6SGcT ... r_embedded#![/youtube]

Ik vind er eerlijk gezegd nog wel pit EN een grappige roffel in zitten.

Blijft natuurlijk dat het nooit een 6 in lijn zal worden, die moet je koesteren!

ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door ErikS » 17 sep 2012, 08:31

Niet slecht... ook niet sloom....

Geen R6 maar zeker niet slechter dan een 4 cilinder.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Robin » 17 sep 2012, 08:36

ErikS schreef:Niet slecht... ook niet sloom....

Geen R6 maar zeker niet slechter dan een 4 cilinder.
Zo op 't eerste geluid klinkt ie beter dan de N20 4 cylinder. Ik herinner me die 3 cylinder Altootjes en Daihatsutjes(?) die klonken best stoer. Zat geen snelheid in natuurlijk.

Het is per slot van rekening een halve 6.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Petrolhead Tom » 17 sep 2012, 08:55

Perfecte motor als je het mij vraagt. Waar de motorbouwers van Bmw zich vroeger bezighielden om een parel van een atmo zes in lijn te ontwikkelen wenden ze nu alle kennis en kunde aan om een parel van een drie cilinder te maken. Ik juich het toe!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Knot » 17 sep 2012, 09:52

Ik heb m liever dan een 4 cilinder, dat vind ik (buiten >8000rpm of boxer) helemaal niks.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Hielke » 17 sep 2012, 10:03

http://www.groepsdynamiek.nl/cognitieve ... antie.html

Ding loopt als een schijthuis mannen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door GTRene » 17 sep 2012, 10:45

Knot schreef:Ik heb m liever dan een 4 cilinder, dat vind ik (buiten >8000rpm of boxer) helemaal niks.
klinkt wel beter dan...idd :D
leuk iets voor kleine lichte voertuigen denk.

kan BMW deze weer van stal halen...de just-4/2 concept

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Knot » 17 sep 2012, 12:52

Als dat blok(je) 200 of 220pk krijgt kan ie toch makkelijk als 520i geleverd worden, dat is nu maar 184pk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door GTRene » 17 sep 2012, 13:20

ligt er aan, die zijn best zwaar en je hebt dan redelijk wat nm nodig vind ik...
nu weet ik niet hoeveel nm zo'n 3 pitter turbo heeft?

wellicht ook oke voor hybride's en of de nog te komen kleine BMW's

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Tristan » 17 sep 2012, 15:19

Als je niets zou zeggen dat het een 3-cil is, zou 99% denken dat het een 6-cil is.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Spijkerhard » 18 sep 2012, 13:18

Nou, die 1% koffiemolen ratel overroffelt ( :tooth: ) toch wel die '99%' bij mij hoor!

Niet dat ik iets tegen een 3pitter heb, maar +1 voor Hielke en cognitieve discrepantie. :lol:

Leuke concept trouwens, René, die kende ik nog niet. Is de ontwerper naar KTM gegaan?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Petrolhead Tom » 18 sep 2012, 19:09

Zo'n 3 pitter klinkt gewoon geniaal. Ooit wel eens een Aygo met sportpoef gehoord? :strong:


Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Tom » 12 mar 2013, 17:47

Evo heeft een filmpje ervan.
Ding klinkt als een opgevoerde grasmaaier. Vind zo'n 3 cilinder echt een fail in een dergelijke auto.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Snipe » 03 sep 2013, 13:16

Nou, daar is 'ie dan, de productieversie van de i8:
http://www.driving-fun.com/3321/home/ne ... wroom.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

De deuren lijken me nogal dik voor zo'n lichtgewicht-carbon-elke-kilo-is-er-één-auto.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Petrolhead Tom » 03 sep 2013, 13:26

Is er al een richtprijs?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Xave30 » 03 sep 2013, 13:30

S2000 moet je uiteraard wegdoen om deze i8 te kopen Tom. Lancer Evo sla je maar over. :thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Petrolhead Tom » 03 sep 2013, 13:31

Xave30 schreef:S2000 moet je uiteraard wegdoen om deze i8 te kopen Tom. Lancer Evo sla je maar over. :thumbup:
Ik weet de prijs niet maar ik weet wel dat ik hem toch niet kan betalen. :tooth:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Xave30 » 03 sep 2013, 13:35

:lol:

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Tom » 03 sep 2013, 13:48

Valt mij op dat ze vrij dicht bij de concept zijn gebleven. Dat had ik echt niet verwacht. Hij ziet er dus wel strak uit.
Interieur doet mij denken aan de laatste generatie Civic... spaceship interieur... en dat is geen compliment... wat een drukke teringbende hebben ze er bij BMW van gemaakt.

Verder kan ik er weinig positief over zijn. Sportauto's hoor je vooral met emotie te kopen.. niet met je verstand.. en met een 3 cilinder uit een bromfiets en accupakket lijkt die emotie mij ver te zoeken. Het zal ongetwijfeld de prestaties hebben (en het uiterlijk/imago) maar that's it. Mij doet het voorlopig niks. Ik ben wel benieuwd naar het gewicht, ze roepen al jaren dat ze high tech materialen gaan gebruiken voor een laag gewicht. Zal zo rond de 1250kg zijn?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Tristan » 03 sep 2013, 14:03

Technisch hoogstandje, meer niet. Voor de rest vind ik 'm niet mooi en zou niet weten waarom ik deze auto moet kopen ipv een 911. Zakelijk gezien misschien wel interessant qua subsidies maar dan liever een Tesla Model S. Dus kan de auto niet zo goed plaatsen eigenlijk.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 03 sep 2013, 14:11

Tom schreef:Ik ben wel benieuwd naar het gewicht, ze roepen al jaren dat ze high tech materialen gaan gebruiken voor een laag gewicht. Zal zo rond de 1250kg zijn?
Dat was al bekend, < 1490 kg

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Jussi » 03 sep 2013, 14:33

De achterliggende reden voor dit soort wagens is om de gemiddelde CO2-uitstoot van het assortiment te drukken. Het is een verplichting van Europa om de CO2 uitstoot van het wagenpark te verminderen, ook al sputtert Duitsland tegen. Door de i3 en i8 te lanceren, kan BMW motoren blijven bouwen die iets boven de gemiddelde uitstoot zitten.

Deze oefening zien we niet alleen bij BMW gebeuren. Ook andere merken vergrijpen zich eraan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 386 gasten