BMW i8 - productieversie op p. 4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Macboy » 11 sep 2013, 16:44

Waarom de 1M er nu bij gehaald moet worden is mij een raadsel Tom.

Buiten dat: prima zo'n i8 maar waarom bouwen ze er niet eerst een nieuwe M1 naast ? BMW is het enige merk ter wereld dat zich als sportief presenteert, maar geen sportwagen in het gamma heeft.

Daar waar Mercedes een luxe en comfort merk is, maar een SLS en een SLR in het gamma heeft. Om maar te zwijgen over de Black Editions.

BMW heeft de M modellen, maar een sportwagen hebben ze niet.

Tot de komst van de i8. En dan kom je met een 3-cilinder motor. In zoverre snap ik de post van Tom heel goed.

Heb zelf helemaal niets tegen een i8. Prima juist en juich dat ook toe, maar dit is niet de imago maker waar de wereld op zit te wachten. En BMW al helemaal niet.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 16:50

^ Topverhaal.

Sportieve fabrikant zonder een echt sportwagen. En dit. Een 1500kg 3 cylinder met totaal 360pk.(Dat kickt toch niet bij pubers?:))) Voor 'n welgestelde boomknuffelaar misschien?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Mari Oh Oh! » 11 sep 2013, 16:54

dvh schreef: Maar als het in de US al 139.000 kost...
Prijs is vergelijkbaar met de Z8 destijds, dus als je inflatie meerekent was die duurder. En vooral in Nederland zal de i8 voordeliger uitvallen aangezien hij weinig tot geen straftaks krijgt.

Nou moet ik wel zeggen dat ik liever een Z8 zou hebben, maar ik denk dat hier ook wel een aantal mensen voor te porren is. Dit is namelijk ècht een uniek ding, waar de Z8 'gewoon' een prachtige(naar mijn mening) roadster is.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 17:02

Mario...exact.

Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 11 sep 2013, 17:18

Robin schreef:Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)
Harry Metcalfe heeft ermee gereden, die was er ontzettend enthousiast over omdat de i8 misschien een einde zou maken aan overpowered supercars met idioot brede banden. Vierwieldrifts in een auto met dezelfde bandenmaat als een Lotus Elise, wat wil je nog meer? ;-)

Kijk ook naar die Audi Sport Quattro, een concept car die nu in Frankfurt staat. Een jaar of drie terug kwamen ze met een concept car die 1300 kilo woog en een vijfcilinder met 408 pk had. Nu hebben ze er een hybride van gemaakt en is 'ie 550 kg zwaarder, dus hij heeft 700 pk. Doodzonde en totaal onzinnig.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 17:20

Snipe schreef:
Robin schreef:Een supersportwagen heeft imho minimaal 6 cylinders(959, xj 220) maar liefst veel meer.
En qua pk's is 360 echt de helft van wat vandaaagdedag bijna normaal is:)
Harry Metcalfe heeft ermee gereden, die was er ontzettend enthousiast over omdat de i8 misschien een einde zou maken aan overpowered supercars met idioot brede banden. Vierwieldrifts in een auto met dezelfde bandenmaat als een Lotus Elise, wat wil je nog meer? ;-)

Kijk ook naar die Audi Sport Quattro, een concept car die nu in Frankfurt staat. Een jaar of drie terug kwamen ze met een concept car die 1300 kilo woog en een vijfcilinder met 408 pk had. Nu hebben ze er een hybride van gemaakt en is 'ie 550 kg zwaarder, dus hij heeft 700 pk. Doodzonde en totaal onzinnig.

Dikgedrukt: Mee eens. En dat doen we a.s zondag weer. OK iets breder rubber (225 rondom)

Verder ging 't ook om 't imago en dan is 'n SLS of R8 wel even wat anders dan dit ding(niet qua rijden en techniek, maar qua imago/beleving)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 11 sep 2013, 17:37

Ja, natuurlijk is een SLS of R8 wel wat anders. Ik vind het wel cool dat ze daar niet dom achteraan hobbelen maar met iets heel nieuws komen. En wie weet komt die opvolger van de M1 over een paar jaar toch nog een keer ;-)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ///Joost » 11 sep 2013, 19:19

Snipe schreef:Ja, natuurlijk is een SLS of R8 wel wat anders. Ik vind het wel cool dat ze daar niet dom achteraan hobbelen maar met iets heel nieuws komen. En wie weet komt die opvolger van de M1 over een paar jaar toch nog een keer ;-)
+1, de i8 is ook helemaal niet bedoeld als supersportwagen, en hij past perfect in het doorsnee clientele van BMW, die auto's willen rijden met power, die goed op de weg liggen en hier en daar een beetje comfortabel zijn.

Specs van de i8:
0-100 in 4.4s
80-120 in 4.5s
Gecombineerd brandstofverbruik van 2.5 L/100 km (1 op 40) icm hypermoderne techniek
Weegt net zo veel als m'n E36 M3...

Dat vind ik toch leuke cijfers. Grote kans dat dit blok, of in grove vorm, doorgevoerd gaat worden naar auto's in een lagere klasse (de M modellen wellicht??). BMW geeft juist de koers aan die ze gaan varen en nee, BMW maakt geen powerkanonnen a la Porsche of Ferrari.
Dus waarom zouden ze een V12 supercar maken die totaal als een zwart schaap buiten de rest van de BMW familie staat?

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Tom » 11 sep 2013, 19:46

Ik denk dat het voor BMW wel een slimme zet is, maar ze richten zich meer en meer op een andere doelgroep. Dit is meer voor de hippe succesvolle manager die cool voor de dag wil komen. Teveel een merk gecreëerd door marketing. Zal ook ongetwijfeld goed verkopen want die markt is waarschijnlijk groter. Maar ga je zo'n i8 regelmatig op de Ring zien? Ik denk van niet (ondanks dat ie het er best goed zal doen, ze hebben er niet voor niets een testcentrum). Het staat te ver af van wat de echte liefhebber graag wil.

Dit had gewoon een soort goedkopere en minder krachtige Porsche 918 Spyder moeten zijn... lichtgewicht chassis met een racemotor zoals Porsche heeft (afkomstig van M) aangevuld met elektromotoren om aan emissie- en zuinigheidseisen te voldoen.
Dus 1250kg met (gecombineerd elektro/benzine) 350pk en in plaats van een 3 cilinder met 2 turbo's een hoogtoerige atmo 4 of 6 cilinder van de M-afdeling.

Nu ben ik ook (nog) geen fan van die 918 Spyder (zie filmpje Harris paar maand terug: hoe zou die auto geweest zijn zonder elektromotoren en veel lager gewicht? die vraag stel ik mij ook..) maar die motor zit tegen de racerij aan qua alles, dat klinkt geweldig, die belachelijke recordtijd op de Ring, je merkt aan die techneuten (weer: zie filmpjes Harris) dat ze met veel passie en autohart op juiste plek eraan gewerkt hebben.. ondanks accu's/elektro toch voor het beste van het beste gaan op sportautogebied om er een echte Porsche van te maken.. dat weet mij wel te raken...
Een i8.. nee daar heb ik dat niet bij.. beetje te "lifestyle".

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 11 sep 2013, 21:42

///Joost schreef:
Snipe schreef:Ja, natuurlijk is een SLS of R8 wel wat anders. Ik vind het wel cool dat ze daar niet dom achteraan hobbelen maar met iets heel nieuws komen. En wie weet komt die opvolger van de M1 over een paar jaar toch nog een keer ;-)
+1, de i8 is ook helemaal niet bedoeld als supersportwagen, en hij past perfect in het doorsnee clientele van BMW, die auto's willen rijden met power, die goed op de weg liggen en hier en daar een beetje comfortabel zijn.

Specs van de i8:
0-100 in 4.4s
80-120 in 4.5s
Gecombineerd brandstofverbruik van 2.5 L/100 km (1 op 40) icm hypermoderne techniek
Weegt net zo veel als m'n E36 M3...

Dat vind ik toch leuke cijfers. Grote kans dat dit blok, of in grove vorm, doorgevoerd gaat worden naar auto's in een lagere klasse (de M modellen wellicht??). BMW geeft juist de koers aan die ze gaan varen en nee, BMW maakt geen powerkanonnen a la Porsche of Ferrari.
Dus waarom zouden ze een V12 supercar maken die totaal als een zwart schaap buiten de rest van de BMW familie staat?
De specs vind ik voor 'n 3 pitter fenomenaal:)
En tuurlijk zien we dit doorgevoerd in andere lagere modeelen straks, mee eens.
Dikgedrukt: Porsche of Ferrari? Kijk evem naar naaste concurrenten Benz met de SLS en SLR 700nogwat, en Audi met 'n R8 V10 etc. Dan is 't toch gewoon jammer dat zo'n sportief merk geen echt dikke V12 700pk achtige jongen uitbrengt, al is 't alleen maar om 't imago. BMW draait goed. Dat zwarte schaap zie ik niet zozeer.




Tom schreef:Ik denk dat het voor BMW wel een slimme zet is, maar ze richten zich meer en meer op een andere doelgroep. Dit is meer voor de hippe succesvolle manager die cool voor de dag wil komen. Teveel een merk gecreëerd door marketing. Zal ook ongetwijfeld goed verkopen want die markt is waarschijnlijk groter. Maar ga je zo'n i8 regelmatig op de Ring zien? Ik denk van niet (ondanks dat ie het er best goed zal doen, ze hebben er niet voor niets een testcentrum). Het staat te ver af van wat de echte liefhebber graag wil.

Dit had gewoon een soort goedkopere en minder krachtige Porsche 918 Spyder moeten zijn... lichtgewicht chassis met een racemotor zoals Porsche heeft (afkomstig van M) aangevuld met elektromotoren om aan emissie- en zuinigheidseisen te voldoen.
Dus 1250kg met (gecombineerd elektro/benzine) 350pk en in plaats van een 3 cilinder met 2 turbo's een hoogtoerige atmo 4 of 6 cilinder van de M-afdeling.

Nu ben ik ook (nog) geen fan van die 918 Spyder (zie filmpje Harris paar maand terug: hoe zou die auto geweest zijn zonder elektromotoren en veel lager gewicht? die vraag stel ik mij ook..) maar die motor zit tegen de racerij aan qua alles, dat klinkt geweldig, die belachelijke recordtijd op de Ring, je merkt aan die techneuten (weer: zie filmpjes Harris) dat ze met veel passie en autohart op juiste plek eraan gewerkt hebben.. ondanks accu's/elektro toch voor het beste van het beste gaan op sportautogebied om er een echte Porsche van te maken.. dat weet mij wel te raken...
Een i8.. nee daar heb ik dat niet bij.. beetje te "lifestyle".
Dikgedrukt. Mee eens. Rest ook. Een echte rambak hightech SLS R8 Porker ferrari concurrent. Dat is dit helemaal niet.

Dus is 't wachten op de opvolger van de M1 ofzo. Dat zijn ze imho verplicht, want hoe kunnen Audi en Benz er wél mee wegkomen dan? Ergo Porker en Ferrari, Lambo ook. De poen is er, de engineers zijn er de technologie is er, en dan komen ze met dit ding. Leuk en aardig, maar wel 135k US$. Daar haal je daaro 2x 'n M4 voor straks...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ///Joost » 12 sep 2013, 09:10

Robin, ik begrijp je gedachtegang wel hoor. Echter zie ik de R8 en SLS/SLR ook als echte buitenbeentjes. Ze hebben m.i. de merken Benz en Audi niets veranderd, alhoewel zij zich misschien wel zo proberen te profileren. BMW heeft gewoon een andere aanpak. Ze proberen de sportiviteit in hun hele modellenlijn door te voeren, ipv op een paard te wedden. Tot nu toe legt het ze geen windeieren, want ze blijven de 'sportiefste' van de drie.

Dat ze geen supercar in hun gamma hebben is absoluut jammer! Maar begrijpen kan ik het wel.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 12 sep 2013, 09:26

///Joost schreef:Robin, ik begrijp je gedachtegang wel hoor. Echter zie ik de R8 en SLS/SLR ook als echte buitenbeentjes. Ze hebben m.i. de merken Benz en Audi niets veranderd, alhoewel zij zich misschien wel zo proberen te profileren. BMW heeft gewoon een andere aanpak. Ze proberen de sportiviteit in hun hele modellenlijn door te voeren, ipv op een paard te wedden. Tot nu toe legt het ze geen windeieren, want ze blijven de 'sportiefste' van de drie.

Dat ze geen supercar in hun gamma hebben is absoluut jammer! Maar begrijpen kan ik het wel.
Ook mijn gedachtengang hoor Joost. Ik snap BMW natuurlijk, maar het moet geen Apple worden of erger Nokia.

Maar dikgedrukt heb ik 'moeite'mee.:)

De gadachtegang van BMW NU is niet iets waar ik een BMW voor koos. Dat was 'n E30 M3, een ouwe E28/34/39 M5, een M1 natuurlijk een CSL en een McLaren F1 zegmaar. Niet hun 'groene' gedachtengang.

Want we weten dat dat hypocriet /een farce en eigenlijk 'n leugen is(overheden en hun politieke correctheid, niet zozeer BMW en andere fabrikanten, die worden gedwongen)

Downsizing prima(niet doelend op 'n 518i zuinigheidswonder van 1500 plus kg) , maar niet zodat 't rijplezier in 't geding komt(bij BMW) en daar weet ik 100% zeker van dat dat bij de i8 WEL goed komt, maar bij 80% van de huidige nieuwe BMWs gewoon niet...haal dan gewoon 'n ander merk in die klasse. Dat was vroeger wel anders.


Mede daarom HOOP ik dat er 'n M1 opvolger in de pijplijn zit. Dat ze 't nog niet vergeten zijn met enthousiasme rijdersauto's te bouwen. Want de spoeling is dun bij hun:)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ///Joost » 12 sep 2013, 09:40

Ja, eens. Ze zullen wel gewoon een behoorlijke hap subsidie krijgen van de overheid, bedoeld om deze in groene energie te steken. Daar is de i3 en i8 uit voort gekomen. Alles draait om de centen uiteraard, zeker in deze tijd. En je wilt zo veel mogelijk doen met andermans geld. In dat plaatje past niet een M1-like auto. Hopelijk dat ze in de toekomst wel weer dat pad gaan bewandelen. Het zou wel mooi zijn.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 12 sep 2013, 09:58

Robin schreef:De gadachtegang van BMW NU is niet iets waar ik een BMW voor koos. Dat was 'n E30 M3, een ouwe E28/34/39 M5, een M1 natuurlijk een CSL en een McLaren F1 zegmaar. Niet hun 'groene' gedachtengang.

Want we weten dat dat hypocriet /een farce en eigenlijk 'n leugen is(overheden en hun politieke correctheid, niet zozeer BMW en andere fabrikanten, die worden gedwongen)

Downsizing prima(niet doelend op 'n 518i zuinigheidswonder van 1500 plus kg) , maar niet zodat 't rijplezier in 't geding komt(bij BMW) en daar weet ik 100% zeker van dat dat bij de i8 WEL goed komt, maar bij 80% van de huidige nieuwe BMWs gewoon niet...haal dan gewoon 'n ander merk in die klasse. Dat was vroeger wel anders.


Mede daarom HOOP ik dat er 'n M1 opvolger in de pijplijn zit. Dat ze 't nog niet vergeten zijn met enthousiasme rijdersauto's te bouwen. Want de spoeling is dun bij hun:)
Dat zuinig-en-meer-comfort-gedoe zijn ze al heel lang mee bezig. Na de 2002 was de E21 3 Serie een heel stuk zwaarder en softer, Rob Slotemaker brandde het ding volledig af. En over de 2002 gesproken, bij de Olympische Spelen in München lieten ze er een elektrische versie van zien. Van de 3 en 5 Serie werden in de jaren '80 zuinige ETA-versies op de markt gebracht (geen idee waarom die naar een terroristenclub werden vernoemd) en er kwamen zelfs diesels. Dat alles stond niet in de weg dat die auto's waar jij het over hebt er ook kwamen: E30 M3, M1, M5, etc.

En dan die i3 en i8. Dat die auto's zuinig zijn, geloof ik verder wel. Die R8 en SLS waar jij het over hebt zijn zonder hybride-gedoe en dikke accupakketten zwaarder dan een i8. En die i3? Er is voor het eerst in tijden weer een achterwielaangedreven BMW die minder dan 1.200 kg weegt. Dat moet je toch bijna wel een goed idee vinden?

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 12 sep 2013, 10:10

Snipe schreef:
Robin schreef:De gadachtegang van BMW NU is niet iets waar ik een BMW voor koos. Dat was 'n E30 M3, een ouwe E28/34/39 M5, een M1 natuurlijk een CSL en een McLaren F1 zegmaar. Niet hun 'groene' gedachtengang.

Want we weten dat dat hypocriet /een farce en eigenlijk 'n leugen is(overheden en hun politieke correctheid, niet zozeer BMW en andere fabrikanten, die worden gedwongen)

Downsizing prima(niet doelend op 'n 518i zuinigheidswonder van 1500 plus kg) , maar niet zodat 't rijplezier in 't geding komt(bij BMW) en daar weet ik 100% zeker van dat dat bij de i8 WEL goed komt, maar bij 80% van de huidige nieuwe BMWs gewoon niet...haal dan gewoon 'n ander merk in die klasse. Dat was vroeger wel anders.


Mede daarom HOOP ik dat er 'n M1 opvolger in de pijplijn zit. Dat ze 't nog niet vergeten zijn met enthousiasme rijdersauto's te bouwen. Want de spoeling is dun bij hun:)
Dat zuinig-en-meer-comfort-gedoe zijn ze al heel lang mee bezig. Na de 2002 was de E21 3 Serie een heel stuk zwaarder en softer, Rob Slotemaker brandde het ding volledig af. En over de 2002 gesproken, bij de Olympische Spelen in München lieten ze er een elektrische versie van zien. Van de 3 en 5 Serie werden in de jaren '80 zuinige ETA-versies op de markt gebracht (geen idee waarom die naar een terroristenclub werden vernoemd) en er kwamen zelfs diesels. Dat alles stond niet in de weg dat die auto's waar jij het over hebt er ook kwamen: E30 M3, M1, M5, etc.

En dan die i3 en i8. Dat die auto's zuinig zijn, geloof ik verder wel. Die R8 en SLS waar jij het over hebt zijn zonder hybride-gedoe en dikke accupakketten zwaarder dan een i8. En die i3? Er is voor het eerst in tijden weer een achterwielaangedreven BMW die minder dan 1.200 kg weegt. Dat moet je toch bijna wel een goed idee vinden?

Dat klopt ook en dat weet ik ook wel natuurlijk. Maar we leven nu en niet toen:)

Dikgedrukt: Machtig skitterend. 400pk heeft ie toch?:)

R8 en SLS zijn onvergelijkbaar met i8. Ze zijn zwaarder, maar ze hebben échte motoren...

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ErikS » 12 sep 2013, 10:16

In principe zijn de modellen gewoon vooruitstrevend, en dat kan je mooi vinden.

Ik vind het vooral mooi als ze die techniek straks in een gewoon jasje geperfectioneerd word doorgevoerd.
Een 3 serie van 1350 kg?! JA! Ik geloof wel dat BMW liefhebber zich omkeren, maar helaas..... Ze moeten met de tijd mee.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 12 sep 2013, 11:45

ErikS schreef:In principe zijn de modellen gewoon vooruitstrevend, en dat kan je mooi vinden.

Ik vind het vooral mooi als ze die techniek straks in een gewoon jasje geperfectioneerd word doorgevoerd.
Een 3 serie van 1350 kg?! JA! Ik geloof wel dat BMW liefhebber zich omkeren, maar helaas..... Ze moeten met de tijd mee.
Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)

Ze 'moeten' niks. natuurlijk.

Ik ben ook eerder autorijliefhebber dan brochurewanker. En veel groene electronica gecombineerd met mechanica wil ik wel aan wennen, maar blijf gek op 'mechanisch' rijden.

En snap ook echt wel dat een i8 de toekomst is, een i3...? Dan liever 'n Prius:))

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ErikS » 12 sep 2013, 11:52

Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)
Denk eerder rond de 1400/1450.......

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 12 sep 2013, 11:56

ErikS schreef:
Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)
Denk eerder rond de 1400/1450.......
Kentekengewicht 1370(?)

Hoe bedoel je dan 'n 3 serie van 1350kg en JA! (?)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Snipe » 12 sep 2013, 12:00

Robin schreef:een i3...? Dan liever 'n Prius:))
Dat begrijp ik dus niet. Een plug-in Prius is net zo duur als een i3 met range extender. En dan kies jij liever de Prius?
Liever 136 pk dan 170?
Liever in 10,7 sec naar de 100 dan in 7,9?
Liever voorwielaandrijving dan achterwielaandrijving?
Liever een theoretisch verbruik van 1 op 46 dan 1 op 166?
Liever 1.390 kg dan 1.290 kg?
Liever een sufgeitenwollensokkengroenlinksding dan een fatsoenlijk rijdende auto?
Liever een conventionele berg staal dan die mooie CFRP-constructie?

Begrijp me niet verkeerd, ik rijd ook liever in een 1 M of een 330i of een E30 M3, maar de i3 lijkt me nou eens een elektrische auto waarbij je er in ieder geval niet al te veel last van hebt.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door ErikS » 12 sep 2013, 12:01

Robin schreef:
ErikS schreef:
Volgens mij weegt de E46 328ci van m'n pa al 1350kg(?)
Denk eerder rond de 1400/1450.......
Kentekengewicht 1370(?)

Hoe bedoel je dan 'n 3 serie van 1350kg en JA! (?)
Tov de huidige series? Die hebben toch obesitas?

Lijkt mij een prima idee om door dit soort ontwikkelingen bepaalde technieken gangbaar/voordeliger te maken zodat ze ook in de huidige modellenrange kunnen worden verwerkt.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Robin » 12 sep 2013, 12:04

ErikS schreef:Tov de huidige series? Die hebben toch obesitas?

Lijkt mij een prima idee om door dit soort ontwikkelingen bepaalde technieken gangbaar/voordeliger te maken zodat ze ook in de huidige modellenrange kunnen worden verwerkt.
Aha, op die manier, ik begreep je dus wél goed. Klopt. Obesitas , van BMW 3er tot Porsche 918 , ze hebben er allemaal last van :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

BMW i9

Bericht door GTRene » 23 jul 2014, 19:30

lees net dat er ook een i9 komt...

gaat leuk worden denk

Afbeelding
BMW plant zum hundertjährigen Firmenbestehen 2016 einen neuen Supersportwagen. Dabei wird es sich um einen i9 handeln, der die Tradition des M1 fortsetzen soll, aber nicht allein von einem Benziner angetrieben wird, sondern auch von einem starken Elektromotor. Das erfuhr auto motor und sport aus Unternehmenskreisen.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 81411.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door Tom » 23 jul 2014, 20:00

Zouden ze er dan wel een atmo M blok instoppen? :)

Als ik de reviews van de i8 lees vinden ze het een hele goede auto.. alleen niemand is er nou echt enthousiast over.. als in wat een leuk/spannend weggedrag, wat een beleving of ik wil em niet inleveren etc.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW i8 - productieversie op p. 4

Bericht door GTRene » 23 jul 2014, 20:09

denk geen atmo...
Als Plug-in-Hybrid wird der Sportwagen von einer Kombination aus Elektromotor und Reihensechszylinder angetrieben und wird die Systemleistung von 362 PS des i8 deutlich übertreffen. Auch der Elektromotor selbst wird stärker sein.
lijkt wat op die S55 of hoe heet die uit de m4 e m3 en dat gekoppeld met elektromotor?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Spinazie en 162 gasten