Die heeft 88 pk, de i3 170. Dan ga je in een tergend trage 13,5 seconden naar de 100, terwijl de topsnelheid begrensd is op 5 km/h boven de maximumsnelheid. Er is ook geen range extender leverbaar, zou voor mij een showstopper zijn.Macboy schreef:En deze dan ? Veel goedkoper en 250km op elektriek rijden !
Elektro-BMW: i3 Concept
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Hebben ze nou wielen van een motorfiets eronder gelegd? Voor de voorbanden zul je sowieso bij de motorrijwielhandelaar moeten gaan shoppen.
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
BMW houd wel vast aan de breedset; 155/60-20" voor en 175/55-20" achter .....
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Dan is het goed.
- André van der Toorn
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 01:00
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Wat een stoere auto!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Goh 170pk heb je ook echt nodig bij het type auto. Geld zowel voor de Renault als voor de BMW. Verder is voor een stadsauto waar je dus hooguit 70 tot 80 km/h mag rijden en overwegend 50 of zelfs 30 km/h de max. is een 0-100 tijd een vrij academische waarde. Kijk die Renault vind ik dan wel weer veel beter kloppen. Qua looks maar zeker conceptueel. Perry jij zit zo op de specs te hameren van die BMW. Maar als het om de prestaties gaat kun je beter een 118i ophalen. Net zo duur maar zonder alle nadelen die aan het concept hangen.Snipe schreef:Die heeft 88 pk, de i3 170. Dan ga je in een tergend trage 13,5 seconden naar de 100, terwijl de topsnelheid begrensd is op 5 km/h boven de maximumsnelheid. Er is ook geen range extender leverbaar, zou voor mij een showstopper zijn.Macboy schreef:En deze dan ? Veel goedkoper en 250km op elektriek rijden !
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Nee, nodig niet. Maar in een 118i heb je het ook niet nodig. Ik ben alleen wel verbaasd dat als het over een 114i gaat het vermogen "BMW onwaardig" is en als het over een i3 gaat het vermogen van een 114i ineens goed genoeg zou zijn.RVV schreef:Goh 170pk heb je ook echt nodig bij het type auto.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Vandaag de prijslijst + optielijst ontvangen. Hij is net zo lekker aan te kleden als de "normale" BMW's. Maar met het Comfort Pakker van 1900 Euro ben je er eigenlijk wel redelijk.
Gewoon dik aangekleed met Range Extender kost ie 50K, (al kan 55K ook natuurlijk) beetje normaal aangekleed met "noodzakelijke" prullaria red je het prima voor €45K.
Begin september een live introductie, ben benieuwd. Vind hem steeds leuker worden!
Gewoon dik aangekleed met Range Extender kost ie 50K, (al kan 55K ook natuurlijk) beetje normaal aangekleed met "noodzakelijke" prullaria red je het prima voor €45K.
Begin september een live introductie, ben benieuwd. Vind hem steeds leuker worden!
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik voel een verkooptopper aankomen ..............................
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Sper optioneel?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Nouja ik kan me voorstellen dat je die 170pk in een 118i ook op de juiste manier kan gebruiken (lees DF er uit halen) in die rijdende vibrator zal niet zoveel DF zitten laat staan dat je hem daarvoor koopt. Maar al zal het wel zo zijn. 170pk is nou ook niet iets waar we hiero een harde plasser van krijgen. En al helemaal niet in deze combi. STEL STEL dat ik in de markt zou zijn voor deze auto. Dan zou het vermogen me eigenlijk het minste boeien.Snipe schreef:Nee, nodig niet. Maar in een 118i heb je het ook niet nodig. Ik ben alleen wel verbaasd dat als het over een 114i gaat het vermogen "BMW onwaardig" is en als het over een i3 gaat het vermogen van een 114i ineens goed genoeg zou zijn.RVV schreef:Goh 170pk heb je ook echt nodig bij het type auto.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Even eerlijk hè.
Ik rij een Mii, omdat ik (nog) geen 35k stuk kan en wil slaan op een auto.
Dus wat doe je dan.
Concessies. Ik neem een klein goedkoop nieuw autotje. Geen gezeik. Ziet er nog redelijk uit. En daar tuf je dan redelijk goedkoop van A naar B mee. Ik maak niet veel kilometers dus geen probleem allemaal.
Maar als je 35k stuk wil slaan op een auto. Dan koop je toch niet zo'n ding?
Zo'n auto koop je enkel en alleen om het Nederlands belastingsysteem te omzeilen. Om geen bijtelling te hebben.En om wellicht een interessante zakelijke aftrekpost te genereren.
Maar no way in hell dat je als particulier zo'n ding gaat aanschaffen.
Ik zie het gewoon niet gebeuren. Enkel zakelijke klanten voor bovenstaande redenen.
Als particulier ben je toch veel gelukkiger in je 114i ?
Ik rij een Mii, omdat ik (nog) geen 35k stuk kan en wil slaan op een auto.
Dus wat doe je dan.
Concessies. Ik neem een klein goedkoop nieuw autotje. Geen gezeik. Ziet er nog redelijk uit. En daar tuf je dan redelijk goedkoop van A naar B mee. Ik maak niet veel kilometers dus geen probleem allemaal.
Maar als je 35k stuk wil slaan op een auto. Dan koop je toch niet zo'n ding?
Zo'n auto koop je enkel en alleen om het Nederlands belastingsysteem te omzeilen. Om geen bijtelling te hebben.En om wellicht een interessante zakelijke aftrekpost te genereren.
Maar no way in hell dat je als particulier zo'n ding gaat aanschaffen.
Ik zie het gewoon niet gebeuren. Enkel zakelijke klanten voor bovenstaande redenen.
Als particulier ben je toch veel gelukkiger in je 114i ?
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
De auto's zijn ook bedoelt voor de stad, want ver kom je niet op de snelweg. Een verschil van 220Nm of 250Nm is ook amper merkbaar want daarbij hangt het er vanaf hoe het erin komt.Snipe schreef:Die heeft 88 pk, de i3 170. Dan ga je in een tergend trage 13,5 seconden naar de 100, terwijl de topsnelheid begrensd is op 5 km/h boven de maximumsnelheid. Er is ook geen range extender leverbaar, zou voor mij een showstopper zijn.Macboy schreef:En deze dan ? Veel goedkoper en 250km op elektriek rijden !
Tesla roadster dan maar.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Om eerlijk te zijn vind ik de relatief hoge prijs van de i3 nog te rechtvaardigen Gebruikte materialen en techniek zijn nu eenmaal niet alledaags en dat kost geld. Een 114i van 40 mille vind ik minder value for money geven.
Zakelijk lijkt me dit een succesnummer in wording. Particulier waarschijnlijk minder maar door het hoge next-gen/styling/gadget gehalte zie ik 'r toch nog wel kopers voor.
En ja de nadelen van een elektro-auto zijn allemaal aanwezig maar dit lijkt me wel de best uitgewerkte in zijn soort. Het is in ieder geval een verfrissende auto die de tongen los maakt.
Zakelijk lijkt me dit een succesnummer in wording. Particulier waarschijnlijk minder maar door het hoge next-gen/styling/gadget gehalte zie ik 'r toch nog wel kopers voor.
En ja de nadelen van een elektro-auto zijn allemaal aanwezig maar dit lijkt me wel de best uitgewerkte in zijn soort. Het is in ieder geval een verfrissende auto die de tongen los maakt.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik heb hier nog een Peugeot 306 GTI staan. Die heeft 167 pk op 1130 kg, dat is best leuk. Dus 170 pk op 1195 kg kan ook best leuk zijn, lijkt me.RVV schreef:170pk is nou ook niet iets waar we hiero een harde plasser van krijgen.
Maar begrijp me goed, ik probeer je niet te overtuigen dat het een geweldige auto is of zo. Ik probeer je alleen uit te leggen waarom ik 'm leuk vind.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Fraude am Fahren
(Eigenlijk van toepassing op de nieuwe 1-serie gepland voor 2015 met FWD maar zo lang kan ik niet wachten met deze grap)
(Eigenlijk van toepassing op de nieuwe 1-serie gepland voor 2015 met FWD maar zo lang kan ik niet wachten met deze grap)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik moest lachen, maar om dit deel eigenlijk het hardstMacboy schreef:zo lang kan ik niet wachten met deze grap
-
OnlineLuco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik hoor niemand over die hyundai, op waterstof, die een elektrische motor aandrijft, actieradius bijna 600 km, alleen nog maar drie laadstations in nederland.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik zie alleen potentieel in die wielen. Voor de rest niet intressant.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Auto ziet er leuk uit maar welke zakelijke rijder wil hier in gezien worden ?? De auto heeft echt geen 35k uitstraling. Mensen die dat soort bedragen uitgeven willen ook serieus genomen worden. Dit is gewooj spielerei. Dit soort autos doen het prima in het segment €10.000-15.000. Maar als je €35.000 te besteden hebt wil je zakelijk toch liever een 1-serie/3-serie of A3/A4 neem ik aan ? Of een Opel Ampera ? De echte doelgroep kan deze auto natuurlijk nooit betalen.
Ik zie dus echt niet in hoe dit een succes zou kunnen gaan worden. Mensen met geld rijden toch ook niet in een Audi A1 ?
Ik zie dus echt niet in hoe dit een succes zou kunnen gaan worden. Mensen met geld rijden toch ook niet in een Audi A1 ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
best aardige rendering.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Vandaag is de prijs van de Ford Focus Electric bekend geworden: 39.990.Macboy schreef:Auto ziet er leuk uit maar welke zakelijke rijder wil hier in gezien worden ?? De auto heeft echt geen 35k uitstraling. Mensen die dat soort bedragen uitgeven willen ook serieus genomen worden. Dit is gewooj spielerei. Dit soort autos doen het prima in het segment €10.000-15.000. Maar als je €35.000 te besteden hebt wil je zakelijk toch liever een 1-serie/3-serie of A3/A4 neem ik aan ? Of een Opel Ampera ? De echte doelgroep kan deze auto natuurlijk nooit betalen.
Ik zie dus echt niet in hoe dit een succes zou kunnen gaan worden. Mensen met geld rijden toch ook niet in een Audi A1 ?
De meeste van je voorbeelden begrijp ik, ik zie alleen niet waarom iemand (anders dan voor de bijtelling) een Opel Ampera zou willen.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Net even mee gereden, is een BEV (100% elektrisch) en een REX (met Range Extender). Rijdt toch gewoon goed hoor
- Bijlagen
-
- BMW I3.JPG (558.78 KiB) 4333 keer bekeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten