Elektro-BMW: i3 Concept
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Elektro-BMW: i3 Concept
Schiet maar: BMW heeft op een persconferentie in München de i3 Concept gepresenteerd, een elektrische BMW met achterwielaandrijving die in 2013 in de showroom staat.
http://www.driving-fun.com/2137/home/ne ... wroom.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/2137/home/ne ... wroom.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Veel meer foto's: http://www.driving-fun.com/2138/home/ne ... -auto.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
ze zijn een stapje verder...ziet er van opzij leuk gevormd uit.
Interieur (het dash e.d.)vind ik persoonlijk niet mooi/warm, doch zie het wel als ok voor de doelgroep.
stoelen lijken wel fraai gevormd, ik zie nog een handgreep achter voor Oma als haar de nm's te veel zijn
het hele artikel met info>>
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 81012.html
Interieur (het dash e.d.)vind ik persoonlijk niet mooi/warm, doch zie het wel als ok voor de doelgroep.
stoelen lijken wel fraai gevormd, ik zie nog een handgreep achter voor Oma als haar de nm's te veel zijn
het hele artikel met info>>
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 81012.html
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Leuk gevormd?
Het is gewoon een verschrikkelijk lelijk ding.
Het is gewoon een verschrikkelijk lelijk ding.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
ja die foto van vol opzij, daar vind ik hem mooi gevormd, derde foto zeg maar.
korte overhang, beetje ronde lijnen en dikke wielen.
korte overhang, beetje ronde lijnen en dikke wielen.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Vooruitstrevend
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Vervanger voor de 107
-
- Berichten: 51354
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik vind 'm voorhuidstrelend gay. Maar 't zal me niks verbazen als de halve wereld over 20 jaar zo'n ding rijdt....Rebel schreef:Vooruitstrevend
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Kansloze boodschappenkar. Zal het sportieve BMW imago waar ze jarenlang aan gewerkt hebben nog verder onderuit halen.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Audi A2
- Leen
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
die 20" velgen laten hem kleiner/lager ogen dan hij in werkelijkheid is , ik denk toch dat het wel eens mee kan vallen hoe dit rijdt , 0-100 in 7,9 actieradius van 160 km , zou bijvoorbeeld in mijn situatie met elke dag 105 km woon/werk heel goed uit kunnen .
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Leuk dat je het zegt. Ik zat er over te denken gisteravond toen ik de foto's binnenkreeg. Zou het een kansloze boodschappenkar zijn of is het toch wel wat?Tom schreef:Kansloze boodschappenkar. Zal het sportieve BMW imago waar ze jarenlang aan gewerkt hebben nog verder onderuit halen.
BMW komt in de komende jaren met een serie voorwielaandrijvers op het platform van de Mini. De volgende 1 Serie heeft ook vierwielaandrijving. Die i3 heeft echter achterwielaandrijving. Omdat de accu's onderin zitten, ligt het zwaartepunt laag. Bovendien zou de auto lichter moeten zijn door toepassing van CFRP. En dan heb je ook nog 170 pk onder je gaspedaal. Wat denk je: een kansloze boodschappenkar?
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik zou zo electrisch willen gaan rijden, ware het niet dat die krengen belachelijk duur blijven.
M'n Punto bevalt prima, maar van de 50 ritten komt misschien tijdens 2 ritten de motor eens echt op temperatuur. Een electrische auto zou daarom prima bij me passen. Die 170 pk van de BMW moet je natuurlijk met een grote korrel zout nemen, de topsnelheid is niet voor niets slechts 150 km/h. Ook hard zat trouwens.
Komen de prijzen van electrieke B segmenters rond de 20.000 te liggen dan ruil ik de Punto in.
M'n Punto bevalt prima, maar van de 50 ritten komt misschien tijdens 2 ritten de motor eens echt op temperatuur. Een electrische auto zou daarom prima bij me passen. Die 170 pk van de BMW moet je natuurlijk met een grote korrel zout nemen, de topsnelheid is niet voor niets slechts 150 km/h. Ook hard zat trouwens.
Komen de prijzen van electrieke B segmenters rond de 20.000 te liggen dan ruil ik de Punto in.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Zet maar voor de deur hoor, prima opvolger over 1,5 jaar. Zeker met de optionele Husqvarna range-extender erin. Mn fun haal ik wel uit andere autos.
Of hij te koop komt is nog maar de vraag begreep ik. Grote kans dat hij alleen via een leaseconstructie aangeboden wordt. Na 4 jaar terug naar de fabriek, volledige opfrissen en nog 4 jaar ertegenaan....
Of hij te koop komt is nog maar de vraag begreep ik. Grote kans dat hij alleen via een leaseconstructie aangeboden wordt. Na 4 jaar terug naar de fabriek, volledige opfrissen en nog 4 jaar ertegenaan....
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Schiet maar zegt Perry in de openingspost. Uitstekend idee.
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ja mijn hart gaat sneller kloppen van leuke roadsters, stoere musclecars waar je de liters benzine hoort opslokken, hoogtoerige M modellen, Porsches met hun motorsport achtergrond, maffe Morgan's met drie wielen en ga zo maar door.Snipe schreef:
Wat denk je: een kansloze boodschappenkar?
Maar het zal wel een prima vervoersmiddel zijn hoor (lees: boodschappenkar)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Fair enough. Maar om de redenen die ik al noemde ben ik er toch benieuwd naar..!
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
En al zou ie iets beter dan gemiddeld rijden (al betwijfel ik of je met zo'n korte wielbasis ook maar iets aan rwd hebt), dan nog doet het mij weinig... zie zoiets toch echt als een goedkoop vervoersmiddel zonder emotie.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Contacteer:
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Neemt niet weg dat dit hokje de vorm van een mpv heeft. Een mpv staat voor dood zaad en onderdrukking van mannelijke kwaliteiten. Dan kunnen ze hem wel coupé noemen om het uitdagend te maken maar het blijft een hok met een hoge zit en een hoog dak.Snipe schreef:Leuk dat je het zegt. Ik zat er over te denken gisteravond toen ik de foto's binnenkreeg. Zou het een kansloze boodschappenkar zijn of is het toch wel wat?Tom schreef:Kansloze boodschappenkar. Zal het sportieve BMW imago waar ze jarenlang aan gewerkt hebben nog verder onderuit halen.
BMW komt in de komende jaren met een serie voorwielaandrijvers op het platform van de Mini. De volgende 1 Serie heeft ook vierwielaandrijving. Die i3 heeft echter achterwielaandrijving. Omdat de accu's onderin zitten, ligt het zwaartepunt laag. Bovendien zou de auto lichter moeten zijn door toepassing van CFRP. En dan heb je ook nog 170 pk onder je gaspedaal. Wat denk je: een kansloze boodschappenkar?
Als BMW hip wil doen met een elektroauto (of een zuinige lichtgewicht driecylinder) moeten ze eens een dedicated yuppenauto met bijbehorende yuppendiensten maken. Er is een enorme markt van kinderloze 25- tot 40-jarigen met een goed inkomen. Die hebben meestal genoeg aan twee zitplaatsen. Het probleem is nu dat veel mensen alle denkbare functionaliteit in één auto willen verenigen waardoor je een zouteloos resultaat krijgt dat nergens goed in is. Dat kan veel leuker door een Donkervoort-achtige auto te bouwen met een veilige crashcel en een luxueus interieur (dus niet de schraalheid van de huidige skelterinterieurs in dit soort auto's). De auto kan zeer licht zijn omdat je alleen twee zitplaatsen en wat ruimte voor boodschappen of een laptop hoeft mee te nemen. Doe er een abo bij waarmee je een paar keer per jaar een fullsize auto kunt lenen bij de dealer en bouw een hip aanhangertje voor de vakanties en Ikea-bezoeken en je hebt een concept dat tijdens 95 procent van de ritten extreem veel fun zal opleveren om in te rijden en erg zuinig zal zijn vanwege het lage gewicht. Dat past dus prima in de tijdsgeest.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Neem daarbij in acht dat van de door jouw genoemde groep misschien 2 procent echte auto liefhebber is en, pak ehm beet, 90 procent in een grote stad woont en je concept kan in de prullenmand. Een auto werkt niet in een grote stad, groot of klein die files staan er toch wel.Femme schreef:Neemt niet weg dat dit hokje de vorm van een mpv heeft. Een mpv staat voor dood zaad en onderdrukking van mannelijke kwaliteiten. Dan kunnen ze hem wel coupé noemen om het uitdagend te maken maar het blijft een hok met een hoge zit en een hoog dak.Snipe schreef:Leuk dat je het zegt. Ik zat er over te denken gisteravond toen ik de foto's binnenkreeg. Zou het een kansloze boodschappenkar zijn of is het toch wel wat?Tom schreef:Kansloze boodschappenkar. Zal het sportieve BMW imago waar ze jarenlang aan gewerkt hebben nog verder onderuit halen.
BMW komt in de komende jaren met een serie voorwielaandrijvers op het platform van de Mini. De volgende 1 Serie heeft ook vierwielaandrijving. Die i3 heeft echter achterwielaandrijving. Omdat de accu's onderin zitten, ligt het zwaartepunt laag. Bovendien zou de auto lichter moeten zijn door toepassing van CFRP. En dan heb je ook nog 170 pk onder je gaspedaal. Wat denk je: een kansloze boodschappenkar?
Als BMW hip wil doen met een elektroauto (of een zuinige lichtgewicht driecylinder) moeten ze eens een dedicated yuppenauto met bijbehorende yuppendiensten maken. Er is een enorme markt van kinderloze 25- tot 40-jarigen met een goed inkomen. Die hebben meestal genoeg aan twee zitplaatsen. Het probleem is nu dat veel mensen alle denkbare functionaliteit in één auto willen verenigen waardoor je een zouteloos resultaat krijgt dat nergens goed in is. Dat kan veel leuker door een Donkervoort-achtige auto te bouwen met een veilige crashcel en een luxueus interieur (dus niet de schraalheid van de huidige skelterinterieurs in dit soort auto's). De auto kan zeer licht zijn omdat je alleen twee zitplaatsen en wat ruimte voor boodschappen of een laptop hoeft mee te nemen. Doe er een abo bij waarmee je een paar keer per jaar een fullsize auto kunt lenen bij de dealer en bouw een hip aanhangertje voor de vakanties en Ikea-bezoeken en je hebt een concept dat tijdens 95 procent van de ritten extreem veel fun zal opleveren om in te rijden en erg zuinig zal zijn vanwege het lage gewicht. Dat past dus prima in de tijdsgeest.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Hiermee geef je zelf al aan dat een dergelijk project niet interessant is.Er is een enorme markt van kinderloze 25- tot 40-jarigen met een goed inkomen. Die hebben meestal genoeg aan twee zitplaatsen. Het probleem is nu dat veel mensen alle denkbare functionaliteit in één auto willen
Die enorme doelgroep is inferieur aan een nog veel grotere doelgroep.
Daarbij een minder kritische doelgroep.
Een liefhebbersdoelgroep betekend dat de auto moet overtuigen op DF. Een praktische doelgroep overtuig je door 3 bekerhouders te plaatsen ipv 2.
Kost minder, overtuigd sneller en levert meer op.
Zie het van de positieve kant. Dit soort projecen zijn hoogwaarschijnlijk nodig om dikke bonussen te genereren voor de aandeelhouders waardoor er ook nog een beetje over kan blijven voor de ontwikkeling van liefhebbersauto's.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Hier een blauwe i3 4-door
Wilde destijds blijkbaar niemand hebben (mooi is anders), is nu gebruikt gewild (zeker 3L) en wordt door BMW gereïncarneerd
i3 zal niet meer dan een imagebuilder zijn, een electrische auto van carbon....dat zal wat kosten.
Wilde destijds blijkbaar niemand hebben (mooi is anders), is nu gebruikt gewild (zeker 3L) en wordt door BMW gereïncarneerd
i3 zal niet meer dan een imagebuilder zijn, een electrische auto van carbon....dat zal wat kosten.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Tja, die slogan van Audi, 'Voorsprong door techniek'... Dit is het laatste vernieuwende wat ze gedaan hebben. Downsizen, aluminium, 3L-versie: ze waren er mooi op tijd bij. Die A2 is briljant en altijd ondergewaardeerd geweest.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27877
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Tom schreef:Kansloze boodschappenkar. Zal het sportieve BMW imago waar ze jarenlang aan gewerkt hebben nog verder onderuit halen.
Ideaal voor jouw toch
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten