BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 07 nov 2019, 21:56

GT4 is meer comfy dan een M2 kan ik zeggen.

Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.

Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 6670
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW M2

Bericht door tomgtr » 07 nov 2019, 22:00

Dat is natuurlijk geweldig maar voor weinigen een serieuze optie. Maar mooi dat het kan. Genieten nu het nog kan en mag.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 07 nov 2019, 22:00

Dat is geheel waar !

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1688
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 07 nov 2019, 22:04

Booooh schreef:
07 nov 2019, 21:04
bartb schreef:
07 nov 2019, 19:55
Pfff 150K voor een M2. Das wel een flink bedrag....
Leg ik er wel 30 bij voor een nieuwe GT-R ;) ...
dan leg ik wel 70k bij jouw GT-R voor een echte GTR, de AMG GTR :mrgreen:
Oh nee wacht ff me poen is op :tooth:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1688
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 07 nov 2019, 22:05

romo schreef:
07 nov 2019, 21:56
GT4 is meer comfy dan een M2 kan ik zeggen.

Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.

Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.
Even meerijden dan maar binnenkort, M performance onderstel is van andere orde dan het stuiterige standaard onderstel.

Andre
Berichten: 10067
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 07 nov 2019, 22:54

Er komen ca. 30 CS naar nederland.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 08 nov 2019, 07:02

30 stuks, dat valt me mee.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36601
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 nov 2019, 08:51

Erik schreef:
07 nov 2019, 22:05
romo schreef:
07 nov 2019, 21:56
GT4 is meer comfy dan een M2 kan ik zeggen.

Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.

Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.
Even meerijden dan maar binnenkort, M performance onderstel is van andere orde dan het stuiterige standaard onderstel.
Heb je met een standaard M2 Comp gereden? Die is iets meer compliant dan de OG M2.

En heb je foto's?:)


30 stuks CS vind ik nogal veel(?) voor NL en de prijs?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36601
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 nov 2019, 09:40

Een GT4 is alles wat 'n M2/Comp/CS niet is natuurlijk.
Het compromis M2 of M3/4/5 zijn straatauto's met een sportieve inslag.

Het écht er van langs geven op droog of nat/sneeuw cq hooliganism is iets wat een M2 natuurlijk wél vóór heeft op bijvoorbeeld een GT4 wat een messcherpe lijnen rij sportwagen is.

CS en GT4 vergelijking alleen qua prijs en dat ie sneller en krachtige aanvoelt(de CS dus he)

GT4 in dit geval altijd. Wel PDK! Een hogere vorm van race DNA en engineering vind je voor die centen niet.


Maar 'n CS zonder kenteken lijkt mij in theorie wel wat, wel mijn type autootje:)

Online
Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2892
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 08 nov 2019, 09:50

romo schreef:
07 nov 2019, 21:56
GT4 is meer comfy dan een M2 kan ik zeggen.

Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.

Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.
Weeral oneens.

Ik heb ook met de Gen1 GT4 gereden en dat is echt bakken meer oncomfortabel dan een M2. Ja, de Porsche heeft de betere dempers. Voor de rest is het gewoon meer oncomfortabel: stoelen, zicht, ergonomie, infotainment, hoogte (schrapen) en missen van turbo.

Ondertussen al bijna 70k km op de M2 HB.

Andre
Berichten: 10067
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 08 nov 2019, 10:04

Je gaat de GT4 en CS vergelijken om de prijs. Dan kan je gewoon keihard zeggen voor het zelfde geld is een gt4 veel beter qua Engineering dan een cs.

Maar het betrekkelijke gebruik van een GT4 weerhoud mij ook om er een te kopen. Heb ook een GT3 gehad en dat was het zelfde verhaal. Overal schrapen over de vluchtheuvels etc. Als puur trackday wapen een GT4 maar dan hoef ik er geen kenteken op.

De CS is een cash cow en wie teveel poen heeft en het makkelijk uitgeeft koopt er een.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 08 nov 2019, 10:36

Jussi schreef:
08 nov 2019, 09:50
romo schreef:
07 nov 2019, 21:56
GT4 is meer comfy dan een M2 kan ik zeggen.

Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.

Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.
Weeral oneens.

Ik heb ook met de Gen1 GT4 gereden en dat is echt bakken meer oncomfortabel dan een M2. Ja, de Porsche heeft de betere dempers. Voor de rest is het gewoon meer oncomfortabel: stoelen, zicht, ergonomie, infotainment, hoogte (schrapen) en missen van turbo.

Ondertussen al bijna 70k km op de M2 HB.

De 718 GT4/Spyder hebben een softere vering/demping dan de 981 generatie, ik kan niet anders zeggen dan dat deze Porsche setting zijns gelijke niet kent, de M2 is, ik herhaal, een postkoets in vergelijk, zowel op stads snelheid (M2 ongenadig hard en niet vergevingsgezind) als ook op BAB snelheid (waar de m2 duidelijk meer in haar element is qua vering/demping). BMW kan hier niet in de schaduw van de Porker staan.

Mee eens qua zicht, de Spyder is met de kap dicht niet best, 18 EV stoelen gewoon goed, info/NAV loopt BMW voor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 08 nov 2019, 10:43

Robin schreef:
08 nov 2019, 09:40
Een GT4 is alles wat 'n M2/Comp/CS niet is natuurlijk.
Het compromis M2 of M3/4/5 zijn straatauto's met een sportieve inslag.

Het écht er van langs geven op droog of nat/sneeuw cq hooliganism is iets wat een M2 natuurlijk wél vóór heeft op bijvoorbeeld een GT4 wat een messcherpe lijnen rij sportwagen is.

CS en GT4 vergelijking alleen qua prijs en dat ie sneller en krachtige aanvoelt(de CS dus he)

GT4 in dit geval altijd. Wel PDK! Een hogere vorm van race DNA en engineering vind je voor die centen niet.


Maar 'n CS zonder kenteken lijkt mij in theorie wel wat, wel mijn type autootje:)

Dit dus.

Nogmaals; verschillende karakter karren M2(C)(CS) vs GT4/Spyder

Ik kan ze beide enorm waarderen, met ieder sterke en minder sterke kanten, de perfecte kar bestaat niet, maar deze 2 zijn voor mij het meest interessant op dat vlak. (Let op; ik zeg niet het beste, want das een persoonlijk ding)

Online
Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2892
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 08 nov 2019, 11:22

romo schreef:
08 nov 2019, 10:36
Mee eens qua zicht, de Spyder is met de kap dicht niet best, 18 EV stoelen gewoon goed, info/NAV loopt BMW voor.
Ik had deze stoelen en infotainment:

Afbeelding

Afbeelding

Like for like, beide voertuigen MY17, was dit een stapje terug qua comfort.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36601
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 nov 2019, 11:50

Die Mk1 GT4 stoelen is dat standaard? Zijn dat Recaro's? Zo te zien wel 'n lekker trackday stoeltje, maar langere ritten minder dus?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 08 nov 2019, 12:39

^Dat zijn de LWB (Light Weight Buckets), waar alleen de zithoogte en lengte verstelling ingesteld kan worden, de hoek zitvlak-rugleuning is gefixeerd.

De LWB`s optioneel; € 5.6 K alsjemenou :tooth: redelijk spartaans

De 18 EV, ook optioneel, zo ongeveer in alles instelbaar, wel zwaarder uiteraard; €2.5K, redelijk comfy

Porker NAV heeft wel een update gehad, is vlotter dan de generatie hierboven.

BMW is benchmark

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1688
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 nov 2019, 17:23

Zie ik nu goed dat er achter die stoelen van die GT3 evt wél een gedemonteerde mountainbike past ?
:mrgreen: Ik zie ze ook als en en
De een sluit de ander niet uit

Mbt de prijs van de M2 CS
Die valt bij nader inzien wel mee voor die CS, heb nog eens goed gekeken
De meeste opties waar ik nog steeds sperti voor slik, zijn standaard
Zoals ik al zei, mijn M2C zou met carbon dak, semi kuipen en slip on M performance duurder zijn dan de CS.
Voor 8k meer heb je die CS met wel fatsoenlijke remmen ook nog
Dan ben je veel poen kwijt, heel veel, maar dat ben je met de M2C als je hem gaat bouwen ook
Enig voordeel is dat je dat meer kunt plannen denk ik :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 21 nov 2019, 20:15


Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 1991
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: BMW M2

Bericht door Sander-E46 » 21 nov 2019, 20:19


Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36601
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 21 nov 2019, 20:32

Hele setje erop voor weinig, stickers eraf en klaar.

Die blauwe CS in dat licht. Wennen!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36601
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 23 nov 2019, 10:22

Voor als je iets feller wilt met Teslas inhalen enzo:)


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25502
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 23 nov 2019, 12:23

Dat gaat lekker :df:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1688
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 23 nov 2019, 22:32

gemapt op ron102, kan er dan nog wel 95 in vraag ik me af ?

Sjouwt exact even hard als mijn F80M3 destijds op de 200-250kmh teller, ongeveer 7sec in mijn geval ook op ron102, daar reageerde hij lekker op, zichtbaar op de vermogens display tegen de 480pk aanschurkend.

Ik zie die getunede S55 blokken bovenin best wel inkakken, ik vermoed doordat de IAT enorm omhoog vliegt doordat de air to water intercooler het niet meer trekt en dan gaat en de ECU gewoon fors ontsteking terug nemen.

Maar indrukwekkend, dat zeker !

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 6670
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW M2

Bericht door tomgtr » 24 nov 2019, 00:09

Als je ecu zo slim is om de standen aan te passen bij hoog oktaan zal hij zeker ook zo slim zijn om terug te schroeven bij vroege detonatie. Ook na remap. Bij accesport kan je verschillende maps op ecu zetten en switchen. Althans bij GTR ging dat. Zelfs nul boost voor de valet parking of zelfs helemaal dood.

Megator
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 25 nov 2019, 15:10

tomgtr schreef:
24 nov 2019, 00:09
Als je ecu zo slim is om de standen aan te passen bij hoog oktaan zal hij zeker ook zo slim zijn om terug te schroeven bij vroege detonatie. Ook na remap. Bij accesport kan je verschillende maps op ecu zetten en switchen. Althans bij GTR ging dat. Zelfs nul boost voor de valet parking of zelfs helemaal dood.
Bij de S55 kun je alleen on the fly map switchen met Ecutek. Helaas geen accesport voor de S55 (maar wel de N55 :hmmm: ).

De CS is wel een beetje een koopje als je alle carbon parts op een normale M2C wil schroeven.

En over koopjes gesproken, zijn er nog leuke black friday deals?

Oh en heb de M2C gebruikt waar ie voor bedoeld is :)

https://drive.google.com/file/d/1weSYZC ... p=drivesdk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust, JdvPolo, pimini, WillemBoer, Wimo en 45 gasten