BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Megator
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 16 okt 2019, 21:47

Jussi schreef:
16 okt 2019, 16:07
Iemand die weet of spacers voor M2 dezelfde maten hebben (naafgat, schroefdraad, etc.) als spacers voor andere modellen?

Ik wil graag een setje Eibach/H&R 20mm vooras en 30mm achteras. Iemand aanbevelingen waar ze het goedkoopst op de kop te tikken?
Ik denk alles wat op een F chassis past. Mijn vriend heeft een set te koop maar alleen 12mm per as.

Voor de ongelovige onder u, de prijs van BMW voor 2 carbon voorschermen:
Untitled.png
Untitled.png (616.59 KiB) 441 keer bekeken
3300E+700E voor het verven (moeilijk in verband met het blote carbon) + 4K ex BTW of 5K met.

Zal ook wat gewicht besparen :)

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de 513s en de 437s hetzelfde wegen met OEM banden.

Ik zal de 788s met banden wegen maar die zouden het zwaarst moeten zijn. Alle 3 kommen van Fuchs :)

Track velgen moeten in mijn ogen niet te duur zijn want een keet grindbak/kerb = huilen

Ik wil graag deze https://www.apexraceparts.com/wheels/fo ... ls/arc-8r/

Erik, jou M2 is echt super! Ik wil ook dat BBK, misschien group buy haha.

Morgen ben ik op Assen van 12-17, iemand anders nog?

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2790
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 17 okt 2019, 08:01

Dank voor het voorstel Megator maar dat is iets te smal. Het is om het visueel verschil met de 18" 640M winterwielen op te vangen.

Ik heb trouwens gemerkt dat 18" 640M winterwiel meer weegt (gevoel) dan de 19" 437M.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 09:33

Mijn 18 inch 640M voelde juist zeker beweeglijker en 'lichter' qua insturen enzo tov 437 in m'n ex M2....
In M2Comp met 788s vs diezelfde 640M is dat eigenlijk niet echt 't geval. Vreemd beetje.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Re: BMW M2

Bericht door Knot » 17 okt 2019, 12:20



Hoor ook die Active Sound tekeer gaan dan, lijkt wel een mixer :tooth:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 12:21

Ge-Yank met 'n handbak....

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 676
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: BMW M2

Bericht door bartb » 17 okt 2019, 13:26

Wat doet een yankee ook met een handbak dan :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 13:29

bartb schreef:
17 okt 2019, 13:26
Wat doet een yankee ook met een handbak dan :mrgreen:
Joh!
Op Bimmerpost zitten handenvol US Citizens die gewoon stellen dat degenen die een DCT M2/3/4 hebben invalide/80+/mental zijn.

En die hebben zélf nog nooit een trackday gedaan, laat staan de nannies uitgezet of slides/drifts gemaakt:)

Andre
Berichten: 9922
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 17 okt 2019, 13:32

Ik heb ook dct puur voor de wederverkoop. Maar de handbak heb ik liever betrekt je meer bij het autorijden.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 13:35

Handbak heeft 'n powerdip in M2C (hoorde/las ik) bij opschakelen. Een soort turbo'lag'.
En de meerprijs....

1M was geweldig, maar vind de DCT veel beter bij deze motor/auto passen dan een handbak.

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2790
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 17 okt 2019, 13:40

Moet zeggen dat in Nederland de DCT attractief was geprijsd. Goedkoper dan handbak toch?

Maar in de RoW (Rest of World) is handbak gewoon de betere keuze. :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 14:13

8000 keer beter:)

Kadett
Berichten: 771
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 17 okt 2019, 14:25

Robin schreef:
17 okt 2019, 09:33
Mijn 18 inch 640M voelde juist zeker beweeglijker en 'lichter' qua insturen enzo tov 437 in m'n ex M2....
In M2Comp met 788s vs diezelfde 640M is dat eigenlijk niet echt 't geval. Vreemd beetje.
Zelfde banden eronder of ander model/merk?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25215
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 okt 2019, 14:43

Ja, HB betrekt meer bij rijproces, meer gevoel met de kar, maar idd €8K meer dan DCT, ik doe dat dus ook niet nog een keer.

Temeer; de koppeling is echt het zwakke punt IMHO;

-Volstrekt gevoelloos (een dooie pier voelt meer)
-Veel te laat / hoog aangrijpingspunt (a-sportief)
-Gevoelig voor slip indien warm (niet normaal weg kunnen rijden zonder bokkende kar)

De bak is prachtig, de koppeling kwalitatief uitermate teleurstellend

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 14:46

Kadett schreef:
17 okt 2019, 14:25
Robin schreef:
17 okt 2019, 09:33
Mijn 18 inch 640M voelde juist zeker beweeglijker en 'lichter' qua insturen enzo tov 437 in m'n ex M2....
In M2Comp met 788s vs diezelfde 640M is dat eigenlijk niet echt 't geval. Vreemd beetje.
Zelfde banden eronder of ander model/merk?
Zelfde merk/type band ook idd. Goed punt, maar anders had ik dat erbij vermeld:)

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 676
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: BMW M2

Bericht door bartb » 17 okt 2019, 14:48

Robin schreef:
17 okt 2019, 13:29
bartb schreef:
17 okt 2019, 13:26
Wat doet een yankee ook met een handbak dan :mrgreen:
Joh!
Op Bimmerpost zitten handenvol US Citizens die gewoon stellen dat degenen die een DCT M2/3/4 hebben invalide/80+/mental zijn.

En die hebben zélf nog nooit een trackday gedaan, laat staan de nannies uitgezet of slides/drifts gemaakt:)
Ah de echte puristen bedoel je :tong:
Mooi volkje die amerikanen in combinatie met europese auto's

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2790
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 17 okt 2019, 15:43

romo schreef:
17 okt 2019, 14:43
Ja, HB betrekt meer bij rijproces, meer gevoel met de kar, maar idd €8K meer dan DCT, ik doe dat dus ook niet nog een keer.

Temeer; de koppeling is echt het zwakke punt IMHO;

-Volstrekt gevoelloos (een dooie pier voelt meer)
-Veel te laat / hoog aangrijpingspunt (a-sportief)
-Gevoelig voor slip indien warm (niet normaal weg kunnen rijden zonder bokkende kar)

De bak is prachtig, de koppeling kwalitatief uitermate teleurstellend
Disagree, het is duidelijk beter dan voorgaande modelreeksen.

Bokkende kar komt ook door speling vliegwiel naarmate de boel slijt.

Aangrijppunt is wel wat hoog. En de pedaal/veer kraakt :)

Kadett
Berichten: 771
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 17 okt 2019, 16:01

Robin schreef:
17 okt 2019, 14:46
Kadett schreef:
17 okt 2019, 14:25
Robin schreef:
17 okt 2019, 09:33
Mijn 18 inch 640M voelde juist zeker beweeglijker en 'lichter' qua insturen enzo tov 437 in m'n ex M2....
In M2Comp met 788s vs diezelfde 640M is dat eigenlijk niet echt 't geval. Vreemd beetje.
Zelfde banden eronder of ander model/merk?
Zelfde merk/type band ook idd. Goed punt, maar anders had ik dat erbij vermeld:)
Toch raar aangezien er niets aan de ophanging verandert is. Wat kan schelen is de gewichts toename in de voorkant. Meer initieel onderstuur door de extra massa?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 16:02

Welke extra massa bedoel je?

Kadett
Berichten: 771
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 17 okt 2019, 16:17

Gewichts toename van M2 -> M2C. Van die 55kg ging het merendeel in de neus zitten vanwege het zwaardere blok, chargecooler etc.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35512
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 okt 2019, 16:22

25kg voor DCT en dergelijke de rest*(voor) M2C op droog onderstuurt zelfs minder tov M2 en 1M. Die laatste is beweeglijker.
In 't algemeen onderstuurt 'n M2(C) alleen** als je te hard 'n bijv natte bocht ingaat, overstuur komt eerder.:)














*BBK(die ik niet heb)
**of oververhitte voorbanden of the gladde banden(nat)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25215
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 okt 2019, 16:34

Jussi schreef:
17 okt 2019, 15:43
romo schreef:
17 okt 2019, 14:43
Ja, HB betrekt meer bij rijproces, meer gevoel met de kar, maar idd €8K meer dan DCT, ik doe dat dus ook niet nog een keer.

Temeer; de koppeling is echt het zwakke punt IMHO;

-Volstrekt gevoelloos (een dooie pier voelt meer)
-Veel te laat / hoog aangrijpingspunt (a-sportief)
-Gevoelig voor slip indien warm (niet normaal weg kunnen rijden zonder bokkende kar)

De bak is prachtig, de koppeling kwalitatief uitermate teleurstellend
Disagree, het is duidelijk beter dan voorgaande modelreeksen.

Bokkende kar komt ook door speling vliegwiel naarmate de boel slijt.

Aangrijppunt is wel wat hoog. En de pedaal/veer kraakt :)


Disagree :lol:

Nu heb ik toch aardig wat BMW HB gereden, de M2 koppeling is de slechtste (voor mij) uit de reeks. (E46 M3, E92 M3, E82 1M, F87 M2)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12212
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door MartijnGizmo » 17 okt 2019, 17:39

romo schreef:
17 okt 2019, 14:43
Ja, HB betrekt meer bij rijproces, meer gevoel met de kar, maar idd €8K meer dan DCT, ik doe dat dus ook niet nog een keer.

Temeer; de koppeling is echt het zwakke punt IMHO;

-Volstrekt gevoelloos (een dooie pier voelt meer)
-Veel te laat / hoog aangrijpingspunt (a-sportief)
-Gevoelig voor slip indien warm (niet normaal weg kunnen rijden zonder bokkende kar)

De bak is prachtig, de koppeling kwalitatief uitermate teleurstellend
Als het pedaal verder vergelijkbaar is met de F21 kun je die eerste 2 iig verminderen door een veer eruit te halen en een dikkere stop te monteren, dat is wat ik bij mijn M135i gedaan heb. Komt het gevoel zeer ten goede!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 14166
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW Z3 coupe, Z3 caab, 420d GC
Locatie: Baarn

Re: BMW M2

Bericht door Martijn_bmw » 17 okt 2019, 18:43

Knot schreef:
17 okt 2019, 12:20


Hoor ook die Active Sound tekeer gaan dan, lijkt wel een mixer :tooth:
:shocking:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 16030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Auto: FoFo
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door JP » 17 okt 2019, 18:49

Heeft die motorschaden tijdens een huwelijkstoetertocht opgelopen ?

Kadett
Berichten: 771
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 17 okt 2019, 18:52

Verlies je trouwens garantie als je zelf bezig gaat met coding om bijvoorbeeld die Active Sound Shit uit te zetten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, k33z en 30 gasten