BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 27296
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.49
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M2

Bericht door Arthur » 08 jun 2019, 04:46

Qua looks kan de M235i iig niet tegen een M2 op. En niet iedereen wil een opgepepte en opgeleukte net niet auto hebben ;)

jacobt
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 08 jun 2019, 06:49

Als status en uitstraling prevaleren :D

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 jun 2019, 07:28

Ha, buiten de massa is 'n M2/M2C natuurlijk gewoon 'n totaal andere auto onderhuids. Je kunt ook 'n 435i pakken en die gaan tunen tot hij 'n M4 benadert of sneller en 'beter' is.

De N55 in de M2 is 'n heerlijke basis en klinkt fantastisch, maar bij tuning zit hij eigenlijk al aan 't plafond van z'n kunnen en moet je er een grotere turbo op gooien.

Ik heb twee keer een heatsoak op m'n standaard M2 N55 gehad. Dat komt niet voor bij M2C , die motor en aanverwante zijn veel meer op het harde werk/trackdays ontwikkeld(S55 die ook in M3/4 F8x zit)

Dus ja, een M235i vind ik er persoonlijk beetj boring uitzien. Onderstel en alles zou je aan moeten passen en tuurlijk kom je d'r wel(dat ie sneller zal zijn als 'n M2/M2C) , maar dan heb je een zwaar getunede 235. Wie wil die als je 'm doorverkoopt tov M2/M2C?

Of je haalt een (gebruikte)M2/M2C zoals men ook een GT3 haalt/prefereert tov een 'normale' 996/991 ofzo.

En 'n 420pk 2008 135i blijft oerlelijk:)


Een M2C is ook te tunen he:) S55 blok draait op halve kracht.
Voor de looks rijden mensen al zo'n ding en met reden, een 235/240 valt dan aardig in 't niet.
Verder is het als 4 zitter met kofferbak en vast dak redelijk praktisch en toch redelijk in staat out of the box veel 'sportievere' en veel lichtere auto's te kakken te zetten. Plus instant driftfun out of the box.

Maar jacobt heeft 'n punt en is niet gek. Maar wel bijzonder dat je zelf wel 'n GT3 wil(de) en geen basis 996 ofzo? Daar lijkt dit verhaal namelijk best op. Nu is 'n 996 GT3 ook niet moeders mooiste(lelijk eerlijk gezegd), ga dan voor 'n 997 meteen.

Ook is jouw betoog/vraagstuk al jaren oud. (Waarom geen E30 325i en wel 'n E30 M3, waarom geen 135i en wel 'n 1M)

Te lang verhaal al geworden, maar als je 't niet ziet, zie je 't ook niet:)

Bij jou zit de crux in de centen/prijs, maar da's in mijn ogen het meest waardeloze argument om any gebruikersproduct/ding/iets af te serveren:)

Ja ik wil ook wel 'n wereldreis maken van 'n jaar en 'n cruise erbij. En toch is 't op Mallorca ook heel erg leuk:)

WillemBoer
Berichten: 461
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 08 jun 2019, 09:41

Kadett schreef:
07 jun 2019, 17:57
WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:
Dus eigenlijk kan je net zo goed de non-Competition nemen. Intrax set eronder en even langs Mosselman en alsnog (2de hands) 10 tot 20k besparen? Lichter en even snel. Verschil in prijs dat setje 763m? eronder en klaar ben je :)
Intrax set waar ik mee gereden heb zit wel tegen de 6K :ziek: incl montage uitwegen e.d.
Wel echt top spul, upside down dempers, ARC wat er ook voor zorgt dat je met 60 over drempels waar je normaal met 30 overheen gaat, geen centje pijn .

Maar Ohlins road and Track kost de helft...

Intrax op de M2, ik wist het wel!

jacobt
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 08 jun 2019, 09:48

Leuke discussie, en grappig om te zien hoe je reageert. Ik zit me kapot te vervelen op een vakantie park op een plastic bed om 5:49.......normaal doe ik dit soort gesprekken niet :-)

Volgens mij had jij een m2 competition toch met de M3 motor. Prachtig ding natuurlijk en zoveel power, ik zou er toch gelijk mee naar mosselman gaan. Dat je zo’n ding koopt en geen 2008 135i 😂😂😂. Tuurlijk, het kan nu nog en ik zou ook trots zijn als een hond met 7 staarten. Briljant uiterlijk ( met de juiste velgen) en een prachtig interieur.


Leuk dat je over de de e30 begint , ik had een e30 m3, maar vermoed dat ik een getunde 325 leuker had gevonden . Maar dat zal ik nooit weten.

Ff 1 correctie op bovenstaand, een gt3 heeft een compleet andere aandrijflijn en geometrie dan een normale 996. Maar waarschijnlijk weet je dat wel.
Wat me zo tegenvalt van Bmw M is dat ze de M motoren delen met de gewone bmw’s, 1m en 135i bijv. Daardoor maak ik me er nu goedkoop van af me m’n nep 1m.

Een 996 gt3 is inmiddels gedateerd qua uiterlijk, ik heb hem al bijna 7 jaar en het voelt als 70 jaar.
Financieel kan ik me al een tijdje een 997 gt3 veroorloven maar die brengt alleen uiterlijk, onderhouds niet veel anders tov de mijne in de staat waarin ik hem had gebracht. Qua snelheid won ik er ook niks mee tov een 997 mk1 gt3. Dus uiteindelijk besloten niet te doen. Mijn gt3 gaat de verkoop in dit jaar ergens,
alle upgrade onderdelen zijn al verkocht .

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 jun 2019, 10:36

Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.

Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 24500
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 08 jun 2019, 11:51

^ Zo is het !

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 2297
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Locatie: https://www.dbf.nl

Re: BMW M2

Bericht door Booooh » 08 jun 2019, 16:26

^^ Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn ;)

Hoe zit het eigenlijk met de topsnelheid van een 1M? Gisteren (vannacht, ik was in Duitsland) voor het eerst eens echt doorgehaald omdat er 1 wel heel enthousiast op m'n kont zat, je kent het wel, samen even "sportief" doorrijden en eigenlijk niet willen toegeven, het losrijden ging vanaf 180 ofzo maar hij bleef gas geven en ik dus ook ;) , ging echt (te) hard uiteindelijk en op de teller 1,5x die losrijd snelheid zonder dat er werd ingegrepen. Weet niet beter dat de begrenzing op 250 ligt (echte km's?), wijkt de teller dan zoveel af toch of loopt een 1M standaard gewoon wat harder?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 jun 2019, 17:03

Ik heb op mijn M3 alles gezien tussen de 293 en 303kmh op de teller en 280-290kmh op de GPS.
Op de M5 was dit 314-323 teller en 305-315 GPS.
Geen idee hoe het werkt, weet wel dat die M5 echt afgrijselijk hard ging op de Autobahn en dat 300+kmh, ook als je het 10x in de week aantikt, gewoon nooit gaat wennen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 jun 2019, 17:17

WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:
Ik heb een Reiger set (incl systeem dat aanpast tijdens nemen van bochten en wielen los) onder mijn 2008 Sti gehad. Transformeert heel de auto (positief). Kon opeens springen met de Sti (straatauto).
Kost heb je ook wat. Als je mij de keuze geeft 12k aan een motor uit te geven of aan schokbrekers, dan zeker dat laatste.
:mrgreen:

WillemBoer
Berichten: 461
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 09 jun 2019, 08:50

Goed punt!

Onvoorstelbaar wat een (echt goed) onderstel kan doen met je auto!

Maar die Intrax is dan wel een set uit het hoge segment, zou de “instap” setjes van de bekende merken ook altijd links laten liggen.

jacobt
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 09 jun 2019, 09:53

Ik heb gisteren de kw1 onder de 135i weggehaald , bleek dat de fabrikant van de achterdempers vooral in caravans te doen. Ben het merk vergeten. Was wel heel zacht allemaal

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1033
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 11 jun 2019, 09:55

Robin schreef:
08 jun 2019, 10:36
Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.

Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
totally agree , rij nu weer even in de csl en beter wordt het (op de trage bak en slechte remmen na) nooit meer , wat een beleving en geluid , nog steeds , en wat een balans.

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2618
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 11 jun 2019, 11:17

WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:
De ex-eigenaar van mijn M2 had ook een Ring M135i met KW Clubsport onderstel. Tijdens de proefrit en ophaling heb ik daar ook een stukje mee mogen sturen in de Eiffel en ik vond de M2 toch heel erg goed out-of-the-box. Heel erg "planted" in die bochten rond het circuit.

In mijn geval stuur ik met de M2 ook 35K km/jaar over slechte Belgische wegen dus ik zie geen voordeel in een aangepast onderstel.

jacobt
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 11 jun 2019, 11:41

Kw v1 en kw v3 is nogal een verschil

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2618
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 11 jun 2019, 12:10

En tussen V3 en Clubsport zit ook nog wel wat verschil.

Andre
Berichten: 9683
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 11 jun 2019, 23:23

Mooi standaard houden of alleen verlagings veren.

M2 word nooit een race auto ook niet met v1 v2 of v3 je krijgt er alleen maar geratel van!

Als je er een trackday only auto van maakt dan kan het.

Mijn m2c is nagenoeg standaard. Dempers en veren voelen goed aan!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 11021
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: BMW M3 SMG 2004
Locatie: Ulvenhout

Re: BMW M2

Bericht door Bram » 11 jun 2019, 23:37

Leen schreef:
11 jun 2019, 09:55
Robin schreef:
08 jun 2019, 10:36
Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.

Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
totally agree , rij nu weer even in de csl en beter wordt het (op de trage bak en slechte remmen na) nooit meer , wat een beleving en geluid , nog steeds , en wat een balans.
Vind je de bak echt zo traag? Ik rijd meestal in S3 en vind dat al prima, maar in S5 of S6 kan ik het toch niet echt traag meer noemen. Woest en onbehouwen wel, maar dat vind ik nou juist het aantrekkelijke aan de auto :mrgreen:

Welke blokken gebruik je trouwens bij de CSL? Ik rijd met dezelfde schijven rond en zou nog wel wat agressievere blokken willen hebben.

Megator
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 13 jun 2019, 10:06

Dus in de hiërarchie of fun is het M3 CSL > 1M > M2C?

Dinsdag was ik op Zandvoort met een collega met een M2 en dat ding heeft veel grip out of the box. Ik heb zelf niet gereden maar het maakt me hebberig voor mijn M2C :)

Zit er veel verschil tussen Intrax / Moton/AST? en weet iemand als er problemen met het chassis zijn omdat je van een divorced naar een coil over setup gaat?

Andre
Berichten: 9683
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 13 jun 2019, 12:25

Ik zou dan eerder de performance demperset van BMW nemen. Dat is getest en maakt minder geluid onder het rijden.

Die sets die jij noemt is meer voor track only en daar krijg vroeg of laat geratel mee

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 13 jun 2019, 12:58

Een M2/C is iig geen Citroen BX en ook geen Sport Quattro André. :df:

Andre
Berichten: 9683
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 13 jun 2019, 13:05

Daarom ik moet die aftermarket bende er niet op!

Vroeger allemaal gedaan ik weet wat ervan komt.

Mperformance parts nemen wat door bmw getest is of gewoon niet doen!

Megator
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: Focus RS MK3

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 13 jun 2019, 13:33

Hmm de M performance kit is toch gewoon een KW V3 kit?

https://www.kwsuspensions.net/productfi ... e/352200BH

Ik denk dat ik met wat top mounts begin en dan zie ik het wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dwarsligger en 13 gasten