BMW M2
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2
Stoelen van de M140i zijn volgens mij hetzelfde als die van de M2. Ik vind ze prima zitten.
- Artosevo
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: BMW M2
Eisenmann al gehoord Robin? Niet verkeerd hoor:
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Stoelen M2 zijn echt goed, ergonomisch zeer correct, voor iedereen goed instelbaar.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Ik heb Realoem even nagekeken en het lijkt erop dat de rugleuning hetzelfde is, maar het zitvlak van de F34/36 komt (korter). Dit in combinatie met dichter bij het stuur te zitten, zorgt/de voor een onaangename positie in de onderrug. Ik heb de stoel nu meer gekanteld en de kniesteunen verder uitgeschoven en het lijkt alsof het drukpunt in de rug is verminderd. De terugrit van kantoor was nog wel steeds pijnlijk: avondspits Zaventem-Schilde was weer 1h45 rijden.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: BMW M2
Spreken we over de gewone M2 stoelen of M2 comp? Ik ben zeer gevoellig voor stoelen en steun...die in mijn Z4M heb ik nooit ok gevonden wegens weinig steun aan onderrug en weinig op uw plaats houden in stevige bochten. In theorie zouden de M240i en M2 exact dezelfde zijn, van de M140i weet ik niet, maar zou straf zijn dat dit niet zo zou zijn. Ik ben persoonlijk best tevreden van de stoelen in mijn M2. Ik heb wel bewust gekozen voor de lagere manuele zetels en de optie verstelbare lende/onderrugsteun (top optie). Die van M2 comp (en M3/M4) zitten nog iets beter dan die van de M2.Jussi schreef: ↑29 nov 2018, 23:16 Ik heb Realoem even nagekeken en het lijkt erop dat de rugleuning hetzelfde is, maar het zitvlak van de F34/36 komt (korter). Dit in combinatie met dichter bij het stuur te zitten, zorgt/de voor een onaangename positie in de onderrug. Ik heb de stoel nu meer gekanteld en de kniesteunen verder uitgeschoven en het lijkt alsof het drukpunt in de rug is verminderd. De terugrit van kantoor was nog wel steeds pijnlijk: avondspits Zaventem-Schilde was weer 1h45 rijden.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: BMW M2
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: BMW M2
Wat is het grote minpunt van de koppeling voor u? Ik had hier de eerste 3.000km ook klachten over (te zacht en te lange pedaalslag). Maar na de kortere en in hardheid instelbare UCP koppelingspedaal te plaatsen is alles ok voor mij en zo rijd ik nu reeds 45.000km zonder echte koppelingsklachten rond. Maar de manuele koppeling van mijn Z4M voelde wel altijd beter aan en je kon er sneller en vlotter mee schakelen.romo schreef: ↑26 nov 2018, 21:08 Op de DCT bak valt ook nog wel wat af te dingen, zeker na PDK ervaring
Van mijn huidige MT vind ik de pook-beweging steeds beter, de koppeling steeds slechter.
Gezien de absurde meerprijs 6MT ga dan maar voor een DCT volgend jaar. Het idee van een een echte automaat(hoe goed wellicht ook) in de huidige M5 vind ik ook niet echt lekker. Maar misschien is het hier ook wel weer wennen.
Ik heb nu bijna 50.000km met mijn M2 gereden....bij de bestelling zwaar getwijfeld over de versnellingsbak, maar echt zo blij dat ik manueel gekozen heb. Ik ken mijzelf en DKG had ik nu al lang saai gevonden. Zeker nu mijn Z4M verkocht is, ben ik blij dat mijn M2 nog manueel is....want de Alpine A110 die mijn vriendin besteld heeft voor zichzelf is sowieso automaat.
Laatst gewijzigd door Franzino op 02 dec 2018, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: BMW M2
Op de e90 kan je dit laten naplaatsen (heb ik ooit vr geïnformeerd voor op een 335i). Zal op een M2 ook wel gaan denk ik. Maar zal wel 3x zoveel kosten als de oorsproneklijke optie.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: BMW M2
Hier mijn persoonlijke ervaring van 2018 M3 vs 2017 M2 dat ik al ergens anders eens geschreven hadzegmaarboris schreef: ↑26 nov 2018, 23:32 M3 was echt dé auto die ik wilde (al 30 jaar denk ik ), maar kreeg er in proefrit geen klik mee. Verkoper adviseerde M2 eens uit te proberen en daar ben ik nu dus. Voor mij leek de grens wat (te) ver weg in een M3, om gevoel van overstuur te krijgen moet je harder rijden dan in de M2, en op lage snelheid meer onderstuur was mijn indruk. Daarnaast was de 2016 die ik heb gereden ook veel stugger op lage snelheid, en de auto voelde voor mij echt stuk groter. Wat met kinderen erbij fijn is (achterdeuren), maar om te rijden niet perse helpt. Ik geloof wel dat Competition Versie van de F8x een groot verschil maakt, maar dat niet verder zelf uitvoerig kunnen testen.
Net nog even kort stukje gas gegeven in M2. Balans is echt wel, vertrouwen daarmee is echt super. Past blijkbaar goed bij wat ik fijn vindt voelen in auto. En wat zet de auto grote stappen zeg, zalig & rijbewijs gevaarlijk...
Het was al even geleden dat ik nog eens met een standaard F80 M3 had gereden. Een goede vriend van mij heeft 1 van de laatste geproduceerde M3’s geleverd gekregen als zijn nieuwe daily (met DKG, zonder comp pakket). Ik heb met zijn gloednieuw en ingereden exemplaar liggen rijden en heb dus ook nog eens kunnen vergelijken met mijn M2. Ik moet zeggen, dat zijn MY18 M3 tegenover de MY14 M4 die ik destijds bij de M4 lancering had gereden echt wel een evolutie heeft gemaakt. De wegligging en de manier waarop de wagen het vermogen op de grond krijgt zijn er op vooruit gegaan. Net zoals het standaard uitlaat geluid eigenlijk veel beter is dan ik mij destijds bij de lancering kon herinneren. Ok; de standaard uitlaat van de M2 klinkt nog steeds mooier dan deze standaard M3, maar het stoorde mij niet meer zoals bij het eerste modeljaar van de M4. Toen was ik los van de sound ook totaal niet wild van de M4 qua vermogensafgifte, wegligging en stuurgevoel….dingen die nu allemaal veel beter waren bij deze M3. Blijkbaar is elk modeljaar van deze wagen toch wel gefinetuned door BMW tot een betere wagen dan bij de lancering destijds het geval was. Ik snap nu ook wel dat de reviews over de laatste M3 CS zeer positief waren (los van de zeer hoge prijs dan).
Ik vond zijn gewone MY18 M3 nu echt een fijne wagen…voor 1 of ander reden vind ik de DKG ook beter passen bij het motorkarakter van de S55 en de algemene iets loggere opzet van de M3. Moest ik een M3 kopen, dan zou ik ook voor DKG gaan…maar in mijn M2 ben ik na 45.000km nog steeds zeer blij met de keuze van manueel…ook al is mijn M2 daardoor trager. De M2 is sowieso al levendiger en speelser qua opzet dan de M3 en de manuele versnellingsbak past (voor mij) ook beter in dit plaatje. Voor 1 of andere reden past die manuele versnellingsbak voor mij ook beter bij de N55 motor. Heeft er ook wel klein beetje mee te maken, dat ik de DKG instelmogelijkheden op de M2 te beperkt vond tegenover wat je individueel kan instellen op de M3/M4. Qua verbruik zit de DKG M3 echt een stuk lager dan mijn manuele M2….ook al weegt de M3 iets meer. Gelukkig dat ik daar niet wakker van lig, maar het verschil was wel merkbaar.
Door de grote en het extra gewicht van de M3 voelt deze voor mij iets meer aan als een GT, terwijl ik bij de M2 echt wel een iets rauwer en meer betrokken sportwagen gevoel krijg die bocht na bocht wil verslinden. De manuele versnellingsbak zal hier ook wel een deel mee te maken….maar dit gevoel had ik in de M2 met DKG ook (ten tijde van de M2 testrit in 2016). De M3 is comfortabeler en handiger dan de M2, maar de M2 is dan weer speelser en meer fun. Het extra gewicht van de M3 voelde ik bij het insturen van zeer snel genomen bochten en ook bij het remmen als deze wat intensiever werden gebruikt. Beide wagens stonden op de standaard BMW remblokken, maar mijn M2 heeft wel andere remolie en stalen remleidingen wat dus ook het miniem verschil in remuithouding kan verklaren. De vooras van de M3 gaf mij minder vertrouwen dan de M2, ook qua insturen was deze naar mijn gevoel iets minder precies en iets minder direct dan bij de M2…of dit nu aan het iets hogere gewicht ligt van de M3 of een andere stuuroverbrenging kan ik moeilijk zeggen (beide stonden op sport stand).
Voor mijn situatie blijft de M2 mijn ideale daily met het nodige sportief rijplezier in combinatie met de nodige handigheid. Maar moest ik een volwaardige achterbank en/of grotere koffer nodig hebben, dan zou mijn keuze waarschijnlijk ook een M3 met DKG zijn. Is echt een topbak geworden in de loop der jaren. Jawel die M3/M4 zetels zijn beter dan mijn M2 zetels en het interieur is sowieso ook mooier en iets beter afgewerkt in mijn ogen….mag ook wel voor de hogere prijs. De ene is niet slechter als de andere en beide zijn fun, ze zijn in mijn ogen gewoon anders qua opzet en zullen beide ook een iets ander publiek met verschillende noden aanspreken…..net zoals dit met de Cayman en 911 ook een beetje het geval is.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Da's niet slecht inderdaad.
Er is 'n slip on systeem van Akra straks (tot aan de OPF) hoef je verder niks te doen met andere dingen.
Interessant stukje geschreven door Marc(MR.), Shmee's manager:)
Maar zoals 't er nu voor staat wil ik de Lightweight compleet in 't voorjaar.Only for EU-spec cars with OPF
Guys, over the past few days I had many people asking me questions about the exhaust set up for the new M2C. I felt that it was time to shed some more lights on the things. For the sake of making it easy I will go from the back to the front:
Slip-On: This is the easiest upgrade for everyone with a EU-spec M2C. Replace the thick neck muffler and fit a decent one. Hardly any power increase, much better looks and a louder exhaust across the rev range even if you opt for a homologated system. Options enough in the market to consider! Valve control is not legal, but you can add it if you prefer. The slip-on is the ONLY option if you DON'T want a ECU tune on your car. Of course, you can also do a backbox delete.
Linkpipe: Not legal and only for track use, but an option if you feel like going illegal and don't have problems tuning your car. The sound volume goes up considerably when the OPFs are removed. The tune is required to disable the sensors which are fitted at the end of the downpipes. If you don't do this, then your car goes into limp mode.
Sport downpipes: A possible option if your tune requires it, not an option when you leave the OPFs installed on the car. It is a waste to install an improved set of downpipes when the OPFs are still there, because the OPFs are the biggest obstruction in the flow. I have to agree that I also heard that HJS is working on new sport downpipes that don't require OPFs, but with the current software / ECU tune requirement I don't see why you would need them. Anyone would go catless if they really wanted to improve the flow.
Catless downpipes: Totally illegal, and only smart when you have a full cat-back system that replaces both the stock slip-on and the center linkpipe with the OPFs. Installing a catless downpipe without removing the OPFs is not possible! Reason why... Your flow will change triggering the sensors and you will simply burn through the OPFs. Also a catless downpipe means Delete-R and you need to disable the OPF pressure sensors on the downpipes. This means ECU tune! Also I believe the soundtrack will be so freaking loud, you will be pulled off the road every other day by the police for driving a car which is simply waaaaay too loud.
This is the current position when it comes to options, I think. Of course, there are many developments on going. For instance, I have seen displays that go into your dashboard air vent that offer delete-r for your catless downpipes. I have discussed with those companies to develop a delete-OPF option in their displays that allows you to remove OPFs without a ECU tune. Similarly to how these displays have delete-r installed in their software.
There might be more solutions in the future, but for now don't think of installing catless downpipes on cars that have the OPFs and stock slip-on. That is not solving the issue, it will only bring you more issues. If you opt for a better exhaust note, work from the back to the front. Slip-on is the sweet spot for us guys in the EU! Only go further if you are ready to opt for a ECU tune. The rest of the world has way more room to play and can do whatever they want.
If you have thoughts or other options, than please feel free to add them here. I would love to learn more and see what other options there are coming, but for now this is it I think.
- Leen
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M2
in mijn geval beide , ziet er veel beter uit , zit iets lager ,betere zijdelingse steun bij het betere gooi en smijtwerk , maar ook weer niet te extreem als de echte racekuipjes , kortom het ideale compromis IMO , en voor mijn postuur zitten ze perfect .
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Koppeling;Franzino schreef: ↑02 dec 2018, 23:51Wat is het grote minpunt van de koppeling voor u? Ik had hier de eerste 3.000km ook klachten over (te zacht en te lange pedaalslag). Maar na de kortere en in hardheid instelbare UCP koppelingspedaal te plaatsen is alles ok voor mij en zo rijd ik nu reeds 45.000km zonder echte koppelingsklachten rond. Maar de manuele koppeling van mijn Z4M voelde wel altijd beter aan en je kon er sneller en vlotter mee schakelen.romo schreef: ↑26 nov 2018, 21:08 Op de DCT bak valt ook nog wel wat af te dingen, zeker na PDK ervaring
Van mijn huidige MT vind ik de pook-beweging steeds beter, de koppeling steeds slechter.
Gezien de absurde meerprijs 6MT ga dan maar voor een DCT volgend jaar. Het idee van een een echte automaat(hoe goed wellicht ook) in de huidige M5 vind ik ook niet echt lekker. Maar misschien is het hier ook wel weer wennen.
Ik heb nu bijna 50.000km met mijn M2 gereden....bij de bestelling zwaar getwijfeld over de versnellingsbak, maar echt zo blij dat ik manueel gekozen heb. Ik ken mijzelf en DKG had ik nu al lang saai gevonden. Zeker nu mijn Z4M verkocht is, ben ik blij dat mijn M2 nog manueel is....want de Alpine A110 die mijn vriendin besteld heeft voor zichzelf is sowieso automaat.
-Te lange slag
-Te laat/hoog aangrijpingspunt
-Aangrijpingspunt nauwelijks voelbaar
-Bij wegrijden 1e versnelling heel vaag aangrijpen en soms slip, heel inconsistent, das nog het ergste.
Allemaal punten die ik zeer a-sportief vind bij wat voor een sportieve kar moet doorgaan.
De bak/pook is briljant, mooi kort en direct, er haakt niks, ook geen rubbery feel zoals onze Bimmerpost vrienden dat nog al eens ervaren.
Na ja, DCT next, problem solved.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: BMW M2
Koppeling is inderdaad niet de beste en laat zich niet zo vlot bedienen als je zeer snel wilt schakelen. Ik dacht eerst dat er zo een CDV op zat...zo als er ook op mijn Z4M zat. Maar blijkt niet zo te zijn....koppeling van mijn 12 jaar oude Z4M was onder geval vlotter, sneller dan die van de M2. Maar zoals gezegd sinds ik de UCP pedaal heb, ben ik meer dan happy en ik ben het iets minder snel / minder bruut schakelen nu reeds gewoon...dus buiten het af en toe schokken van de koppeling (nu weer lang geleden) zijn er voor mij nu geen issue's meer.romo schreef: ↑03 dec 2018, 21:50 Koppeling;
-Te lange slag => UCP pedaal lost dit op
-Te laat/hoog aangrijpingspunt => UCP pedaal met bijhorende clutchstop lost dit op
-Aangrijpingspunt nauwelijks voelbaar => niets last van
-Bij wegrijden 1e versnelling heel vaag aangrijpen en soms slip, heel inconsistent, das nog het ergste => heel soms slip en shocken en dan weer niet, dat heb ik ook op mijn MY 17 pre LCI M2
Allemaal punten die ik zeer a-sportief vind bij wat voor een sportieve kar moet doorgaan.
De bak/pook is briljant, mooi kort en direct, er haakt niks, ook geen rubbery feel zoals onze Bimmerpost vrienden dat nog al eens ervaren => klopt
Na ja, DCT next, problem solved => spreekt mij persoonlijk niet zo aan, zijn voor mij ook redelijk wat nadelen aan
Heb jij een LCI of pre LCI?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
romo schreef: ↑03 dec 2018, 21:50Wat jij beschrijft ervaar ik wel in mijn 318d touring maar niet in de M2.Franzino schreef: ↑02 dec 2018, 23:51Koppeling;
-Te lange slag
-Te laat/hoog aangrijpingspunt
-Aangrijpingspunt nauwelijks voelbaar
-Bij wegrijden 1e versnelling heel vaag aangrijpen en soms slip, heel inconsistent, das nog het ergste.
Allemaal punten die ik zeer a-sportief vind bij wat voor een sportieve kar moet doorgaan.
De bak/pook is briljant, mooi kort en direct, er haakt niks, ook geen rubbery feel zoals onze Bimmerpost vrienden dat nog al eens ervaren.
Na ja, DCT next, problem solved.
Koppeling voelt heel consistent, aangrijppunt heel erg duidelijk, geen slip, goede auto roll functie, en met rev-match erg comfortabel in dagelijks verkeer.
Enige minpunten zijn het trage schakelen tussen 1-2 en 2-3 en dat turbodruk zakt wanneer je schakelt, waardoor hij altijd even aarzelt alvorens er weer vandoor te gaan.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW M2
Perfect zo!!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Hahahaha, zeer herkenbaar
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: BMW M2
Ik vind de wintervelgen gewoon mooier dan de zomerset.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
LOL@ burenruzies.
Vind de 640M wielen hierboven aardig ok, maar niet zo mooi als de 437 en zelfs 788 die ik nu heb, maar je rijdt zeer zeker niet voor lul:)
Die van mij(dezelfde) komen er denk ik dit jaar niet meer onder.
Vind de 640M wielen hierboven aardig ok, maar niet zo mooi als de 437 en zelfs 788 die ik nu heb, maar je rijdt zeer zeker niet voor lul:)
Die van mij(dezelfde) komen er denk ik dit jaar niet meer onder.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
IMHO de standaard 19" het mooiste, respectievelijk, voor OM2/M2C.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Mooie review van een AMG rijder;
- Martijn_bmw
- Berichten: 26696
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Begint bij mij ook te kriebelen, maar vind de M3 F80 de mooiste, maar rijd een stuk saaier.
M2 met handbak
M2 met handbak
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 231 gasten