BMW M2
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Ja dat OPF verpest een groot gedeelte van het geluid helaas.
M2 klinkt wel nog beter dan de 718, maarja dat is een 4 cilinder boxer.
Geluid is wel belangrijk voor mij maar laat de 718 er niet om staan.
Ik heb ook nog een 981 base gereden en die klinkt heerlijk maar is echt niet vooruit te branden.
Als ik het betalen kon was de 718gts het geworden maar de base 718 is al duur genoeg met wat opties.
Misschien chip ik de 718 op den duur wel naar above GTS spec
M2 klinkt wel nog beter dan de 718, maarja dat is een 4 cilinder boxer.
Geluid is wel belangrijk voor mij maar laat de 718 er niet om staan.
Ik heb ook nog een 981 base gereden en die klinkt heerlijk maar is echt niet vooruit te branden.
Als ik het betalen kon was de 718gts het geworden maar de base 718 is al duur genoeg met wat opties.
Misschien chip ik de 718 op den duur wel naar above GTS spec
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Verschil M2C vs 718 blok, ja dan wist ik 't wel, qua alles incl sound:)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Porker is leuk, maar het 4 cilinder blok in alle uitvoeringen is zwaar teleurstellend.
-Sound ondermaats
-Draai eigenschappen, zeer rauw
-Forse resonanties
En daar de hoofdprijs voor betalen, ieder wat ie wil.
-Sound ondermaats
-Draai eigenschappen, zeer rauw
-Forse resonanties
En daar de hoofdprijs voor betalen, ieder wat ie wil.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Ben het met je eens dat de 6-cilinders veel beter klinken.
Resonanties heb ik zelf nooit ervaren dus die mening deel ik niet met je, dat ze minder mooi lopen daar kan ik je wel gelijk in geven.
Blokken hebben alleen veel meer ‘umpf’ gekregen en zijn veel minder lui dan die in de 981.
Zoveel mensen zoveel meningen ik vind het helemaal mooi haha.
Vind de M2 een prachtige wagen en dito sound, maar zou hem never ever verkiezen boven de 718.
Resonanties heb ik zelf nooit ervaren dus die mening deel ik niet met je, dat ze minder mooi lopen daar kan ik je wel gelijk in geven.
Blokken hebben alleen veel meer ‘umpf’ gekregen en zijn veel minder lui dan die in de 981.
Zoveel mensen zoveel meningen ik vind het helemaal mooi haha.
Vind de M2 een prachtige wagen en dito sound, maar zou hem never ever verkiezen boven de 718.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Ik heb ze allemaal gereden die 718 versies, ik laat ze ook allemaal beleefd staand t.o.v. en M2 en zeker ook voor mijn toenmalige 981 C GTS.
Wat verder opviel tijdens al die ritten; de PDK bak, subliem met atmo blok, had grote moeite om met dat turbo blok om te gaan, van een perfecte match was zeker geen sprake.
Wat verder opviel tijdens al die ritten; de PDK bak, subliem met atmo blok, had grote moeite om met dat turbo blok om te gaan, van een perfecte match was zeker geen sprake.
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Tja.
Door mede die 718 4 pot motor en de looks en rijeigenschappen van de M2/daily use en drifterij heb ik niet echt meer over 'n 718 nagedacht, ding is niet compleet zonder 'n 6 pitter.
GT4 is 'n ander verhaal:)
Vind 'n 718 in 9 /10 geen partij voor 'n M2C sorry.
Door mede die 718 4 pot motor en de looks en rijeigenschappen van de M2/daily use en drifterij heb ik niet echt meer over 'n 718 nagedacht, ding is niet compleet zonder 'n 6 pitter.
GT4 is 'n ander verhaal:)
Vind 'n 718 in 9 /10 geen partij voor 'n M2C sorry.
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Wat rij jij nu dan sdlauto? 718?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Staat in bestelling maar zat vertraging op de levertijd helaas.
Heb veel proefgereden alle varianten 718 en de M2C alsmede de TTS en RS.
Prijstechnisch vind ik de 718 ook erg duur natuurlijk.
Maar ik heb die achterbank niet nodig en ik heb echt het idee dat ik in wat speciaals stap.
Heb veel proefgereden alle varianten 718 en de M2C alsmede de TTS en RS.
Prijstechnisch vind ik de 718 ook erg duur natuurlijk.
Maar ik heb die achterbank niet nodig en ik heb echt het idee dat ik in wat speciaals stap.
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ok, de 718 of de 2.5?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
De simpele 2.0, S was nog 10k duurder.
Maat van mij heeft zijn 2.0 laten chippen naar 390pk bij JD, maar dat doe ik later pas waarschijnlijk.
De base is voor mij al ‘snel’ genoeg en tune hem dan uiteindelijk liever dan nog 10 kop extra neer te leggen voor die 50pk en halve liter meer
Heb er PASM en Sport chrono bij besteld en kleur GT silver.
Maat van mij heeft zijn 2.0 laten chippen naar 390pk bij JD, maar dat doe ik later pas waarschijnlijk.
De base is voor mij al ‘snel’ genoeg en tune hem dan uiteindelijk liever dan nog 10 kop extra neer te leggen voor die 50pk en halve liter meer
Heb er PASM en Sport chrono bij besteld en kleur GT silver.
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Gefeliciteerd. Ieder z'n beleving bij 'n auto. We lezen t tzt wel.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Yes komt goed!
Ieder zijn eigen beleving en gevoel bij een auto.
En blij dat ik nog geen EV hoef te rijden hoe snel ze ook zijn .
Dan nog liever een 718 met een kutgeluid haha.
Ieder zijn eigen beleving en gevoel bij een auto.
En blij dat ik nog geen EV hoef te rijden hoe snel ze ook zijn .
Dan nog liever een 718 met een kutgeluid haha.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Alles is beter dan electrisch:)
En 'n 718 is natuurlijk Porsche dus waar hebben we 't over , IMHO zo ongeveer de benchmark op deze aardbol in eigenlijk alles wat met automotive en racerij connected is.
Btw, ben je niet bang voor chippen qua levensduur en claims etc?
Een M2C heeft voor een paar boodschappenkarren vol dan >500pk en voor een 'Rolexje' 620pk(wat natuurlijk nergens over gaat in zo'n type auto, maar toch)
En 'n 718 is natuurlijk Porsche dus waar hebben we 't over , IMHO zo ongeveer de benchmark op deze aardbol in eigenlijk alles wat met automotive en racerij connected is.
Btw, ben je niet bang voor chippen qua levensduur en claims etc?
Een M2C heeft voor een paar boodschappenkarren vol dan >500pk en voor een 'Rolexje' 620pk(wat natuurlijk nergens over gaat in zo'n type auto, maar toch)
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
@Robin,
Haha blijft natuurlijk een ‘baby’ Porsche maar vind hem misschien wel leuker dan een 911.
Met uitzondering van de S, GT’s en turbo.
Wat betreft chippen dat doe ik al mijn hele leven en ooit 1x problemen mee gehad.
Dat was te wijten aan een slechte tuning waardoor mijn roetfilter/egr het begaf.
Netjes bij Audi gerepareerd zonder problemen en verder nooit iets bijzonders gehad.
Ik ben zuinig op mijn spullen en zolang je een blokje rustig behandelt zijn ze ook niet van suiker.
Heb de 718 GTS gereden met 365pk en die was plenty fast, naar mijn mening al te snel voor de openbare weg.
M2C valt inderdaad ook heel makkelijk te tunen maar ik zou mezelf afvragen of het bruikbaar vermogen is.
Ik vind de 410 pk die een M2C standaard levert al genoeg, ik kreeg soms lastig tractie tijdens mijn proefrit.
Overweeg jij de tuning van je auto?
Haha blijft natuurlijk een ‘baby’ Porsche maar vind hem misschien wel leuker dan een 911.
Met uitzondering van de S, GT’s en turbo.
Wat betreft chippen dat doe ik al mijn hele leven en ooit 1x problemen mee gehad.
Dat was te wijten aan een slechte tuning waardoor mijn roetfilter/egr het begaf.
Netjes bij Audi gerepareerd zonder problemen en verder nooit iets bijzonders gehad.
Ik ben zuinig op mijn spullen en zolang je een blokje rustig behandelt zijn ze ook niet van suiker.
Heb de 718 GTS gereden met 365pk en die was plenty fast, naar mijn mening al te snel voor de openbare weg.
M2C valt inderdaad ook heel makkelijk te tunen maar ik zou mezelf afvragen of het bruikbaar vermogen is.
Ik vind de 410 pk die een M2C standaard levert al genoeg, ik kreeg soms lastig tractie tijdens mijn proefrit.
Overweeg jij de tuning van je auto?
-
- Berichten: 51360
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Nee. Wel n andere uitlaat misschien tzt.
Ding is totnutoe snel zat en tractieproblemen horen bij de fun.
Ja de S55 is prima te tunen en de s55 in de EU /opf M2C loopt zoals ik al eerder zei op halve kracht heel smooth. Eigenlijk te mild wat mij betreft, maar als ik dan de snelheidsmeter zie vergis ik me vaak 20kmh, die ik al sneller rijd dan gedacht. Dat was bij vorige N55 M2 niet zo. Ding is dus ongemerkt net even tikkie sneller . Logisch ook.
Ding is totnutoe snel zat en tractieproblemen horen bij de fun.
Ja de S55 is prima te tunen en de s55 in de EU /opf M2C loopt zoals ik al eerder zei op halve kracht heel smooth. Eigenlijk te mild wat mij betreft, maar als ik dan de snelheidsmeter zie vergis ik me vaak 20kmh, die ik al sneller rijd dan gedacht. Dat was bij vorige N55 M2 niet zo. Ding is dus ongemerkt net even tikkie sneller . Logisch ook.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Ja dat is ook zo het kontje wilt snel om.
Is die een pak sneller dan de normale M2?
S55 valt natuurlijk veel meer uit te halen zoals je aangeeft draait die niet op maximum capaciteit.
En 410 pk is al niet behelpen .
Ben je tevreden over de M dct?
Is die een pak sneller dan de normale M2?
S55 valt natuurlijk veel meer uit te halen zoals je aangeeft draait die niet op maximum capaciteit.
En 410 pk is al niet behelpen .
Ben je tevreden over de M dct?
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
@Robin. Is dat niet.omdat hij stiller is vanwege de OPF waardoor de geluidsbeleving iets achterblijft?
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
https://www.youtube.com/watch?v=VXwVXOq20sA
Gaat er bij mij na inrijden zeker op, waarschijnlijk icm een eventuri inlaat
Dat rochelen ga ik er ook zeker uitcoden, belachelijk pre puberaal fake gedoe man.
Gaat er bij mij na inrijden zeker op, waarschijnlijk icm een eventuri inlaat
Dat rochelen ga ik er ook zeker uitcoden, belachelijk pre puberaal fake gedoe man.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26701
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
^^eens, meer iets voor bondkraagjes.
Ik zou het ook niet willen hebben, zsm uit programmeren
Ik zou het ook niet willen hebben, zsm uit programmeren
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Je bedoelt die 'pops and bangs'? Snap ook inderdaad niet waarom dat er nu ingemapped zit in zoveel auto's. Klinkt voor geen meter.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26701
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Idd pops and bangs, enige reden is marketing want een echte werking heeft het in straat auto’s niet.
Anti leg Komt uit de rally sport waar het gebruikt wordt om met onverbrande benzine de turbo op gang te houden bij gas los en dat geeft dezelfde knallen (en vlammen in dat geval)
https://youtu.be/c22ilU4zqg8
Anti leg Komt uit de rally sport waar het gebruikt wordt om met onverbrande benzine de turbo op gang te houden bij gas los en dat geeft dezelfde knallen (en vlammen in dat geval)
https://youtu.be/c22ilU4zqg8
- JP
- Berichten: 31210
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M2
Best gaaf die pops en bangs. Kan dat bij elke auto ?
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW M2
Alleen niet bij 3 cilinders...
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Wat info ivm M2 CS
BMW M S55 motor met 450 pk
Manuele versnellingsbak (M DKG optioneel)
Adaptieve M ophanging standaard
M Sport remmen standaard (M Carbon keramische remmen optioneel)
19” M lichtmetalen velgen met Cup banden
CFRP elementen standaard, o.a. dak, motorkap en diffusor
Specifiek M uitlaatsysteem
Specifiek interieur, uitgevoerd in Alcantara/leder, met lichtgewicht elementen
Exclusief koetswerkkleur Misano Blau beschikbaar
Indicatieve richtprijs: 78.000€ - 89.000€ excl. BTW (België)
BMW M S55 motor met 450 pk
Manuele versnellingsbak (M DKG optioneel)
Adaptieve M ophanging standaard
M Sport remmen standaard (M Carbon keramische remmen optioneel)
19” M lichtmetalen velgen met Cup banden
CFRP elementen standaard, o.a. dak, motorkap en diffusor
Specifiek M uitlaatsysteem
Specifiek interieur, uitgevoerd in Alcantara/leder, met lichtgewicht elementen
Exclusief koetswerkkleur Misano Blau beschikbaar
Indicatieve richtprijs: 78.000€ - 89.000€ excl. BTW (België)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 56 gasten