BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 14 aug 2018, 09:38

Die herontwikkelde (Performance?) voorschermen zijn ook wel knap. Is dat helemaal carbon?

Afbeelding

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 10:33

Mooi wiel daarboven maar 20 inch. Zit ook op de M3C dacht ik he.

Ja da's 'n compleet carbonscherm jussi.

De beide OPF delen wegen maar liefst 30kg....

Roy, mod 2ertalk.de(en 1erforum.de) :
Roy schrieb am 02 Aug 2018 - 12:01:


Alle Autos in Ascari hatten OPF.
Das Thema ist aktuell recht schwierig, vor allem wenn es um Motortuning oder Soundverbesserung geht.
Dies ist in der Form so einfach nicht mehr möglich.
Sicher wird es aber über die Zeit zumindest Lösungen geben.

Beide OPF zusammen wiegen übrigens 30kg...


G Power tuned 'm met korting voor €1625,00 naar 500PS :-)
https://www.g-power.com/benoetigt-de/pe ... s_4811.php

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: BMW M2

Bericht door Artosevo » 14 aug 2018, 11:08

Zo....670 NM, niet misselijk, evt. met garantie, maar dat geeft AC Schnitzer ook.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M2

Bericht door Riceaux » 14 aug 2018, 11:19

Zed240 schreef: 13 aug 2018, 19:45 Afgelopen weekend op de Ring had deze Noorse M2 deze heerlijke M3/4 velgen.

Afbeelding

Stond hem verrassend goed. Mooier dan de standaard M2 of M2 CS velgen vind ik. Bandenmaat was 265/30 voor en 285/30 achter.
Die velgen blijven me doen denken aan de Rotiforms die je veel in de VAG-tjoening scène ziet. Not my cup of tea. Verlaging kan zo’n ding wel goed hebben voor de looks.

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 16:56

Weer over de OPF, en Marc(MR), de manager van Shmee die zijn M2C door Akra laat 'tunen' oftewel hij is't proefkonijn voor de M2C , nieuw Akra uitlaatsysteem
Originally Posted by Robin_NL View Post

OK, it sounds like it's easier said than done (?)

Where are those ceramic OPF things situated in the 'pipeline'?

Cheers
Robin


Zegt Marc:
It is as follows:

Engine, down pipes, at the end of the down pipe you have the extra OPF sensors, then about 60 cm of nothing including a bend, and then one OPF in either pipe.

After that a center damper, a bit more pipe and the end damper with the valves. You can remove the system completely until the end of the down pipes, but you have to someone fool the OPF sensors which are there. They will measure a flow which is different than normal. You can of course stay within the values set by BMW, but that is hard, not impossible.

You can also replace the down pipes but then you have to fool all the sensors somehow. The HKS sport down pipe on the M2 did that nicely and therefore a tune was not needed. For the EU it will be hard to replace the exhaust without not including the OPF. Slip-on is therefore the best and easiest option for the European market. This is like the MPE and cuts both pipes after the mid damper and replaces the end damper.

Only thing is that for the German market the slip-on is not allowed to be louder than the standard kit and is not allowed to have a remote, so every exhaust needs to have something similar to the Akrapovic controller system on the M2. This is a system fitted next to the amplifier and ASD in the back of the car and controls the flap similarly to what the ECU asks from the normal exhaust. Not the crap system of the MPE with that remote, but no remote and the car determines when the valve opens (or your AWRON display).

If you want to know more, drop me a message, and I will call you explaining it

MR
Maar ook:

Sean uit Sjanghai met z'n N55 M2 Pureturbo 500pk
Originally Posted by SeanWRT View Post

@Robin_NL I assume Akrapovic doesn't have to add particle filter like OEM does. Meaning M2 OG akra system can be fitted to M2C with new front merger pipe. They're not likely to do that as that's not in their interests.

Marc/MR:
They have to if they want to sell it in Europe with the right kind of certification. I think the set up from them will be as follows:

- Full catback system for the world excluding EU
- Slip-on kit for the EU

They will offer the carbon parts and downpipes for the full system and that is about it. If you then order the full system and fit it on a EU car, it is your problem how to deal with it and make it "legal". Not theirs...

They will run a full development and come up with a brand new system. That is how they work normally.

MR

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: BMW M2

Bericht door Artosevo » 14 aug 2018, 18:51

Ik weet niet of ik hem direct laat tunen of eerst even aan de auto ga wennen, waarschijnlijk het laatste. Maar mocht je toch direct gaan tunen dan zou ik de complete uitlaat met downpipes nemen, software aanpassen, kan bij AC Schnitzer met 3 jaar garantie. De eerste keuring in Ned. is pas na 4 jaar. In de tussenliggende periode rijdt je dus 'illegaal', wie weet dat? Ik geloof niet dat ze bij controle een visuele inspectie naar dat OPF filter gaan doen, laat staan dat ze hem kunnen vinden. Na die 4 jaar bij de eerste keuring je standaard uitlaat er weer onder en standaard software weer downloaden.

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 19:39

Artosevo zoiets ja.

Alle chiptuning/flash en alle verhalen: Mooi. Maar meer dat ik weet dat dat bij de S55 geen probleem is om er zomaar 100pk of meer bij te krijgen voor 'weinig' en zonder technische problemen qua hoe die motor in mekaar steekt.
De OPF is nu de enige horde. Als die er makkelijk uit kan, ok, maar eerst maar eens rijden straks.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW M2

Bericht door Booooh » 14 aug 2018, 20:20

Ik had de tunings items eerder dan de GT-R toentertijd, nooit spijt van gehad ;) , maar kan me goed voorstellen dat je liever niet direct aan de slag gaat met tuning , eigenlijk standaard potent zat (dat geldt ook voor de Nissan) ...

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 20:33

We zullen zien Ben:)

WoKa praat met FvM, en weer dat verhaal vanaf 2:15 dat voor meer pk's er nog meer lucht/openingen nodig is/zijn.
We weten al veel, maar toch leuk dat gesprek in 'n Nederlands, ook mooie cleane beelden tussendoor van de M2C:

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 20:40

En FvM zegt ook dat ze met die pannenkoekremmen er geen andere remblokken in hebben gezet, dat hoefde niet. Terwijl verschillende bronnen zeggen die daar ook waren waaronder MR hierboven, dat alle M2C's die op de baan reden racepads hadden(?)

Wouter/Martijn???

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 14 aug 2018, 20:55

Bij de good ol' N55 spreekt een downpipe à la Fabspeed me wel aan. Zo'n ding lijkt plug&play en geeft out of the box zo al wat extra pk's? + geluid

Scheelt ook dat bij inruil bij de dealer je dan geen gezeik krijgt omdat ie gechipt is. Zo kwam ik er met mijn 318d niet uit bij een nieuwe M2 omdat ze die niet als Premium Selection wilden overnemen. Handelsprijzen lagen nog een stukje lager dan dealer.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 14 aug 2018, 20:56

@Robin, heb je de optionele remmen?

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 21:03

Jussi nee. 16kg extra en de 18 inch winterset past niet, plus mijn ervaring is dat ze op Assen en op de Nordschleife totaal standaard nog steeds goed bleven decellereren, maar wel op den duur 'n brrrrrmmmmmmmmmmm plus een slap rempedaal. Maar hij remde wel dóór. Andere remvloeistof en betere blokken dus tzt.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 14 aug 2018, 21:09

Dacht ik al. Maar ik twijfelde vanwege je comment over de racepads op Ascari.

Special-brakes (of Pagid) is meer dan voldoende imho. Harder kén ik nie.

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 14 aug 2018, 21:26

Ja, ik bedoelde: Dan heb je dus die Big Brakes en dan nóg (blijkbaar) gebruik maken van racepads, FvM zegt van niet, maar die zegt ook in elk interview dat 410pk max is ivm te weinig luchtinlaten/toevoer.....

20% meer luchttoevoer dan eerste M2.

370pk +20%:) =444pk dat lijkt er meer op.

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12748
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2018, 08:52

Robin schreef: 14 aug 2018, 20:40 En FvM zegt ook dat ze met die pannenkoekremmen er geen andere remblokken in hebben gezet, dat hoefde niet. Terwijl verschillende bronnen zeggen die daar ook waren waaronder MR hierboven, dat alle M2C's die op de baan reden racepads hadden(?)

Wouter/Martijn???
Ik was er niet bij, heb alleen de video's in elkaar gesleuteld. :)

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: BMW M2

Bericht door Alfata » 15 aug 2018, 09:42

Kwam gisteren nog dit tegen:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Kasteel » 15 aug 2018, 10:06

Vond de M4 CS best 'lang', maar zag bij 3.01 dat deze op winterbanden stond? Volgens mij vallen de remproblemen van de dagelijkse BMW's momenteel wel mee toch? Zelf ook maar eens een GoPro op die plek plaatsen :P

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 aug 2018, 10:20

Dan maar een BBK, want 'n BBQ heb ik nu blijkbaar al:)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M2

Bericht door Hielke » 15 aug 2018, 11:01

Robin schreef: 14 aug 2018, 20:33 We zullen zien Ben:)

WoKa praat met FvM, en weer dat verhaal vanaf 2:15 dat voor meer pk's er nog meer lucht/openingen nodig is/zijn.
We weten al veel, maar toch leuk dat gesprek in 'n Nederlands, ook mooie cleane beelden tussendoor van de M2C:
Die Frank van Meel praat heel veel poep. Zoals een marketeer dat praat. Over die benodigde extra lucht. Wat een kul. Gaat er puur om het verschil met de M3 in stand te houden. Vervolgens over die remmen die het weken onder circuitomstandigheden kunnen uithouden. Daar ga ik verder niet eens op in. Vertelt ie ook nog eens dat het de eerste keer is dat er spullen van een M3 naar een kleinere versie worden overgezet. Wat voor spullen zaten er dan op de 1M?

Ergste is en blijft de C in de benaming bij 45 kg extra gewicht. Dat ga je vwb dynamiek voelen. 100%. Dat was tussen de 1M en M2 al zo, en dat wordt hiermee alleen maar erger.

Oh ja, hij zegt ook nog dat de auto in zijn klasse geen concurrenten kent. Kijk al die grinnikende en giechelende autojournalisten eens die het mega naar hun zin hebben in de Giulia Quadrifoglio. Is dan inmiddels met het hele kleine prijsverschil nog geen concurrent.

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 aug 2018, 15:22

30kg wegen die OPF ceramiek dingen dus dan ben je er al:)

Giulia Qv vanaf €115000,- 4 deurs auto net als C63/M3 F80....

2 deurs coupé in deze klasse met vast dak en kofferbak, een deugdelijk werkend LSD, alles kan écht uit. En de pk's zijn er altijd écht(meer dan op papier) en niet alleen op papier:)

Hoeveel 135/140 1M/M2/3/4/5 hier op DF, te veel.

Meer Alfa's hier aub, wie bestelt 'n Giulia QV als eerste?:)

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M2

Bericht door Downforce Hans » 15 aug 2018, 15:42

Jussi schreef: 14 aug 2018, 21:09 Dacht ik al. Maar ik twijfelde vanwege je comment over de racepads op Ascari.

Special-brakes (of Pagid) is meer dan voldoende imho. Harder kén ik nie.
Ik zou die Pagids lekker laten liggen als je het over de blue hebt.
Had ze onder mijn Corvette met big brake set en vond het enorm tegenvallen.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar Performance friction al moet ik zeggen dat ik de Pagid geel nooit gebruikt heb.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 15 aug 2018, 16:49

Ik race meestal met performance friction. Echt top.

Maar op de m2 liever pagids voor een trackday. Remstof van pfc is heel hardnekkig.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1198
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 15 aug 2018, 20:24

Ik hoop in 2020 nog steeds op een M2 CSL .

https://www.bmwblog.com/tag/bmw-m2-csl/

als dat bevestigd wordt hou ik hem er bij tot die tijd , anders gaan we eind van het jaar eens kijken of er nog animo is voor een frisse handgeschakelde M2 met 20K km :whistle:

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 aug 2018, 20:51

Afbeelding

Werd op andere fora al gesuggereerd dat dit een fotosjop is: De tellers van de gewone M2.

Maar CS/L gaat er wel komen aldus Scott26: Denk aan een M2C en dan vol met alle carbon Performance delen zoals motorkap/dak en voorzijschermen. Een chipje en kuipstoelen plus uitlaat en hij zal in NL wel 130k gaan doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 444 gasten