BMW M2
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M2
Als je zelf altijd heel ad toe terugschakeld bij een aardig toerenverschil is het niet nodig nee. Ik zou het wel makkelijk vinden denk ik.
TC altijd uit inderdaad.
TC altijd uit inderdaad.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik rij niet altijd met alles uit. Integendeel. Op lange ritten in D en zelf flipperen op momenten dat ik er zin in heb. MDM doet 't ook leuk en idd die achterremmerij die het spinnende wiel afremt is een beetje raar, maar het werkt. Qua driftwerk/sneeuw alles uit: is logisch.
Maar langere ritten , normaal daily verkeer zie ik niet in om alles uit te zetten. Ik ken m'n auto best erg goed qua grip/slip, maar van A naar B rijdend, in gedachten , met MdV pratend/muziek luisterend op een beregende snelweg/hagel/vriespunt vind ik 't wel handig dat die systemen wél aan staan. Ik heb de controle wel. Maar waarom zou ik op dat normale doorrij moment met uitbreekcapriolen te maken willen hebben. Dat is retorisch.
Maar langere ritten , normaal daily verkeer zie ik niet in om alles uit te zetten. Ik ken m'n auto best erg goed qua grip/slip, maar van A naar B rijdend, in gedachten , met MdV pratend/muziek luisterend op een beregende snelweg/hagel/vriespunt vind ik 't wel handig dat die systemen wél aan staan. Ik heb de controle wel. Maar waarom zou ik op dat normale doorrij moment met uitbreekcapriolen te maken willen hebben. Dat is retorisch.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M2
Nee als je niet bewust aan het boenderen bent gewoon aan inderdaad. Het laatste wat je wil is verrast worden door overstuur terwijl je niet op aan het letten bent.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
Lamellensper op M135i werkt perfect. Wel na eerste paar duizend kilometer ff oliewissel gedaan. Is gewoon lekker btje spelen ermee. Met de GT3 moet je daar echt je best voor doen; is veel meer gemaakt voor pure tractie. Daarom blijft een BMW erg leuk en kan het niet laten en dan ff terugschakelen en sideflippen.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
Keuze M2 of M2 Competition; in hoe ver vinden jullie het 'mindere' geluid van de M2 Competition ten opzichte van de normale versie worden goedgemaakt door het motorkarakter en het verbeterde onderstel?
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
M2 competition. Motor is veel meer een racemotor. Het mindere geluid is met een uitlaat wel op te lossen.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Tja. S55 is the hammer. Standaard M2 Comp voelt ietsje geknepen maar de mijne écht niet meer:)
Hoe dat ding naar 7500rpm jaagt. Incl pops and bangs bij gaslos(Sport/Sportplus) mode
Onder de 2500 is weinig te beleven, maar daarna.
Hoe dat ding naar 7500rpm jaagt. Incl pops and bangs bij gaslos(Sport/Sportplus) mode
Onder de 2500 is weinig te beleven, maar daarna.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
Andre, Robin Thanks!! Ja ik heb naast mn daily M135i nog de 997.2 GT3 dus moet ook weer niet te gek worden. Maar mn M135i is nooit helemaal mijn bier geweest. Mn 130i was veel leuker maar ja 332.000 km. Dus zal afweging gaan worden en net wat er tweedehands aangeboden wordt in DLD. Lijkt me wel hele gave auto om mee te spelen zo'n competition veel speelser als GT3
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
coolfan schreef: ↑15 apr 2021, 10:37 Andre, Robin Thanks!! Ja ik heb naast mn daily M135i nog de 997.2 GT3 dus moet ook weer niet te gek worden. Maar mn M135i is nooit helemaal mijn bier geweest. Mn 130i was veel leuker maar ja 332.000 km. Dus zal afweging gaan worden en net wat er tweedehands aangeboden wordt in DLD. Lijkt me wel hele gave auto om mee te spelen zo'n competition veel speelser als GT3
Laat André het niet lezen:))))
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Ik heb proefgereden met de Comp. voordat ik mijn N55 LCI kocht. De S55 is inderdaad een mooi blok, draait gretiger toeren dan de N55. Echter vond ik het geluid dermate tegenvallen dat ik het prijsverschil niet waard vond. Nu heeft de mijne een MPE uitlaat dus beetje appels met peren vergelijken. Maar de auto geeft mede door het geluid wat meer rijbeleving. Tuurlijk kan je uitlaat aanpassen van de Comp. maar dit is geen goedkope optie heb ik uitgezocht. Verder is interieur van de LCI N55 hetzelfde als de Comp (muv de M3 stoelen die overigens ook een optie is op de Comp).
Succes met je keuze, beide is geen slechte keuze
Succes met je keuze, beide is geen slechte keuze
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
In NL zijn de M3 stoelen standaard. Geen enkele NL M2C zonder gezien.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Bij mijn dealer stond tot een aantal weken terug een 2019(?) M2 Comp met de standaard stoelen te koop. Een witte.
Ook toen ik de mijne samenstelde/bestelde moest ik de Comp stoelen los kiezen. Meerprijs.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Ok.. dacht juist in een review gehoord te hebben dat vanwege BPM de NL versie meer opties standaard waren waaronder de stoelen. Het nooit zien van standaard stoelen bij occassions leek dit te bevestigen.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
Zie ook vaak dat wagens te koop in Duitsland soms de meest vreemde optie samenstellingen hebben. Altijd goed oppassen; net als audio; meeste in Nederland hebben Harman Kardon waar sommige duitse auto's echt de basis stereo hebben. In het turbo tijdperk is een goede audio installatie wel leuk goedmakertje voor het geluid.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
Duitsers hebben ook vaak op een touring zwarte dakrails (en dan niet de shadowline zwarte) terwijl de raamomlijsting chrome is. Zag ik vaak bij de F11’s die ik destijds bekeek. Zag het ook op die F31 340i die iemand hier heeft aangeschaft. Raar samengesteld door de Duitse koper of verkopende dealer.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
ja klopt!! Je moet eigenlijk de hele lijst even checken. Sommige dingen die hier vrij standaard zijn ontbreken daar soms. Ook zie vaak dat ze niet het Premium garantie hebben. Volgens mij iets met het niet altijd tijdig doorvoeren van services of lichte beschadigingen. (vooral bij M series vaak de eerste olieservice niet op tijd)
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Ik weet niet welke gen je M135i is, maar als je naar een OG M2 overstapt blijf je misschien bij de N55 motor.coolfan schreef: ↑15 apr 2021, 10:37 Andre, Robin Thanks!! Ja ik heb naast mn daily M135i nog de 997.2 GT3 dus moet ook weer niet te gek worden. Maar mn M135i is nooit helemaal mijn bier geweest. Mn 130i was veel leuker maar ja 332.000 km. Dus zal afweging gaan worden en net wat er tweedehands aangeboden wordt in DLD. Lijkt me wel hele gave auto om mee te spelen zo'n competition veel speelser als GT3
My 2 cents. Elke OG dat ik op circuit tegen kom lijkt stil te staan tegen mijn stock S55. Zeker op de 100-200+ sprint.
M2C wil al te graag dwars zeker met de M4 GTS Diff SW. Dat vind ik persoonlijk heel leuk. Je moet het gaspedaal heel goed bedienen om het beste uit de achterbanden te halen.
Example: https://youtu.be/-CcLF4Y7vrY?t=51
Achterkant komt los, plank gas geven en dat ding trekt zichzelf recht naar de horizon toe
De koeling van de S55 is ook tig keer beter dan de N55.
Als ie aleen voor straat gebruik is dan zou ik de OG kiezen het liefst met handbak. Snel genoeg, mooi geluid, beetje lichter and goedkoper klinkt als een win - win.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
ja klopt de S55 is veel meer een M motor en ook hoogtoeriger. Mijn M135i is de LCI versie en heb dan het BMW sper eropzitten is een Drexler platensper. Motor klinkt wel lekker moet ik zeggen en draait mooier toeren dan de B58. Handbak is voor mij echt een must have. Hou nu heel goed Duitsland in de gaten en de keuze tussen de OG of Competition zal een hele lastige worden. Ene kant denk ik ben gek want heb nog een 997 GT3 maar lekker spelen en driften met een BMW blijft toch wel errug leuk!
Maar zit er verschil in kwa diffs voor de M2? Heb me daar nog niet helemaal in verdiept
Maar zit er verschil in kwa diffs voor de M2? Heb me daar nog niet helemaal in verdiept
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
coolfan schreef: ↑20 apr 2021, 11:35 ja klopt de S55 is veel meer een M motor en ook hoogtoeriger. Mijn M135i is de LCI versie en heb dan het BMW sper eropzitten is een Drexler platensper. Motor klinkt wel lekker moet ik zeggen en draait mooier toeren dan de B58. Handbak is voor mij echt een must have. Hou nu heel goed Duitsland in de gaten en de keuze tussen de OG of Competition zal een hele lastige worden. Ene kant denk ik ben gek want heb nog een 997 GT3 maar lekker spelen en driften met een BMW blijft toch wel errug leuk!
Maar zit er verschil in kwa diffs voor de M2? Heb me daar nog niet helemaal in verdiept
Ik heb ooit met een 991.1 GT3 RS mogen rijden op en circuit en dat is een andere beest. Is echt bedoeld om de maximale grip eruit te halen en niet max faun. Ik neem aan dat de 997.2 GT3 hetzelfde is.
M2/C is gewoon FUN en speels.
Mechanische is er geen verschil tussen de F8X diffs. Er zijn wel een verschillen in de diff SW. Ik ken ze niet allemaal maar de M4 GTS versie is de agressiefste. Je kunt dit met ESYS instellen als je wil.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
heb een 997.2 GT3. Is echt een beest van een auto. Motor is net een cupauto en de beleving is geweldig. Is ook btje te mooi om mee te driften maar die grip is mega zeker met de semi slicks. Welke banden zitten er bij jou op?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Normalieter NS2R in 265/35/18 en 285/35/18. Deze keer zat ik op Federal 595 RS-R in 265/35/18 en 285/30/18.
Ze kwamen op de 2de hands set Apex velgen dat ik voor track duty gekocht heb.
Ik liet de auto ook uitlijnen (had ook laatst milway camber plates geïnstalleerd) en dat heben ze fout gedaan. Ik kreeg 3.1 graad wielvlucht in plaats van de 2.7 waar ik om vroeg (iets met de conversie van decimale naar graad/min/sec).
Dit om te zegen dat de banden zo hard aan de binnenkant gebruikt zijn dat ik een lekke linker voor band kreeg na 2k km inc. 3-4 uur on track.
Dus ik kan geen goede oordeel geven van de Federals.
De NS2R heeft ongeveer net zoveel grip als de BMW spec PSS. Maar slijt minder hard op circuit en wordt niet greasy zoals de PSS. Ok laaten ze best progressief los. Tel hierbij op dat ze 50-60% van een setje Cup 2s kosten en ik ben verkocht.
- Bijlagen
-
- IMG-20210320-WA0062.jpg (74.4 KiB) 1207 keer bekeken
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M2
Federal rsr pro? zelfde verhaal als de ns2r toch?
Ik was een tijdje terug sneller op nieuwe pss als op aardig versleten federal RSR, wel vind ik dat de zijwangen niet stevig genoeg zijn voor op het circuit bij de michelin.
Ik was een tijdje terug sneller op nieuwe pss als op aardig versleten federal RSR, wel vind ik dat de zijwangen niet stevig genoeg zijn voor op het circuit bij de michelin.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M135i/ 997.2 GT3
Re: BMW M2
klinkt goed!! wel onwijs gave bak zo!! en stukken goedkoper die banden dan de semi slicks en meer lol!
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Van de Federal 595 zijn er tig aantal versies. Ik heb de RS-R mogen proeven. Der is nog de 595 RS-RR en 595 RS-Pro.Jan Terwolde schreef: ↑20 apr 2021, 15:04 Federal rsr pro? zelfde verhaal als de ns2r toch?
Ik was een tijdje terug sneller op nieuwe pss als op aardig versleten federal RSR, wel vind ik dat de zijwangen niet stevig genoeg zijn voor op het circuit bij de michelin.
Toen die foto genomen werd reed een vriend een M4 op Cup2s en een ander vriend PSS op zijn M2C op Assen. Alemaal niet nieuwe banden maar met 60-80% leven nog.
PSS en de Federal RS-R kwamen tot 1.2G. De Cup2 ging tot 1.3G (telefoon accelerometer warden). De M2C met PSS was bone stock. Ik heb camber plates en de extreme uitlijning, de M4 had een track tool uitlijning en zat op Tractive dempers (EDC auto).
Dit om te zegen dat de grip waardes van de RS-R en PSS in dezelfde orde zijn. Dat de PSS meer stuur gevoel geeft en daardoor sneller is zou heel goed kunnen. En vergeet dat heat cycles ook niet bepaald goed zijn voor de grip.
En ja de NS2R en Federal RS-R ontlopen elkaar niet enorm. Ik zou geblindoekt het verschil niet/amper merken. De NS2Rs heben me nooit in de steek gelaaten en komen in een betere maat achter (285/35/18 vs. 285/30/18 is te laag, ik zit op 57kmh op de klok wat 50 km gps is) dus daar blijf ik bij.
Als ik ooit een keertje mee doe met de superlap ga ik wel voor Cup2s