BMW M2
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Hij lijkt meer plezier te hebben in de M2. Handbak of gewoon voorzichtig met de M4?
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Voorzichtig/minder gas/minder hoekend aan het stuurwiel met de M4, want mijn DCT doet dat ook zo.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2
Jammer dat er geen conclusie op het eind is. Ten opzichte van de M2 vond ik de M4 fijner op het circuit. Rustiger, goede balans en lekker vermogen. Ik zal hier wel vervloekt worden, maar het is slechts mijn mening en ik ben geen topcoureur en ook geen drifter. Was op Zandvoort overigens.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
Nee hoor, de M4 is gewoon een dijk van een auto. Ik heb hem ook liever dan de 2.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
M2 is agiler en speelser en voelt veel lichter in de handling, prachtige kar M3/4 maar ook erg groot.
M2 is meer de rijdersauto voor dwazen die die speelsheid willen en zoeken op driftbaan/circuit.
M2 is op 8-9/10ths toegankelijker , M4 dijk van een motor maarceerste generatie heeft achteras teveel moeite kracht op wegdek over te brengen.
Maar als je er wat normaler mee rijdt is de M3/4 de completere kar
De M2 wel de sportievere als je m aanpakt
M2 is meer de rijdersauto voor dwazen die die speelsheid willen en zoeken op driftbaan/circuit.
M2 is op 8-9/10ths toegankelijker , M4 dijk van een motor maarceerste generatie heeft achteras teveel moeite kracht op wegdek over te brengen.
Maar als je er wat normaler mee rijdt is de M3/4 de completere kar
De M2 wel de sportievere als je m aanpakt
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M2
M4 boven een M2 verkiezen?
Tuurlijk, no problem. Maar waarom dan niet direct de trein nemen voor je volgende reis.
Tuurlijk, no problem. Maar waarom dan niet direct de trein nemen voor je volgende reis.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW M2
Ik zag vanmorgen nog een mooie zwarte M2 in Eindhoven. Prachtkar!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M2
Zat hem net te configureren op bmw.nl maar die honinggraatvelg is het toch net niet, geef mij maar deze velgen.
Kwam op 107k uit. M sportstoelen zijn netjes met die oranje tinten. En dan graag in Hockenheim zilver.
Kwam op 107k uit. M sportstoelen zijn netjes met die oranje tinten. En dan graag in Hockenheim zilver.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
En 'n dakje zie ik.
Ja voor mij ook het mooiere wiel. Stoer ding zo!
Ja voor mij ook het mooiere wiel. Stoer ding zo!
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Het is de completere auto, maar de betere(motorgeluid door speakers vond ik irri, en 120 in z'n 7 DCT en volgas gebeurt er nul eerst, M2 is dan veel beter bij de les, M4 shines vanaf 6500rpm enorm) is subjectief, ook is de M2 'n paar tienden sneller op Hockenheim Kurz bijvoorbeeld(1e gen M4)
Dus snellere op 'n recht stuk boven de 160 lol.
Want dat zou betekenen dat een M5 de betere auto is tov M3/4 en ga zo maar door. Beter in comfort/luxe dat zeker wel natuurlijk.
Maar zo heeft iedereen een ander idee na proefrijden in 'n M3/4 natuurlijk, eerste keer 'n half uur en jaar later heb ik er 3 dagen van genoten. Hielke meegenomen. Die was er kapot van, de M4:)
Inhalen was 't mooiste moment(op 'n 80 weg)
Dus snellere op 'n recht stuk boven de 160 lol.
Want dat zou betekenen dat een M5 de betere auto is tov M3/4 en ga zo maar door. Beter in comfort/luxe dat zeker wel natuurlijk.
Maar zo heeft iedereen een ander idee na proefrijden in 'n M3/4 natuurlijk, eerste keer 'n half uur en jaar later heb ik er 3 dagen van genoten. Hielke meegenomen. Die was er kapot van, de M4:)
Inhalen was 't mooiste moment(op 'n 80 weg)
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Maar ook terugredenerend is de M240i dan gewoon de beste qua prijs prestatie natuurlijk eigenlijk....
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
M3 motor is wel de betere. Ook 3 standen dct is mooi!
De m3 loopt zo mooi door de toeren heen! Maar qua formaat is het een super daily maar voor het bochten werk altijd de m2.
De m3 loopt zo mooi door de toeren heen! Maar qua formaat is het een super daily maar voor het bochten werk altijd de m2.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Die motor is een juweel zo sterk inderdaad.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M2
Ik vond de M135i een beetje tegenvallen ( sorry )
Wel snel. Maar toch ook wat saai. De M550d was ook snel ( rechtvooruit ) maar verder saai/comfortabel. Ik had wat meer beleving verwacht bij een 1-serie.
Zal bij de M-uitvoeringen iets meer voor elkaar zijn lijkt mij? ( geen ervaring mee )
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Als jij 130 op de CC rijdt met M2/3/4 is er ook amper beleving David.
Een Klaverblad/bochtencombo/slalom/U turn of iets in die richting scheidt de normalere M135i daarin van de Ms.
Dan gaan Ms leven.
Een Klaverblad/bochtencombo/slalom/U turn of iets in die richting scheidt de normalere M135i daarin van de Ms.
Dan gaan Ms leven.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2
Als daily zou ik ook de M4 boven de M2 verkiezen...
...toch meer auto voor je geld (diezelfde overweging heb ik ook al met de M235/240 vs 435/440 gemaakt, al is het wel zo dat het verhaal bij de M’s een beetje mank gaat aangezien het prijsverschil wel groter is en een M2 daardoor al snel interessanter wordt als je dat meeneemt in de overweging).
Echter met een M4 op een bochtig parcours merk je wel dat dat de auto moeite heeft met de krappe bochten en dat het DSC dan redelijk snel (en vooral aburpt) ingrijpt, ondanks het sperdiff en in MDM modus (2015/2016 model). Enige oplossing is dan alles uit om vroeg op het gas te kunnen vanuit een haarspeldbochtje...
...doe je dat dan vind ik wel dat een M4 zich redelijk beheerst en gecontroleerd dwars laat zetten.
Bij de lange doordraaiers geeft de M4 geen krimp en blijft hij mooi stabiel gaan. Dan merk je wel dat de M2 wat meer twitchy is op de achterkant.
Is ook maar net een beetje wat je zoekt. De M2 staat wel op mijn shortlist als vervanger voor de 4er coupe. Moet er alleen nog wat langer mee rijden, dan een blokje om en ‘m ook eens in de Eifel/Alpen rijden zoals ik dat met de M4 al wel heb gedaan.
Hier in Nederland komen dat soort auto’s niet echt tot hun recht (als je jezelf een beetje aan de regels houdt, zijn ze idd een beetje saai ja). De Alpine A110 waar ik pas even mee heb mogen rijden is dan eigenlijk al een veel leukere allrounder en is al goed te merken dat als je een auto lichter maakt een autootje ook al een stuk levendiger maakt.
...toch meer auto voor je geld (diezelfde overweging heb ik ook al met de M235/240 vs 435/440 gemaakt, al is het wel zo dat het verhaal bij de M’s een beetje mank gaat aangezien het prijsverschil wel groter is en een M2 daardoor al snel interessanter wordt als je dat meeneemt in de overweging).
Echter met een M4 op een bochtig parcours merk je wel dat dat de auto moeite heeft met de krappe bochten en dat het DSC dan redelijk snel (en vooral aburpt) ingrijpt, ondanks het sperdiff en in MDM modus (2015/2016 model). Enige oplossing is dan alles uit om vroeg op het gas te kunnen vanuit een haarspeldbochtje...
...doe je dat dan vind ik wel dat een M4 zich redelijk beheerst en gecontroleerd dwars laat zetten.
Bij de lange doordraaiers geeft de M4 geen krimp en blijft hij mooi stabiel gaan. Dan merk je wel dat de M2 wat meer twitchy is op de achterkant.
Is ook maar net een beetje wat je zoekt. De M2 staat wel op mijn shortlist als vervanger voor de 4er coupe. Moet er alleen nog wat langer mee rijden, dan een blokje om en ‘m ook eens in de Eifel/Alpen rijden zoals ik dat met de M4 al wel heb gedaan.
Hier in Nederland komen dat soort auto’s niet echt tot hun recht (als je jezelf een beetje aan de regels houdt, zijn ze idd een beetje saai ja). De Alpine A110 waar ik pas even mee heb mogen rijden is dan eigenlijk al een veel leukere allrounder en is al goed te merken dat als je een auto lichter maakt een autootje ook al een stuk levendiger maakt.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik hou van een speelbare achterkant van de M2 en ik vond de 2014/15/16 M4 een redelijk moeilijke achterkant hebben met nogal tractieproblemen, Hielke zei hetzelfde. Dat vond ik een minpunt. Pointing in voor zo'n grote lange auto doet de M4 erg goed.
Tuurlijk zijn dit soort auto's rijbewijskillers.
Ik vind 'n Alpine A110 wel leuk, maar hem 'n allrounder noemen tov een M?
Tuurlijk zijn dit soort auto's rijbewijskillers.
Ik vind 'n Alpine A110 wel leuk, maar hem 'n allrounder noemen tov een M?
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2
In Nederland denk ik wel in de zin value for money (je houdt 40k op zak tov een M2) en als je niet al te veel zorgen wil maken over dat roze stukje plastic... Althans als ik mijn eerste rijindruk even laat spreken. Ik heb alleen de speelse kant van de auto nog niet kunnen ontdekken rondom Soest (te druk en te kort), dus misschien valt de auto nog op dat vlak door de mand.
...neem je 'm mee over de grens (wat ik zelf ook nog wel regematig doe) dan begint het wel te kantelen richting de Duitsers.
...neem je 'm mee over de grens (wat ik zelf ook nog wel regematig doe) dan begint het wel te kantelen richting de Duitsers.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Nog steeds geen Porsche, Joop? Normale Carrera of Carrera S. Dat vind ik ook echt goed bij je passen. Zijn perfecte auto's voor dagelijks gebruik waarbij het 'sportieve' nooit in de weg zit qua hardheid of nerveus gedrag. Maar leuk rijden op bochtige weggetjes in de Eiffel of in de Alpen en dat blok doortrekken is ook super, merk je ook dat de basis sportiever is als BMW. En alles tot in perfectie op z'n Duits afgewerkt (zo'n Alpine blijft ook een dure Renault wat dat betreft, los van het feit dat ze wel leuk sturen).
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2
De Porsche zoektocht is een beetje de ijskast ingegaan, door de toch stevige prijzen en wat ik aan een auto wil uitgeven...
...maar inderdaad: een 911 Carrara/Carrera S of Cayman S/GTS spreekt mij wel enorm aan ja en is eigenlijk wel helemaal mijn ding: subtiele looks en mooie sportieve prestaties. Hij gaat er zeker nog een keer komen...
...neemt niet weg dat BMW met zijn M2/3/4 en de dikke huis-tuin-en-keuken-auto's als de M240i en 440i nog wel hele leuke, fijne en toch relatief betaalbare auto's op de weg blijft zetten, ondanks dat het rijplezier wel steeds meer weggefilterd wordt/lijkt te worden
...maar inderdaad: een 911 Carrara/Carrera S of Cayman S/GTS spreekt mij wel enorm aan ja en is eigenlijk wel helemaal mijn ding: subtiele looks en mooie sportieve prestaties. Hij gaat er zeker nog een keer komen...
...neemt niet weg dat BMW met zijn M2/3/4 en de dikke huis-tuin-en-keuken-auto's als de M240i en 440i nog wel hele leuke, fijne en toch relatief betaalbare auto's op de weg blijft zetten, ondanks dat het rijplezier wel steeds meer weggefilterd wordt/lijkt te worden
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik zou dan voor de Cayman series gaan, die zitten in het segment van de M2 , de 911 is allemaal super prima en iconisch, maar nóg duurder en buiten de GT dingen niet zozeer de zogenaamde stuurmansauto die ik dan zoek(denkend aan m'n 997S proefrit en ze zijn alleen maar groter en remoter geworden) tov een M2.
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
Re: BMW M2
De Maassche in Echt heeft de M2 Black Shadow Edition nu staan, als enige in Nederland.
https://www.facebook.com/De.Maassche.BM ... =3&theater
https://www.facebook.com/De.Maassche.BM ... =3&theater
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Puur qua prestaties is een normale Carrera eigenlijk al vergelijkbaar met een M2 (en 50kg lichter + lager zwaartepunt).Robin schreef: ↑07 jul 2018, 13:35 Ik zou dan voor de Cayman series gaan, die zitten in het segment van de M2 , de 911 is allemaal super prima en iconisch, maar nóg duurder en buiten de GT dingen niet zozeer de zogenaamde stuurmansauto die ik dan zoek(denkend aan m'n 997S proefrit en ze zijn alleen maar groter en remoter geworden) tov een M2.
M2 - 911 Carrera
3.0 6-in-lijn - 3.0 6 boxer
370pk/465 Nm - 370pk/450 Nm
4,3 sec. - 4,4 sec.
250km/u - 293km/u
1470kg - 1425kg
Qua afmeting is de Carrera even lang, 5cm minder breed en 12cm lager. Zelfs meer bagageruimte
Kan geen tijden van de Carrera vinden, maar een Carrera S is een halve minuut sneller over de Ring als de M2.
Ik kan mij voorstellen dat het stuurgevoel je niet aanstaat (voor mij persoonlijk ook liever de motor ergens in het midden, voor of achter), maar een Cayman schat ik dan juist sportiever in (145kg lichter dan M2, met 20pk minder 12 sec. sneller over de Ring). Alleen zit de Cayman weer wél in dezelfde prijsklasse en een 911 niet.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW M2
De wielbasis van een 991.2 is zelfs 240 mm korter dan die van de M2. Eigenlijk is de M2 best een lompe bak voor een 'kleintje'. Ik vind hem ook niet zo groot ogen.
Een keuze tussen de twee zou voor mij hands down de 911 zijn. Maar helaas sta ik niet voor die keuze.
Een keuze tussen de twee zou voor mij hands down de 911 zijn. Maar helaas sta ik niet voor die keuze.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten