BMW M2
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
De zomerbandjes er weer onder. De strakheid in t sturen is terug en gewoon beetje wheelhop zojuist op droog:-)
Ik kan er mee leven.
Ik kan er mee leven.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Lekker he
Ik heb trouwens wel genoten op nat met die Cup2 hoor.
Ken nu de ins and outs van de MDM wel.
Man wat laat dat systeem nog veel glijerij toe
Ik heb trouwens wel genoten op nat met die Cup2 hoor.
Ken nu de ins and outs van de MDM wel.
Man wat laat dat systeem nog veel glijerij toe
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Op Papenburg met de PSS zomerbanden kon je met MDM aan gewoon de bocht door daar waar het dus nat was, minimaal blijven oversturen, Hij bleef maar hangen in die hoek. Je kon ook niet verder dan dat uitslaan. Echt bijzonder.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Ik zat vanochtend in de auto op weg naar werk en ik vroeg me af welke stand meeste M2 rijders verkiezen voor lange afstanden. Eco, Sport of Sport+?
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Efficient gas respons, D1, en Sport Stuur.
In de randstad is er wenig leuks aan Sport/Sport+.
M1 knop gaat naar Sport en D2, kun je leker makelijk even tiken voor waneer je snel moet inhalen haha.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ik rijd hem warm op de stand waar hij tijdens starten op staat
De rest alles sport+, altijd
Heb dat ding niet voor niets
De rest alles sport+, altijd
Heb dat ding niet voor niets
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
In de basisstand warmt de motor sneller op, dus da's wel handig en in Sport/Sport+ knalt alle koeling aan. Als ik 'm dan weer in de garage zet is 't net 'n 747 man. Kabaal.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
https://youtu.be/eLs89TdkWlg
Leuk filmpje van de M2C tegen de Supra.
Die kleur heb jij toch ook Robin, mooie kleur en naast de Supra zou ik altijd voor de M2 gaan.
Verder wel verrassend dat de supra wint had ik mijn geld niet op ingezet.
Leuk filmpje van de M2C tegen de Supra.
Die kleur heb jij toch ook Robin, mooie kleur en naast de Supra zou ik altijd voor de M2 gaan.
Verder wel verrassend dat de supra wint had ik mijn geld niet op ingezet.
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Supras hebben altijd een pk of 380 echt én:sdlauto schreef: ↑01 feb 2020, 10:27 https://youtu.be/eLs89TdkWlg
Leuk filmpje van de M2C tegen de Supra.
Die kleur heb jij toch ook Robin, mooie kleur en naast de Supra zou ik altijd voor de M2 gaan.
Verder wel verrassend dat de supra wint had ik mijn geld niet op ingezet.
M2C heeft te weinig tractie en Randy(die de 1M jaren terug afkraakte) heeft een dikke overstuur/tegenstuur reactie.Tyres!
Supra is on F: 255/35 19, R: 275/35 19
M2C is on F:245/35 19, R: 265/35 19
The M2C is under tyred and towards the end the 245/265 gave up more speed than the 255/275
BMW should have shoved F: 255/35 19, R 285/30 19 as standard or even optional on the M2C as per the E92 M3GTS
That 245/265 staggered set up is now 10 years behind time
Nog even de laps geanalyseerd hebbende, zou ik 't hier 'n tikkie niet oneens mee kunnen zijn:)
M2C die 'verliest' tegen Supra geeft natuurlijk betere kijkcijfers:)Siegbert schnösel2 dagen geleden
The M2 lost because the driver wanted the Supra to win. You can clearly see that he took out speed for the last 3 corners. He braked unecessary early at last 2 corners. Not very professional.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Zag gisteravond een dragrace van motortrend, Supra en M2C ontliepen elkaar geen 3/10 op de 1/4 en 1/8.
Kan je niet op de standaard velgen 255 en 275/285 plaatsen? Of is er geen ruimte in de wielkasten?
Kan je niet op de standaard velgen 255 en 275/285 plaatsen? Of is er geen ruimte in de wielkasten?
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Wat was die Senna snel:)
255 en 275 zou nog moeten kunnen begreep ik van Bimmerpost leden.
Ik hoef niet breder, want dit is wat speelser.
255 en 275 zou nog moeten kunnen begreep ik van Bimmerpost leden.
Ik hoef niet breder, want dit is wat speelser.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Senna ging helemaal nergens over, alleen jammer van die Urus. Neem dan een Hurracan of Aventador ofzo.
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Senna.
0-200 in 6.8s
En 29.5 meter 100-0 remweg.
https://www.mclarenchicago.com/blog/201 ... ion-times/
0-200 in 6.8s
En 29.5 meter 100-0 remweg.
https://www.mclarenchicago.com/blog/201 ... ion-times/
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Altijd de normale stand.
Die sport en sport+ stand vind ik niks, vooral die kunstmatig verhoogde stuurweerstand, het voegt niets toe.
Standaard is prima, de rest is geleuter, uiteraard heb ik een HB, voor een DCT kan het mogelijk anders zijn, daar kan ik niet over oordelen.
Die sport en sport+ stand vind ik niks, vooral die kunstmatig verhoogde stuurweerstand, het voegt niets toe.
Standaard is prima, de rest is geleuter, uiteraard heb ik een HB, voor een DCT kan het mogelijk anders zijn, daar kan ik niet over oordelen.
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Bij M2C (DCT) kun je onafhankelijk van elkaar
-besturing
-motor/gasstand
-schakelsnelheid (Drivelogic DCT)
instellen
-besturing
-motor/gasstand
-schakelsnelheid (Drivelogic DCT)
instellen
Zoals F8x M3/4
The BMW M2 Competition is the first BMW M2 to be equipped with selector switches in the center console that allow instant control of settings for the engine, steering and Drivelogic functions, if M DCT is available. The various configurations can be combined in whichever way the driver prefers and can be stored for easy access using the M1 and M2 buttons on the steering wheel.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Bij mij alleen gas response en stuur zwaarte.
Comfortabele modus is de beste voor mij.
Comfortabele modus is de beste voor mij.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Alleen de Cup2 incl beter dempers zorgen al voor 3 van de 6 seconden. Hij ligt wel echt goed op het asfalt
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Ik ga nu op 265/285 zitten zal ze hopelijk vanavond eronder doen.
265/295 moet mogelijk zijn, 275/305 ook met mods. De M2C heeft twee rem lucht buizen wat de M2 niet heeft en dit kan de voorband maat wat limiteren.
BTW ik heb wat M2/M3/M4 banden opgemeten en het echte loopvlak is ongeveer 20mm smaller dan de opgegeven maat (ie een 275 heeft eigenlijk een loopvlak kan 255)
Het is best normaal dat banden verschillende real world maten hebben dan opgegeven. De NS2R loopvlak is ongeveer 10mm smaller dan opgegeven, maar de schouder is veel vierkanter en wel de juiste breedte.
Mijn punt is dat opgegeven banden doorsnee niet per se meer rubber op het asfalt betekent.
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Inderdaad. Footprint M2/C is niet extreem. 265 lijkt qua maat achter best wat voor zo'n 'autootje', maar is fysiek ook niet extreem dik ofzo.
Maar dat houdt 'm wel speels, minder rubber.
Maar dat houdt 'm wel speels, minder rubber.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Ja en M heeft de filosofie van veel stretch = stijve wangen = scherper Stuurgedrag.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Die vlieger gaat niet helemaal op aangezien op de M3 met dezelfde velg breedte er wel 10-20mm bredere banden onder zitten tov de M2.
-
- Berichten: 51375
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Standaard idd. Maar dat zegt wat van de marketing/positionering M2/C tov M3/4. M2/C moet niet sneller zijn in vele disciplines dan M3/4 natuurlijk. Meer is 't niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 168 gasten