BMW M2
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik hoor hier 't woord (niet) vergevingsgezind. Doelen Will en Romo dan op het stuiterige weggedrag op slecht wegdek dus?
Het is 'n 'Motorsport' apparaat. Ik heb 't hierboven min of meer uitgelegd. Wegligging/weggedrag/balans is toch wel uniek voor hedendaagse(nieuw te koop) auto's. Chassis /besturing EN dat bijzondere limited slip differentieel. Geen ander merk doet dat zo.
Het is 'n 'Motorsport' apparaat. Ik heb 't hierboven min of meer uitgelegd. Wegligging/weggedrag/balans is toch wel uniek voor hedendaagse(nieuw te koop) auto's. Chassis /besturing EN dat bijzondere limited slip differentieel. Geen ander merk doet dat zo.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Nee.
Midengine of heckmotor, geen frontmotor ..hebben niet dat lsd, werken met afremmen van het binnenste wiel ipv power geven aan 't buitenste wiel.
hoe fantastisch de snellere Caymans ook zijn, je leest/hoort over onderstuur(logisch qua layout). Buiten 't feit dat 'n M2 veel beroerder z'n kracht kwijtkan dan 'n Cayman(mede door meer Nm, maar vooral omdat Cayman middenmotor heeft) heeft 'n M2 enorm grip op de neus qua insturen. Te gek, verbaas ik me altijd over, ook op nat.
Midengine of heckmotor, geen frontmotor ..hebben niet dat lsd, werken met afremmen van het binnenste wiel ipv power geven aan 't buitenste wiel.
hoe fantastisch de snellere Caymans ook zijn, je leest/hoort over onderstuur(logisch qua layout). Buiten 't feit dat 'n M2 veel beroerder z'n kracht kwijtkan dan 'n Cayman(mede door meer Nm, maar vooral omdat Cayman middenmotor heeft) heeft 'n M2 enorm grip op de neus qua insturen. Te gek, verbaas ik me altijd over, ook op nat.
Laatst gewijzigd door Robin op 30 mei 2017, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Porsche doet het veel beter idd
Qua M2 kritiek vering/demping die ik al van af het begin heb aangehaald, ook auto testers/journalisten geven dit nu steeds vaker aan als punt van kritiek.
Ik heb vele auto\s met aangepast c.q. hard onderstel gereden, maar het M2 stuiteren op oneffen terrein is wel het minst van allemaal, dat moet eerlijk gezegd worden.
Bij deze dus, ik draai er niet omheen, ik stuiter er wel overheen
Tuurlijk rijdt het ding strak, mn vooras is top, motor machtig, schakelen top, maar het is niet allemaal halleluja;
-Vering demping
-Vaag stuurgevoel
Qua M2 kritiek vering/demping die ik al van af het begin heb aangehaald, ook auto testers/journalisten geven dit nu steeds vaker aan als punt van kritiek.
Ik heb vele auto\s met aangepast c.q. hard onderstel gereden, maar het M2 stuiteren op oneffen terrein is wel het minst van allemaal, dat moet eerlijk gezegd worden.
Bij deze dus, ik draai er niet omheen, ik stuiter er wel overheen
Tuurlijk rijdt het ding strak, mn vooras is top, motor machtig, schakelen top, maar het is niet allemaal halleluja;
-Vering demping
-Vaag stuurgevoel
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Porsche veert de karren beter af, daar ben ik 't mee eens, ik begon over wat anders neem me niet kwalijk...
Romo, rij eens 'n trackday met dat ding man. Horen we die klaagzangen ook niet meer:)
Romo, rij eens 'n trackday met dat ding man. Horen we die klaagzangen ook niet meer:)
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Porsches zijn ook veel scherper, maar veel en veel minder speels en gooi en smijtbaar dan 'n 1M/M2....
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Ik klaag niet, ik constateer
-
- Berichten: 21734
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Layout/plek motor staat er los van. Veren/dempers heb ik ook altijd minpunt gevonden bij BMW, dat doet Porsche wel beter. Een hard onderstel heeft ook geen fuck met sportiviteit te maken.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Heb ik al eerder gezegd. Out of the box zijn er weinig sportieve auto's die met goede kwaliteit demping. Meeste zijn lekker strak geveerd maar als je gaat boenderen dan zakken ze door het ijs en voelen ze ineens heel slap en oncontroleerbaar. M135i is daar een goed voorbeeld van. Tot 8/10 prima maar ga je er echt voor zitten dan valt het onderstel door de mand.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
@Tom bij 'n M2 heeft dat er 'wel 'n fuck mee te maken:) Maar het zijn verschillende punten, maar hoe de M2 rijdt als je er echt voor gaat is ie zeer scherp op de neus, en heb je wat aan die harde controleerbare achterkant ivm dat lsd. De neus is ook scherp tot 'n punt mede omdat daar de motor zit....
In 't kort is 'n zacht onderstel meer grip, een hard onderstel meer controle. Take your pick. En daar compromissen tussen....
En wat Tristan hierboven ook zegt. Concessies zijn de harde kont in dagelijks leven
In 't kort is 'n zacht onderstel meer grip, een hard onderstel meer controle. Take your pick. En daar compromissen tussen....
En wat Tristan hierboven ook zegt. Concessies zijn de harde kont in dagelijks leven
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
By the way, de harde achterkant kan zachter hèhè, was beter geweest op 'n deinbaan als de Nordschleife, meer vertrouwen werd gezegd, maar dan komt ie wel erg in de buurt van de M4...zit dus 'n marketingplan achter. Op normalere circuits zoals Micky Mouse baantje Hockenheim Kurz is een halve seconde tot bijna 'n seconde sneller dan 'n Donkervoort D180/D8(?) die 180pk heeft op 630kg droog.
Dus zo beroerd is ie niet:)
Dus zo beroerd is ie niet:)
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Ik vind dat Porsche idd een goede kwaliteit demping heeft want is comfortabel als het nodig is maar als je er echt voor gaat zitten, dan schijnt de kwaliteit van de demping door. Logisch, is ook een ander prijsklasse.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Geef mijn Porsche maar aan fikkie:)
GT4/GT3RS graag!
GT4/GT3RS graag!
- VDM
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 10:32
- Contacteer:
Re: BMW M2
Vorige week deze M3 mee gekregen in DLD. Beetje zelfde verhaal als de M2 denk ik. Competition-pakket maakt 'm echt stug. Zo erg dat je bij rustig over hobbels rijden de deurrubbers hoort bewegen, de koets is minder sterk dan het onderstel lijkt het wel.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Geweldig mooie kar VDM! Maar/en daar zitten dus die Style M666 20 inch onder, wordt er niet lekkerder van.
Maat van me heeft 'n M3C ruilt 'm in op 'n dikke X5d want te snel en idioot:)
Maat van me heeft 'n M3C ruilt 'm in op 'n dikke X5d want te snel en idioot:)
-
- Berichten: 21734
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Ik zeg niet dat het beroerd is (heb ook nooit een M2 gereden) en ben ook geen onderstelexpert, maar op m'n favo weggetjes merk ik bij veel M-onderstellen dat ze zenuwachtig en springerig gedrag tonen op bijvoorbeeld dwarsriggels in bochten. Je wilt juist dat een auto op zo'n moment vertrouwen geeft. Dat had ik meer bij Porsche (maar bijv. ook Femme's Alpina Z4 met aangepast onderstel, al mag dat ook wel voor de centen natuurlijk..), die 'verwerkt' zo'n dwarsriggel beter.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Duidelijk verhaal Tom. Ik kan je verzekeren dat de M2 vertrouwen geeft tot-en-met, een B road is zijn terrein, maar inderdaad dwarsrichels en hobbels vindt de achterkant niet zo fijn, maar hij blijft liggen als 'n blok, hoe harder je gaat hoe meer het ding klopt. Da's lullig eigenlijk....
- VDM
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 10:32
- Contacteer:
Re: BMW M2
Yes klopt, 20" helpt niet op richels etc. Maar vooral langzaam over heuvels, waarbij linksvoor/rechtsachter worden opgetild hoor je de koets gewoon torderen. Vond het vrij bijzonder en onverwacht.
Overigens is het inderdaad een idioot ding. Denk dat je met een handbak wel wat beleving terugkrijgt, nu is het gewoon rammen tot de volgende bocht. Voelt vrij digitaal.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M2
Robin: hard onderstel heeft bijzonder weinig met sportiviteit te maken. Meeste kunnen zich de AMS test vast nog wel herinneren van de 3-serie met en zonder M onderstel paar jaar terug. Veel harder en voor gevoel sportiever maar de deinende had gewoon een (iets) snellere rondetijd. Het was een tijdje in de mode om auto's zo hard mogelijk te bouwen. Daar zijn veel fabrikanten gelukkig op terug gekomen. Een auto hoeft nooit te stuiteren om snel te zijn. Hard onderstel is ook niet nodig.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik heb 't uitgelegd Ilija. Zijn verschillende auto's. Het zijn de punten die 'n M2 maken onderstel, achterkant, besturing LSD, de 3er staat me ok nog bij. Maar is niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Nu ben ik natuurlijk niet degene die hier 'n M2 op track en driftdays rijdt met alles uit(behalve m'n sokken) dus tja.....
Nu ben ik natuurlijk niet degene die hier 'n M2 op track en driftdays rijdt met alles uit(behalve m'n sokken) dus tja.....
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Als Tristan zegt dat 'n standaard M135i op 8/10 perfect is en daarna door de mand valt, slaat hij de spijker op z'n kop. Een M2 met z'n harde achterkant(wat niet nodig is.....?) niet...
-
- Berichten: 21734
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Een trackday is ook wat anders dan de openbare weg. Juist op de openbare weg valt een te hard onderstel door de mand. Daarom hebben sommige journalisten de laatste tijd ook veel kritiek op testen op de Nurburgring, daar worden leuke tijden neergezet die nadrukkelijk in de persberichten vermeld werden (met een soort onderlinge strijd tussen fabrikanten tot gevolg), maar op de openbare weg is zo'n auto kut door z'n afstelling.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Volgens mij is 'n NS afstelling juist relatief zachter ivm het type circuit glooiingen/hobbels/bobbels deiningen...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M2
M135i met M onderstel was meest comfortabele/sportieve daily combinatie die ik ken. Ideaal dus voor mij. Voor circuit mogelijk wat minder geschikt. Driften op Papenburg ermee ging super simpel en gecontroleerd.
Verder heb je gelijk natuurlijk. Maar punt voor mij was dat wat Tom aanhaalde gewoon klopt. Ik praat niet specifiek over de M2 maar algemeen. Rømø heeft prima verwoord maanden terug wat de journalisten nu al een tijd roepen. De verklaring hiervoor heeft Tom ook net gegeven denk ik. Op de openbare weg laat hij zijn "zwakte" wat meer zien.
Uiteraard tussen haakjes want als ik in de M2 stap is het puur genieten van alles.
Verder heb je gelijk natuurlijk. Maar punt voor mij was dat wat Tom aanhaalde gewoon klopt. Ik praat niet specifiek over de M2 maar algemeen. Rømø heeft prima verwoord maanden terug wat de journalisten nu al een tijd roepen. De verklaring hiervoor heeft Tom ook net gegeven denk ik. Op de openbare weg laat hij zijn "zwakte" wat meer zien.
Uiteraard tussen haakjes want als ik in de M2 stap is het puur genieten van alles.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
De harde achterkant stoort mij niet(geen grap), wél de daaruit voortvloeiende tikjes en rammeltjes soms(hoedenplank omgeving)....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dweomir, Marc Sierra en 454 gasten