coolfan schreef: ↑20 apr 2021, 15:17
klinkt goed!! wel onwijs gave bak zo!! en stukken goedkoper die banden dan de semi slicks en meer lol!
Bedankt! Volgende auto wordt hopelijk een M3T, maar ik wil wel een trekhaak eronder haha. Dan wordt dit een full out tracktool/race auto en kan ie achter de M3T
Velgen worden binnenkort Nogaro zilver of zo iets gespoten. Had ze zo gekocht maar is niet mijn ding.
Net de GT3 opgehaald na een beurt; ooh wat klinkt dat weer en die Cup2's zijn onwijs scherp!! Blijft mooi!! maar die M2 kriebelt al is de M135i met sper heel goed....en ja mn mountainbike zal er net iets minder makkelijk ingaan.....
Jan Terwolde schreef: ↑20 apr 2021, 16:27
Ik bedoel juist dat ik het stuurgevoel van de federals beter vond als de pss. Bij de pss is veel meer zijdelingse beweging aanwezig.
Wanneer had je voor het laatst de ns2r gekocht? En de federals, waren dat Pro's? De compound zou wel aangepast zijn recent..
Ah ik heb maar een set PSS op circuit opgemaakt en dat stuurde direct genoeg. Maar die waren BMW spec. Ik bestel de Nankangs elke 8 -12 maanden ofzo? en heb net nieuwe besteld. Hoezo?
De reisrestricties vanuit Belgie waren opgeheven en in de deelstaat Rijnland-Palts is er momenteel geen registratie, geen test en geen quarantaine nodig als je max 24u in de regio blijft. Veel Polizei in Duitsland, maar allemaal zeer vriendelijk en als je niets verkeerd doet is er ook geen enkel probleem. Nu het kon en mocht ben ik voor een eerste korte TF avondsessie geweest. Die zijn meestal zeer rustig en zeker in deze tijden nog rustiger als normaal. Het is ook een zegen dat er geen Britten zijn (met alle respect, maar de gevaarlijkste situaties maakte ik meestal met Britten mee die precies meer last hebben met de regels => zoals de regel van enkel maar links voorbij steken). Het was zoals verwacht super rustig met vooral lokale rijders. Er waren op het eerste zicht nog twee andere Belgische rijders en iemand uit Luxemburg.
Ideaal moment om wat te experimenten met de instellingen van de Öhlins R&T ophanging. Eerste 2 rondjes stond deze voor mijn rijstijl (en voor de Michelin 4s banden) te hard. Ik had ze als test eens harder gezet dan vorige sessie in 2020. Uiteindelijk zachter gezet en bij laatste rondjes de dempers vooraan 1 standje zachter gezet dan achteraan. Dit gaf een zeer goed gevoel en veel vertrouwen. Ik ben er nog niet uit of ik in de toekomst qua balans nu rondom met dezelfde hardheid ga rijden of vooraan iets zachter.
Waar ik wel uit ben is dat deze ophanging echt fantastisch is. Als je uw persoonlijke instelling hebt gevonden is deze voor mijn doeleinden (90% straat / 10% circuit) echt top. Ik ben hier echt extreem tevreden van en de beste upgrade aan mijn wagen. Zeer handig en snel in te stellen en voelt zich overal even goed thuis. De M2 met de Öhlins is zoals een handschoen en past perfect bij mijn rijstijl. In vergelijking met de Bilstein PSS10 van op mijn Z4M is deze Öhlins echt wel van een ander niveau. Terwijl de prijs niet zo extreem veel duurder is voor iets wat wel effectief een verschil in rijgevoel maakt.
Ik ben niet perse met rondetijden bezig; het is geen race, maar vooral voor de fun en het gevoel. Maar ik wou achteraf wel eens weten wat nu mijn rondetijd is (bij weinig verkeer) met een ophanging en set up die mij heel goed ligt. In combinatie met de Michelin 4s straatbanden (achterste zijn nu op einde van hun leven) kwam ik op een BTG tijd van exact 8min (volgens de Go Pro beelden). Ik kom er nu een 14 tal jaar (het ene jaar al meer als het andere), maar voor mij blijft hier rijden de meest magische en intense ervaring dat ik met een wagen kan hebben. Voor die momenten doe ik het persoonlijk. De M2 is een zeer leuke daily (daar is hij ook voor ontwikkeld en gebruik ik hem 90% van de tijd voor) maar er mee op Nürburgring komen is voor mij het maximale van autoplezier en iets dat ik op de openbare weg nooit kan ervaren.
Voor de geïnteresseerden; hier het BTG filmpje en er komt halverwege ook de nieuwe G82 M4 aan bod.
Jan Terwolde schreef: ↑20 apr 2021, 16:27
Ik bedoel juist dat ik het stuurgevoel van de federals beter vond als de pss. Bij de pss is veel meer zijdelingse beweging aanwezig.
Wanneer had je voor het laatst de ns2r gekocht? En de federals, waren dat Pro's? De compound zou wel aangepast zijn recent..
Ah ik heb maar een set PSS op circuit opgemaakt en dat stuurde direct genoeg. Maar die waren BMW spec. Ik bestel de Nankangs elke 8 -12 maanden ofzo? en heb net nieuwe besteld. Hoezo?
De Federals waaren geen pro's.
De federal rsr is niet meer leverbaar volgens mij, nu altijd rsr Pro wat een compleet andere band is. Voor de ns-2r ook een andere compound dacht ik i.v.m. veranderde regels betreffende europese goedkeuring. of zo nu niet meer goed zijn heb ik zelf geen ervaring in. Hoop het wel aangezien het de enige twee niet al te dure semi slicks zijn.
JP schreef: ↑24 apr 2021, 17:25
Er zijn (oud) forummers die achter een receptioniste van een niet nader te noemende Porsche-dealer aan zaten....
overigens was dat volgens mij een BMW dealer
Nee hoor....
romo schreef: ↑16 mar 2013, 18:45
Zo, net terug van een leuke middag, even met Ilija richting Porker Centrum Gelderland geweest......
FANTASTISCH, dat geldt niet alleen voor de inventaris maar ook voor de receptioniste die van onaards niveau was.......
Al met al een mooie middag, rijden, sturen( voor 1M verslaaafde Macboy that is), kijken en loeren(sorry, ik was wel ietwat afgeleid.....wat zei je Ilija, ik heb het even gemist )
Wie hebben er allemaal iets aan hun M2 uitlaat gedaan hier? Staat hier al aardig wat beschreven maar ben overzicht btje kwijt. Daar aanbod met handbak zeer beperkt is zou het mischien ook wel een M2 Comp kunnen gaan worden.