BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 09:10

Even wat anders, ik weet niet of er mensen de discussie op bimmerpost volgen met betrekking tot de Equal Length uitlaat. Blijkbaar is het geheim van de verrot klinkende S55 ontrafeld, hij klinkt als 2 x 3cyl door het lengte verschil in de downpipes. Logisch eigenlijk.

Dat wordt inmiddels opgepakt door verschillende aanbieders van uitlaten, echter alleen nog voor de M3/M4.

[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=S7jmKwMK ... e=youtu.be[/YouTube]


Ik ben bezig (lokaal hier) om zo een ding te ontwikkelen voor mijn M2C. Mijn auto zal aan de onderzijde gescand worden zodat er een pure equal length uitlaat ontworpen kan worden als catback versie (dus vanaf de downpipes). Geen trial and error maar direct goed. Zo min mogelijk lassen zoveel mogelijk buigen. Omdat dan je OPF's komen te vervallen zal er een kleine ingreep gedaan moeten worden, nu blijkt het dat dit met de AK motion display gedaan kan worden (de mijne is inmiddels onderweg). Bij mij gaan de pops and bangs zoals duidelijk te horen in de video wel uit, maar dat is persoonlijk.

Ik zal jullie op de hoogte houden, eerste systemen gaan, als e.e.a. getest is, met korting aangeboden worden.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 29 apr 2020, 09:31

Erik schreef: 29 apr 2020, 09:10 Even wat anders, ik weet niet of er mensen de discussie op bimmerpost volgen met betrekking tot de Equal Length uitlaat. Blijkbaar is het geheim van de verrot klinkende S55 ontrafeld, hij klinkt als 2 x 3cyl door het lengte verschil in de downpipes. Logisch eigenlijk.

Dat wordt inmiddels opgepakt door verschillende aanbieders van uitlaten, echter alleen nog voor de M3/M4.

[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=S7jmKwMK ... e=youtu.be[/YouTube]


Ik ben bezig (lokaal hier) om zo een ding te ontwikkelen voor mijn M2C. Mijn auto zal aan de onderzijde gescand worden zodat er een pure equal length uitlaat ontworpen kan worden als catback versie (dus vanaf de downpipes). Geen trial and error maar direct goed. Zo min mogelijk lassen zoveel mogelijk buigen. Omdat dan je OPF's komen te vervallen zal er een kleine ingreep gedaan moeten worden, nu blijkt het dat dit met de AK motion display gedaan kan worden (de mijne is inmiddels onderweg). Bij mij gaan de pops and bangs zoals duidelijk te horen in de video wel uit, maar dat is persoonlijk.

Ik zal jullie op de hoogte houden, eerste systemen gaan, als e.e.a. getest is, met korting aangeboden worden.
Klinkt als een aardig plan maar waarom custom? Milltek heeft zo iets al in de aanbieding.

https://www.millteksport.com/products/b ... coupe.html je moet alleen de OPF delete pijp met de Equal length kopen en dan heb je een catback equal length voor een leuk prijsje.

En er zijn meer boxen die de OPF dinges uitschakelen. Daar is er genoeg info over op bimmer post. Ik wacht het af tot de garantie voorbij is en ga direct naar stage 1 en do de OPFs uit via software.

BTW hoe slecht gescheurd waren je M5 schijven?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 09:56

Milltek is de slechts klinkende EL momenteel beschikbaar.
Ik haal mijn info ook van bimmerpost, en de enige die op dit moment geen continue regeneratie modus veroorzaakt is AK.
Daarbij wil ik die AK display sowieso al hebben.

Mijn schijven waren er wel redelijk ernstig aan toe zegmaar, deze schijf is 5000km oud, ben er later langer mee door gaan rijden want dit was echt niet te doen. Alles geprobeerd, andere rijstijl, warm remmen, andere blokken. Heb emails gezien dat BMW adviseert om alleen te remmen als de schijven >140grd celcius zijn. Hoe je dat moet controleren, en wat je moet doen als je 250kmh rijdt en je moet remmen was het antwoord <250kmh rijden. I kid you not. Ze hebben nog wel aangeboden voor 7.5k de keramische remmen in te bouwen, maatje van me had zelfde problemen en heeft dat ook gedaan, die stond nog steeds elke 2 maanden met problemen met die CCM remmen bij de dealer (verglazing oid zag er heel vreemd uit). Probleem blijft. Zware auto. Hoge snelheid. Koude remmen. = k.u.t., laatste set van Dick (Movit) met speciale blokken remde harder, en consistenter, maar gaven uiteindelijk ook de geest, echter pas (lol) na 12000km ofzo. Toen ik de M3 kocht vreesde ik dezelfde problemen (zelfde stalen remmen) en had me al voorgenomen er AP op te zetten bij de eerste wissel. Heb de auto ingeruild op de M2C met 96.000km op de teller met de originele schijven, wat dunner, geen enkele scheur :duh: geen enkel probleem mee gehad, gemiddelde snelheid zelfde, tijdstippen van rijden zelfde.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erik op 29 apr 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BMW M2

Bericht door ///Joost » 29 apr 2020, 10:03

Bizar, die schijven! Dit is class action lawsuit-materiaal.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 29 apr 2020, 10:04

Erik schreef: 29 apr 2020, 09:56 Milltek is de slechts klinkende EL momenteel beschikbaar.
Ik haal mijn info ook van bimmerpost, en de enige die op dit moment geen continue regeneratie modus veroorzaakt is AK.
Daarbij wil ik die AK display sowieso al hebben.

Mijn schijven waren er wel redelijk ernstig aan toe zegmaar, deze schijf is 5000km oud, ben er later langer mee door gaan rijden want dit was echt niet te doen. Alles geprobeerd, andere rijstijl, warm remmen, andere blokken. Heb emails gezien dat BMW adviseert om alleen te remmen als de schijven >140grd celcius zijn. Hoe je dat moet controleren, en wat je moet doen als je 250kmh rijdt en je moet remmen was het antwoord <250kmh rijden. I kid you not. Ze hebben nog wel aangeboden voor 7.5k de keramische remmen in te bouwen, maatje van me had zelfde problemen en heeft dat ook gedaan, die stond nog steeds elke 2 maanden met problemen met die CCM remmen bij de dealer (verglazing oid zag er heel vreemd uit). Probleem blijft. Zware auto. Hoge snelheid. Koude remmen. = k.u.t.

Afbeelding
Hmm van de videos klinkt Milltek, voor mij OK, maar idd niet spectaculair. Moet toegeven dat ik nog geen mooi klinkende S55 gehoord heb, dus ik ben benieuwd en wens je veel succes.

Ga je het in RVS of Ti laten maken?

Wist niet dat de andere OPF cancel dingen in de regen springen. Wil ook de AK Motion display, heb je ergens een leuk prijsje gevonden?

Dat schijf ziet er echt bizar slecht uit en dat voor 5k km zonder circuit... En wat een slechte smoes van BMW. Haden ze dat active aero voor de radiateur maar aan de remkoeling toegepast haha.

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M2

Bericht door Richardt. » 29 apr 2020, 10:18

Blijft een bizar verhaal Erik, nu was/ben jij wel iemand die wat meer dan gemiddeld gebruik maakt van pk's/topsnelheden/remmen maar dit zou toch allemaal niet zo snel mogen gebeuren.
Dat er niet echt een oplossing voor is toont aan dat de meesten net zo goed af zijn met een 520d of ze nemen het blijkbaar voor lief om hun remmen net zo vaak te wisselen als hun sokken :bag:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Eric H » 29 apr 2020, 10:27

Ach, als je maar wilt is alles verrot te krijgen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 29 apr 2020, 10:31

Kan zijn, maar je mag van een M5, openbare weg rijdend, toch wel verwachten/eisen dat je kan ankeren van 270-250 naar wat nodig is in de meest korte tijd en afstand??

Bovenstaande beoordelend zijn ze flink gebruikt, maar goed, daar moeten ze ook op gemaakt/berekend zijn.

Niet best dit.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 10:34

///Joost schreef: 29 apr 2020, 10:03 Bizar, die schijven! Dit is class action lawsuit-materiaal.
Dat is het helaas niet, ze hebben CCM remmen aangeboden voor de helft van de prijs (na levering inbouw)
Feit is wel dat dat hok tijdens introductie (toen er nog geen CCM remmen op de optielijst stonden) totaal ongeschikt was voor op de autobahn. Dat hebben ze dus zo opgelost. Ik was toen echter al een hoop ergernis verder......en ben over gestapt naar Audi :tooth:
Nou. Daar bleven de remmen wel heel maar de rest weer niet :tooth: Ik heb het verhaal wel achter me gelaten inmiddels, mede temeer de M3 met dezelfde remmen exact het tegenovergestelde lieten zien ....

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 11:50

Eric H schreef: 29 apr 2020, 10:27 Ach, als je maar wilt is alles verrot te krijgen :wink:
Ik wilde het niet. En nu ? :?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 11:53

Megator schreef: 29 apr 2020, 10:04 Hmm van de videos klinkt Milltek, voor mij OK, maar idd niet spectaculair. Moet toegeven dat ik nog geen mooi klinkende S55 gehoord heb, dus ik ben benieuwd en wens je veel succes.

Ga je het in RVS of Ti laten maken?

Wist niet dat de andere OPF cancel dingen in de regen springen. Wil ook de AK Motion display, heb je ergens een leuk prijsje gevonden?

Dat schijf ziet er echt bizar slecht uit en dat voor 5k km zonder circuit... En wat een slechte smoes van BMW. Haden ze dat active aero voor de radiateur maar aan de remkoeling toegepast haha.
Hmmmm, ik heb blijkbaar een pre productie model gehoord (op een filmpje).
Van de nieuwe uitlaat zoals jij hier post is weinig bekend qua sound, heb 1 filmpje gevonden, klinkt zeer veelbelovend !!
Misschien toch makkelijker :mrgreen:
Duidelijk de kracht van een forum, top
(Ak motion display erbij en je bent van de OPF's af)

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 29 apr 2020, 12:08

Het komt terug op wat ik zei. Auto's lijken een max performance te heben waar ze het een beperkte tijd uithouden en een mindere performance waar je de hele dag ermee kan stampen zonder de techniek kapot te rijden.

Je kunt met mods/juiste techniek die twee performance levels dichterbij brengen.

En het is duidelijk dat als je een zware snelle auto constant 250-100-250-100 doet de remen het sneller gaan begeven. Je brengt de remen veel vaker door een warm/koel cyclus als normaal.

Ik ken je rijstijl niet Erik maar als je elke keer de (koude) remen op zijn max aanspreekt ben ik niet verbaasd dat ze snel kapot gaan.

Als ik op de Autobaan rij, wordt ik in het quadrat voorzichtig en kijk ik ver ver vooruit. Ik heb niet vaak dat ik diep in de ankers moet gaan want ik laat het gas al los voordat ik bij dat punt kom. Dit is duidelijk niet het snelst maar wel aardig tegen het techniek.

Over wat een fabrieks M5 moet kunnen doen kunnen we eeuwig discussie heben. Feit is dat als je een auto over zijn limiet rijdt, ie sneller stuk gaat.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 29 apr 2020, 12:23

Erik schreef: 29 apr 2020, 11:53 Hmmmm, ik heb blijkbaar een pre productie model gehoord (op een filmpje).
Van de nieuwe uitlaat zoals jij hier post is weinig bekend qua sound, heb 1 filmpje gevonden, klinkt zeer veelbelovend !!
Misschien toch makkelijker :mrgreen:
Duidelijk de kracht van een forum, top
(Ak motion display erbij en je bent van de OPF's af)
De Millteck equal lengte is best nieuw en ik denk dat er nog geen een verkocht is.

Heb je die slangen van ak motion erbij besteld.

http://datadisplay.store/en/accessories ... rness.html

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW M2

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2020, 12:28

Volgens mij als je ook een set Mov'its af krijgt in 12000 km dan heeft het misschien ook wat met je eigen rijstijl te maken :)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 13:02

Megator schreef: 29 apr 2020, 12:23
Erik schreef: 29 apr 2020, 11:53 Hmmmm, ik heb blijkbaar een pre productie model gehoord (op een filmpje).
Van de nieuwe uitlaat zoals jij hier post is weinig bekend qua sound, heb 1 filmpje gevonden, klinkt zeer veelbelovend !!
Misschien toch makkelijker :mrgreen:
Duidelijk de kracht van een forum, top
(Ak motion display erbij en je bent van de OPF's af)
De Millteck equal lengte is best nieuw en ik denk dat er nog geen een verkocht is.

Heb je die slangen van ak motion erbij besteld.

http://datadisplay.store/en/accessories ... rness.html
Ja, en vreemd genoeg moet ik die zelf op de connectoren van het display solderen. Typisch Duits weer :mrgreen:

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 29 apr 2020, 13:07

[/quote]

Ja, en vreemd genoeg moet ik die zelf op de connectoren van het display solderen. Typisch Duits weer :mrgreen:
[/quote]

Leuk toch een beetje knutselen haha. Vind het ook belachelijk voor 3 tientjes. Haden ze van mij al voor mogen doen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 13:07

Bert ///M3 schreef: 29 apr 2020, 12:28 Volgens mij als je ook een set Mov'its af krijgt in 12000 km dan heeft het misschien ook wat met je eigen rijstijl te maken :)
Als je goed gelezen had, had je die opmerking niet gemaakt.
F80M3 bijna 100kkm met de af fabriek schijven..... :tooth:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door sitechris » 29 apr 2020, 20:01

BMW wordt steeds meer het nieuwe Audi. Wel triest om te zien dat een merk zo hard achteruitgaat (in meerdere opzichten).

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 29 apr 2020, 22:01

Chris dat van die remmen is een eigenlijk best een oud verhaal, we hebben het inmiddels over 2013 en 2014 :mrgreen:
De F80M3 die ik heb gereden in 2017, 2018 en 2019, had dezelfde remmen, dezelfde rijstijl, dezelfde autobahn, en die gingen opeens 96.000km mee. Dat is voor mij net zo een grote WTF waard als die M5 remmen die in 5000km om zeep waren. :tooth: Dat BMW het nieuwe Audi is, nog niet hoor, maar goed met nagenoeg alleen ///M BMW's gereden te hebben is mijn BMW referentie ook wel een beetje uit het lood geslagen.

Rub1con76
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 feb 2018, 23:35
Auto: Bmw M2

Re: BMW M2

Bericht door Rub1con76 » 29 apr 2020, 23:33

Vandaag kwam de uniscan adapter binnen. Meteen de ASD en start stop memory gecodeerd.
Veel beter geluid nu door de HK set.
Morgen maar eens kijken wat ik nog meer wil coderen 😁

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 07:00

BMW //M en remmerij. Op 'n trackday is het standaard altijd huilen na 3-5 rondjes.
Maar om ze gaar te krijgen op de Autobahn?:)
Wat Megator geloof ik ook goed zegt. Anticiperen. Niet van 250 naar een 140 rijdend object toe max remmen. Gas lossen. Rijdt veel relaxeder vind ik ook. Dat gerem altijd:)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door sitechris » 30 apr 2020, 07:14

Erik schreef: 29 apr 2020, 22:01 Chris dat van die remmen is een eigenlijk best een oud verhaal, we hebben het inmiddels over 2013 en 2014 :mrgreen:
De F80M3 die ik heb gereden in 2017, 2018 en 2019, had dezelfde remmen, dezelfde rijstijl, dezelfde autobahn, en die gingen opeens 96.000km mee. Dat is voor mij net zo een grote WTF waard als die M5 remmen die in 5000km om zeep waren. :tooth: Dat BMW het nieuwe Audi is, nog niet hoor, maar goed met nagenoeg alleen ///M BMW's gereden te hebben is mijn BMW referentie ook wel een beetje uit het lood geslagen.
Goede nuance mbt de remmen :). Ik bedoelde het overigens ook breder. Dus fwd, wolliger stuurgevoel, bling-bling uiterlijk etc. Nieuwe Einser rijdt exact hetzelfde als een Audi A3. Echt geen verschil. Fijne daily maar niet een auto waar je even mee naar de Eifel knalt.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 30 apr 2020, 09:42

Robin schreef: 30 apr 2020, 07:00 BMW //M en remmerij. Op 'n trackday is het standaard altijd huilen na 3-5 rondjes.
Maar om ze gaar te krijgen op de Autobahn?:)
Wat Megator geloof ik ook goed zegt. Anticiperen. Niet van 250 naar een 140 rijdend object toe max remmen. Gas lossen. Rijdt veel relaxeder vind ik ook. Dat gerem altijd:)
Ik heb nu >500.000km hoge snelheid ervaring op autobahnen, waarvan 170kkm in ///M's.
Denk dat anticiperen wel mijn middle name is. Zoals jij het beschrijft met je voet continue op de rem een discotheek aan remlichten (moet er niet aan denken) gaan je remmen juist niet kapot, dan blijven ze continue warm :mrgreen: De enige reden dat je die hoeveelheid km's met gemiddelde snelheden van >150kmh over al die km's met uitschieters naar nog veel hoger voor de individuele ritten, uberhaupt kunt na vertellen, is omdat je situaties kunt herkennen waaruit eventueel (maar het hoeft niet) een gevaarlijke situatie kan ontstaan. Je gaat daar een zintuig voor ontwikkelen. En ik heb met mijn compagnon wel eens een noodstop gemaakt (niet eens van hele hoge snelheid) waarop hij al begon "waarom doe je........." en het hele tafereel ontvouwde zich voor ons waarna er alleen nog een "jezus christus" uit zijn mond kwam. En ik ben echt wel een paar keer goed weg gekomen. Maar dat heeft iedereen wel. Probleem is dat 1 zo een remactie met de F10M5 je dan scheurgroei van ca. 5mm oplevert. Als je dat even terug rekent naar die foto van die schijven, die scheuren zijn 40mm lang ongeveer. 8x hard remmen. That's it.

Paar jaar later met de M3 gereden zoals ik wilde, nooit tijdens remmen gedacht daar gaat weer een set schijven.
Met de M2 idem dito alhoewel ik daar niet zoveel mee rijd momenteel. Ik denk 30km in de week :mrgreen:

Maar we dwalen een beetje af dat was niet de bedoeling, heb alleen die foto gepost ter verduidelijking wat er kan gebeuren als je met koude remmen hard moet remmen. :mrgreen:

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 30 apr 2020, 10:41

Het ging niet zozeer om jou Erik.:-)
Ik reed vroeger ook op topsnelheid van Heerenveen naar Freiburg in de E46 M3. Ok toen werd er nog hard gereden door een aantal. Maar remmen daardoor naar de mallemoer of fading had ik daar niet . En dan voluit 275teller was ook niet traag.

Maar misschien heeft de volgende eigenaar toen wel problemen gekregen?;)

Misschien had ik toen meer ruimte dan nu het geval is met die eco prutsers op de linkerbaan:-)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 30 apr 2020, 10:59

Ecoprutsers gaan next level de laatste jaren --> express een halve baan opschuiven als je eraan komt, soms zelfs met ruk aan stuur.
Valt niet op de anticiperen, behalve dan generaliseren en elke Opel Agila met een AUR kenteken als verdacht bestempelen.
Het houdt je scherp zegmaar :)
Laatst gewijzigd door Erik op 30 apr 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 166 gasten