BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 20 okt 2018, 14:06

Manhart....al 'n prijs bekend? Klinkt lekker hoor. Hoop niet dat er 'n drone in gaat komen en anders kun je de kleppen dichtdoen op lange afstanden toch?

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: BMW M2

Bericht door Artosevo » 21 okt 2018, 11:34

Prijzen Manhart weet ik niet, volgens Bimmerpost schijnt Eisenmann toch wel met iets te komen.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:

https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition

515 PK en 661 NM.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3419
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW M2

Bericht door Booooh » 21 okt 2018, 13:12

Da's geen geld, maar ik zou niet voorop lopen met dat soort modificaties en dan zijn er nog geen garanties dat het allemaal zomaar even goed werkt, aan de andere kant heb je zelf zat ervaring op dat gebied ;) ...

Wel mooie (theoretische) waarden wat dat betreft ...

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: BMW M2

Bericht door Artosevo » 21 okt 2018, 13:23

Inderdaad Ben, dit is ook weer nieuw voor mij.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 21 okt 2018, 15:15

200 Euro voor 430PS en 564Nm? Dat kan toch niet te vertrouwen zijn.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M2

Bericht door Will F. » 21 okt 2018, 15:49

Waar wordt die hardware gemaakt China/ Taiwan?
En dan kijk je bij Internationale dealers, toch wel belangrijk te kijken wie zich hiermee inlaat en vind je alleen importeurs in Iran en op de Filipijnen. Kortom ik denk dat dit resulteert in je motor naar de filistijnen :tooth:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 22 okt 2018, 06:08

Artosevo schreef: 21 okt 2018, 11:34 Prijzen Manhart weet ik niet, volgens Bimmerpost schijnt Eisenmann toch wel met iets te komen.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:

https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition

515 PK en 661 NM.
Misschien is dit wel de M4 CS/GTS software?

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 24 okt 2018, 13:21

De M2C rijder lijkt me zo op het eerste gezicht nou ook weer niet de grootste pro.
En 'a car is as fast/good as its driver' weet ik natuurlijk ook wel, maar gewoon leuk filmpje:


Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 24 okt 2018, 23:21

Robin schreef: 22 okt 2018, 06:08
Artosevo schreef: 21 okt 2018, 11:34 Prijzen Manhart weet ik niet, volgens Bimmerpost schijnt Eisenmann toch wel met iets te komen.
Tevens wordt er over zulke tuning gesproken:

https://www.bluesparkautomotive.com/bmw-m2-competition

515 PK en 661 NM.
Misschien is dit wel de M4 CS/GTS software?
Nee dat is het niet, het is een piggybag computer die je sensor signalen richting de ECU bewerkt. Ik heb daar wel wat ervaring mee (Racechip) en zou het nooit (meer) doen. Afhankelijk van de hardware die ze gebruiken heeft die extra ecu (wat een te groot compliment is hoor, zit 2 knaken en een bosje konthaar aan goedkope Chinese electronica in) afhankelijk van zijn kloksnelheid tijd voor nodig. Alles wat bij de echte ECU aankomt is vertraagd. Dat proberen ze meestal wel op te lossen met gasklep reactie tijden....resultaat is in ieder geval wel dat je turbolag juist toeneemt, de respons afneemt en je een vreemd op het gaspedaal reagerende auto kunt krijgen.

Daarbij heb ik altijd het gevoel gehad dat dit een prima manier is om heel goedkoop je motor te slopen :tooth: alhoewel ik die ervaring dan weer niet heb (wel met veel duurdere chips op maat).

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 25 okt 2018, 11:16

Leuke comparison van de heren @Evolve
Imran@Evolve schreef: We had the opportunity to dyno a stock M2 Competition today and then compare the graphs against the following:

Stock N55 M2
Tuned N55 M2
Stock M4 ZCP

Mooi te zien hoe de M2C restricted is vanaf 5000-7000. Mooie en veilige tuning zou dan zijn om de CP/GTS software in de M2C te laden.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 25 okt 2018, 13:17

Inderdaad goed verhaal van Imran.

Dit krijg je dan bijvoorbeeld: standaard EU geleverde (OPF)auto + alleen remap: 500pk/680Nm:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1548382

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 26 okt 2018, 10:31

Dat hogere vermogen na tuning is leuk, maar BMW begrenst dat niet voor niets. Van wat ik begreep is koeling een uitdaging, en 25% meer vermogen is zomaar 50% meer thermische belasting van je motor. Dan heb ik het niet over de atw intercooler, maar meer over KVS, olie etc. Dat gaat in NL nog wel goed met af en toe een laf sprintje of een paar strepen trekken, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat icm een verwijderde begrenzer de engine load zover omhoog kan gaan dat je bij je eerste topspeed poging in Duitsland de koppakkingen eruit blaast, je expansievaatje scheurt, of je gewoon twee liter KVS eruit kotst via de overdruk beveiliging.

Ik zeg niet dat het gebeurt met de M2Competition, maar vanaf dag 1 heeft BMW "gemekkerd" over de uitdaging mbt koeling in de smallere neus (en zie ik bij de VLN BMW racers die met ca. 500pk rijden bijna 2x zo grote koelopeningen in een bredere dan standaard M3/M4 neus), dus helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Durf je het toch aan, met ca 530pk in een M3 trap je hem na enig aandringen naar ca 325-330kmh......dus dat zal in die M2C ook wel lukken. Best wel niet zo langzaam zegmaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 26 okt 2018, 12:00

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Erik op 27 okt 2018, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door MartijnGizmo » 26 okt 2018, 14:06

Een wijs man zei eens: "met een getunede motor niet langer volgas dan dat je je adem kunt inhouden!" :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M2

Bericht door Arthur » 26 okt 2018, 14:07

En nu jezelf nog even quoten. Geeft meer kracht aan je post. Ofzo...
;)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 27 okt 2018, 11:22

:)
Ding is snel zat hoor.
Zit buiten de sportuitlaat van 't voorjaar, te bedenken hoe je vooral de voorkant (nog) strakker kunt krijgen, op Duitse fora wordt 'meer neg camber' geadviseerd en niet een 255/ 265 voorbandje(ipv 245)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 27 okt 2018, 13:50

Arthur schreef: 26 okt 2018, 14:07 En nu jezelf nog even quoten. Geeft meer kracht aan je post. Ofzo...
;)
L

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M2

Bericht door Riceaux » 27 okt 2018, 16:53

Robin schreef: 27 okt 2018, 11:22 :)
Ding is snel zat hoor.
Zit buiten de sportuitlaat van 't voorjaar, te bedenken hoe je vooral de voorkant (nog) strakker kunt krijgen, op Duitse fora wordt 'meer neg camber' geadviseerd en niet een 255/ 265 voorbandje(ipv 245)
Over het algemeen wordt dat gedaan door middel van een facelift. :)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 27 okt 2018, 17:16

Riceaux schreef: 27 okt 2018, 16:53
Robin schreef: 27 okt 2018, 11:22 :)
Ding is snel zat hoor.
Zit buiten de sportuitlaat van 't voorjaar, te bedenken hoe je vooral de voorkant (nog) strakker kunt krijgen, op Duitse fora wordt 'meer neg camber' geadviseerd en niet een 255/ 265 voorbandje(ipv 245)
Over het algemeen wordt dat gedaan door middel van een facelift. :)

Meer negatief camber of bredere voorbanden. Of ik snap je even niet Rico? :hmmm:

Ach 'voorkant strakker' koekoek. :bag:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M2

Bericht door Riceaux » 27 okt 2018, 17:33

:lol:

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 06 nov 2018, 01:19

Even andere velgen op de M2c

Afbeelding

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: BMW M2

Bericht door Artosevo » 06 nov 2018, 05:48

Mooi hoor! :thumbup: Waar heb je die spoilerlip van de achterklep besteld?

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 06 nov 2018, 07:54

Netjes. Dat zijn dus Toyos, welke maat André.

Ik denk dus over een diffuser om de achterkant wat minder saai te maken, maar wil ook binnenkort een andere uitlaat.

Artosevo had jij die rode M1/M2 knopjes al/ook en besteld bij ind distribution?

Zo ja is dat met 'n mes achtig iets eruit te wippen en de rode knopjes erin te klikken?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Fabian » 06 nov 2018, 08:07

Ziet er strak uit Andre!

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: BMW M2

Bericht door Sander-E46 » 06 nov 2018, 08:22

Heel gaaf André!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], HarryC, Philipoo, Semrush [Bot] en 223 gasten