BMW M2
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
De ervaring van 2019.. driften tm 60km/u in 1e verzet... hoor die arme M2 malen in de begrenzer dan... haha.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW M2
Ff de handrem erbij, hoppa.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M2
Bij Baan velgen hebben ze nog een demo Akra te koop, maar 10km gemonteerd......Ebay.de
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Op Bimmerpost natuurlijk gemekker dat dit niet kán en mág want on public roads.
Nou ik vind 't prima, dit. Die gast heeft 't wel in de gaten.
Nou ik vind 't prima, dit. Die gast heeft 't wel in de gaten.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW M2
Haha, mooi man!
Over deze waren de meningen ook nogal verdeeld:
Over deze waren de meningen ook nogal verdeeld:
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: BMW M2
Mooi filmpje, Robin!
Over dat commentaar, dat was bij de 130i en 1M Coupe sneeuw filmpjes van Andre toch ook?! Machtig mooi was dat!
Over dat commentaar, dat was bij de 130i en 1M Coupe sneeuw filmpjes van Andre toch ook?! Machtig mooi was dat!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Inderdaad Ion Lee.
Oh ja Martijn, die gast in Londen, mooi, maar tegen 't dwaze aan:)
Comment onder de video:
Oh ja Martijn, die gast in Londen, mooi, maar tegen 't dwaze aan:)
Comment onder de video:
John is a nice chap, but I think his head is a bit out of proportion and very yellow..
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: BMW M2
Deze week met mijn 1m, een m2 handbak, een e39 m5 en een m2 competition in Zweden geweest. Veel km's gemaakt met de verschillende auto's. Een e39 M5 blijft nog altijd een beest van een wagen. Driften boven de 100 kmh door de lange, ijzige en besneeuwde bochten die de wegen in Zweden rijk zijn, is dat toch wel de machine die heel veel vertrouwen geeft.
Daarnaast blijft de 1m een mooi kanon. Een speelse machine die nooit teleurstelt, zeker niet in de snelle combinatie's 3e en 4e versnelling. Wat blijft het ding een terrier die zich vastbijt in elke bocht, op commando na een lastwisseling. De m2 handbak nagenoeg hetzelfde laken en pak. Wat opviel was dat de m2 competition tegenviel. Op meerdere vlakken. Het meergewicht merk je meteen. De auto wil (ook als er wel grip is in de vorm van droog asfalt) gewoon minder lekker door de bocht. De balans is stukken minder dan de handbak M2. Voor mij is het een raadsel waarom BMW dit model de badge 'competition' geeft. Mocht ik ooit de 1M weg willen doen en daarvoor in de plaats een M2 willen aanschaffen, dan wordt het een LCI, zonder twijfel. Los van dat het verbruik van de M2 competition ook nog eens hoger ligt dan dat van de M2 handbak, wat m.i. juist andersom zou moeten zijn. Enige pluspunt aan de M2 competition tov de M2 handbak dat ik zie is dat hij toetert wanneer je, met draaiende motor, met de sleutel buiten de auto staat en deze afsluit.
Daarnaast blijft de 1m een mooi kanon. Een speelse machine die nooit teleurstelt, zeker niet in de snelle combinatie's 3e en 4e versnelling. Wat blijft het ding een terrier die zich vastbijt in elke bocht, op commando na een lastwisseling. De m2 handbak nagenoeg hetzelfde laken en pak. Wat opviel was dat de m2 competition tegenviel. Op meerdere vlakken. Het meergewicht merk je meteen. De auto wil (ook als er wel grip is in de vorm van droog asfalt) gewoon minder lekker door de bocht. De balans is stukken minder dan de handbak M2. Voor mij is het een raadsel waarom BMW dit model de badge 'competition' geeft. Mocht ik ooit de 1M weg willen doen en daarvoor in de plaats een M2 willen aanschaffen, dan wordt het een LCI, zonder twijfel. Los van dat het verbruik van de M2 competition ook nog eens hoger ligt dan dat van de M2 handbak, wat m.i. juist andersom zou moeten zijn. Enige pluspunt aan de M2 competition tov de M2 handbak dat ik zie is dat hij toetert wanneer je, met draaiende motor, met de sleutel buiten de auto staat en deze afsluit.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Interessant vergelijk!
Vooral M2 vs M2C.
Vooralsnog geen haast met inruilen, ik wacht eerst op definitieve specs/prijs 718 GT4
Vooral M2 vs M2C.
Vooralsnog geen haast met inruilen, ik wacht eerst op definitieve specs/prijs 718 GT4
- Elmar
- Berichten: 4518
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: BMW M2
Ook ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar Zweden voor de belangrijke M2 Competition test. Aangezien er op afgelegen plekken gedrift zou worden, was een grote snelle servicewagen met boomlieren, liertouwen en gereedschap zeker wenselijk. Het is ook zeker gebruikt....om de servicewagen uit de greppel te trekken. Want de rallystages waar we op reden is niet echt de habitat voor een e39. We zijn alle uitgerust met portofoons, zodoende kan er gewaarschuwd of om hulp gevraagd worden.
Maar goed, het gaat hier over de M2C.
Topmodel voor maximaal rijplezier.
De eigenaar van de M2C, een man met een bezit van palmares in de autosport, weet als geen ander met mooie kleine drifthoeken de besneeuwde stages aan te vallen. Als rookie probeer ik natuurlijk aan te haken, met een auto van bijna 1900 kg, 5 M lang en 2 M breed. Op een gegeven moment kom ik ook in een flow en krijg het sneeuw driften ook onder de knie.
Het komt zelfs voor dat ik moet remmen om een gat te laten vallen, anders loop ik te hard in op de M2C.
Sommige paden lopen dood en moeten we keren. Het komt dus voor dat de M2C ook eens achteraan rijdt. En wat schets onze verbazing, door de telefoon krijgen we van de M2C piloot te horen dat we op hem moeten wachten?!?
De meest recente auto kan ons niet bijhouden. Ook op paden waar veel sneeuw lag of een losse ondergrond was de M2C niet in zijn element.
Nu weet ik dat de 4.9 liter V8 niet het zuinigst is, maar dat er steeds weer getankt moet worden door de M2C, had niemand verwacht. Een uitstoot van slechts 209 Gr/Km CO2 en een verbruik van 1 op een emmer. Het zou mij niet verbazen dat net als de sjoemeldiesels zelfs de M2C’s terug moeten voor software aanpassing. Hopelijk blijft er dan voor de eigenaren wel het vermogen behouden.
Het werd in de week wel steeds duidelijker. De “oude” M2, lichter en met standaard een mooiere uitlaat is de auto die je wilt hebben. Misschien dat een aantal BMW performance goodies het wat beter gaan maken. Voor mij was het met de M2C meer show dan go. En er zullen hier zeker mensen zijn waar deze auto perfect bij past, maar de echte rijder wilt gewoon de LCI.
Maar goed, het gaat hier over de M2C.
Topmodel voor maximaal rijplezier.
De eigenaar van de M2C, een man met een bezit van palmares in de autosport, weet als geen ander met mooie kleine drifthoeken de besneeuwde stages aan te vallen. Als rookie probeer ik natuurlijk aan te haken, met een auto van bijna 1900 kg, 5 M lang en 2 M breed. Op een gegeven moment kom ik ook in een flow en krijg het sneeuw driften ook onder de knie.
Het komt zelfs voor dat ik moet remmen om een gat te laten vallen, anders loop ik te hard in op de M2C.
Sommige paden lopen dood en moeten we keren. Het komt dus voor dat de M2C ook eens achteraan rijdt. En wat schets onze verbazing, door de telefoon krijgen we van de M2C piloot te horen dat we op hem moeten wachten?!?
De meest recente auto kan ons niet bijhouden. Ook op paden waar veel sneeuw lag of een losse ondergrond was de M2C niet in zijn element.
Nu weet ik dat de 4.9 liter V8 niet het zuinigst is, maar dat er steeds weer getankt moet worden door de M2C, had niemand verwacht. Een uitstoot van slechts 209 Gr/Km CO2 en een verbruik van 1 op een emmer. Het zou mij niet verbazen dat net als de sjoemeldiesels zelfs de M2C’s terug moeten voor software aanpassing. Hopelijk blijft er dan voor de eigenaren wel het vermogen behouden.
Het werd in de week wel steeds duidelijker. De “oude” M2, lichter en met standaard een mooiere uitlaat is de auto die je wilt hebben. Misschien dat een aantal BMW performance goodies het wat beter gaan maken. Voor mij was het met de M2C meer show dan go. En er zullen hier zeker mensen zijn waar deze auto perfect bij past, maar de echte rijder wilt gewoon de LCI.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M2
Doe mij de M5 dan maar.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik denk dat André 'm dan straks gauw wegdoet:)
Wie pakt die doffe parel:)
Wie pakt die doffe parel:)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Leuk verslagje, heren.
Wellicht dat het met de koppelkromme van de M2C te maken heeft?
Overigens zal het verbruik van de M2C en M2 elkaar niet veel ontlopen. Hebben jullie ook verbruikswaarden in "full attack" mode?
Wellicht dat het met de koppelkromme van de M2C te maken heeft?
Overigens zal het verbruik van de M2C en M2 elkaar niet veel ontlopen. Hebben jullie ook verbruikswaarden in "full attack" mode?
Dit doet de M2 ook.Enige pluspunt aan de M2 competition tov de M2 handbak dat ik zie is dat hij toetert wanneer je, met draaiende motor, met de sleutel buiten de auto staat en deze afsluit.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: BMW M2
Geen exacte verbruikswaarden. Bij elke tankbeurt echter beide wagens volgetankt en keer op keer had de M2C minstens 1 a 2 ltr meer verbruikt. Zelfs als het een lang stuk snelweg betrof waarbij de M2C in 7e dct versn werd gereden. Alle wagens zelfde tempo. En let wel dat was meestal met een half lege tank om te voorkomen om in de middle of nowhere zonder benzine te staan.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Dat je met een M2/M2C eerder moet tanken ligt IMHO niet zo zo aan het verbruik, wel aan het (te) kleine tankvolume (52L)
Dat een M2C 2 L meer verbruikt dan een M2 is ook niet raar toch, 40 paarden meer, die vreten gewoon meer.
Wat ik wel opvallend vind aan het verslag; dat een M2C minder balans heeft, dat heb ik nergens, in welke test dan ook, gelezen. Mooie inside info dus.
Dat een M2C 2 L meer verbruikt dan een M2 is ook niet raar toch, 40 paarden meer, die vreten gewoon meer.
Wat ik wel opvallend vind aan het verslag; dat een M2C minder balans heeft, dat heb ik nergens, in welke test dan ook, gelezen. Mooie inside info dus.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
M2 Comp is prima.
Alleen is wel duidelijk geworden dat als je een m2 of m2 LCI hebt het verschil heel klein is.
40 pk meer ook meer gewicht. Ik had persoonlijker liever 370pk en gewicht naar beneden. Een M2 van 1550kg is gewoon te zwaar. En in de sneeuw in zweden was dat goed te merken. Dus hij moet vet kwijt!
Alleen is wel duidelijk geworden dat als je een m2 of m2 LCI hebt het verschil heel klein is.
40 pk meer ook meer gewicht. Ik had persoonlijker liever 370pk en gewicht naar beneden. Een M2 van 1550kg is gewoon te zwaar. En in de sneeuw in zweden was dat goed te merken. Dus hij moet vet kwijt!
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Lees hier al jarenlang dat een M4 te zwaar is maar nu is een M2 zwaarder dan een M4... waar ging het mis? Wegen al die ///M logo's zoveel?
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
M2C is natuurlijk bewezen lichter en niet zwaarder dan M4, massa verschil tussen M2 DCT(2016) en 2018 M2C is bij mij iig niet merkbaar hoe ik ermee rijd(M2C stuurt strakker in ivm domstrebe) Ben er niet mee in Zweden geweest natuurlijk dus daar kan ik niks over zeggen, wel heb ik redelijk ervaring met beide als daily en driften enzo.
Ieder z'n mening natuurlijk:)
Ieder z'n mening natuurlijk:)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Exact.
Voor rally rijden heb je een andere kar nodig.
Met een M2(C) kan je hier, op goede wegen, prima vooruit dacht ik zo. (understatement)
Voor rally rijden heb je een andere kar nodig.
Met een M2(C) kan je hier, op goede wegen, prima vooruit dacht ik zo. (understatement)
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW M2
Deze klant van het Duitse Aulitzky Tuning kwam na wat 'man maths' tot de conclusie dat een ombouw naar S55-motor van z'n nog geen jaar oude M2 gunstiger is dan inruilen op een M2C. Nou hadden ze er al meer omgebouwd, maar lijkt me dat de beste man hier inclusief upgrades zomaar €15-20k op stukslaat.
Deel 1 begint met veel gelul (met matige audio), daarna werkplaatsactie:
Deel 1 begint met veel gelul (met matige audio), daarna werkplaatsactie:
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW M2
http://www.youtube.com/watch?v=HqHCbqM0bBg
Mooi filmpje: BMW M2 competition manual vs nieuwe M340i Xdrive
Mooi filmpje: BMW M2 competition manual vs nieuwe M340i Xdrive
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW M2
Wauw, zo lust ik hem wel!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 378 gasten