BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 17 feb 2016, 21:54

Robin zolang jij blijft ontkennen waar het echt om gaat blijf ik ook als een kind door zeiken. Het gaat er niet om of iemand wel of niet een DCT wil. Het gaat erom dat ontkend wordt wat ik heb geconstateerd. Ik zou als ik jou was zeggen: het klopt wat Macboy heeft geconstateerd, maar het maakt mij de pret niet minder om. En klaar. Geen discussie.

Maar jij bent aan het ontkennen van meet af aan wat ik probeer duidelijk te maken. En niet alleen dat, maar ook aan het kleineren en belachelijk maken: wat weet Macboy er nou vanaf ? Terwijl steeds meer en meer mensen juist bevestigen wat ik heb geroepen. Daar kan ik slecht tegen.

Jij zal de tekst van Mark hierboven interpreteren als dat jij alsnog gelijk hebt. Ik lees precies mijn klacht erin:

"there is a time delay to complete this".

Hoe goed de bak ook is. Want dat is ie zeker. En hoe slecht ik hem ook begrijp. En al is het God of Walter Rorhl zelf die allemaal zeggen dat hij subliem is, maar voor mij is die bak M onwaardig juist vanwege die traagheid en die delay. Hij kan op alle vlakken nog zoveel plezier brengen, maar die vertraging is gewoon niet sportief te noemen. De smart had er ook last van. PDK heeft er totaal géén last van. Daar gaat je techniek denk ik dan.

Prima dat sommigen roepen dat het niet erg is, allemaal leuk en aardig. Maar ik vind het wel erg. Maar ga niet ontkennen dat het niet zo is.

Om verder antwoord te geven op je waarom-vraag: niemand interesseert het hier een reet of jij een handbak of DCT gaat rijden. Mij interesseert dat in elk geval geen drol. Al koop je een DAF. Geniet ervan.

Maar zolang jij neerbuigend gaat doen kan je van mij een reactie krijgen. Jij begon neerbuigend toen ik een review plaatste over de DCT. Nota bene in het M3 draadje. Hoe je dat in godsnaam zo weet om te draaien dat het weer betrekking moet hebben op jou is mij een raadsel. Dus onze M3 test was om jou in de handbak te krijgen ? Echt grootheidswaanzin ten top ...

Ook nu probeer je keer op keer het gelijk aan je hand te krijgen. Je begint toch zelf weer over "dct die blijkbaar minder slecht is dan beweerd". Jij begint er dus weer over. En zolang jij dat blijft doen, blijf ik erop reageren. Want ik laat me niet kleineren.

En je begint over Andre. Mijn kritiek over de DCT gaf ik al voordat Andre dat bevestigde. Aan de ene kant probeer je duidelijk te maken dat Andre een top rijder is (dat is die ook). Maar op het moment dat hij juist bevestigt wat ik roep, telt dat weer niet voor jou. Nu Bert het ook bevestigt en Mark hierboven maakt het nog steeds niet uit. Kortom: steeds maar naar de mond praten hoe het jou uitkomt. Dat soort kinderachtige spelletjes pas ik voor.

En als er dan geen argument meer overblijft (er komen steeds meer bevestigingen): tja dan ga je met zon zielige tekst komen hoe aangevallen jij je wel niet voelt. Sorry maar in mijn wereld is dat vrij kinderachtig. Ook weer je minachting die er vanaf straalt. Want jij bent zon goede rijder toch ? Opmerkelijk dat de traagheid van de DCT jou dus niet opgevallen was. Maar gefeliciteerd dat je het DSC off knopje weet te vinden hoor ! Dat zal vast indruk maken op dit forum.

Ik stel voor dat we het nu voor eens en voor altijd laten rusten. Je hebt een fantastische auto besteld. De M2 is echt een huzarestukje. Ongeacht welke aandrijving. Jij gaat ongetwijfeld enorm genieten van de DCT en volkomen terecht. Bovendien snap ik dat je uit principe geen €6800 extra wil betalen. Dat zou ik zelf ook gewoon nooit gedaan hebben.

Kortom: leven en laten leven :goodnight:
Laatst gewijzigd door Macboy op 17 feb 2016, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 21:56

Robin schreef:Klopt heb ik ook gelezen,, en zo uit m'n hoofd zei nickname CanAutM3 dit. Klopt toch?
Maakt niet uit, vechten tegen de bierkaai wat dat betreft:)
Klopt helemaal Robin. Imho is er geen generiek probleem met de M-DCT als het gaat om trage of volledig uitblijvende downshifts. Of althans die zou er niet moeten zijn. Rekening houdend met het karakter van een dergelijke bak zoals hierboven beschreven wordt.

Als hij echt compleet weigert terug te schakelen zou er wat mis kunnen zijn met specifieke wagen. Een van de koppelingen bijvoorbeeld of de software.

Heb aardig wat YouTube materiaal bekeken afgelopen periode, met name ook van M3/M4 DCT die op openbare weg en circuit worden gereden. Lijkt allemaal erg soepel te gaan. Zowel up & down.

Maar aangezien de M2 binnenkort bij de dealer staat zoals ik begrijp, ga ik het zelf ook nog even uitproberen. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 17 feb 2016, 21:59

MarkS schreef:There is a time delay to complete this.
MarkS schreef:imho is er geen generiek probleem met de M-DCT als het gaat om trage of volledig uitblijvende downshifts. Of althans die zou er niet moeten zijn.
Delay betekent toch echt vertraging in mijn woordenboek.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 22:03

Aai, Macboy, lees net pas je reactie. Wist niet dat het zo gevoelig lag.

Waarom zouden we (ik) twijfelen aan jouw eigen bevinding met die wagen toen?
Maar dat is iets anders dan een potentieel issue generaliseren imho.

Ik lees ook net pas jouw vorige post daarover waarin je hebt hebt over terug (willen) schakelen voor een rotonde en dat de auto op de rotonde nog aan het nadenken is daarover. Dat lijkt me wat erg traag. De soort van traagheid die je dus niet zou willen. :wink:

En het gaat er (mij) niet om iemand van de keuze handbak vs DCT te overtuigen of af te praten. Voor beiden valt veel te zeggen. Ik ben er nog niet uit maar neig naar DCT, juist ook voor circuit, dus hoop dat hij niet door de mand valt. Daarnaast heb ik al een andere handbak voor DF.

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 22:05

Tuurlijk ligt 't aan mij dat snap ik en ja flippers schakelen denk ik wat irritant te traag en je bent geen slechte rijder Ilja.

Leven en laten leven inderdaad, dus bij dezen nogmaals Ilja, tabee.

Val ik jou niet meer lastig, wel zo rustig.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 22:07

Je gaat toch niet weg hè Robin?

Het wordt anders wel erg saai. René is ook al bijna een maand weg hier ...

(geintje) :mrgreen:

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 22:09

Maar ik denk dat er hier genoeg gezegd is en er wat druk is ontstaan die nu van de ketel is.

Het gaat nu bij mij om zwart of blauw.

LOL MarkS, neh man.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 22:11

Mij gaat het om 16-04 of iets later................... :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 17 feb 2016, 22:14

Geeft niet Mark, ik reageerde wat heftig toen iemand mijn ongelijk wilde aantonen door mijn gelijk aan te tonen :mrgreen:

En ik denk dat jij het M4 draadje niet echt hebt gevolgd waar deze discussie was begonnen.

Laten we het hier verder rusten inderdaad :thumbup:
Laatst gewijzigd door Macboy op 17 feb 2016, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 22:14

Dat snap ik romo.

De mijne duurt even wat langer, ik rij nog 1M.

Dan is zo'n standaard 1er wel behelpen, zit geen ziel in:)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 22:16

Robin schreef:Maar ik denk dat er hier genoeg gezegd is en er wat druk is ontstaan die nu van de ketel is.

Het gaat nu bij mij om zwart of blauw.

LOL MarkS, neh man.
Oké, mooi. Die kleurendiscussie durf ik wel aan, minder gevoelig. :wink:

Blauw staat bij mij op 1 maar zie die erg graag eens IRL. Nummer 2 is toch wit. Vooral met wat zwarte details uit dat performance pakket. Daarna pas zwart en grijs. M'n huidige DF (handbak) is zwart (metallic), wat zie je daar alles op.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 22:16

Macboy schreef:Geeft niet Mark, ik reageerde wat heftig toen iemand mijn ongelijk wilde aantonen door mijn gelijk aan te tonen :mrgreen:

En ik denk dat jij het M4 draadje niet echt hebt gevolgd waar deze discussie was begonnen.

Laten we het hier verder rusten inderdaad :thumbup:
:thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 22:19

Robin schreef:Dat snap ik romo.

De mijne duurt even wat langer, ik rij nog 1M.

Dan is zo'n standaard 1er wel behelpen, zit geen ziel in:)

Geniet er nog van, icoon.............. :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 17 feb 2016, 22:21

MarkS schreef:Blauw staat bij mij op 1 maar zie die erg graag eens IRL. Nummer 2 is toch wit. Vooral met wat zwarte details uit dat performance pakket. Daarna pas zwart en grijs. M'n huidige DF (handbak) is zwart (metallic), wat zie je daar alles op.
Wat mij betreft is wit ook de enige kleur waar de zwarte details een must zijn. Wit en chroom is gewoon geen combo. Op de LBB passen de zwarte details dan weer niet. Wit wordt ook veel minder snel vies.

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 22:23

Hier nog niet voorbij gekomen.


Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 22:47

Macboy schreef:
MarkS schreef:Blauw staat bij mij op 1 maar zie die erg graag eens IRL. Nummer 2 is toch wit. Vooral met wat zwarte details uit dat performance pakket. Daarna pas zwart en grijs. M'n huidige DF (handbak) is zwart (metallic), wat zie je daar alles op.
Wat mij betreft is wit ook de enige kleur waar de zwarte details een must zijn. Wit en chroom is gewoon geen combo. Op de LBB passen de zwarte details dan weer niet. Wit wordt ook veel minder snel vies.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarkS op 17 feb 2016, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7998
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M2

Bericht door MParallel » 17 feb 2016, 22:57

Zal wel iets gemist hebben, maar dct bakken in algemeen staan toch altijd bekend om vliegensvlug opschakelen en trage(re) downshifts?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 23:01

Ik kan prima met je samenvatting leven
maar denk niet dat we die hele discussie hier nu weer dunnetjes over moeten gaan doen.

:mrgreen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW M2

Bericht door Knot » 17 feb 2016, 23:07

Tsja, ik zou dus wel een blauwe nemen met zwarte accenten...

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 23:10

Een witte wordt t spijtig genoeg niet voor mij, zo mooi als t op de 1M uitkwam komt t in mijn ogen niet op de M2 uit. Jammer want er zitten n paar voordelen aan wit. Geen meerprijs en als ie vuil is zie je t niet zo snel. En t heeft wat sportiefs , maar de m2 wordt er in mijn ogen wat te groot van ofzo(?)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 23:12

Heeft dct in de m2 ook meer standen. De m4 heeft dat wel toch?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M2

Bericht door Snipe » 17 feb 2016, 23:23

Macboy schreef:Wat mij betreft is wit ook de enige kleur waar de zwarte details een must zijn. Wit en chroom is gewoon geen combo.
Wit en chroom gaat prima, Google maar even op BMW 3.0 CSL. Maar wit met zwart is ook tof. Dat zwart vind ik bij de andere kleuren geen porem trouwens, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 23:24

Andre schreef:Heeft dct in de m2 ook meer standen. De m4 heeft dat wel toch?
Bij mijn weten niet. Die specifieke instelmogelijkheden voor gasresponse, DCT en onderstel zijn voorbehouden aan de M3 en M4. M2 heeft alleen comfort sport en sport plus. Dat heeft overigens wel ook impact op de DCT natuurlijk.
Laatst gewijzigd door MarkS op 17 feb 2016, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 23:33

Ja dus 3 standen in de dct in de m2.

Verder dit mooie wat diepgaandere verhaal:
http://www.motortrend.com/news/2016-bmw ... st-review/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 23:39

Dat is dus maar net hoe je het bekijkt Robin.

In de M2 kun je alleen comfort, sport en sport plus kiezen. Waarmee je weliswaar DCT beïnvloedt maar niet alleen DCT en DCT ook niet apart kunt instellen. De aparte DCT instelling (S1 S2 S3) van de M3/M4 kent de M2 niet.

Op de vraag van André zou ik dus zeggen, nee, de DCT in de M2 kent geen specifieke instellingsmogelijkheden zoals de M3/M4 die kent.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SlowCo en 166 gasten