BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
jacobt
Berichten: 805
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 09 jun 2019, 09:53

Ik heb gisteren de kw1 onder de 135i weggehaald , bleek dat de fabrikant van de achterdempers vooral in caravans te doen. Ben het merk vergeten. Was wel heel zacht allemaal

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 11 jun 2019, 09:55

Robin schreef:
08 jun 2019, 10:36
Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.

Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
totally agree , rij nu weer even in de csl en beter wordt het (op de trage bak en slechte remmen na) nooit meer , wat een beleving en geluid , nog steeds , en wat een balans.

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 11 jun 2019, 11:17

WillemBoer schreef:
07 jun 2019, 13:03
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.

Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is... :wink:
De ex-eigenaar van mijn M2 had ook een Ring M135i met KW Clubsport onderstel. Tijdens de proefrit en ophaling heb ik daar ook een stukje mee mogen sturen in de Eiffel en ik vond de M2 toch heel erg goed out-of-the-box. Heel erg "planted" in die bochten rond het circuit.

In mijn geval stuur ik met de M2 ook 35K km/jaar over slechte Belgische wegen dus ik zie geen voordeel in een aangepast onderstel.

jacobt
Berichten: 805
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 996 mk1 gt3 CS / KTM 350 exc

Re: BMW M2

Bericht door jacobt » 11 jun 2019, 11:41

Kw v1 en kw v3 is nogal een verschil

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 11 jun 2019, 12:10

En tussen V3 en Clubsport zit ook nog wel wat verschil.

Andre
Berichten: 9803
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 11 jun 2019, 23:23

Mooi standaard houden of alleen verlagings veren.

M2 word nooit een race auto ook niet met v1 v2 of v3 je krijgt er alleen maar geratel van!

Als je er een trackday only auto van maakt dan kan het.

Mijn m2c is nagenoeg standaard. Dempers en veren voelen goed aan!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 11154
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: BMW M3 SMG 2004
Locatie: Ulvenhout

Re: BMW M2

Bericht door Bram » 11 jun 2019, 23:37

Leen schreef:
11 jun 2019, 09:55
Robin schreef:
08 jun 2019, 10:36
Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.

Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
totally agree , rij nu weer even in de csl en beter wordt het (op de trage bak en slechte remmen na) nooit meer , wat een beleving en geluid , nog steeds , en wat een balans.
Vind je de bak echt zo traag? Ik rijd meestal in S3 en vind dat al prima, maar in S5 of S6 kan ik het toch niet echt traag meer noemen. Woest en onbehouwen wel, maar dat vind ik nou juist het aantrekkelijke aan de auto :mrgreen:

Welke blokken gebruik je trouwens bij de CSL? Ik rijd met dezelfde schijven rond en zou nog wel wat agressievere blokken willen hebben.

Megator
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 13 jun 2019, 10:06

Dus in de hiërarchie of fun is het M3 CSL > 1M > M2C?

Dinsdag was ik op Zandvoort met een collega met een M2 en dat ding heeft veel grip out of the box. Ik heb zelf niet gereden maar het maakt me hebberig voor mijn M2C :)

Zit er veel verschil tussen Intrax / Moton/AST? en weet iemand als er problemen met het chassis zijn omdat je van een divorced naar een coil over setup gaat?

Andre
Berichten: 9803
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 13 jun 2019, 12:25

Ik zou dan eerder de performance demperset van BMW nemen. Dat is getest en maakt minder geluid onder het rijden.

Die sets die jij noemt is meer voor track only en daar krijg vroeg of laat geratel mee

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33986
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 13 jun 2019, 12:58

Een M2/C is iig geen Citroen BX en ook geen Sport Quattro André. :df:

Andre
Berichten: 9803
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 13 jun 2019, 13:05

Daarom ik moet die aftermarket bende er niet op!

Vroeger allemaal gedaan ik weet wat ervan komt.

Mperformance parts nemen wat door bmw getest is of gewoon niet doen!

Megator
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 13 jun 2019, 13:33

Hmm de M performance kit is toch gewoon een KW V3 kit?

https://www.kwsuspensions.net/productfi ... e/352200BH

Ik denk dat ik met wat top mounts begin en dan zie ik het wel.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1507
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 25 jun 2019, 19:46

M performance sleevekit is ook gewoon rommel hoor, duurbetaalde rommel dat wel ja.
Ik ga er denk ik een setje Bilstein dempers ondergooien (met behoud van dat EDC, plug and play) en dan uiteraard weer 2cm verlaagd.
Dit keer de stabi's ook meepakken, een M3 ligt bij 250+kmh duidelijk losser op de weg dan een M5.
En dat kan natuurlijk echt niet :tooth:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1507
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 25 jun 2019, 19:49

WillemBoer schreef:
09 jun 2019, 08:50
Goed punt!

Onvoorstelbaar wat een (echt goed) onderstel kan doen met je auto!

Maar die Intrax is dan wel een set uit het hoge segment, zou de “instap” setjes van de bekende merken ook altijd links laten liggen.
Ik heb onder mijn Sti een aangepaste Intrax HDA set gehad.
Dat dempte wel, maar ging ook gewoon helemaal kapot.

WillemBoer
Berichten: 491
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 25 jun 2019, 21:19

Hoor ik vaker, Intrax werd mij ook afgeraden door een specialist
JRZ werd mij aangeraden, ook vanwege de goede (betere) aftersales

Rnd
Berichten: 1420
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: BMW M2

Bericht door Rnd » 25 jun 2019, 23:36

Luister maar naar Andre. Die boel gaat allemaal rammelen. Leuk voor circuit, maar verder niet. Plus om de twee jaar reviseren.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 26 jun 2019, 08:34

Ik kan dat onderschrijven , intrax is mooi spul voor race gebruik of voor een tracktool , voor een daily m.i. niet nodig , het reviseren, eronder uithalen , opnieuw uitlijnen is uitermate vermoeiend en frustrerend voor een straat auto. heb daarom ( op advies van Dre destijds )op de m2 destijds de H&R veren( 230 euro ) erop gezet . en dat voldoet nu al 3 jaar prima .
heb met impreza's met de evo in het verleden ook alles geprobeerd ( het enige aftermarket wat tot nu toe bevalt omdat ik daar zo weinig mee rij zijn de proflex jumbo shocks op de EVO en de bilstein upside down dempers op de CSL .

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33986
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 26 jun 2019, 08:50

Ik doe niks, hoe leuk 't ook staat qua verbeterde stance, m'n frontspoiler heeft er geen zin in.
En op de paar track- en driftdagen die ik per jaar doe ligt hij standaard echt wel ok.

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 26 jun 2019, 08:59

Eergisteren met een random M2C liggen spelen op de snelweg. We hadden elkaar al even in de gaten en wanneer het verkeer opklaarde een sprintje 100-200 gedaan en dan herneming bij 200+.

100-200 was gewoon helemaal gelijk op. Hij had wel een passagier bij. +200 liep ie heel erg zacht uit en we zijn gestopt bij 240.

Leuke real life test.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33986
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 26 jun 2019, 09:05

Gisteravond uur of 21:30 terug uit Lemmer , ringweg. Zat 'n S8 V10(2008 model zeg maar) achter me. Neest me bij verkeerslicht keken de beide kerels al van 'wedstrijdje'.

Nee bedankt, misschien straks dacht ik:)
Later doordraaier A7 op geven ze pas gas toen ze 'recht stonden' (of misschien zaten ze voor hun doen al op hun tandvlees in de bocht?) en voluit.

Wat doe je dan(ik had er al op gerekend)?
Nah ik haalde ze redelijk owned met 2x 90 doortrekkend in. :-)

Leuk eventjes.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33986
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 26 jun 2019, 09:05

Mooi Jussi. Dan is de jouwe gechipped denk ik. :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 11154
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: BMW M3 SMG 2004
Locatie: Ulvenhout

Re: BMW M2

Bericht door Bram » 26 jun 2019, 09:11

Robin schreef:
26 jun 2019, 08:50
Ik doe niks, hoe leuk 't ook staat qua verbeterde stance, m'n frontspoiler heeft er geen zin in.
En op de paar track- en driftdagen die ik per jaar doe ligt hij standaard echt wel ok.
Je hoeft je auto niet lager te leggen met een andere set natuurlijk hè. Mocht ik voor een ander onderstel gaan, dan wil ik het zo hebben dat je dat aan de auto en de rijhoogte niet ziet.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33986
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 26 jun 2019, 09:42

Bram schreef:
26 jun 2019, 09:11
Robin schreef:
26 jun 2019, 08:50
Ik doe niks, hoe leuk 't ook staat qua verbeterde stance, m'n frontspoiler heeft er geen zin in.
En op de paar track- en driftdagen die ik per jaar doe ligt hij standaard echt wel ok.
Je hoeft je auto niet lager te leggen met een andere set natuurlijk hè. Mocht ik voor een ander onderstel gaan, dan wil ik het zo hebben dat je dat aan de auto en de rijhoogte niet ziet.
M2C onderstel is standaard prima voor wat ik er mee doe en wil. Misschien weer verkeerd uitgelegd?

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 26 jun 2019, 09:44

Robin schreef:
26 jun 2019, 09:05
Mooi Jussi. Dan is de jouwe gechipped denk ik. :)
Nee, hoor.

Scheelt maar 0,6s op papier zie ik. M2C 10,7s vs M2 11,3s.

Topics op Bimmerpost geven Vbox metingen met M2C 10,2s en M2 10,6-10,8s

P.S. geen dick measuring contest hier. Ik wilde enkel mijn ervaring delen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 33986
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 26 jun 2019, 09:44

Jussi schreef:
26 jun 2019, 08:59
Eergisteren met een random M2C liggen spelen op de snelweg. We hadden elkaar al even in de gaten en wanneer het verkeer opklaarde een sprintje 100-200 gedaan en dan herneming bij 200+.

100-200 was gewoon helemaal gelijk op. Hij had wel een passagier bij. +200 liep ie heel erg zacht uit en we zijn gestopt bij 240.

Leuke real life test.
Even zonder gekheid, real life schelen ze amper 'n (1) seconde 100-200 dus dat klop allemaal. Wel vind ik 'm vooral van 100-.....veel koppelkrachtiger in middengebied vanaf 2500 tot de rest. Maar in 't eggie hoeft 't weinig te schelen. Wat jij meemaakte.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AX-Arnie, Bing [Bot], BMWCS, Gijzert, Jan Terwolde, k33z, Kadett, Robin Hartog, Rocketmonkey, vincent328, Zed240 en 34 gasten