BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 1568
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: BMW M2

Bericht door Sander-E46 » 03 jan 2019, 09:45

Dat is nog best een flinke klus, en zoals ik het lees is die jongen er uiteindelijk zonder zekerheid op de gok mee begonnen. Knap, en ziet er wel mooi uit.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31600
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 03 jan 2019, 09:51

Nu nog een plexiglas Motorhaube en klaar.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31600
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 03 jan 2019, 20:23

That fat piggy kan 't dus nog wel:)

Goed!


Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 11651
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door MartijnGizmo » 04 jan 2019, 14:26

WJ schreef:
03 jan 2019, 00:13
jwstuijv schreef:
02 jan 2019, 23:59
Weet iemand hier of de complete veerpootbrug (carbon deel en metalen deel dichtbij het schutbord) van de comp op de 'normale' M2 te zetten is? Vond de comp duidelijk scherper insturen en wil graag de veerpootbrug van de comp (M4) op mijn M2 zetten. Bij BMW er om gevraagd maar die zijn er een beetje wazig over, stellen voor om m in te ruilen voor een comp want 'dan heb je de rest er ook bij'. Mijn M2 (nog net geen 40k km, H6) met aangepast onderstel en dito remmerij en wat negatiever camber rijdt echter zo lekker dat daar voorlopig nog geen comp (standaard dan) aan kan tippen, zit dus te denken aan overbouwen van die veerpootbrug, iemand raad?
https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=86911
Voor €110 kun je proberen of een veerpootbrug überhaupt een positief effect heeft: https://www.sportfahrwerk-billiger.de/A ... 4596_.html

indobesar
Berichten: 9249
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door indobesar » 04 jan 2019, 21:27

Voor de M2 rijders die vaker on-track rijden, ik kwam mooie spulletjes tegen: https://burkhart-engineering.com/54452
Afbeelding

- Verstelbare toplagers voor meer camber;
- Stalen remzuigers voor in de remklauwen;
- Sachs Performance schroefkit;
- etc.
Afbeelding

:D

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2541
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 10 jan 2019, 10:33

Gisterenavond de eer gehad om een Cayman GT4 te mogen rijden. Hierbij mijn korte real world review:

Eerst en vooral appearance: dit ding is speciaal als je er langs loopt. Het hoeft geen betoog dat de agressievere styling de Cayman goed doet. Hij stond op 19" 5-spaak wielen met Michelin Alpin rubber.
Interieur: je moet je al aardig in de kuipstoelen gooien om er een beetje in te geraken. De instap is niet de beste te noemen maar het ding is dan ook 'built-to-purpose'. Navigatie en infotainment menu is vrij onduidelijk met allerlei knopjes en halve touchscreen.

De wagen stond in een volle loods dus buiten rijden zonder sensoren en camera was even oppassen met de beperkte zichtbaarheid.

Rijden: dat zit meteen goed. Wagen voelt heel solide en de ophanging en versnellingsbak zijn echt een stap hoger dan de M2. Ook gewoon twee meters voor water en olietemp dus je kan prima volgen wanneer de wagen los mag. Brengt mij meteen naar het volgende punt: vergeet het om dit ding als daily te gebruiken. Je geraakt geen enkele vluchtheuvel of drempel over zonder te schrapen. Je moet werkelijk tot stilstand komen en dan zijdelings over de speed bumps rollen om niet te vloeken. Dit is een tweede of derde wagen en waar je van moet genieten op circuit. De performance is heerlijk lineair, al krijg je wel die push boven de 4000, helemaal tot 7800 RPM. In dezelfde adem moet ik zeggen dat de wagen 'in the real world' trager voelt dan de M2. Je moet gewoon het gaspedaal dieper induwen om bij te benen na hernemingen. Ik heb eerst alleen gereden waar ik een voorganger probeerde te volgen en nadien met twee in de wagen. Je voelt ook erg in de performance dat er een tweede persoon in de wagen zit. Een paar keer kreeg ik de gedachte in mijn hoofd dat deze wagen 50 à 100PK ontbreekt.

Maar, het stuurgevoel, de ophanging, de remmen (eens warm), versnellingsbak zijn allemaal erg goed. Enorm precies maar daarom minder hooligan dan de M2. Ik kan het niet anders omschrijven dan 'visceral' en 'no compromises'. Als je op zoek bent naar een betrokken rijervaring is dit ding prachtig. Helaas is deze voor mijn gebruik niet geschikt.

Achteraf de M2 nog eens los gelaten en dat brengt toch heel veel glimlach op mijn gezicht. :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 31600
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 10 jan 2019, 11:01

Leuk verhaal Jussi. Totaal Cayman GT4 fan hier, maar sinds we 'dikke' turbos gewend zijn vallen atmos soms wat tegen in 't dagelijks leven:)

Dit dan, Akra. >6 mille compleet mocht ik dat willen betalen(not!), maar wel supergaaf.



Zag paar dagen terug complete 'drift' filmpje van Paul Wallace (man verderop in filmpje) met dat ding.

Gaat nergens over alles in z'n 1..... :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linc (Bas), RS-Ron en 36 gasten