E87 1 serie tips

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Arthur » 09 feb 2012, 10:57

Prijzen zijn idd nauwelijks gezakt maar ik zie nog veel dezelfden langskomen, probeer ze maar eens kwijt te raken... Ondanks de hoofdprijzen als vraagprijs is het niet echt gewilde handel lijkt me.
Oof schreef:Met Fabian eens over de prijs. Lijkt wel of de 130i's de afgelopen twee jaar amper in prijs zijn gezakt. Ipv de 350Z toen ook naar een 130i gekeken.. Voor rond de 19k met minder dan een ton gelopen kon ik er toen een kopen. Dingen zijn niet veel goedkoper geworden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: E87 1 serie tips

Bericht door RVV » 09 feb 2012, 15:22

Als je eentje wilt inruilen is het huilen, en als je eentje wilt kopen lijkt het wel goud. Knettergek zijn ze die handelaren. Die velgen op die blauwe vind ik dan weer geen porum.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26720
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Martijn_bmw » 09 feb 2012, 16:57

RVV schreef:Als je eentje wilt inruilen is het huilen, en als je eentje wilt kopen lijkt het wel goud. Knettergek zijn ze die handelaren. Die velgen op die blauwe vind ik dan weer geen porum.
dat geld voor elke auto, idioten zijn het die 1000en euro's per transactie willen verdienen :devil:

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 09 feb 2012, 17:25

Martijn_bmw schreef:
RVV schreef:Als je eentje wilt inruilen is het huilen, en als je eentje wilt kopen lijkt het wel goud. Knettergek zijn ze die handelaren. Die velgen op die blauwe vind ik dan weer geen porum.
dat geld voor elke auto, idioten zijn het die 1000en euro's per transactie willen verdienen :devil:
+100, lesje wel weer geleerd met de dealer-aangeschafte Clio. 25+% afschrijving in half jaar/10kkm bij inruil, en dan hebben we het nog niet eens over een nieuw gekochte auto! Gelukkig met particuliere verkoop de schade nog enigszins kunnen beperken. Daarom nu maar weer terug naar good old mobile.de!

zegmaarboris
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: E87 1 serie tips

Bericht door zegmaarboris » 09 feb 2012, 22:36

Was niet mijn ervaring met de 130i. Tevreden over aankoop, te vreden over inruil. Als ik zie waarvoor ze 'm nu in de verkoop hebben staan gaan ze er vast wel wat op verdienen, maar gezien investering, werk, etc. is het nou niet bepaald overdreven veel. Geloof die 1% rendement verhalen van dealers meteen.

Ontopic: ik mis 'm af en toe wel zeg, 130i is echt fantastisch stuk speelgoed. Dus voor de twijfelaars hier: doen!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Michel P » 09 feb 2012, 23:12

RVV schreef: Die velgen op die blauwe vind ik dan weer geen porum.
+1

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 15 feb 2012, 21:25

Zie nu toch een mooie facelift 130i staan (3-deurs), maar ben nog steeds sceptisch over de elektronische stuurbekrachtiging. Heeft iemand (track)ervaring met de elektronische stuurbekrachtiging EN met de hydraulische stuurbekrachtiging van de prefacelift? Hoe groot is dit verschil? Heb zelf wel op 1 dag een 130i (2006) en 135i (2011) bestuurd waarbij ik de 130i lekkerder vond sturen, maar dit kan natuurlijk aan van alles liggen (gewicht, banden)

Zijn er nog andere voors en tegens van een facelift die ik over het hoofd zie? (behalve het iets gunstigere verbruik) De auto wordt zoals gezegd vooral voor trackgebruik...

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: E87 1 serie tips

Bericht door sitechris » 15 feb 2012, 21:51

Voor: interieur duidelijk hoogwaardiger en ik begrijp dat M-pakket van facelift versie iets minder spartaans aanvoelt als de pre-facelift.
Minpunten: eigenlijk ken ik die niet.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 15 feb 2012, 22:20

sitechris schreef:Voor: interieur duidelijk hoogwaardiger
Waar zit dat in? Zachter plastic? Andere stoelbekleding? Heb het vaker gehoord, maar kan op foto's heel weinig verschil ontdekken en het is mij in het echt ook nog niet opgevallen.

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Laurens » 15 feb 2012, 22:27

Heel goed vergelijk heb ik niet maar beter iets dan niets. De 130I cup auto's hadden gewoon normale stuurbekrachtiging wat prima werkt. Behalve de pomp die wel eens stuk ging maar dat lag waarschijnlijk meer aan een combinatie van alleen maar hoge toeren en slicks.

De 118d als daily heb ik al een paar keer op cpz mee gereden (voor een paar rondjes tijdens race cursus geven) maar driften voelt vreemd, het lijkt net of de stuurbekrachtiging niet wil werken met tegen sturen. Misschien omdat de auto daar niet op berekent is oid maar het gaat gewoon veel zwaarder. Je moet echt sturen zeg maar. Terwijl je met normale stuurbekrachtiging het stuur ongeveer van zelf kan laten gaan na een kleine slinger er aan te geven.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je een PFL zoekt...

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 15 feb 2012, 22:36

Laurens schreef:Heel goed vergelijk heb ik niet maar beter iets dan niets. De 130I cup auto's hadden gewoon normale stuurbekrachtiging wat prima werkt. Behalve de pomp die wel eens stuk ging maar dat lag waarschijnlijk meer aan een combinatie van alleen maar hoge toeren en slicks.

De 118d als daily heb ik al een paar keer op cpz mee gereden (voor een paar rondjes tijdens race cursus geven) maar driften voelt vreemd, het lijkt net of de stuurbekrachtiging niet wil werken met tegen sturen. Misschien omdat de auto daar niet op berekent is oid maar het gaat gewoon veel zwaarder. Je moet echt sturen zeg maar. Terwijl je met normale stuurbekrachtiging het stuur ongeveer van zelf kan laten gaan na een kleine slinger er aan te geven.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je een PFL zoekt...
Thanks hier heb ik iets aan! :thumbup:
Verder nog veel verschil in stuurgevoel/feedback bij niet-driften?

Who am I kidding, als het niet lekker drift dan houdt het eigenlijk al op... komt niet voor nix een sper op...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: E87 1 serie tips

Bericht door RVV » 15 feb 2012, 23:06

Vraag het anders aan Andre. Die heeft een facelift 130i 3 deurs gehad. (en daarvoor een 5 deurs pre face lift 130i).

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 15 feb 2012, 23:11

RVV schreef:Vraag het anders aan Andre. Die heeft een facelift 130i 3 deurs gehad. (en daarvoor een 5 deurs pre face lift 130i).
Goed idee, ik roep hem even!

ANDRE!!!!

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Laurens » 15 feb 2012, 23:12

Als ie eenmaal dwars gaat en je hebt tegen gestuurd gaat het prima, behalve dat het binnenwiel gaat spinnen maar goed das kwestie van investeren... Op straat heb ik alleen met de facelift veel kilometers gemaakt, maar dat bevalt dan wel weer prima. Natuurlijk het went wel en dan gaat het ook prima, maar het voelt anders aan zeg maar.
Als je hele dag in E30's en E36's aan het driften bent en dan in de 1serie met elektrische stuurbekrachtiging stapt is dat naar mijn mening zeker niet beter....

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 16 feb 2012, 13:10

Laurens schreef:Als ie eenmaal dwars gaat en je hebt tegen gestuurd gaat het prima, behalve dat het binnenwiel gaat spinnen maar goed das kwestie van investeren... Op straat heb ik alleen met de facelift veel kilometers gemaakt, maar dat bevalt dan wel weer prima. Natuurlijk het went wel en dan gaat het ook prima, maar het voelt anders aan zeg maar.
Als je hele dag in E30's en E36's aan het driften bent en dan in de 1serie met elektrische stuurbekrachtiging stapt is dat naar mijn mening zeker niet beter....
Duidelijk verhaal :thumbup:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Andre » 16 feb 2012, 13:15

Electronische stuurbekrachtiging is prima.

Toen ik bij JR racete reden we al met een elektronische stuurpomp. Het werkt prima. Het is gewoon even gewenning.

Het boeit mij totaal niet. Gewoon gas geven.

Een 130i moet alleen een sper hebben dat is prioriteit nr1.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Tom van H. » 16 feb 2012, 15:00

Sper wordt sowieso een van de eerste upgrades (zie kleine lettertjes een paar posts hierboven :)). Bedankt voor de tips!
Conclusie: een prefacelift is sowieso goed, een facelift eigenlijk ook wel, maar zijn de meningen wat meer over verdeeld (qua stuurbekrachtiging dan).... 3-deurs vind ik zelf mooier, maar dan zit je dus automatisch aan een facelift. 5-deurs is daarentegen net weer iets praktischer (het wordt tevens m'n klusbus aangezien ik geen touring meer heb).... lastige keuzes! 125i coupe met mosselman inlaat+chip (272pk) is hier ook de revue gepasseerd maar dan wordt het nog minder praktisch, zeker aangezien er ook nog een hond in moet kunnen...

Ik laat gewoon nog even wat opties open en speur door totdat er een langskomt die ik niet kan laten staan.
De zoektocht is immers de halve pret :D

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: E87 1 serie tips

Bericht door sitechris » 17 feb 2012, 21:39

Tom van H. schreef:
sitechris schreef:Voor: interieur duidelijk hoogwaardiger
Waar zit dat in? Zachter plastic? Andere stoelbekleding? Heb het vaker gehoord, maar kan op foto's heel weinig verschil ontdekken en het is mij in het echt ook nog niet opgevallen.
Zo maar een voorbeeldje: de overkapping van de kilometerteller is in prefacelift nog van hard plastic. In facelift bekleed met zacht materiaal.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Snipe » 17 feb 2012, 22:41

Bij het type van voor de facelift zijn de deuren ook alleen met plastic bekleed. Pas bij de facelift kwamen ze op het idee om daar wat stof of leer op de plakken. Maar goed, who cares? Die zachte plasticjes zijn allemaal zwaar overrated.

Ik zou liever een pre-facelift met hydraulische stuurbekrachtiging hebben dan een faceliftmodel met zachte telleroverkapping.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: E87 1 serie tips

Bericht door sitechris » 18 feb 2012, 09:03

De facelift versie schijnt ook iets vriendelijker geveerd te zijn. Geen overbodige luxe. Mijn pre-facelift 130i met M-pakket heb ik uiteindelijk vanwege Spartaanse comfort verkocht. Was echt niet te doen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Arthur » 18 feb 2012, 11:08

Daar kon m'n vrouw ook niet mee omgaan, oa vanwege rugklachten. Dan is die lage instap en nul comfort geen pluspunt. En als 2e auto had zij deze meestal bij zich als ww auto en boodschappen etc.
Ik vond het ook niet alles maar zou best weer eentje willen.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Sjoerd MP BMW » 18 feb 2012, 11:53

Betreft benzine vier cilinders: x18i en x20i
Motoren zijn gelijk, behalve verschil in software is er het verschil van uitlaatlijn.
x18i heeft 4-1 spruitstuk
x20i heeft 4-2-1 spruitstuk

Dus als je een 118i of 318i hebt kan het al zinvol zijn te zoeken naar een x20i spruitstuk. Geeft al boost zonder software aanpassing. Met laatste in combinatie is natuurlijk subliem.

Pre-facelift 1ers stonden idd bekend om hun aan achterzijde springerig gedrag. Dis was op te lossen door goed setje veren van Eibach of H&R.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E87 1 serie tips

Bericht door Joy » 18 feb 2012, 13:01

De 120i heeft ook een variabel inlaatspruitstuk. En volgens mij waren er nog wat andere afwijkingen zoals de nokkenas.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: E87 1 serie tips

Bericht door JoostSchouten » 08 mei 2012, 10:41

Gedachten over deze auto/km-stand? (behalve het zilverkleurige bumpergaas)
Is dit dan zo'n Cup pakket zoals toen tijdelijk aangeboden is?
http://www.autowereld.nl/bmw/1-serie/13 ... tails.html

Afbeelding

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: E87 1 serie tips

Bericht door D. Peters » 08 mei 2012, 17:25

]http://external.autotrader.nl/dealer/Ca ... 000021.css

Hier staat er ook 1 te koop. PFL met M-pakket.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Philipoo en 177 gasten