Cayman R
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Cayman R
Dat interieur!
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Cayman R
Nou Steven, speciaal voor jou nog 1tje dan...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
die laatste foto is beter qua belichting...more comfy/sporty coming home
nice.
een fijne SC erop en klaar
owja en wat lichtgewicht delen...achter raampjes en klep e.d.
nice.
een fijne SC erop en klaar
owja en wat lichtgewicht delen...achter raampjes en klep e.d.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
Wat is er nu zo speciaal aan dat interieur?
Gewoon standaard zwart.................of mis ik iets?
Gewoon standaard zwart.................of mis ik iets?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
kuipstoeltjes, sportchrono oid, her en der wat alcantara...maar dat snap jij ook niet met een luxe dikke M3romo schreef:Wat is er nu zo speciaal aan dat interieur?
Gewoon standaard zwart.................of mis ik iets?
je weet niet meer wat sport is
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
egh, ik heb ook een zwart interieur.....................boring, maar degelijk....................
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Cayman R
Nog meer foto's Ron??
Erg fraaie S in ieder geval.
Als je deze S nou eens moest vergelijken met je Spyder qua rijbeleving, hoe zou je die dan omschrijven?
Erg fraaie S in ieder geval.
Als je deze S nou eens moest vergelijken met je Spyder qua rijbeleving, hoe zou je die dan omschrijven?
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Cayman R
Tja Joop, deze Cayman was voor mij toen (december 2008) liefde op het eerste gezicht. Een demo van de fabriek (6 maanden oud, 9000km op de klok) die naar later bleek een probeersel bleek te zijn wat tot de Cayman Sport heeft geleid. Aangezien het om een Porsche Exclusive demo van de fabriek ging, lag er een opvallend potent motorblokje in, Hans kan er nog over meepraten met zijn 340R
Wat betreft het interieur&exterieur; voor degene die zich hier afvroeg wat er "nou zo bijzonder aan is" aan het interieur, wellicht helpt het getal Euro 149.650....ALLES maar dan ook alles wat je in/aan die auto ziet is optioneel. De kleur, de Aerokit, de keramische remmen, de zwarte velgen, de gekleurde Porsche logo's in de velgen, de striping, de kuipstoelen, de leren afwerking van de bovenkant van de deuren, leren zijpanelen van de middenconsole, leren afdekkapje over het instrumentenpaneel, alcantara stuur, alcantara deurgrepen, alcantara streep over breedte van het interieur, alcantara dakhemel, alcantara pook, aluminium handrem met alcantara, handrem, navi, Bose, sportuitlaat, alle stiknaden in het zilver, de rode achterlichten, Bi-xenon koplampen, de ruitesproeier knopjes in kleur van de koplampsproeiers, de witte klokken in het interieur, sport chrono plus, schakelwegverkorting, de in kleur gespoten delen bij de spiegels, etc etc etc. Typisch Porsche; alleen een echte expert ziet al die opties! Volgens de fabriek was het van de 987 serie 1, 1 van de 5 duurste Cayman's ooit geproduceerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat duur automatisch mooi hoeft te betekenen, maar voor mij was dit een ultieme droom die in vervulling ging....
De motor is een groot verschil; bij de Cayman type 987 Mk1 was het blok bovenin nogal taai en bij 7000 nauwelijks nog happy, bij het Spyder blok met directe inspuiting rij je fluitend het rood in bij 7500. De Spyder "voelt" lichter aan dan deze Cayman bij het insturen en het LSD van de Spyder maakt denk ik het grootste verschil bij het uitaccelereren van bochten. Stabieler en met meer gevoel&tractie, je voelt het echt. Wel voelt de Cayman nog stijver aan dan de Spyder, vooral op een slecht wegdek valt dat extra op. Had het gevoel dat ik de Cayman nog beter kon plaatsen met het stuur. Beide worden op hogere snelheid licht in de neus, typisch Porsche. De PDK bak van de Spyder schakelt uiteraard veel sneller dan de handbak van de Cayman. Omdat de Cayman PASM (de actieve dempers) had en de Spyder vaste dempers/veren heeft, is hier het grootste verschil te merken. Stugger maar veel beter in touch. De PASM in sport is echt te hard voor de meeste wegdekken en laat de auto alleen maar stuiteren. Dit zal niet voor de Cayman R gelden omdat die hetzelfde onderstel krijgt als de Spyder. En uiteraard is de Cayman veel bruikbaarder&stiller met zijn vaste dak en extra bergruimte. Met als bonus dat het interieur een grote klankkast vormt de motor, geweldig.
Maar nu ik eenmaal aan het open rijden gewend bent geraakt....verslavend...en het is de enige modelserie waarbij de coupe DUURDER is dan de cabrioversie. Dus voor mij een Spyder graag...
Wat betreft het interieur&exterieur; voor degene die zich hier afvroeg wat er "nou zo bijzonder aan is" aan het interieur, wellicht helpt het getal Euro 149.650....ALLES maar dan ook alles wat je in/aan die auto ziet is optioneel. De kleur, de Aerokit, de keramische remmen, de zwarte velgen, de gekleurde Porsche logo's in de velgen, de striping, de kuipstoelen, de leren afwerking van de bovenkant van de deuren, leren zijpanelen van de middenconsole, leren afdekkapje over het instrumentenpaneel, alcantara stuur, alcantara deurgrepen, alcantara streep over breedte van het interieur, alcantara dakhemel, alcantara pook, aluminium handrem met alcantara, handrem, navi, Bose, sportuitlaat, alle stiknaden in het zilver, de rode achterlichten, Bi-xenon koplampen, de ruitesproeier knopjes in kleur van de koplampsproeiers, de witte klokken in het interieur, sport chrono plus, schakelwegverkorting, de in kleur gespoten delen bij de spiegels, etc etc etc. Typisch Porsche; alleen een echte expert ziet al die opties! Volgens de fabriek was het van de 987 serie 1, 1 van de 5 duurste Cayman's ooit geproduceerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat duur automatisch mooi hoeft te betekenen, maar voor mij was dit een ultieme droom die in vervulling ging....
De motor is een groot verschil; bij de Cayman type 987 Mk1 was het blok bovenin nogal taai en bij 7000 nauwelijks nog happy, bij het Spyder blok met directe inspuiting rij je fluitend het rood in bij 7500. De Spyder "voelt" lichter aan dan deze Cayman bij het insturen en het LSD van de Spyder maakt denk ik het grootste verschil bij het uitaccelereren van bochten. Stabieler en met meer gevoel&tractie, je voelt het echt. Wel voelt de Cayman nog stijver aan dan de Spyder, vooral op een slecht wegdek valt dat extra op. Had het gevoel dat ik de Cayman nog beter kon plaatsen met het stuur. Beide worden op hogere snelheid licht in de neus, typisch Porsche. De PDK bak van de Spyder schakelt uiteraard veel sneller dan de handbak van de Cayman. Omdat de Cayman PASM (de actieve dempers) had en de Spyder vaste dempers/veren heeft, is hier het grootste verschil te merken. Stugger maar veel beter in touch. De PASM in sport is echt te hard voor de meeste wegdekken en laat de auto alleen maar stuiteren. Dit zal niet voor de Cayman R gelden omdat die hetzelfde onderstel krijgt als de Spyder. En uiteraard is de Cayman veel bruikbaarder&stiller met zijn vaste dak en extra bergruimte. Met als bonus dat het interieur een grote klankkast vormt de motor, geweldig.
Maar nu ik eenmaal aan het open rijden gewend bent geraakt....verslavend...en het is de enige modelserie waarbij de coupe DUURDER is dan de cabrioversie. Dus voor mij een Spyder graag...
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
Ik heb iets gemist dus.......................bij nadere beschouwing is het me duidelijk...........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
wat een lijst
mooi hoor, alleen van buiten zou ik hem nog graag iets ruiger willen zien.
mooi hoor, alleen van buiten zou ik hem nog graag iets ruiger willen zien.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Cayman R
Hai Romo, voordat ik mijn eerste Porsche kocht was het voor mij allemaal 1 pot nat. Pas toen ik in de gaten kreeg dat Porsche altijd letterlijk 2 boekjes met opties aanbiedt (gewoon en Exclusive/Tequipment) ging er bij mij een lampje branden. Als je denkt dat BMW en Audi erg zijn, geloof me dat is kinderspel in vergelijking wat er bij Porsche gebeurt. Prijzen slaan echt helemaal nergens op.
Rene, snap wat je bedoelt, een hoger Gt3 gehalte wat betreft afwijking tov een normale Cayman. Heb van de fabriek begrepen dat als ze de spoorbreedte zouden verbreden een Cayman helemaal een 911 zoek rijdt in de bochten. daarom houden ze hem zo smal
Rene, snap wat je bedoelt, een hoger Gt3 gehalte wat betreft afwijking tov een normale Cayman. Heb van de fabriek begrepen dat als ze de spoorbreedte zouden verbreden een Cayman helemaal een 911 zoek rijdt in de bochten. daarom houden ze hem zo smal
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Cayman R
Das dus een goede reden om niet op een Porker over te stappen............
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
was ik al bang voor...vandaar dat sommige tuners het wel doenRon4S schreef:Rene, snap wat je bedoelt, een hoger Gt3 gehalte wat betreft afwijking tov een normale Cayman. Heb van de fabriek begrepen dat als ze de spoorbreedte zouden verbreden een Cayman helemaal een 911 zoek rijdt in de bochten. daarom houden ze hem zo smal
als ze toch de vrije hand hadden...
konden ze iets moois maken, denk aan een iets ruigere bredere Cayman met bv het GT3 450pk blok en vele lichtgewicht delen.
magoed, ik zou het ook niet erg vinden om bv niet origineel v Porsche en dan maar een CTR 3 van Ruf in men garage te hebben
The CT3 is based on the Porsche Cayman and when out, it will be one of the fastest Porsches available for purchase. It is powered by a twin-turbo 3.8-liter flat six-engine which boasts of an unbelievable 700 horses at 7,000 rpm and 890 Nm of topping Torque.
The configuration is good enough to challenge any genuine sports car especially when the top speed is 360km/hr backed up by a seven-speed gear transmission.
Such credentials are matched by an equally good exterior which has been developed using several unique body panels made from lightweight aluminum and carbon-fiber as well as a new trellis tubing space frame , a constituent which could be seen in usage in more super cars .
The seven-gear part is what stuns me the most: for a car, which can pelt at such amazing speed, the success rate of the speed integration through seven gears could be a tough ask.
gaaf
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Cayman R
Die liever dan elke andere porsche........
De enige echte supergave 'tuners' wagen!!!
De enige echte supergave 'tuners' wagen!!!
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Cayman R
Heldere uiteenzetting Ron...
...dat het geen run-of-the-mill Cayman S was had ik wel door, maar hier was dus nog wel het een en ander een en ander extra aan versleuteld.
Vwb. de opties kun je inderdaad bij Porsche echt helemaal los gaan.
...dat het geen run-of-the-mill Cayman S was had ik wel door, maar hier was dus nog wel het een en ander een en ander extra aan versleuteld.
Vwb. de opties kun je inderdaad bij Porsche echt helemaal los gaan.
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
- Contacteer:
Re: Cayman R
Idd erg leuke bak die CTR3 ; alleen die prijs hé
460.000€
460.000€
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
wat een geld
nah die kunnen we dus wel van men wenslijstje afstrepen
nah die kunnen we dus wel van men wenslijstje afstrepen
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 26 apr 2009, 20:40
Re: Cayman R
Erik Stoffelsen schreef:Die liever dan elke andere porsche........
De enige echte supergave 'tuners' wagen!!!
Eh pardon maar Ruf is al jaren, heel veel jaren geen "tuner" maar een autofabrikant
Onlangs nog hebben ze een compacte 8 cilinder motor ontwikkeld en gebouwd vele malen beter dan de waterkoker boxer 6 van Porsche die het niet wilde gebruiken . (ondanks de vele problemen in het 996 etc platform)
gr G
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Cayman R
Dat zal best.GlennN schreef:Erik Stoffelsen schreef:Die liever dan elke andere porsche........
De enige echte supergave 'tuners' wagen!!!
Eh pardon maar Ruf is al jaren, heel veel jaren geen "tuner" maar een autofabrikant
Onlangs nog hebben ze een compacte 8 cilinder motor ontwikkeld en gebouwd vele malen beter dan de waterkoker boxer 6 van Porsche die het niet wilde gebruiken . (ondanks de vele problemen in het 996 etc platform)
gr G
Zolang ze geen 'eigen gezicht' hebben, en als basis porsche blijven houden, blijft het voor mij een 'tunert'.
Ook al hebben ze een eigen blok. Dan zijn ze wel een eigen blokkenfabricant... maar volledig eigen auto's?!
Voor mij blijft het een omgebouwde porsche... 8)
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Cayman R
@Ron, geweldige auto, prijs moeten we maar ff niet aan denken, maar ding is wel allejezus geslaagd . Nooit bang bij dergelijke bedragen aan opties voor schofterige afschrijving? Echt fraai, imho al verder en beter op weg dan de 'R' (wat ik evengoed ook een leuke auto vind).
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Cayman R
@Rene; die Ruf is echt top, gelukkig onbetaalbaar
@kasteel; wat betreft afschrijving; daar zijn de experts het ook nooit over eens . ALLE auto's schrijven de eerste jaren gigantisch af, ook de zogenaamde Duitse " waardevaste" premium merken. Waardevaste auto's jonger dan 6 jaar bestaan imo niet, ongeacht de uitvoering. Dus ik hou ook geen rekening met wat de professionals een goede uitvoering vinden, ga gewoon voor mijn eigen voorkeur. Geloof in de meerwaarde van iets dat uniek is. Dat je voor een uniek exemplaar altijd een hogere prijs kunt krijgen dan voor een " gewone". En vooral dat je jouw unieke exemplaar bij een ruim aanbod in ieder geval altijd als 1 vd eerste kunt verkopen. En tot nu toe klopt het gelukkig ook steeds als ik iets wilde verkopen dus blijf het zo ook doen.
@kasteel; wat betreft afschrijving; daar zijn de experts het ook nooit over eens . ALLE auto's schrijven de eerste jaren gigantisch af, ook de zogenaamde Duitse " waardevaste" premium merken. Waardevaste auto's jonger dan 6 jaar bestaan imo niet, ongeacht de uitvoering. Dus ik hou ook geen rekening met wat de professionals een goede uitvoering vinden, ga gewoon voor mijn eigen voorkeur. Geloof in de meerwaarde van iets dat uniek is. Dat je voor een uniek exemplaar altijd een hogere prijs kunt krijgen dan voor een " gewone". En vooral dat je jouw unieke exemplaar bij een ruim aanbod in ieder geval altijd als 1 vd eerste kunt verkopen. En tot nu toe klopt het gelukkig ook steeds als ik iets wilde verkopen dus blijf het zo ook doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
de rit...
e Cayman is misschien wel de meest onderschatte Porsche allertijden. De nieuw geïntroduceerde R-versie belooft de scherpst sturende versie ooit te worden. Maakt de Cayman R dit ook waar?
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16155 ... e-Cayman-R" onclick="window.open(this.href);return false;r zijn weinig auto’s waarin je zo snel zo hard durft te gaan als in een Cayman. De R gaat daar nog eens een flinke schep bovenop gooien met betere prestaties, meer rijdynamiek en een pittiger karakter. De Cayman R is 55 kilogram lichter dan een S, waardoor het gewicht op 1.295 kilogram uitkomt. Het vermogen stijgt ook nog eens naar 330 pk, waardoor de gewichts-/pk-verhouding uitkomt op 3,9 kg per pk (PDK: 4,0 kg/pk).
We rijden met de PDK-automaat (die helaas het gewicht met 15 kg verhoogt) en zolang je geen haarspeldbochten tegenkomt of je op het circuit begeeft, is er geen beter systeem te vinden. Je voelt je als een F1-coureur die totale controle over z’n voertuig heeft.
Je kunt gemakkelijk met de auto driften: de achterzijde waaiert sierlijk uit dat lukt niet bij alle auto’s met middenmotor. En na dit alles (en een fantastische sessie met rallylegende Walter Röhrl) voelt de Cayman R nog net zo fris en fruitig aan alsof-ie net uit de fabriek komt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Cayman R
wie wil er nou geen Porsche Cayman R...
neem dan nu je kans, schijnbaar valt er 1 te winnen :banaan:
dacht post het maar ff
http://newsletter.auto-motor-und-sport. ... 2457&ln=43" onclick="window.open(this.href);return false;
neem dan nu je kans, schijnbaar valt er 1 te winnen :banaan:
dacht post het maar ff
http://newsletter.auto-motor-und-sport. ... 2457&ln=43" onclick="window.open(this.href);return false;
Nur im Heft werden die Leser der Zeitschrift sport auto aufgerufen, die sportlichsten Autos 2011 zu wählen. Als Leserwahl-Preis gibt es den exklusiven
... Porsche Cayman R im Wert von rund 80.000 Euro. Zudem lesen Sie im aktuellen Heft bereits den Test des neuen Elfer-Bezwingers
- Chuck
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16
Re: Cayman R
@ Ron is dit hem niet geweest......... ???
http://link.marktplaats.nl/430170901" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/430170901" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CWATR, Google [Bot] en 175 gasten