Dit teken: "?", genaamd "vraagteken", aan het einde van een zin, betekent een vraag.
Wist jij dat niet?
En dat is dus precies mijn punt. Het wel/niet kunnen achterhalen is geheel afhankelijk hoe goed de historie/onderhoud gedocumenteerd is en dat is in zijn geheel niet gerelateerd aan het land van herkomst. Dat de ene taal makkelijker is te ontcijferen dan een ander, is ook maar net wat je wel/niet spreekt.EvdP schreef: ↑21 apr 2020, 08:39...
In theorie kan dan het verloop van de kilometerstand en het onderhoud te achterhalen zijn. Wanneer een auto uit het buitenland gehaald is dan kan het zo zijn zijn dat niet alles te achterhalen is omdat het in een onbegrijpelijke taal is gedocumenteerd, de onderhoudshistorie "verdwenen" is bij import of de kilometerstand niet helemaal te achterhalen is.
Ik gebruik met opzet het woord theorie omdat het in de praktijk wel heel anders kan zijn. Er zijn vast veel voorbeelden waar het wel zo is en met originele Nederlandse auto's niet. In mijn ogen is het een kwestie van voorkeur. De ene heeft liever een origineel NL auto, de ander liever een Duitser of een Zwitser met een lage km stand. Het maakt mij weinig uit. Ik rij nu een origineel NL geleverde E60 maar heb zowel Franse, Duitse als Belgische import gereden. Ik ben niet zo kieskeurig in zulke dingen maar zie vaak genoeg verhalen van mensen die absoluut geen import / Japanse import/ Italiaanse import willen. Ieder zijn eigen.
101EvdP schreef: ↑21 apr 2020, 08:39...
In theorie kan dan het verloop van de kilometerstand en het onderhoud te achterhalen zijn. Wanneer een auto uit het buitenland gehaald is dan kan het zo zijn zijn dat niet alles te achterhalen is omdat het in een onbegrijpelijke taal is gedocumenteerd, de onderhoudshistorie "verdwenen" is bij import of de kilometerstand niet helemaal te achterhalen is.
Ik gebruik met opzet het woord theorie omdat het in de praktijk wel heel anders kan zijn. Er zijn vast veel voorbeelden waar het wel zo is en met originele Nederlandse auto's niet. In mijn ogen is het een kwestie van voorkeur. De ene heeft liever een origineel NL auto, de ander liever een Duitser of een Zwitser met een lage km stand. Het maakt mij weinig uit. Ik rij nu een origineel NL geleverde E60 maar heb zowel Franse, Duitse als Belgische import gereden. Ik ben niet zo kieskeurig in zulke dingen maar zie vaak genoeg verhalen van mensen die absoluut geen import / Japanse import/ Italiaanse import willen. Ieder zijn eigen.
Nee vind ik ook. Ik heb nu diverse auto's uit Japan gehaald. Allemaal BMW's en als je met de sleutels/chassisnummer naar de dealer gaat kan je zo een uitdraai krijgen van de servicehistorie. Voordeel bij BMW is tegenwoordig dat ze gewoon vinkjes zetten in het systeem en als ze die in de japanse taal aanvinken dan draait de nederlandse dealer ze gewoon in het nederlands uit.MParallel schreef: ↑21 apr 2020, 12:22En dat is dus precies mijn punt. Het wel/niet kunnen achterhalen is geheel afhankelijk hoe goed de historie/onderhoud gedocumenteerd is en dat is in zijn geheel niet gerelateerd aan het land van herkomst. Dat de ene taal makkelijker is te ontcijferen dan een ander, is ook maar net wat je wel/niet spreekt.EvdP schreef: ↑21 apr 2020, 08:39...
In theorie kan dan het verloop van de kilometerstand en het onderhoud te achterhalen zijn. Wanneer een auto uit het buitenland gehaald is dan kan het zo zijn zijn dat niet alles te achterhalen is omdat het in een onbegrijpelijke taal is gedocumenteerd, de onderhoudshistorie "verdwenen" is bij import of de kilometerstand niet helemaal te achterhalen is.
Ik gebruik met opzet het woord theorie omdat het in de praktijk wel heel anders kan zijn. Er zijn vast veel voorbeelden waar het wel zo is en met originele Nederlandse auto's niet. In mijn ogen is het een kwestie van voorkeur. De ene heeft liever een origineel NL auto, de ander liever een Duitser of een Zwitser met een lage km stand. Het maakt mij weinig uit. Ik rij nu een origineel NL geleverde E60 maar heb zowel Franse, Duitse als Belgische import gereden. Ik ben niet zo kieskeurig in zulke dingen maar zie vaak genoeg verhalen van mensen die absoluut geen import / Japanse import/ Italiaanse import willen. Ieder zijn eigen.
En mensen die de NAP kaart willen spelen, snappen niet dat dit systeem zo lek als een mandje is.
@Arthur. Ik wilde zelf graag een originele Duitser, maar je hebt mij nooit hoor zeggen of schrijven dat dit beter is.
En dan heb je nog steeds een dakloze ....Gert-jan schreef: ↑23 apr 2020, 19:51 Of 1 voor 50K met 61K km: https://www.premiumclassics.nl/news/114 ... -PDC-Alarm
Ik ken het verhaal van jouw ex-M3 nu wel...
Laat dat tweede nou net zijn wat er bij Bram is gebeurd. En dat betekent niet dat alles slechte handel is, maar het is lekker makkelijk om dan te zeggen dat je als klant beter moet opletten. Dat moet een verkoper toch ook doen bij inkoop?hagen111 schreef: ↑26 apr 2020, 19:06
[quote=Bram post_id=<a href="tel:1417513">1417513</a> time=<a href="tel:1587841625">1587841625</a> user_id=375]
Bij PC beweren ze wel meer
Ik ken het verhaal van jouw ex-M3 nu wel...
...
maar zelf ben ik na 20 jaar autos kopen en verzamelen helemaal klaar met het kopen van de rotzooi van anderen. Teveel ellende gekocht in het verleden.
Heeft Bram daar zelf direct wat gekocht. Nee toch! Hele hoop poehaa op internet...Sander-E46 schreef: ↑26 apr 2020, 19:11Laat dat tweede nou net zijn wat er bij Bram is gebeurd. En dat betekent niet dat alles slechte handel is, maar het is lekker makkelijk om dan te zeggen dat je als klant beter moet opletten. Dat moet een verkoper toch ook doen bij inkoop?hagen111 schreef: ↑26 apr 2020, 19:06
[quote=Bram post_id=<a href="tel:1417513">1417513</a> time=<a href="tel:1587841625">1587841625</a> user_id=375]
Bij PC beweren ze wel meer
Ik ken het verhaal van jouw ex-M3 nu wel...
...
maar zelf ben ik na 20 jaar autos kopen en verzamelen helemaal klaar met het kopen van de rotzooi van anderen. Teveel ellende gekocht in het verleden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 441 gasten