Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ah, dacht dat het andersom was.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
In 2015 een E36 3.0 M3 verkocht voor 5500 met 138.000 NAP. Was ook binnen 20 min verkocht nadat ik de auto online plaatste. Als je alles achteraf weet....
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ach, je hebt er iemand heel erg blij mee gemaakt.. dat is ook wat waard.
- Arthur
- Berichten: 39748
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Doe me die M340i toch maar.Johan-Alpina schreef: ↑20 sep 2021, 16:59Idd, en over 5 jaar is die M340i van 60k nog maar 20k waard
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Auto heeft ooit bij Leitner gestaan. Is gedetailed door Stipt.Johan-Alpina schreef: ↑20 sep 2021, 17:11Ex Deense auto, onderstaande video uit 2009 is deze auto:MParallel schreef: ↑20 sep 2021, 15:30
Dakar coupe, 63k km, 60k euro's. Clean, karig in opties.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... -daka.html
Ex Premium Classics?
RDW kent iig geen gele M3 uit 07-1998, dus ik vermoed dat 'ie nog niet op NL platen staat.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 28 dec 2017, 10:24
- Auto: Alpina
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Klopt, Maart 2018 om precies te zijn:
Gezien de huidige kilometerstand staat 'ie dus al minstens 3,5 jaar stil, getuige ook de banden uit 2010
Gezien de huidige kilometerstand staat 'ie dus al minstens 3,5 jaar stil, getuige ook de banden uit 2010
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dus de gegarandeerde waardestijging blijkt dus helemaal niet waar……..
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
- Locatie: Noord Brabant
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Klopt inderdaad stond toen bij leitner voor 49 k.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ah daar kende ik hem van. Dus een stipt lickover van 5k en dan voor 10k meer in de markt zetten.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Deze kopen, paar foto's maken met een BN'er en voor 70k in de markt terugzetten
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Hazes jr?
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die gegarandeerde waardestijging, valt dat eigenlijk ook onder de Bovag-garantie?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 11 jan 2019, 18:00
- Auto: BMW M3 e36 , alpina b10 4.0
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Stevig aan de prijs wel, De mallen liggen inmiddels in de VS bij een race partner van BMW - Nog steeds nieuw te verkrijgen deze inlaat.MParallel schreef: ↑02 sep 2021, 18:13 Ok geen (hele) E36 M3, maar wel de geilste intake die er voor de S50B32 is.
Originele BMW Motorsport Gruppe A intake.
Voor €5k is die van jou.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 6-223-8354
prijskaartje 4750$ USD.
al ben ik zelf meer fan van;
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
De kerel die nu eigenaar van die intake is, daarvan wordt zijn blok nu gebouwd door PTG. Ga je naar de site van PTG dan zie je dat ne nog diverse intakes kunnen leveren, maar de Gruppe A intake is niet meer leverbaar.
Als dat zo was had die hem direct bij ze motorbouwer kunnen bestellen.
JIj verwijst naar deze:
p.s. die cirkel om de linker nier, weet niet of jij die hebt getekend, maar daar zit niet de snorkel. Die zit ter hoogte van de linker mistlicht/brakeduct.
Daarboven zie je nog een andere snorkel die op zelfde plek zit als waar het de standaard intake op een E36 zit.
Als dat zo was had die hem direct bij ze motorbouwer kunnen bestellen.
JIj verwijst naar deze:
Custom S50/P50 CARBON MOTORSPORT INTAKE MANIFOLD COST: $4,750.00
En de 2700520 air collector waar het hier over gaat, is (dus) NLA.This intake manifold evolved on a Motorsport race engine dyno under the team effort of the original BMW NA Motorsport team PTG engine builder and carbon fiber race car parts castor. The reason this was done was because BMW AG Motorsport division has sold out of the original carbon fiber intake manifold for the E36 M3 GTR/GT2 ELMS, IMSA and ALMS factory works race cars.
Bron: http://www.scottsdalemotorsport.com/carbon-fiber.html (helemaal beneden en dan iets omhoog scrollen)BMW AG Motorsport factory race engine intake manifold S50B30/S50B32/P50B32:
1161 2700518 LUFTFÜHRUNG Air duct B32 Gr.A N.L.A.
1161 2700519 ZWISCHENST. INTER PIECE B32 Gr.A N.L.A.
1161 2700520 LUFTSAMMLER AIR COLLECT. S50B32 Gr.A N.L.A.
p.s. die cirkel om de linker nier, weet niet of jij die hebt getekend, maar daar zit niet de snorkel. Die zit ter hoogte van de linker mistlicht/brakeduct.
Daarboven zie je nog een andere snorkel die op zelfde plek zit als waar het de standaard intake op een E36 zit.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Snap nooit hoe mensen het voor elkaar krijgen bv het kleppendeksel er zo verrot uit te laten zien.vincent328 schreef: ↑20 sep 2021, 20:54Auto heeft ooit bij Leitner gestaan. Is gedetailed door Stipt.Johan-Alpina schreef: ↑20 sep 2021, 17:11Ex Deense auto, onderstaande video uit 2009 is deze auto:MParallel schreef: ↑20 sep 2021, 15:30
Dakar coupe, 63k km, 60k euro's. Clean, karig in opties.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... -daka.html
Ex Premium Classics?
RDW kent iig geen gele M3 uit 07-1998, dus ik vermoed dat 'ie nog niet op NL platen staat.
Al helemaal niet bij zo'n auto als deze met lage km-stand. Of het is toch niet zo'n parel als men ons wil doen wil doen geloven...
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik ook niet. Al je vanaf km 0 netjes met je auto omgaat hoeft die er nooit uitgeleefd uit te gaan zien en blijft alles netjes.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zet je nette auto een tijdje aan de kust.. zo met van die nachten waarbij alles onder de condens zit..
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Nee en zilte lucht helpt natuurlijk ook niet.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Kan, hoeft niet. Beetje afhankelijk van hoe 'big' de nokkenas is. De meeste overigens wel, maar dat is meer omdat het voor een raceauto niet nodig is.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het enige is dat zo'n VANOS unit niet van toerentallen houd van >8000. En om echt veel vermogen eruit te halen, zoals bv +400pk, zijn dergelijke hoge toerentallen nodig.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Sowieso is dat nog maar het begin.
Andere reden voor Vanos delete is dat er nog bijna geen managment systemen zijn die fatsoenlijk met dubbel vanos overweg kunnen en die waren er al helemaal niet in die tijd.
VANOS tunen is heel lastig voor sequenciele bakken. Je klapt hem namelijk in de volgende versnelling en dan is de stand van de nokkenassen ineens verkeerd. Bij racewagens worden de part/off throttle waarden daarom ingesteld op de richting waarin de nokkenassen bewegen moeten tijdens het schakelen. Bij seq bak gaat dat vrijwel ineens en dat kan dat systeem nauwelijks bijhouden.
Alpha N schrijven op een gewone MSS50 computer is sowieso haast niet te doen omdat de LMM vervangingsmap een lullig 7x6 mapje is om je thuis te krijgen. Er was een Fin die er een 18x10 map van gemaakt had met custom software maar die is overleden. Bij de gewone tuningsbedrijven in NL hoef je daar al niet mee aan te komen.
Andere reden voor Vanos delete is dat er nog bijna geen managment systemen zijn die fatsoenlijk met dubbel vanos overweg kunnen en die waren er al helemaal niet in die tijd.
VANOS tunen is heel lastig voor sequenciele bakken. Je klapt hem namelijk in de volgende versnelling en dan is de stand van de nokkenassen ineens verkeerd. Bij racewagens worden de part/off throttle waarden daarom ingesteld op de richting waarin de nokkenassen bewegen moeten tijdens het schakelen. Bij seq bak gaat dat vrijwel ineens en dat kan dat systeem nauwelijks bijhouden.
Alpha N schrijven op een gewone MSS50 computer is sowieso haast niet te doen omdat de LMM vervangingsmap een lullig 7x6 mapje is om je thuis te krijgen. Er was een Fin die er een 18x10 map van gemaakt had met custom software maar die is overleden. Bij de gewone tuningsbedrijven in NL hoef je daar al niet mee aan te komen.