Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ja klopt. Het gaat om deze: viewtopic.php?f=3&t=28057
- LarsXL288
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 17:33
- Locatie: Rijen
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Iemand bekend met deze auto? E36 m3 3.2 1996
marktplaats link : https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=25
marktplaats link : https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=25
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Rood en ook nog een coupe. Komt niet zo vaak voor
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ziet er best leuk uit. Maar €25k met 217k op de klok? Wordt met de dag gekker.
- LarsXL288
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 17:33
- Locatie: Rijen
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Persoonlijk lijkt mij dat ook redelijk hoog ingezet, maar wel een zeer aantrekkelijke wagen.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
En dat voor een tussenmodel.
- LarsXL288
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 17:33
- Locatie: Rijen
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mag ik vragen wat je met tussenmodel bedoelt?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
3.2 motor met pfl uiterlijk.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat duurde niet lang...
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ja, alleen mag je dat van MPara geen tussenmodel noemen. Want een tussenmodel bestaat niet!
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mag niet? Ik heb nergens een verbod uitgesproken.
Dat andere heb ik wel gezegd ja, want het bestaat gewoon niet. Je hebt een PFL of een FL. Iets daartussen is er niet. Dus waarom men hier zelf die term is gaan hanteren, anders dan te verwarring zaaien, is me een raadsel.
Maar verboden...nee.
Dat andere heb ik wel gezegd ja, want het bestaat gewoon niet. Je hebt een PFL of een FL. Iets daartussen is er niet. Dus waarom men hier zelf die term is gaan hanteren, anders dan te verwarring zaaien, is me een raadsel.
Maar verboden...nee.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6145
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zwischen facelift?
Almost Life Cycle Injection?
Ik vin het altijd wel mooie discussies. Ik had een E23 met een automaat met een knop waar je aan kon draaien wat "iets" deed. Dat werd door veel mensen een sportautomaat genoemd en hij zou harder optrekken in de S werd mij verteld. Nou, in 1984 was er echt helemaal niets "sport" aan de automaat. Maar toch was het een sportautomaat volgens de "kenners". Het wordt een keer geroepen en heel veel mensen papagaaien maar wat na.
Almost Life Cycle Injection?
Ik vin het altijd wel mooie discussies. Ik had een E23 met een automaat met een knop waar je aan kon draaien wat "iets" deed. Dat werd door veel mensen een sportautomaat genoemd en hij zou harder optrekken in de S werd mij verteld. Nou, in 1984 was er echt helemaal niets "sport" aan de automaat. Maar toch was het een sportautomaat volgens de "kenners". Het wordt een keer geroepen en heel veel mensen papagaaien maar wat na.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Toch zijn er modellen die van na een LCI zijn, maar waar pré LCi accessoires zijn ingebouwd af-fabriek. Zo zijn er E39 M5 LCI's met een stuur van voor de LCI. Dit geldt ook voor de E46 en de E36. Hoe je het noemt maakt niet zo veel uit. Dat het gebeurt is een feit wat mij betreft.MParallel schreef: ↑11 mei 2017, 13:32Mag niet? Ik heb nergens een verbod uitgesproken.
Dat andere heb ik wel gezegd ja, want het bestaat gewoon niet. Je hebt een PFL of een FL. Iets daartussen is er niet. Dus waarom men hier zelf die term is gaan hanteren, anders dan te verwarring zaaien, is me een raadsel.
Maar verboden...nee.
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Vuilnisbakkenras
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat is meer voor een 1M of een Z3M met S54 toch?
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Toch zijn er modellen...Vliet schreef: ↑11 mei 2017, 14:59Toch zijn er modellen die van na een LCI zijn, maar waar pré LCi accessoires zijn ingebouwd af-fabriek. Zo zijn er E39 M5 LCI's met een stuur van voor de LCI. Dit geldt ook voor de E46 en de E36. Hoe je het noemt maakt niet zo veel uit. Dat het gebeurt is een feit wat mij betreft.
Dit topic betreft de E36 M3. We kunnen de scope natuurlijk uitbreiden tot alle auto's en modellen, maar het mooie van deze topics is juist de afbakening.
De E36 heeft in de loop der jaren ook diverse wijzigingen ondergaan. Je hebt het dan over modeljaar wijzigingen. Maar die zijn alle jaren wel geweest en dan zou je volgens (sommige) df'ers dus 1 beginmodel hebben, 1 eindmodel, en alle tussenliggende modeljaren zijn dan de tussenmodellen.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- LarsXL288
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 17:33
- Locatie: Rijen
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Even een technische vraag over de S50b30 , hoeveel kilometers denken jullie dat een S50b30 nog in zich heeft met +-310k op de klok waarvan de afgelopen 30.000 km's op het circuit.
Heeft wel altijd netjes zijn olie en lagerschaal beurtjes gehad, en lijkt redelijk netjes te lopen op een licht vanos rammeltje na.
Toekomstige kilometers zullen toertocht kilometers worden zonder al teveel getrap op het gas.
Heeft wel altijd netjes zijn olie en lagerschaal beurtjes gehad, en lijkt redelijk netjes te lopen op een licht vanos rammeltje na.
Toekomstige kilometers zullen toertocht kilometers worden zonder al teveel getrap op het gas.
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Qua slijtage aan zuigers en cilinderwand lijkt het me niet zon probleem.
Hooguit een keertje een koprevisie en een setje lagerschalen.
Hooguit een keertje een koprevisie en een setje lagerschalen.
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Punt is, je weet het gewoon niet. Kan 500.000km lopen met goed onderhoud, en als je pech hebt kan die volgende maand klappen.
En heeft de rest van de auto dezelfde kilometers op de klok?
En heeft de rest van de auto dezelfde kilometers op de klok?
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Lees het topic van Bilkert hier op het forum maar eens, die vanos hield er met 125?K mee op en heeft voor de nodige schade gezorgd.
Weten doe je het nooit, inspectie van de cilinderwanden en aantoonbaar goed onderhoud is je enige houvast denk ik.
Weten doe je het nooit, inspectie van de cilinderwanden en aantoonbaar goed onderhoud is je enige houvast denk ik.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die M3 van Bilkert is mijn ex waar voor 10k aan onderhoud was uitgevoerd tussen 145000 en 165000km zo ongeveer. De Vanos was nog zo'n beetje nieuw, die zat er nog geen 50kkm op.
Anyways, ik zou never een M3 met 310000km waarvan de laatste 30000km op net circuit zijn gemaakt tenzij het blok flink preventief is aangepakt. Kwestie van tijd dat je tegen forse kosten aan gaat lopen.
Anyways, ik zou never een M3 met 310000km waarvan de laatste 30000km op net circuit zijn gemaakt tenzij het blok flink preventief is aangepakt. Kwestie van tijd dat je tegen forse kosten aan gaat lopen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het ligt er ook maar net aan wat voor computer er in zat tijdens de circuitrondjes etc (veel rijden met hogere begrenzers, bijvoorbeeld 7800 of 8000 RPM etc)
Ik zou er zelf ook niet aan beginnen. 30K op een circuit/racen is haast 100% volle belasting. Bij een straatauto staat er misschien 200K op maar wat is er werkelijk vol gas mee gereden, misschien 5%?
Ik zou er zelf ook niet aan beginnen. 30K op een circuit/racen is haast 100% volle belasting. Bij een straatauto staat er misschien 200K op maar wat is er werkelijk vol gas mee gereden, misschien 5%?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten