BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Even voor de duidelijkheid: na 2 jaar een LCI is niet meer dan normaal.
- Joy
- Berichten: 10770
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Afgelopen week voor het eerst een stuk gereden met een F20 114i ED.
Een paar dingen die me opvielen:
- interieur voelt een stuk ruimer dan zijn voorganger. Achter mijzelf zittend was er nog voldoende beenruimte.
- mooi afgewerkt interieur, erg logisch ingedeeld. Navi werkt intuitief alsook alle andere bedieningsknoppen. Standaard stoelen zitten niet slecht maar je benen vallen vanzelf naar buiten daar waar een sportstoel ze had vast gehouden.
- prettig stuurwiel, pakt lekker vast en ligt goed in de hand. Zitpositie ook prima.
- gevoel in het stuur is matig. Het heeft de juiste weerstand maar verder weinig feedback. Rond de middenstand resulteert dit een beetje in een zoekerig gedrag.
- motor is onderin de toeren (max koppel bij 1.100) nog redelijk bij de les maar boven de 4.000 toeren stort het vermogen al flink in (zeer kleine turbo lijkt het). De trage toerenterugval en het algehele elastiek gevoel maakt dit een motor waar een autoliefhebber van gaat huilen. Verbruik ligt bij 80 rond de 5,5 tot 6,0 liter, bij 130 is dit 7,0 tot 7,3. Bak schakelt zoals het hoort.
- wegligging is erg goed. Het was vochtig maar zelfs daar hadden de standaard banden geen problemen mee. Auto stuurt scherp in en reageert goed op correcties. Erg neutraal chassis. Trage motorrespons werkt sturen met de achteras behoorlijk tegen. Zo goed als niet mogelijk. Schakelen tussen de rijprofielen geeft wel iets verandering (van erg loom naar scherpere gasrespons) maar in de basis blijft de motor hetzelfde reageren. Demping/vering is erg goed in balans. Waar de vorige 1-serie nogal eens kritiek kreeg over klappen in de rug is deze F20 precies goed.
- remgedrag is goed. Goed doseerbaar met voelbaar veel remvermogen tot je beschikking wanneer het pedaal ietsjes verder naar beneden gaat.
- geluidsniveau aan boord heeft te lijden onder het afrolgeluid van de banden. Met de radio uit rijdend op de snelweg stoorde het me zelfs een beetje.
Algeheel gezien is het een prima auto met veel doordachte techniek aan boord. De motor is de zwakste schakel in het geheel. Een tikkeltje BMW-onwaardig zou ik zelfs durven stellen. Ik heb geen idee hoe de motoren in de 116i/118i/120i zijn, maar ik hoop dat deze niet hetzelfde 'unconnected' gevoel geven want dat haalt echt al het rijplezier uit de verder zeer prettig rijdende auto.
Een paar dingen die me opvielen:
- interieur voelt een stuk ruimer dan zijn voorganger. Achter mijzelf zittend was er nog voldoende beenruimte.
- mooi afgewerkt interieur, erg logisch ingedeeld. Navi werkt intuitief alsook alle andere bedieningsknoppen. Standaard stoelen zitten niet slecht maar je benen vallen vanzelf naar buiten daar waar een sportstoel ze had vast gehouden.
- prettig stuurwiel, pakt lekker vast en ligt goed in de hand. Zitpositie ook prima.
- gevoel in het stuur is matig. Het heeft de juiste weerstand maar verder weinig feedback. Rond de middenstand resulteert dit een beetje in een zoekerig gedrag.
- motor is onderin de toeren (max koppel bij 1.100) nog redelijk bij de les maar boven de 4.000 toeren stort het vermogen al flink in (zeer kleine turbo lijkt het). De trage toerenterugval en het algehele elastiek gevoel maakt dit een motor waar een autoliefhebber van gaat huilen. Verbruik ligt bij 80 rond de 5,5 tot 6,0 liter, bij 130 is dit 7,0 tot 7,3. Bak schakelt zoals het hoort.
- wegligging is erg goed. Het was vochtig maar zelfs daar hadden de standaard banden geen problemen mee. Auto stuurt scherp in en reageert goed op correcties. Erg neutraal chassis. Trage motorrespons werkt sturen met de achteras behoorlijk tegen. Zo goed als niet mogelijk. Schakelen tussen de rijprofielen geeft wel iets verandering (van erg loom naar scherpere gasrespons) maar in de basis blijft de motor hetzelfde reageren. Demping/vering is erg goed in balans. Waar de vorige 1-serie nogal eens kritiek kreeg over klappen in de rug is deze F20 precies goed.
- remgedrag is goed. Goed doseerbaar met voelbaar veel remvermogen tot je beschikking wanneer het pedaal ietsjes verder naar beneden gaat.
- geluidsniveau aan boord heeft te lijden onder het afrolgeluid van de banden. Met de radio uit rijdend op de snelweg stoorde het me zelfs een beetje.
Algeheel gezien is het een prima auto met veel doordachte techniek aan boord. De motor is de zwakste schakel in het geheel. Een tikkeltje BMW-onwaardig zou ik zelfs durven stellen. Ik heb geen idee hoe de motoren in de 116i/118i/120i zijn, maar ik hoop dat deze niet hetzelfde 'unconnected' gevoel geven want dat haalt echt al het rijplezier uit de verder zeer prettig rijdende auto.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
De 114 is echt ZO erg geknepen voor de bijtelling, dat is echt absurd. Rijdt inderdaad gewoon klote. Totale ademnood zoals die is afgesteld.
Een 116 is een wereld van verschil.
Een 116 is een wereld van verschil.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Joy kom eens rijden in die van mij man !
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Weet iemand wanneer de LCI uitkomt?
- Joop
- Berichten: 8885
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Hij moet dit jaar uitkomen volgens Scott op Germancarforum...Sjoerd schreef:Weet iemand wanneer de LCI uitkomt?
Volgens de berichten dus heel kleine wijzigingen, met name aan de voorkant, waarbij de koplampen van de 2er uniek blijven voor dat model.Scott27 schreef:Back to the 1er. Very little minor changes not extensive , but a more fuller facia with less exposed metal at the front.
We will see the car introduced later this year.
Zal meer in de orde van onderstaande wijziging zijn, wat eigenlijk al een heel groot resultaat geeft; minder materiaal tussen koplamp en grille, door slechts het iets vergroten van diezelfde grille.
- Bijlagen
-
- image.jpg (73.72 KiB) 5343 keer bekeken
- Joop
- Berichten: 8885
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Zie ook de laatste 'spionagefoto's'...:
http://f20.1addicts.com/forums/showpost ... tcount=129" onclick="window.open(this.href);return false;
http://f20.1addicts.com/forums/showpost ... tcount=129" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
2x gril onder zijn ook wat groter, die 1ste staat er wel mooier bij zo.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Volgens de dealer is er al een facelift geweest in 2012 en verwachten ze over 1,5 à 2 jaar een nieuw model. Als je een nieuwe besteld kan je nu wel het nieuwe satnav systeem met touchpad en nieuw m-stuur bestellen.
- Joy
- Berichten: 10770
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
De ECU van de nieuwe generatie motoren is eindelijk gekraakt. Een 114i gaat van 102 pk naar 220 pk.
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... stage=3833" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... stage=3833" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
wtf, wat een mooi verschil
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:28
- Auto: Renooit
- Locatie: Groningen
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Hier al iemand met ervaring:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... &start=120
0-100 werkt die af in 6,14 seconden.
De standaard 114i is geen snelheid in te krijgen, op deze manier wordt de instapper best leuk
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... &start=120
0-100 werkt die af in 6,14 seconden.
De standaard 114i is geen snelheid in te krijgen, op deze manier wordt de instapper best leuk
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Deze week/maand wordt de facelift onthult....
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
S-RS schreef:Hier al iemand met ervaring:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... &start=120
0-100 werkt die af in 6,14 seconden.
De standaard 114i is geen snelheid in te krijgen, op deze manier wordt de instapper best leuk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
mooie tijden voor zo'n 114i
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Wat voor blok heeft de 114i? Een 1.6 of 1.8T toch?
Ding viel me toen zo zwaar tegen toen ik er eens 300km mee heb afgelegd. Echt gewoon gevaarlijk traag.
Dit is aldus die 232pk 114i rijder in één van die links hierboven dé manier om 14k euro in je zak te houden en niet voor de 125i te gaan. Draait 't nou om vermogenswinst of om de centen?
Ding viel me toen zo zwaar tegen toen ik er eens 300km mee heb afgelegd. Echt gewoon gevaarlijk traag.
Dit is aldus die 232pk 114i rijder in één van die links hierboven dé manier om 14k euro in je zak te houden en niet voor de 125i te gaan. Draait 't nou om vermogenswinst of om de centen?
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Beide.
Maar eerlijk is eerlijk, 14K is wel geld en als je dit ding zakelijk rijdt scheelt het behoorlijk in de bijtelling. Wat is er mis met centenkwestie?
Maar eerlijk is eerlijk, 14K is wel geld en als je dit ding zakelijk rijdt scheelt het behoorlijk in de bijtelling. Wat is er mis met centenkwestie?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Voor 14k kun je wel ren paar koppelingen eruit rijden
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Helemaal niks. Nul. Het bestaat en aan 't eind van eigenlijk elk verhaal draait 't toch daarom, hoewel er wel eens 'n paar waren die dat bij hoog en bij laag ontkenden:)Tristan schreef:Beide.
Maar eerlijk is eerlijk, 14K is wel geld en als je dit ding zakelijk rijdt scheelt het behoorlijk in de bijtelling. Wat is er mis met centenkwestie?
- Hielke
- Berichten: 11436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Van 102 naar 220 voor nog geen 700 euro. Knap.
Blijkt dus dat de 114i, 116i en 118i allemaal dezelfde blokken en techniek hebben.
Blijkt dus dat de 114i, 116i en 118i allemaal dezelfde blokken en techniek hebben.
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Jup, prima centenkwestie dit!Tristan schreef:Beide.
Maar eerlijk is eerlijk, 14K is wel geld en als je dit ding zakelijk rijdt scheelt het behoorlijk in de bijtelling. Wat is er mis met centenkwestie?
Voor 14K kan je wel een keer een blokkie vervangen. Misschien wel twee keer?
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Hmmmm altijd al leuk gevonden, zo'n 114i.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
ik zaq al vanaf zo'n 18 duizend al een 2013 exemplaar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Robbert92 en 144 gasten