BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Er zit wel wat verschil in de techniek, de uitlaatlijn van 114i/116i is 52mm diameter tov 65mm op de 118i. Ook heeft de 118i een kortere eindoverbrenging, dus die zal altijd wat vlotter blijven. Verder nog wat verschil in diameter van de remmen. Maar goed dat is op te lossen door de M-sport remmen te kiezen.
Het prijsverschil voor vrijwel dezelfde techniek is uiteraard dikke winst voor BMW geweest. Het is niet voor niks dat die software 4 jaar lang niet gekraakt kon worden.
Het prijsverschil voor vrijwel dezelfde techniek is uiteraard dikke winst voor BMW geweest. Het is niet voor niks dat die software 4 jaar lang niet gekraakt kon worden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
zou je met die dikke pijp nog meer kunnen halen? denk van wel
helemaal vanaf de turbo's om ze ook wat vlotter te laten opspoelen.
of direct een 118i kopen (ligt aan het prijsverschil) maar dan heb je al wat dikkere zaken als basis
sinds wanneer zijn die twin turbo motoren er? na 2012 of eerder.
118i vanaf 2012 is er al vanaf 21.000,-eu dus zo'n 3k meer vanaf prijs, wellicht zit er ook 3k meer interessante delen op qua basis? zo je zei de remmen en dikke uitlaat?
zijn idd alle dezelfde basis motor de 114i en 116i en 118i
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... -f20-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
ah, 114i en 116i hebben zelfde uitlaat systeem, de 118i idd anders zo schijnt, al is de katt van alle 3 hetzelfde.
helemaal vanaf de turbo's om ze ook wat vlotter te laten opspoelen.
of direct een 118i kopen (ligt aan het prijsverschil) maar dan heb je al wat dikkere zaken als basis
sinds wanneer zijn die twin turbo motoren er? na 2012 of eerder.
118i vanaf 2012 is er al vanaf 21.000,-eu dus zo'n 3k meer vanaf prijs, wellicht zit er ook 3k meer interessante delen op qua basis? zo je zei de remmen en dikke uitlaat?
zijn idd alle dezelfde basis motor de 114i en 116i en 118i
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... -f20-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
ah, 114i en 116i hebben zelfde uitlaat systeem, de 118i idd anders zo schijnt, al is de katt van alle 3 hetzelfde.
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 dec 2014, 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Twin Scroll geen Twin Turbo. Twin scroll techniek wil zeggen dat de turbo een klein- en een groot schoepenrad heeft. In de beginfase werkt het kleine schoepenrad, dit zorgt ervoor dat de turbo snel op toeren kan komen en snel kan reageren. Wanneer hij eenmaal draait en er meer vermogen geleverd moet worden pakt ie de grote schoep erbij.
Het lijkt mij ook dat de grotere uitlaatlijn wat meer kan flowen dus een hoger topvermogen kan behalen. Stage II (BR Tuning) behelst een sportkat. Ik weet niet wat ze met de rest van het systeem doen gezien ze identieke vermogens voor de 114i/116i/118i vermelden.
Het lijkt mij ook dat de grotere uitlaatlijn wat meer kan flowen dus een hoger topvermogen kan behalen. Stage II (BR Tuning) behelst een sportkat. Ik weet niet wat ze met de rest van het systeem doen gezien ze identieke vermogens voor de 114i/116i/118i vermelden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
je kan schijnbaar op al die types grotere remmen bestellen, standaard komen ze er schijnbaar niet mee, wel is er een verschil in de basis remmen, dan zal die 114 en 116 wel kleiner zijn, zie andere basis nummers dan bij de 118i.
de sport remmen zijn dan 340 x 30 mm best groot
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=07" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=07" onclick="window.open(this.href);return false;
de sport remmen zijn dan 340 x 30 mm best groot
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=07" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=07" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
En dan te bedenken dat je een flink netjes uitgevoerde splinternieuwe 116 voor 28.5 had....
Een 114 nog goedkoper, chippen... Dikke gti concurrent!
Een 114 nog goedkoper, chippen... Dikke gti concurrent!
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Facelift F20:
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Neusje is stukken beter. Echter de achterkant doet me wat wat nieuwe japanners denken.. Zoals altijd, even in het echt zien.
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Beter, maar de achterkant is niet echt een verbetering.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
God wat maken ze dat ding lelijk...
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Stukken beter! De pre-facelift kon echt niet, zo afschuwelijk lelijk. Dit begint erop te lijken.
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Nix mis mee, al is het afwachten hoe de 114i crisisuitvoering er uit ziet.
Stond zelf op het punt een 116i te kopen, maar dan wacht ik nog even.
Stond zelf op het punt een 116i te kopen, maar dan wacht ik nog even.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Zo te zien krijgt de 114i en de 116i een 1.5 3-pitter. Die zal niet makkelijk zoveel pk's erbij krijgen als de oude 1.6 van de 114i.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Doen ze toch wel goed bij BMW. Een 116i met de specs van een Up! maar dan voor pak en beet 17.5k meer.
Rij je wel een échte BMW natuurlijk
Rij je wel een échte BMW natuurlijk
-
OnlineAndreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Ziet er een stuk beter uit zo!
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 13:19
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
De voorkant is inderdaad een verbetering, al was de oude naar mijn mening in een goede kleur ook zeker niet onaardig (wel met M-pakketje dan). De achterkant is mijns inzien geen verbetering, de lampen zijn nu een beetje uit proportie (beetje als de nieuwe Mini). Maar wellicht dat je de wagen eerst in het echt moet zien alvorens er een goed oordeel over te vormen.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Ze hebben onder de designers een nieuwe taakverdeling uitgevoerd.
Degene van de neus mocht nu de achterste lichtunits ontwerpen, en andersom.
Degene van de neus mocht nu de achterste lichtunits ontwerpen, en andersom.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
niks mis mee
http://www.autoweek.nl/nieuws/31484/bmw ... rm=a_40242" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoweek.nl/nieuws/31484/bmw ... rm=a_40242" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Ziet er goed uit!
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
De 'oude' F20 125i........die is toch ook nauwelijks verkocht binnen NL......?
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Hele verbetering!
- remonrace
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 18 mar 2010, 11:27
- Locatie: Amersfoort
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Netjes! Zeker de neus is mooi opgeknapt, moest bij de achterkant wel even hier aan denken:
Laat ik maar even in het midden laten voor welke dat een compliment is.
Laat ik maar even in het midden laten voor welke dat een compliment is.
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Klopt, maar die auto heeft ook nauwelijks iets te bieden voor de hothatch fan. De M135i heeft de zescilinder als USP. De 125 is alleen maar te duur, heeft een weinig onderscheidende motor en is ook geen precisie-instrument. Een Golf GTI is gewoon een betere auto. En minder duur.JP schreef:De 'oude' F20 125i........die is toch ook nauwelijks verkocht binnen NL......?
- Joop
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Auto als geheel een hele verbetering...
...de achterlichtunits vond ik op de pre-facelift beter ogen. Dit is toch te druk en vooral, te groot.
De uitvoering zonder M-sport pakket is wel beter te pruimen geworden t.o.v. de pre-facelift, waar vooral de koplampen de looks bepaalde van het neusje. Die is nu meer in balans.
De M-sport versie is nog immer de one-to-have als je het mij vraagt.
...de achterlichtunits vond ik op de pre-facelift beter ogen. Dit is toch te druk en vooral, te groot.
De uitvoering zonder M-sport pakket is wel beter te pruimen geworden t.o.v. de pre-facelift, waar vooral de koplampen de looks bepaalde van het neusje. Die is nu meer in balans.
De M-sport versie is nog immer de one-to-have als je het mij vraagt.
-
- Berichten: 3975
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Er komt steeds minder diversiteit in de bmw lijnen, jammer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 230 gasten