BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%
 
Totaal aantal stemmen: 105

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 18:01

Zag net deze foto's, lijken helemaal niet verkeerd, een soort 1-serie GT tourer een kleine uitvoering van de 5 zeg maar.

Afbeelding

de gewone

Afbeelding

en 2 uitlaatjes voor de turbo? staat 120i :hmmm:
Gänzlich neu im 1er BMW sind die Drei- und Vierzylinder-Turbobenziner mit Direkteinspritzung
Afbeelding
Der BMW 1er wird auch in der neuen Generation als Coupé, als Cabrio und als Schrägheck mit drei und fünf Türen angeboten.
Afbeelding
Dieser könnte auch der neuen Kompaktwagenbaureihe mit Front- und Allradantrieb zugeschlagen werden
Afbeelding
Turbo-Benzinern mit drei und vier Zylindern im 1er BMW
Hinter den Türen des Forschungs- und Ingenieurszentrums FIZ laufen die Arbeiten an einer neuen Motorengeneration allerdings auf Hochtouren, ihr erster Nutznießer wird die im Frühjahr 2011 debütierende zweite Generation des BMW 1ers sein. Um weiterhin in seinem Segment die fahrdynamische Spitze zu markieren, bleibt es beim Hinterradantrieb und einer vergleichsweise aufwendigen Fahrwerkskonstruktion. Auch an der konstruktiven Nähe zum BMW 3er ändert sich nichts, beide teilen sich die so genannte L7-Architektur. Damit das agile Konzept richtig zum Tragen kommt, arbeiten künftig ausschließlich Turbo-Triebwerke unter der stärker konturierten Haube des kompakten BMW 1er - mit vier und drei Zylindern. Zunächst starten zwei Zweiliter-Vierzylinder mit 204 und 238 PS.


Diesel und Benziner rücken enger zusammen
Doch das ist nur der erste Schritt, denn die Ingenieure haben sich zum Ziel gesetzt, Diesel und Benziner enger miteinander zu verzahnen. Das bedeutet zunächst einen höheren Entwicklungsaufwand, spart allerdings in der Großserie Kosten. Deshalb wurden Elektro- und Hybridantrieb im BMW 1er gleich ganz gestrichen. So entsteht eine Dreizylinder-Familie, auf die das 1,5-Liter-Aggregat der Studie Vision Efficient Dynamics einen ersten Ausblick gibt. Vom Selbstzünder sind Leistungsstufen im 1er zwischen 95 und 177 PS vorgesehen, die Benziner im BMW 1er mit 1,2 Liter Hubraum decken ein Spektrum von 75 bis 184 PS ab - und dienen später als Antriebsquelle für den Audi A1-Konkurrenten von BMW.

In Planung ist ein BMW 1er Tourer
Die geplante Ausweitung des Fahrzeugangebots im B- und C-Segment begrenzt den Variantenreichtum des BMW 1ers. Es bleibt bei Coupé, Cabrio und Schrägheck, wobei der Viertürer wieder den Anfang macht. Ein geräumiger Ableger in Anlehnung an den 5er GT wird möglicherweise nicht der BMW 1er-Reihe zugeteilt, sondern im Bereich der neuen front- und allradgetriebenen Kompaktwagen angesiedelt. Wie üblich wächst die Karosserie in allen Dimensionen, allerdings nur um wenige Zentimeter. Ein geschickteres Packaging ermöglicht jedoch einen spürbar größeren Innenraum.


Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Snipe » 29 jul 2010, 18:05

Die vijfdeurs ziet er niet uit zo. En wat moet een 120i met 2 uitlaten? Ik heb het niet zo op die uitlaat-inflatie waarbij elke auto maar te pas en te onpas meer uitlaten krijgt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 18:13

Snipe schreef:Die vijfdeurs ziet er niet uit zo. En wat moet een 120i met 2 uitlaten? Ik heb het niet zo op die uitlaat-inflatie waarbij elke auto maar te pas en te onpas meer uitlaten krijgt.
snap ik ook niet goed, of ze willen een heel goede flow naar achter hebben en zo ergens voordeel halen? maja wel extra gewicht zo...

al vind ik 2 uitlaten dus 1 ronde aan weerszijden wel mooi, maar niet met 2 dikke dempers er zo onder...dan zou je meer 2 motor dempers ofzo moeten hebben :D

ik heb wel moeite met 4 uitlaten dus 2 aan weerszijden dat vind ik druk/rommelig en niet mooi.
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 jul 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door RutgerK » 29 jul 2010, 18:13

Snipe schreef:Die vijfdeurs ziet er niet uit zo. En wat moet een 120i met 2 uitlaten? Ik heb het niet zo op die uitlaat-inflatie waarbij elke auto maar te pas en te onpas meer uitlaten krijgt.
De typeaanduiding zal wel zijn terwijl er een 1.6T in ligt

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Macboy » 29 jul 2010, 18:26

Op heel veel BMW's vind ik dit een prachtige kleurencombinatie. Vooral de GT. En dus nu ook op de 1GT. Grijs/blauw van buiten en wit leer van binnen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 18:50

vind het ook goed passen die kleur, eventueel wat , meer met meer zwarte accenten of shadowline? dan een paar velgen met anthraziet/zwart? hart...

en als toetje langs Manhart :wink:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Jelmer850i » 29 jul 2010, 19:01

1GT op zij --> prima! (lijkt echter wel veeeel op de X1)
De rest zeker van voren lelijk.... en lijkt heel erg veel op de huidige serie, alleen dan met een lelijker front

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 19:30

een rendering na wat sommige denken wat er onder de gecamoufleerde testauto's zit :mrgreen:

lijkt wel wat audi en heel anders dan de foto's boven, doch niet slecht, echter de boven geposte lijken meer op wat komen gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
wim breman
Berichten: 273
Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
Locatie: Schiedam

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door wim breman » 29 jul 2010, 21:05

Die 2 uitlaten, tja.
Hij gaat er niet beter door rijden, allemaal loos extra gewicht die gimmicks.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door romo » 29 jul 2010, 21:13

Als het de bovenste gaat vind ik het erg veel van wat geweest is......................jammer dus............

Na al dat commentaar had er gewoon een strakkere bak moeten komen................(onder voorbehoud)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Joop » 29 jul 2010, 21:15

Eerst maar eens een Testmule zien van de 1er...
...aan deze plaatjes heb je echt helemaal niets.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 29 jul 2010, 22:57

Joop schreef:Eerst maar eens een Testmule zien van de 1er...
...aan deze plaatjes heb je echt helemaal niets.
zijn ook al aardig wat foto's van maar echt onherkenbaar...lijkt als de oude zeg maar qua snel kijken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 16:53

Ik las van de week (toen ik eindelijk weer eens buiten de deur kwam ) bij de Chinees in de autoweek over de nwe 1 serie modellen en motor varianten.

dat zag er goed uit, het model iets mooier/voller? en de motoren om van te smullen, zowel diesel als benzine.

topper een 340pk versie.

helaas kon ik dat niet vinden op het net, wel dit.
The second generation of the BMW 1 Series is just around the corner and for the compact model, BMW will offer new powerplant choices, including a modern four-cylinder gasoline engine with turbocharging and direct injection.

Next generation 1 Series will launch in 2011, first in a hatchback form, followed a year later by the Coupe and Convertible models. Along with the redesigned bodystyle, the new 1er family will offer a wide range of engines, including turbo-petrol engines with three or four cylinders.

The 1er will remain a rear-wheel drive vehicle and shares the same L7 architecture as the next 3 series. At the same time, the L7 has the flexible firewall location geometry that will allow it to accommodate FWD, RWD, or AWD models.
Afbeelding
First, a couple 2.0-liter four-cylinder will be introduced, producing 204 and 238 horsepower. But this is only the first step, because the engineers have set themselves the goal to integrate diesel and gasoline more closely together.

Despite the higher development costs, the long term savings from mass production will offset any initial investments. For now, BMW has scrapped any plans to offer an electric and hybrid drive for the new 1 Series. The decision to move forward with the highly-efficient N57 1.5 liter diesel engine was driven by the results obtained in testing the Vision EfficientDynamics vehicle. The horsepower range for the three-cylinder powerplants goes from 95 to 177 horsepower.

The gasoline version, dubbed N30, comes in displacements of 1.2 and 1.5 liters with power output of ranging from 70 to 184 horsepower.

At the high-end of the line-up, it is expect that BMW will continue to offer the six-cylinder N55 Twin-Scroll engine for its 135i Coupe model.

The new BMW 1 Series Hatchback Concept will be unveiled at the Frankfurt Motor Show in September 2011.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door romo » 16 sep 2010, 17:14

Voordeel; het kan nooit lelijker dan de huidige versies..................wat dat betreft zou ik er zelf s een durven kopen, de nieuwe that is................


En licht, en 340 PK............en nog mooi ook..........................laat maar doorkomen dan.................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 16 sep 2010, 17:19

ik geloof zelfs te hebben gelezen een 240pk diesel...zal ook wel vlot zijn voor als je veel op de weg zit, een leuke leasert wellicht.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Aernoudt » 16 sep 2010, 17:36

Vind de nieuwe 1 serie er niet mooier op geworden versus de huidige facelift versie... vind de 'hangbuikzwijntjes' mooier persoonlijk; met name de neus. Maar begreep wel dat de nieuwe betere kwaliteit materialen zou krijgen en dat was wel wenselijk..

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Niels v D » 16 sep 2010, 23:09

:roflol: Die 1 GT! Dat is gewoon een opel astra met bmw neus :clap:

Wie verzint zoiets?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Sperdy » 16 sep 2010, 23:52

Zeg, heb ik nou van skottie gehoord dat er ook van deze een nieuwe 1M in de maak is? Of zijn dat geruchten ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 00:52

FerdiACS1 schreef:Zeg, heb ik nou van skottie gehoord dat er ook van deze een nieuwe 1M in de maak is? Of zijn dat geruchten ... :mrgreen:
:mrgreen: geruchten :wink:

maareuh, ik heb wel ook een brede uitvoering van deze hatch model gezien...misschien dat dat die 340 pk versie is?

maar vertel eens over die 1-series M coupe...is dat wat :nerd:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Sperdy » 17 sep 2010, 11:47

GTRene schreef:..maar vertel eens over die 1-series M coupe...is dat wat :nerd:
1-series M coupe = k*tbak

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 12:00

FerdiACS1 schreef:
GTRene schreef:..maar vertel eens over die 1-series M coupe...is dat wat :nerd:
1-series M coupe = k*tbak
echt wat voor the Stig :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door JP » 13 okt 2010, 22:06


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door romo » 13 okt 2010, 22:19

Das geen nieuwe generatie..........................dit is MLU.......................Mid Life Update................ :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Sperdy » 13 okt 2010, 23:37

Wel een beetje met Romo eens, zoek de verschillen tov. de huidige 1 coupe. Maar goed, eerst maar eens zien zonder al die stickers ...

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: second generation BMW 1-serie reeks.

Bericht door Snipe » 14 okt 2010, 08:38

Die foto's horen eigenlijk niet in dit topic. Het gaat hier over de tweede generatie 1 Serie en op die laatste foto's zie je de Coupé LCI (facelift). Als de 1 M Coupé uitkomt, krijgen de normale varianten van de coupé en cabrio een lichte facelift zodat ze nog even meekunnen. (Weet je ook gelijk waarom de koplampen van de M nog afgeplakt zijn op die auto onder het doek.)

De facelift bestaat uit veranderde lampen, gewijzigde bumpers en wat nieuwe carrosseriekleuren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Ernst en 86 gasten