Tom Westendorp schreef:En toch....... Misschien komt er de komende jaren ook nog wel weer een ommezwaai, als je ziet hoe snel auto's als de GTS en de CSL uitverkocht zijn, kun je stellen dat er wel degelijk vraag is naar een extreme M.
Vraag en aanbod.
Als je 100x M3 GTS verkoopt dan kom je daar wel van af omdat er wel een markt voor is. Maar zou je een auto ala GTS in productie nemen zoals de huidige M3 dan valt het tegen omdat het merendeel van de klanten dat gewoon niet zoekt.
Met gewicht trouwens net zo. Als je naar de constructie van de huidige modellen kijkt dan zie je dat er wel aan besparing gedaan word. Een E90 koets is bijvoorbeeld 40 KG lichter als een E36 koets. Maar het probleem zit hem gewoon in de luxe, en milieu en veiligheidseisen etc. Mensen willen er steeds meer flauwekul op, mega navischermen etc. Wat denk je dat die 20 airbags wegen etc. Daarbij moet hij sneller zijn. Meer PK betekend zaken als grotere remmen, sterkere aandrijflijn etc dus dan beginnen de kilo's zich op te stapelen.