BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Femme
Contacteer:

Re: Nieuwe "betaalbare" ///M!

Bericht door Femme » 26 jan 2010, 19:38

Mrton schreef:Dat we nu een e30 als kaal aangekleed beschouwen wil niet zeggen dat ie dat toendertijd ook was.
Ben ik het helemaal mee eens. Een E30 M3 met leren interieur, airco en elektrische ramen was in de jaren '80 een erg luxe auto voor zijn klasse. Tegenwoordig kun je 'm hardcore noemen, maar dat is een kale E30 316i ook.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 26 jan 2010, 23:48

Citaat:
We hebben geen supersporter nodig die alleen een enkeling kan betalen. We moeten M bereikbaarder maken, zodat jonge mensen kunnen instappen. We komen dan ook met een betaalbaar model onder de M3. Voor de kerst maken we meer details bekend.

Ook laat hij doorschemeren dat die auto waarschijnlijk een viercilinder motor krijgt, tenminste zo vatte ik het op.
Hij heeft het erover dat de M3 e30, M het beste definieert.
maar op het filmpje is het duidelijk een 6 -cil. :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 11:06

zo zie ik het ook, een e30 M3 was ook al luxe destijds, echter omdat het niet zo snel was en de veiligheids eisen nog niet zo hoog waren enz enz was ie inverhouding met nu lichter...doch rond de 1200kg (verschil in uitvoering) was toen ook al niet erg licht lijkt me :hmmm:

denk dat alleen de echte zich echt onderscheiden van de massa, zoals destijds de 3.0<>3.5 CSL en de E46 CSL (kale) of aangepaste E30 M3 nurnburgring editie ofzo :hmmm:
de uitvoering met kat en airco e.d. (had die ook niet cruise cantrol? staat me iets van bij) is gewoon saai (vind ik) net als het verschil tussen een Porsche carrera 4 of een carrera 2 (964)

wat ik me wel eens afvraag, zo'n standaard BMW Z1 weegt iets van 1200<>1250kg? zou je daar niet iets leuks mee kunnen doen? :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2010, 11:08

GTRene schreef: wat ik me wel eens afvraag, zo'n standaard BMW Z1 weegt iets van 1200<>1250kg? zou je daar niet iets leuks mee kunnen doen? :mrgreen:
Ik weet wel wat: In de shredder, oerlelijk. :mrgreen:

Aantal keren mee gereden, pa van 'n maatje kocht in '93 zo'n ding voor 145000 gulden toen al.!!!!!11111 (Over prijsidioterie gesproken) 170pk 325i motor....Wel aardig, maar dat model, yech.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 12:21

Robin schreef:
GTRene schreef: wat ik me wel eens afvraag, zo'n standaard BMW Z1 weegt iets van 1200<>1250kg? zou je daar niet iets leuks mee kunnen doen? :mrgreen:

Aantal keren mee gereden, pa van 'n maatje kocht in '93 zo'n ding voor 145000 gulden toen al.!!!!!11111 (Over prijsidioterie gesproken) 170pk 325i motor....Wel aardig, maar dat model, yech.
:mrgreen: smaken verschillen, en ik zou niet de 325i erin laten, in elk gval een M3/M5 I-6motor of V8 (als dat past)

Afbeelding

Afbeelding

I like it :mrgreen: :bag:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 jan 2010, 14:11

Een van de mooiste BMWs ooit...Bij een handelaar die gevestigd is op het vliegveld eindhoven stonden er een paar. Ik vind het zó een mooie wagen. Motor vind ik het minst belangrijke in een auto, zou er voor het verbruik een 318i motor met 115 pk al genoeg vinden. Uiterlijk van een auto is voor mij véél belangrijker dan de motor, dat is het laatste wat me interesseert, maar het model van de Z1 is geniaal!

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 jan 2010, 14:13

Robin schreef:

BMW s waren toen niet echt goedkoop net als nu. Ik heb bij mijn E30 alle documentatie zitten vanaf 1990. Ook de toenmalige nieuwprijs, die was 105000 gulden.....

RobS

Bericht door RobS » 27 jan 2010, 15:50

Jeroen van den Berg schreef:Bij een handelaar die gevestigd is op het vliegveld eindhoven stonden er een paar.
Target :P Is inderdaad een handelaar, in alles wat los en vast zit :P Van graafmachines tot SLR Mac Larens. Heeft trouwens nog steeds 3 Z1's staan.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 16:17

RobS schreef:
Jeroen van den Berg schreef:Bij een handelaar die gevestigd is op het vliegveld eindhoven stonden er een paar.
Target :P Is inderdaad een handelaar, in alles wat los en vast zit :P Van graafmachines tot SLR Mac Larens. Heeft trouwens nog steeds 3 Z1's staan.
ik kwam net dit tegen...ook leuk Z1 Evo 326bhp
Z1 Evo
BMW Z1 with M3 Evo engine. 326 BHP (with out cats) Complete with Hardtop, New interior, M-brakes, suspension/bushes. M3 Steering rack. 43000 euros
Chris <c_efthymiou@hotmail.com>
- am Sonntag, 04 Januar, 2009 um 16:57:08
verder geen foto's oid...stond er schijnbaar een jaar geleden (jan 2009)simpele advertentie op een Z1 site.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 jan 2010, 16:22

dat zouden goed dezelfde kunnen zijn. het waren er ook 3 het was denk ik 5 jaar geleden en toen waren ze al onder een inmense laag stof en compleet ingebouwd tussen andere wagens. het was idd target!!

Friso

Bericht door Friso » 28 jan 2010, 17:15

Wat is nou eigenlijk een echte M :?

M1 vanaf 1977 e26?

M5 vanaf 1984 e28?

M3 vanaf 1986 e30?

Of zijn het allemaal afgeleiden van de e21of eigenlijk de 2002 serie?

Robin

Bericht door Robin » 28 jan 2010, 18:04

Friso schreef:Wat is nou eigenlijk een echte M :?

M1 vanaf 1977 e26?

M5 vanaf 1984 e28?

M3 vanaf 1986 e30?

Of zijn het allemaal afgeleiden van de e21of eigenlijk de 2002 serie?
Alledrie. De M1 was bij mijn weten de eerste 'M' vandaar M1, toch?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 feb 2010, 21:33

Afbeelding

As we approach the Geneva Motor Show where a possible unveiling of the new BMW M1 is planned, several rumors around the entry level M continue to pop-up around the web.
Scott27, the popular BMW source, has returned with some new, teasing information on the BMW M1.
Direct quote from the source:
“The M1 will differ from the standard 1er with a more muscular appearance especially at the front which receives a trapezoid grille flanked by two intakes to allow air to cool the six piston brakes. The larger grille at the front of the car also allows air into the High Performance Intercooler. underneath the headlights the M1 follows the typical M look by having enclosed headlights or “eyebags” this helps pronounce the front of the car and providing a more sporting look than the conventional 1er Coupe.

Above the brake ducts are tiny lip spoilers that help with airflow these help with additional “Active aerodynamics” to provide downforce. The aluminium bonnet incorporates a subtle hood bulge again to hint at the power underneath flanked by two airducts at each side with one for design symmetry. The front wings of the car are massaged slightly to accommodate the wider track and to neatly fill the arches with standard 18″ 5 spoke wheels with optional 18″ Competition wheels. 18″ will be the optimum wheel size for the M1.

The front wings incorporate the typical M characteristic of a side vent , again the M1 is no different with a slightly shorter vent due to the proportion of front door – wing- arch accommodating the turn signal and insignia. The side sills accommodate a more sculpted appearance again identifying the car from the standard 135i or BMW performance packet.
Like the front end of the car the rear end is wider with a look that is almost similar to the transition between the previous E46 Coupe and the E46 M3 , broader wheel arches accommodate the larger track , The classic “Ducktail” appearance makes a welcome return with the spoiler now integrated as part of the bootlid for a more cohesive look and additional aid for aerodynamics.
The rear valance/diffuser area takes it’s direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose , the duct is separated by typical M quad exhaust pipes.
The roof of the car receives the typical BMW M Coupe addition of a reinforced Carbon Fibre Roof to help maintain the lightweight concept.
Summary:
* More muscular appearance than standard 1-series
* Trapezoid grille flanked by two intakes to allow extra brake cooling
* Six piston brakes
* High performance intercooler
* Sportier looking headlights than standard 1-series
* Small lip spoilers above brake duct inlets to provide extra air flow and downforce
* The front wings of the car are massaged slightly to accommodate the wider track. Rear end is also wider.
* Standard 18″ 5-spoke wheels with optional 18″ Competition wheels (18″ will be the optimum wheel size for the M1)
* Signature M side vent
* Broader wheel arches to accommodate larger track
* “Ducktail” CSL style rear trunk (integrated spoiler)
* Rear valance/diffuser area takes its direction from the standard 135i but with open ducts for aerodynamic purpose
* Signature M quad exhaust pipes
* Reinforced carbon fiber roof

ErikMartijn
Contacteer:

Bericht door ErikMartijn » 06 feb 2010, 13:52

Klinkt goed, het doet me een beetje denken aan de 2002 turbo. Er is dus nog niet echt duidelijkheid over wat voor motor hij krijgt, maar wel een met een turbo dus. Ik denk trouwens niet dat hij M1 gaat heten, dat zou een beetje vreemd zijn. Die naam moet behouden blijven voor de oude M1 supercar, of een echte opvolger daarvoor.

Joost BMW

Bericht door Joost BMW » 08 feb 2010, 16:40

"betaalbare" ///M.... volle 1 serie 72.000 euro, ben benieuwd ;)
een ///Mini... ///Maybe... /// :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2010, 18:19

ErikMartijn schreef:Klinkt goed, het doet me een beetje denken aan de 2002 turbo. Er is dus nog niet echt duidelijkheid over wat voor motor hij krijgt, maar wel een met een turbo dus. Ik denk trouwens niet dat hij M1 gaat heten, dat zou een beetje vreemd zijn. Die naam moet behouden blijven voor de oude M1 supercar, of een echte opvolger daarvoor.
M130 :hmmm: of M135i net als voorheen de M535i :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2010, 19:15

We wachten het af, geen atmo motor dus :cry:

Macboy
Contacteer:

Bericht door Macboy » 15 feb 2010, 15:28

Met een goeie turbo is niets mis, zeker niet in een 4-cilinder met weinig gewicht voorin (ivm de 135i die zwaar in de neus is). Dat ze de coupé doen en niet de hatchback vind ik juist een goede zet. Zowel qua verleden (hatchback bestond vroeger niet) als qua verkoopboost (1-coupe verkoopt niet geweldig en dit zou het een boost kunnen geven).

Of bekijk dit filmpje en je snapt meteen waarom

http://www.autojunk.nl/2010/02/bmw-135i-3" onclick="window.open(this.href);return false;

:love:

Brava

Bericht door Brava » 15 feb 2010, 15:49

Bestond vroeger niet?

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2010, 20:14

net een filmpje gezien van een gespotte test 1 serie hatchback met 2 uitlaten aan weerszijden 1 :hmmm:

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2010, 23:56

Motorsport Nostaligia meets Present day Personalisation.

SUMMARY OF M1 OPTIONAL COSMETIC PERSONALIZATION PROGRAM:

EXTERIOR:
Carbon fiber hood (bonnet)
Carbon fiber trunk (bootlid) with integrated spoiler
Carbon fiber mirrors
Carbon fiber front splitters
Carbon fiber rear valence diffuser
Carbon fiber sideskirts
M-stripes (available in M tricolors, Alpine White, or Ferric Gray)
M-stripes may be placed on left, central, or right hand side of car. Additional stripes can be incorporated along the side of the car.
18" competition wheels in two finishes
BMW shadowline chrome can be extended to the front kidney grills and rear exhaust ports (titanium effect finish will be an option).
Matte paint options : Frozen Gray, Frozen Black, Ice White.
Techno Violet option (including all additional colors from other M-vehicles)
INTERIOR:
Seats available in full and half-leather using M tri-color pattern on center of seats (like E30 / M3 Evo).
M tricolor pattern on door panels (like E30 / M3 Evo)
Carbon fiber dashboard panels / Aluminum panel options.
Titanium and body color matched pieces extending to the door handles and gear shift surround trim.
Alacantra seat fabric and roof headliner.

Quote:
When introduced as a Concept precursor to the BMW performance packet for the 1er Coupe. The Tii Concept introduced a modern day approach to personalisation.

Having already established a successful personalisation programme for the MINI brand. Concept Tii introduced the early stages to what can be achieved for the BMW brand.

The Tii Concept unveiled at the Tokyo Motor Show in 2007 in a land where personalisation is a common theme amongst younger domestic japanese customers previewed the imminent BMW Performance range a customisation package for the 1er Coupe.

Although the BMW Performance package has been established. BMW are still aware of the After market companies that offer enthusiasts more diversity some at the cost to the official BMW warranty.

The M1 aims to be a new form of concept for BMW by offering a personalisation programme to the specific demographic although the elements will be purely cosmetic.

Although introduced on the BMW 1er Coupe Tii Concept but never carried over to the BMW Performance range was the Carbon Fibre bonnet.

The BMW M1 will offer as a part of the personalisation programme this feature as well as an optional Carbon Fibre bootlid with integrated Spoiler. other Carbon Fibre features to be presented as options include mirrors , front splitters , rear valance and side skirts. This will allow the customer to add these additional lightweight aids to the standard Carbon Fibre Roof.

Taking a look back from history will be the return of M stripes which can be ordered in the M Tri-color or in Alpine White or Ferric Grey. The stripes can be ordered to be placed on each the left , central or right hand side of the car allowing a continuation from the front of the car's facia flowing over the roof right down to the rear bumper. M-Bonnet Stripes can also be ordered being placed MINI style on the grooves of the hood. Additional stripes can be incorporated along the side "character line" across the car , classic reversed "Turbo" signs can

Alloy wheel choices will begin with standard 18" 5 spoke wheels in two finishes , optional will be 18" competition wheels again in two finishes. BMW shadowline chrome can be extended to the front kidney grilles and rear exhaust ports. A titanium effect finish will be an option.

The interior will offer a Motorsport haven by a combination of standard Sports seats in a combination of leather , half-leather full fabric using an M Tri-Color pattern on the central part of the seats and door panels similar in effect to the classic E30 series M3 Evo.

The Dash area of the car will offer Unique Carbon Fibre dash cappings as well as aluminium effect , Titanium and body color which extends to the door grabs and gearbox surround . Alacantra for the seats and roof headlining will be an option.

Matte Paint options will be exclusive to the M1 and available in Frozen Grey and Black and Ice White. additional colors will carry over from other M Vehicles along with colors exclusive to the M1 including a new update of "Techno Violet"

The Tii Concept and the addition of BMW Performance has established that there is a market for an in-house personalisation programme for M vehicles although aimed at the cosmetic aspect additional Performance upgrades will be introduced as an extended vehicle option.

The BMW M1 will be the test case for the M Personalisation programme but it is highly likely the M3 will eventually offer something similar.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 feb 2010, 00:08

Dit is toch zo krom.

Iedere kraal wordt tot in detail besproken, maar niemand weet zogenaamd welke motor er in komt :|

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 feb 2010, 07:49

Hielke schreef:Dit is toch zo krom.

Iedere kraal wordt tot in detail besproken, maar niemand weet zogenaamd welke motor er in komt :|

Precies, en daar alleen gaat het om...................

Voor de rest, met de nieuwe 1er op stapel..................is dit een no go, het nogmaals uitmergelen van een bijna achterhaald product.................

Stop die motor dan maar in de opvolger...............

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 feb 2010, 08:31

+1 Hielke.

Hoop geblabla over cosmetische rommel maar weinig specs van de auto zelf.

Wat ik dan appart vind is dat je een hoop dingen apart moet kopen ala carbon motorkap enz? Als je een M product koopt dan verwacht je als koper toch wel wat van de techniek, niet dat je nog eens ik weet niet hoeveel duizend extra stuk slaan moet om het af te maken met een performance pakket.

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2010, 08:53

Dat artikel komt ook niet bij BMW motorsport vandaan. Dat kunnen we allemaal wel bedenken.

Plaats reactie