BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door ErikS » 23 jan 2017, 07:50

sitechris schreef:Kan me wel vinden in de argumentatie van Andre. Een liefhebber zorgt over het algemeen beter voor zijn auto dan een niet-liefhebber. Ik lig er ook niet wakker van als een auto tuning heeft, wat vaker dwars gaat of wel eens op een trackday is ingezet. Het gaat imo om goed warmrijden, goed de turbo afkoelen en voldoende onderhoud. Dus doe mij maar de auto van een liefhebber :)
Iedereen weet dat Hans nooit serieus is. :tooth:

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door jacobt » 23 jan 2017, 08:06

Liefhebbers kopen van liefhebbers en weten precies wat wel en niet kan, de koper zal er hetzelfde mee doen.
Ook de opmerkingen over dwars gaan zal bij de serieuse koper geen invloed hebben, die gaan eerst kijken en praten. Dan komt het altijd goed.
Ik begin de 1m steeds mooier te vinden, ben benieuwd wat ie doet de komende jaren.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door allen » 23 jan 2017, 08:23

ErikS schreef: Iedereen weet dat Hans nooit serieus is. :tooth:
In het hoge noorden is vooral in de winter minder daglicht. Krijg je depressieve mensen zonder humor van.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tristan » 23 jan 2017, 09:16

Indien er alleen op nat gedrift is, maak ik me niet zo zorgen. Diff en aandrijflijn krijgt pas een hoop te voortduren op droog. Ben zelf ook niet vies om af en toe dwars te gaan.

Ben nog niet helemaal uit of ik de E30 M3 wil verkopen. Ene dag denk ik ja, want ik rij er te weinig mee en minder goed inzetbaar. De 1M zou ik wat sneller pakken. Echter de andere dag denk ik "je bent gek om deze E30 M3 weg te doen gezien de staat en investering die erin zit". Echter mocht er een 1M voorbij komen met lage km-stand en goede prijs, zal het wellicht de keuze wat makkelijker maken. Ik heb geen haast en daarom rustig alle opties bekijken.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2017, 09:48

Andre schreef:En bedankt Hans!

Leuke uitspraken van iemand die wouter en ik destijds geholpen hebben om een rokende kapotte corvette van het circuit op te halen.

Je kan iedereen wel tegenwerken maar er is ook altijd weer een tijd dat je keer iemand weer nodig bent. Wij hebben in ieder geval spijt dat we die kapotte troep van jou hebben opgehaald en gestald!

Onze auto s hebben inderdaad wel eens driftje gelegd. Allemaal op nat met chinees rubber die ongeveer net zoveel grip hebben als winterbanden in de sneeuw. Nul weerstand. En daarbij komt dat we om de 10.000 km olie verversen. Ik durf te beweren dat onze 1m meer vertroeteld zijn dan de meeste auto s hier. Hoeveel mensen trappen wel niet met koude motor. Ik heb mijn zwarte 1m destijds ook verkocht. Man is er superwijs mee. Rijd nog steeds probleemloos. Er zijn ook mensen die doen burnouts op droog met de rem erbij etc dat hebben wij nog nooit gedaan.

Maar koop ze maar niet. Koop er maar een waar je geen historie van weet. Nooit warm gereden bij 30.000 de eerste nieuwe olie erin. Het maakt ons echt niks uit. Nogmaal ik adverteer er niet eens mee. Is er een liefhebber dan mag ie hem evt kopen zo sta ik erin.
Ik wist niet dat een algemene opmerking van mij mensen zo aan het reageren zouden zetten.
Kennelijk stond ik op een paar lange tenen en voelen mensen zich aangesproken.
Gelukkig ook een zinvolle , die van Marius, die er op een normale manier op ingaat.
Van hem zou ik ook zeker de auto kopen als ik er voor in de markt zou zijn.
Natuurlijk zijn er auto van liefhebbers die goed onderhouden worden en waarschijnlijk niks mis mee is.
Ik ken dat type mensen want ik ben daar zelf één van, die uit zich zelf al meer onderhoud aan zijn auto doet als dat "voorgeschreven"staat.
Maar ik denk nog steeds dat een auto waar veel mee gedrift wordt zwaarder wordt belast dan een auto waar "normaal " mee wordt gereden.
Het geeft ongetwijfeld meer slijtage in de diverse ophang punten van het onderstel , etc etc.
@Andre,
Ik denk dat er bijna geen mensen hier op DF zijn die hun auto met koude motor aan het trappen zijn.
Ook begrijp niks van jou opmerking dat ik iedereen(of jou) aan het tegenwerken ben.
Stond jou auto nou in een verkoop topic en zou ik daar in reageren met de opmerking dat jou auto alleen maar dwars is gegaan en nooit onderhoud zou hebben gehad dan zou ik je reactie nog voor kunnen stellen.

Dat je mijn pech met mijn auto van ik denk 6 jaar geleden er bij gaat halen heb ik helemaal mijn bedenkingen bij.
Zeker omdat ik je daar destijds uitgebreid bedankt voor hebt en zelfs een financiële tegemoetkoming voor de moeite gegeven hebt.
In die tijd heb ik je zelfs gesponsord door het inschrijfgeld van de Gamma/Rizzla racing day`s voor je te betalen.
Dat gebeurde in een tijd dat wij het zakelijk erg moeilijk hadden, maar ik gunde je dat wel.
Nu zal je zeggen dat ik daar wel mijn naam op de auto voor mocht zetten maar wij weten allebei dat het weinig zoden aan de dijk zet.
Dus dat je me in je eerste twee alinea`s probeert neer te zetten als een ondankbare vent raakt kant nog wal en gelukkig zijn er zat mensen die dat niet in mij zullen herkennen.

Ondanks je beetje bittere reactie zal ik je toch helpen mocht je een keer hier in de omgeving stranden met je auto,
want ik ben nog steeds, ondanks dat jij er spijt van hebt, nog steeds dankbaar voor de hulp destijds.
Gezien al het onderhoud wat jij aan je auto doet zal die kans echter klein zijn.

Grtz,Hanz06

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door allen » 23 jan 2017, 10:27

ErikS schreef:Iedereen weet dat Hans nooit serieus is.
:lol:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2017, 10:39

ErikS schreef:
sitechris schreef:Kan me wel vinden in de argumentatie van Andre. Een liefhebber zorgt over het algemeen beter voor zijn auto dan een niet-liefhebber. Ik lig er ook niet wakker van als een auto tuning heeft, wat vaker dwars gaat of wel eens op een trackday is ingezet. Het gaat imo om goed warmrijden, goed de turbo afkoelen en voldoende onderhoud. Dus doe mij maar de auto van een liefhebber :)
Iedereen weet dat Hans nooit serieus is. :tooth:
:thumbup: :mrgreen:

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rocketmonkey » 23 jan 2017, 15:21

sitechris schreef:Kan me wel vinden in de argumentatie van Andre. Een liefhebber zorgt over het algemeen beter voor zijn auto dan een niet-liefhebber. Ik lig er ook niet wakker van als een auto tuning heeft, wat vaker dwars gaat of wel eens op een trackday is ingezet. Het gaat imo om goed warmrijden, goed de turbo afkoelen en voldoende onderhoud. Dus doe mij maar de auto van een liefhebber :)
Wat is goed de turbo afkoelen?? Domme vraag misschien, maar wel serieus bedoeld, ik weet het echt niet...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Knot » 23 jan 2017, 15:26

Laatste 5km met weinig toeren en weinig belasting maar wel met enige vaart... stukken beter dan minuten stationair laten draaien.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Luco » 23 jan 2017, 15:28

allen schreef:
Riceaux » vr jan 20, 2017 22:29

Aaah weer een heerlijk ouderwetse Rene en Luco fittie. Nu missen we alleen Hans en André nog die elkaar bestoken met lullige opmerkingen. :mrgreen:
:popcorn:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 23 jan 2017, 16:23

Ik wist niet dat een algemene opmerking van mij mensen zo aan het reageren zouden zetten.

Haha je hebt nog nooit interesse in een BMW gehad laat staan een 1M. Toch maar even hier reageren, nadat wouter ze auto te koop aanbied. Toch even wat extra zout in er douwen, nadat Knot ze zegje ook al gedaan heeft.

Ach Hans dat beetje vergoeding en sponsoring zullen we dat dan maar verrekenen met de vele uren dat je zoon voor niks gereden heeft weet je nog!!!!
Laatst gewijzigd door Andre op 23 jan 2017, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rocketmonkey » 23 jan 2017, 16:32

Knot schreef:Laatste 5km met weinig toeren en weinig belasting maar wel met enige vaart... stukken beter dan minuten stationair laten draaien.
Thnx, dan deed ik 't toch altijd al onbewust goed, gelukkig :)

Online
Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Joost H. » 23 jan 2017, 17:31

Ik had even het idee dat ik mee aan het lezen was in een PB conversatie :-D

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 23 jan 2017, 17:34

Andre schreef:Ik wist niet dat een algemene opmerking van mij mensen zo aan het reageren zouden zetten.

Haha je hebt nog nooit interesse in een BMW gehad laat staan een 1M. Toch maar even hier reageren, nadat wouter ze auto te koop aanbied. Toch even wat extra zout in er douwen, nadat Knot ze zegje ook al gedaan heeft.

Ach Hans dat beetje vergoeding en sponsoring zullen we dat dan maar verrekenen met de vele uren dat je zoon voor niks gereden heeft weet je nog!!!!
Ik weet het nog Andre, dat was 1,5 uur en een halve tank benzine..........omgerekend naar mijn vergoeding en bijdrage zou ik daar bij de gemiddelde kartbaan 1,5 week achterelkaar voor kunnen karten. (dag en nacht dan)
Maar het maakt mij niet uit hoor het zal zoals Allen al aangaf de lange donkere dagen in het noorden zijn waardoor je misschien een beetje depri bent.
Ik ben in iedergeval klaar met deze discussie. :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Luco » 23 jan 2017, 17:45

Is het niet GT rene op pc Andre :-)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door MarkS » 23 jan 2017, 18:22

DF gaat naar de haaien ...

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Fabian » 23 jan 2017, 18:39

Ja, terug naar de Sharknose!! :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door allen » 23 jan 2017, 18:47

Moderator schreef:Dit is niet de bedoeling.
Het topic gaat tot nadere berichtgeving op slot.
Moderator schreef:Het modteam houdt zich zoveel mogelijk op de achtergrond. We geloven in zelfregulering en willen geen forum met honderden regeltjes en strenge moderators. Dat kan alleen als iedereen daaraan meewerkt. In de autotopics lijkt het de laatste tijd vaker fout te gaan.

In het kort wat wij verwachten:
  • Op een volwassen manier (inhoudelijk) discussiëren.
  • Respecteer elkaar.
  • Niet alleen feiten posten zonder enig bewijs.
Topic is weer open.

Zoiets? :tooth:

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 23 jan 2017, 19:06

Ik sta heel gelukkig in het leven Hans. Ik kijk weer uit naar mooie events die in het verschiet liggen en heb genoten van mooie die zijn geweest dus daar kan het niet aan liggen.

Reacties die vaak algemeen overkomen maar vaak steken onder de gordel zijn en waar jij een meester in bent. Dat soort steekjes is helemaal niet nodig.

Ik haak af alles is wel gezegd.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sander » 23 jan 2017, 19:23

Mooi dan nu weer leuteren over de 1M! :df: :df:

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Roy RS » 23 jan 2017, 20:05

Inderdaad, ik open het ook steeds in de hoop wat over de 1m op te steken.
Goeie opvolger van de ktm, mooie inruiler Andre, ik durf jouw drifthok wel aan ;) Ktm is altijd door een oud vrouwtje bereden

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 23 jan 2017, 20:17

Haha. Man ik heb al teveel auto's. Ik moet eerder wat opruimen!

Ktm moet toch wel te verkopen zijn. Is wel een gaaf ding.

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Roy RS » 23 jan 2017, 20:55

Andre schreef:Haha. Man ik heb al teveel auto's. Ik moet eerder wat opruimen!

Ktm moet toch wel te verkopen zijn. Is wel een gaaf ding.
je ruimt dan ook op, 700kg minder auto in de garage, ga je lekker een jaartje fun hebben in de ktm en dan verkoop je hem quitte of met wat winst.

ik ga hem deze lente te koop zetten en dan gaat ie ook gewoon, maar nu zet ik het niet te koop, geen hond die ernaar op zoek is als het -5 is :df: Als hij straks weg is ga ik mooi wat leuks uitzoeken en een 1m is zeker een kanshebber :headbang: (niet verwacht dat ik ooit nog naar bmw zou kijken, maar dit ding spreekt me wel aan eigenlijk)

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 23 jan 2017, 23:12

Zo bruut als de KTM is ie natuurlijk niet.

Maar als combinatie fun en sportief rijden is de 1M heerlijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door RVV » 24 jan 2017, 10:40

Grappig...topic is precies 7 jaar oud...en men vliegt elkaar nog steeds in de haren om een 1M :coffee:
Misschien kan iemand dit topic naar het museum verplaatsen? Schijnt dat klassieker liefhebbers aardiger met elkaar omgaan... pphffff

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jeroen en 65 gasten