Alpina BMW
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Nope helaas... op uiterlijk zeer zeker wel!
Maarja mooie vriendin met een kut karakter is ook niks he
Maarja mooie vriendin met een kut karakter is ook niks he
- Mark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Alpina BMW
Jammer man! Ach ja, komt vast wel weer iets voorbij.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Zo is het en intussen rij ik nu ook niet voor lul
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alpina BMW
Jammer Martijn. Dacht dat je nu Alpina ging rijden!
Dat ik dan zelf vaak van auto wissel vindt ze weer niet erg. Ik krijg wel eens een afkeurende opmerking (als ik bv eens een Mercedes zie, of over bruin leer ) maar over het algemeen laat ze me mn gang gaan. Pakt overigens niet altijd goed uit Soms moet ik beter luisteren
LOL! Hier ook. Ik mag de BoxsterS niet verkopen, vindt ze geweldig en ook haar Mii (want stoelverwarming ) wil ze liever houden, maar dat mag nog als er iets vergelijkbaars komt.
Dat ik dan zelf vaak van auto wissel vindt ze weer niet erg. Ik krijg wel eens een afkeurende opmerking (als ik bv eens een Mercedes zie, of over bruin leer ) maar over het algemeen laat ze me mn gang gaan. Pakt overigens niet altijd goed uit Soms moet ik beter luisteren
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alpina BMW
Je moet beter naar mij leren luisteren!
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alpina BMW
Ha, daar is 'ie
En andersom?
En andersom?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
En idd jammer ik was ook echt heel enthousiast voor ik ging en bijna zeker om met een pina thuis te komen... maar het rijden was echt niet wat ik er van verwacht had
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alpina BMW
Ik denk dat je te hoge verwachtingen had van iets dat uiteindelijk niets meer dan een geschipte 320d in een ander jasje is? Vind ik je witte touring nog beter ogen ook.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
^^ Wellicht dat dat het ook was, de motor heeft wel 2 turbo's ipv 1 had daar qua power meer van verwacht idd.
maar het voornaamste punt was toch wel de speling op de aandrijflijn en schakelmeganiek/bak... met 50.000km MINDER op de teller zou je verwachten dat dit even strak of strakker is maar er zat duidelijk overal flink meer ruimte op
maar het voornaamste punt was toch wel de speling op de aandrijflijn en schakelmeganiek/bak... met 50.000km MINDER op de teller zou je verwachten dat dit even strak of strakker is maar er zat duidelijk overal flink meer ruimte op
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alpina BMW
Maar, wie weet is dat wat kleins wat bij jouw wagen net vervangen is.
Ik snap het wel. Vooral dat het Alpina gevoel waarschijnlijk wat tegen viel.
De D3 zou bij mij niet op het 'hebben hebben' lijstje verschijnen vanwege het vermogen.
Natuurlijk is het speciaal, interieur, looks etc. Maar het blijft een 320+ gevoel, en geen Silence I kill M3 gevoel.....
Een B3(s) daarentegen.....
Ik snap het wel. Vooral dat het Alpina gevoel waarschijnlijk wat tegen viel.
De D3 zou bij mij niet op het 'hebben hebben' lijstje verschijnen vanwege het vermogen.
Natuurlijk is het speciaal, interieur, looks etc. Maar het blijft een 320+ gevoel, en geen Silence I kill M3 gevoel.....
Een B3(s) daarentegen.....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Bij mijn auto is nog niks vervangen in de aandrijflijn, auto is volledig van 1 eigenaar geweest bij 1 dealer dus vandaar dat ik heel zeker de hele OH historie tot het laatste boutje ken.
Het gaat me ook niet zo zeer om het feit dat het misschien niet op te lossen is maar het gevoel hoe er met de auto dan is omgegaan, je moet er hard/lomp mee gereden hebben om dan in 50k minder kilometers meer slijtage te veroorzaken icm het chipverhaal dat iemand blijkbaar de standard 220pk/450nm niet voldoende vond geeft mij niet het juiste gevoel.
wbt de/een B3, toen ik toch al in Noord-Holland zat ben ik maar even doorgereden naar Zwaag, kareltrans. Die B3 ziet er erg netjes uit ook een rondje mee gereden en idd dat is wel een heel andere orde qua vermogen
Maar noem mij gek... ik kan niet wennen aan een automaat, het irriteert me mateloos als ik op een constante snelheid rij en even wat gas bij geef dat ie meteen begint terug te schakelen... dat doe je met je handbak toch ook niet? Ik snap niet waarom software schrijvers dat zo doen. Laat die bak lekker in ze versnelling en op koppel versnellen zeker bij zo'n B3 met vrachten koppel als je een beetje versnelling vraagt. Ik zou zeggen schakel alleen terug bij kickdown/volgas en anders lekker in de versnelling laten en op koppel versnellen.
Daarnaast mis ik een heel stuk van de beleving door alleen maar het gas in te trappen en niet het "werken" van koppelen en schakelen er bij te hebben. Dat had ik altijd al maar dacht wie weet ben ik nu ouder en is mijn mening bijgesteld. Ik was toch al in de buurt dus even langs gereden. Maar mijn mening is dus nog niet veranderd.
mijn ideale auto is dus:
- formaat 3-serie
- handbak
- 6 cylinder
- geen schuifdak
- sportstoelen
- dik aangekleed / sportief uiterlijk
- minimaal rond de 200 pony's
op de 6 cylinder na dus zoals de auto die ik nu heb heb die ook niet voor niks gekocht natuurlijk
Het gaat me ook niet zo zeer om het feit dat het misschien niet op te lossen is maar het gevoel hoe er met de auto dan is omgegaan, je moet er hard/lomp mee gereden hebben om dan in 50k minder kilometers meer slijtage te veroorzaken icm het chipverhaal dat iemand blijkbaar de standard 220pk/450nm niet voldoende vond geeft mij niet het juiste gevoel.
wbt de/een B3, toen ik toch al in Noord-Holland zat ben ik maar even doorgereden naar Zwaag, kareltrans. Die B3 ziet er erg netjes uit ook een rondje mee gereden en idd dat is wel een heel andere orde qua vermogen
Maar noem mij gek... ik kan niet wennen aan een automaat, het irriteert me mateloos als ik op een constante snelheid rij en even wat gas bij geef dat ie meteen begint terug te schakelen... dat doe je met je handbak toch ook niet? Ik snap niet waarom software schrijvers dat zo doen. Laat die bak lekker in ze versnelling en op koppel versnellen zeker bij zo'n B3 met vrachten koppel als je een beetje versnelling vraagt. Ik zou zeggen schakel alleen terug bij kickdown/volgas en anders lekker in de versnelling laten en op koppel versnellen.
Daarnaast mis ik een heel stuk van de beleving door alleen maar het gas in te trappen en niet het "werken" van koppelen en schakelen er bij te hebben. Dat had ik altijd al maar dacht wie weet ben ik nu ouder en is mijn mening bijgesteld. Ik was toch al in de buurt dus even langs gereden. Maar mijn mening is dus nog niet veranderd.
mijn ideale auto is dus:
- formaat 3-serie
- handbak
- 6 cylinder
- geen schuifdak
- sportstoelen
- dik aangekleed / sportief uiterlijk
- minimaal rond de 200 pony's
op de 6 cylinder na dus zoals de auto die ik nu heb heb die ook niet voor niks gekocht natuurlijk
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Alpina BMW
Diesel ook een vereiste? Jammer van de Alpina, maar daar zijn testritjes juist voor
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Nope liever zelfs benzine 6 cylinder.
Ik rij 25-30k per jaar dus diesel is wel goedkoper maar bij een 6 cylinder heb ik de meerkosten van benzine wel over voor de sound.
Bij 4 cylinder liever de diesel ivm het koppel en de sound van een 4 cylinder benzine/diesel om het even is.
Ik rij 25-30k per jaar dus diesel is wel goedkoper maar bij een 6 cylinder heb ik de meerkosten van benzine wel over voor de sound.
Bij 4 cylinder liever de diesel ivm het koppel en de sound van een 4 cylinder benzine/diesel om het even is.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Alpina BMW
In hoeverre geef je wat om luxe/opties?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
Een erg goedkope LCI 335i, maar ook bijzonder kaal uitgevoerd volgens mij? Geen navi, geen schuifdak, geen automaat, geen xenon, geen climate control?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
Een erg goedkope LCI 335i, maar ook bijzonder kaal uitgevoerd volgens mij? Geen navi, geen schuifdak, geen automaat, geen xenon, geen climate control?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alpina BMW
Hoe was die B3 bij Kareltrans verder?
Zomaar een vraag, zit niks achter hoor....
Zomaar een vraag, zit niks achter hoor....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Dacht ik al Erik dat die vraag ging komen
Net ding alleen op de voorbumper stukje blanke lak er af en linker voorstoel klein beetje leer kaal van het instappen verder helemaal strak.
Hij is van origine Italiaans, daar 1 beurt bij 30.000 gehad met 50.000 geïmporteerd en bij 70.000 nog een beurt gehad. Verder niks, staat nu al 3 jaar stil bij kareltrans heb wel het idee dat ze er nu een keer vanaf willen
hij rijdt 100% strak zoals het hoort en het vermogen is natuurlijk geweldig
Net ding alleen op de voorbumper stukje blanke lak er af en linker voorstoel klein beetje leer kaal van het instappen verder helemaal strak.
Hij is van origine Italiaans, daar 1 beurt bij 30.000 gehad met 50.000 geïmporteerd en bij 70.000 nog een beurt gehad. Verder niks, staat nu al 3 jaar stil bij kareltrans heb wel het idee dat ze er nu een keer vanaf willen
hij rijdt 100% strak zoals het hoort en het vermogen is natuurlijk geweldig
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alpina BMW
Niet over de prijs gehad toevallig?
Ik zal eens een Luca'tje doen & gewoon een mail opstellen en kijken wat ze blind inruil bieden.
Die 360 PK incl 4wd vind ik wel wat, zeker omdat de vrouw er 90% v/d tijd mee rijdt.
Ik zal eens een Luca'tje doen & gewoon een mail opstellen en kijken wat ze blind inruil bieden.
Die 360 PK incl 4wd vind ik wel wat, zeker omdat de vrouw er 90% v/d tijd mee rijdt.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Niet echt omdat ik door de automaat toch geen interesse meer had.
Maar in het praatje liet hij wel vallen dat ze de auto wel kwijt willen en toch al verlies maken op de inkoop 3 jaar geleden.
hij stond 3 jaar geleden voor 35K en is langzaam al gezakt naar de huidige 30K
Ben bang dat inruil wel lastig is omdat ie de golf niet zelf zal verkopen verwacht ik... de Alpina is echt het minste zo'n beetje wat er staat, RS6'en Ferrari's Porsches dikke BMW's enz is het spul wat er staat dus naast de proefrit ook even een rondje kwijlen gedaan in de showroom
Maar in het praatje liet hij wel vallen dat ze de auto wel kwijt willen en toch al verlies maken op de inkoop 3 jaar geleden.
hij stond 3 jaar geleden voor 35K en is langzaam al gezakt naar de huidige 30K
Ben bang dat inruil wel lastig is omdat ie de golf niet zelf zal verkopen verwacht ik... de Alpina is echt het minste zo'n beetje wat er staat, RS6'en Ferrari's Porsches dikke BMW's enz is het spul wat er staat dus naast de proefrit ook even een rondje kwijlen gedaan in de showroom
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
Km stand zal ook wel niet kloppen...
Reken er maar 1ton bij, dan klopt het hele verhaal en de speling in de aandrijflijn een stuk meer.
Wat betreft je opmerking over een automaat bak..
Je leert op een gegeven moment precies hoeveel gas je moet geven om wel of niet terug te schakelen. De adaptiewaarde van de bak dragen hier ook aan bij.
Reken er maar 1ton bij, dan klopt het hele verhaal en de speling in de aandrijflijn een stuk meer.
Wat betreft je opmerking over een automaat bak..
Je leert op een gegeven moment precies hoeveel gas je moet geven om wel of niet terug te schakelen. De adaptiewaarde van de bak dragen hier ook aan bij.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Dat zou idd kunnen wbt de automaat. Nooit eentje langer dan een half uurtje gereden.
Maar alsnog denk ik dat een X3 / X5 icm automaat mij veel beter zal liggen dan een 3 serie. 3 serie wil ik sportief mee rijden, bochtjes aanvallen enz dan hoort daar een handbak bij in mijn beleving.
Zo'n SUV rij je op een heel andere manier en dan past het karakter van een automaat beter
Maar alsnog denk ik dat een X3 / X5 icm automaat mij veel beter zal liggen dan een 3 serie. 3 serie wil ik sportief mee rijden, bochtjes aanvallen enz dan hoort daar een handbak bij in mijn beleving.
Zo'n SUV rij je op een heel andere manier en dan past het karakter van een automaat beter
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
Onzin dat je verwachtingen te hoog waren. Die auto is gewoon compleet afgeragd. Mogelijk is de km stand ook teruggedraaid. En zoals gezegd: compleet geen liefhebber dat zag ik meteen binnen 5 seconden na het zien van de advertentie (fotos). Heel ver vanaf blijven dus.
Wel jammer want mijn tekst dat ik meteen langs wilde komen om hem in het echt te zien had ik al klaar
Je blijft een held dat je (gericht) naar Alpina blijft zoeken.
Overigens is dit juist weer onzin he (zie ook ander draadje):
Wel jammer want mijn tekst dat ik meteen langs wilde komen om hem in het echt te zien had ik al klaar
Je blijft een held dat je (gericht) naar Alpina blijft zoeken.
Overigens is dit juist weer onzin he (zie ook ander draadje):
Je zult dit naast elkaar rijdend juist amper opmerken. De ene zal misschien heel iets voorsprong pakken. Op de tellers 120 aanstippen bij de ene en dan bij de ander 100-110 op de teller hebben zal maar een halve seconde tot een seconde op de stopwatch schelen (0-100 in 6,6 vs 7,3 zou ik denken), maar dat is misschien 3-5 meter in de praktijk in ideale omstandigheden. Als je zoiets met een vriend ernaast doet op de weg zul je dus nooit op hetzelfde moment gas intrappen (maar bijv 0,3s vetraging op elkaar) en dan zijn die vermogensverschillen al compleet verdwenen.Martijn_bmw schreef: ↑22 mar 2017, 18:15 Vond hem overigens ook niet veel sneller aanvoelen dan mijn (gechipte) 318d. Misschien is het verschil 190pk/400nm vs 220pk/450nm (of wat het dan ook geworden is na tuning?!) niet zo groot dat je dat direct voelt zonder ze naast elkaar te laten optrekken.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
+ ik denk dat de biturbo een iets ander karakter heeft? Meende dat sommige de 123d ook niet (of nauwelijks) sneller vonden aanvoelen dan de 120d .Macboy schreef: ↑24 mar 2017, 08:27
Je zult dit naast elkaar rijdend juist amper opmerken. De ene zal misschien heel iets voorsprong pakken. Op de tellers 120 aanstippen bij de ene en dan bij de ander 100-110 op de teller hebben zal maar een halve seconde tot een seconde op de stopwatch schelen (0-100 in 6,6 vs 7,3 zou ik denken), maar dat is misschien 3-5 meter in de praktijk in ideale omstandigheden. Als je zoiets met een vriend ernaast doet op de weg zul je dus nooit op hetzelfde moment gas intrappen (maar bijv 0,3s vetraging op elkaar) en dan zijn die vermogensverschillen al compleet verdwenen.Martijn_bmw schreef: ↑22 mar 2017, 18:15 Vond hem overigens ook niet veel sneller aanvoelen dan mijn (gechipte) 318d. Misschien is het verschil 190pk/400nm vs 220pk/450nm (of wat het dan ook geworden is na tuning?!) niet zo groot dat je dat direct voelt zonder ze naast elkaar te laten optrekken.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
zeker jammer! en je was uiteraard welkom geweest als Alcantara liefhebber had je hem ook echt super gevonden!
Het kartakter is idd wel anders/beter. Waar je bij mij echt de dikke push voelt van 1800-4000tpm is het bij de bi-turbo van 1500-4800tpm zo'n beetje. Vooral (zinvol) het verder door kunnen trekken in de toeren is wel fijn bij het betere stuurwerk.
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Alpina BMW
Een behoorlijke tijd geleden eens in een 123d gereden om te kijken of het wat was, daarna regelmatig in een 320d van de oude heer gereden. Ik vond de push van de enkel turbo wel lekkerder voelen, maar de biturbo was duidelijk minder snel buiten adem en gaf een veel meer benzine-achtig gevoel (en was ook wel sneller, maar dat viel enkel op als je naar de tellers keek..).
Maar als je dan toch een benzine-achtig gevoel wilt: De 130i was duidelijk een betere keus dan de 123d, alleen al door de sound
Denk dat een Alpina met 6-cilinders toch wat specialer is dan deze d3's.
@Erik: Volgens mij stond de B3 bij karel ook eventjes te koop voor rond de 28k en is ie later weer omhoog gegaan.
Maar als je dan toch een benzine-achtig gevoel wilt: De 130i was duidelijk een betere keus dan de 123d, alleen al door de sound
Denk dat een Alpina met 6-cilinders toch wat specialer is dan deze d3's.
@Erik: Volgens mij stond de B3 bij karel ook eventjes te koop voor rond de 28k en is ie later weer omhoog gegaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 441 gasten