Alpina BMW
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alpina BMW
Ik houd echt wel van aparter samengestelde auto’s, maar het moet wel smaakvol blijven. Dat is die bruine gewoon niet. Punt.
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alpina BMW
Deze wwek een vergelijk tussen Audi RS4 (Avant) en Alpina B3S T Allrad als onderdeel van het onderwerp "Droomauto's"
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 44688.html
Kan het artikel hier niet tonen, niet zo'n uitgebreid artikel, wie geinteresserd is kan ik wel screenshots PB'en.
Conclusie is dat, hoewel de Audi iets sneller is op het Contidrome circuit, de Alpina de betere en fijnere auto is.
Zal zo wat details toevoegen waarop die conclusie gebaseerd is.
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 44688.html
Kan het artikel hier niet tonen, niet zo'n uitgebreid artikel, wie geinteresserd is kan ik wel screenshots PB'en.
Conclusie is dat, hoewel de Audi iets sneller is op het Contidrome circuit, de Alpina de betere en fijnere auto is.
Zal zo wat details toevoegen waarop die conclusie gebaseerd is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
In Sportauto deze maand de test van de Alpina B4 S. Waanzinnige auto, super comfortabel en alsnog super snel over de Ring. De acceleratie van 0-100 in 3,9 seconden. Iedere keer weer. Gewoon rem indrukken en gas intrappen en rem los. De X drive doet de rest. Wel flink zwaarde dan een M4. 1780kg vs 1615kg meen ik.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alpina BMW
Launchcontrol. Kan dat met de mijnes ook?Macboy schreef: ↑01 apr 2018, 19:09 In Sportauto deze maand de test van de Alpina B4 S. Waanzinnige auto, super comfortabel en alsnog super snel over de Ring. De acceleratie van 0-100 in 3,9 seconden. Iedere keer weer. Gewoon rem indrukken en gas intrappen en rem los. De X drive doet de rest. Wel flink zwaarde dan een M4. 1780kg vs 1615kg meen ik.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
Je kan altijd gewoon rem inhouden en gas intrappen en dan rem loslaten. Das de onofficiële manier.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alpina BMW
Ik ben zelf wel verrast dat de B3 S tegen de RS4 gezet wordt. RS4 lijkt me M3 materiaal, maar de B3 (zonder S), die ik tegen een S4 zou laten aantreden, wordt niet geleverd door Alpina. Wel een beetje verwarrend bij Alpina, B5 & B7 worden niet als S geleverd, en de B3/B4 uitsluitend als S.
Maar goed, waar laat de Audi RS4 het liggen tegen de B3 S volgens Autobild?
De Audi is bijna een seconde sneller op de Contidrom (1:34,50 vs 1:35,45). Waarschijnlijk helpt zijn 1 seconde betere acceleratie van 0-200 daar bij, dankzij 10 pk meer en bijna 65 kg minder gewicht voor de Audi(!). De hogere topsnelheid (298 vs 280 km/h bij RS-Dynamikpaket -anders 250 km/h-) wordt op het Contidrom denk ik niet bereikt. De 0-200 gaat overigens in respectievelijk 13,7 en 14,8 seconden. Ook de elasticiteit waarden zijn fractioneel beter voor de Audi. Ik vermoed dat de versnellingsbak verhoudingen hier ook een rol kunnen spelen, en het maximum (lagere) koppel van de RS4 is ook eerder beschikbaar.
Waar laat de Audi het dan liggen? Ten eerste functioneren de keramiek remmen (€6000 extra in Dld) van de Audi minder dan de "standaard" remmen van de Alpina. Warm gebruikt de B3 S bijna 2 meter minder dan de Audi, 33,3 vs 35,2 meter voor 100 naar 0 kmh. De remmen van de Alpina blijken dus beter te functioneren, ondanks een in de praktijk wat minder strak gevoel in het rempedaal. Verder is de Audi minder spoor vast bij het met geweld aanremmen. En de Audi remmen geven te veel hitte af aan de banden, waardoor de druk in de banden te veer oploopt, wat de grip (op het circuit!) doet afnemen, en het ESP eerder laat ingrijpen.
Die spoorzekerheid is sowieso het element waar de Alpina op wint. De B3 S is "fahraktiever": de achterkant zet zich beter naar buiten, waardoor het insturen fijner gaat, en een kleine, beheersbare drift bij bocht uit kan het gevolg zijn. De Audi is wat moeilijker de bocht in te sturen, en daarbij minder precies te zetten. Hierbij zal neem ik aan de gewichtsverdeling voor/achter (56/44% vs de bijna ideale 49/51% voor de Alpina) aan het lichte onderstuur karakter van de Audi bij draagt.
Tenslotte helpt bij de Autobild beoordeling ook de prijs (in Duitsland) mee. De vanaf prijs ligt nog redelijk bij elkaar, met een licht voordeel voor de exclusievere Alpina (77,6 vs 80,7 k€). Echter moet voor de Audi flink bij betaald worden voor zaken die standaard zijn op de B3 S: (Vmax opheffing: 5900€ -in een pakket-, sportuitlaat a €1200, adaptief onderstel a €1950, 20 inchers a 2k€ (alsof je geen 19" inlevert...). Al met al kostte de testwagen bijna 96 k€ tegen 77,6 k€ van de Alpina, gewoon als standaard uitvoering getest.
Daarmee kost de Alpina in gebruik ca 930€ per maand tegen bijna 1240€ voor de Audi (zonder de extras) (exclusief brandstof, gebaseerd op lease 36 mnd, 1500 km/jr). Ik neem aan dat daar een betere restwaarde calculatie bij inbegrepen is.
Alles Duitse prijzen, voor NL is alleen interessant om te weten dat de CO2 uitstoot op papier iets gunstiger is (192 vs 200 g/km), in de test gebuikte de RS4 0,4 L/km minder, 11,1 L/100km, wat voor 450pk een redelijke waarde is (voor een test!).
Nog wat technische gegevens Alpina tegen Audi:
L6 bi-turbo / V6 bi-turbo
2979 / 2894 cc
440 (@5500) / 450 (@5700) pk (Alpina "onderdrijft" meestal iets)
660 (@3000) / 600 (@1900) Nm
298 / 280 km/h
60 / 58 Liter tankinhoud, beide Super Plus (98/102)
72 / 70 dB geluidsniveau buiten (Standaard Akropovic uitlaat op B3 S)
58/66/70/72 vs 57/65/69/72 dB interieur geluidsniveau bij 50/100/130/160 km/h
Over een paar jaar maar eens op zoek naar een gebruikte B3 S...
Maar goed, waar laat de Audi RS4 het liggen tegen de B3 S volgens Autobild?
De Audi is bijna een seconde sneller op de Contidrom (1:34,50 vs 1:35,45). Waarschijnlijk helpt zijn 1 seconde betere acceleratie van 0-200 daar bij, dankzij 10 pk meer en bijna 65 kg minder gewicht voor de Audi(!). De hogere topsnelheid (298 vs 280 km/h bij RS-Dynamikpaket -anders 250 km/h-) wordt op het Contidrom denk ik niet bereikt. De 0-200 gaat overigens in respectievelijk 13,7 en 14,8 seconden. Ook de elasticiteit waarden zijn fractioneel beter voor de Audi. Ik vermoed dat de versnellingsbak verhoudingen hier ook een rol kunnen spelen, en het maximum (lagere) koppel van de RS4 is ook eerder beschikbaar.
Waar laat de Audi het dan liggen? Ten eerste functioneren de keramiek remmen (€6000 extra in Dld) van de Audi minder dan de "standaard" remmen van de Alpina. Warm gebruikt de B3 S bijna 2 meter minder dan de Audi, 33,3 vs 35,2 meter voor 100 naar 0 kmh. De remmen van de Alpina blijken dus beter te functioneren, ondanks een in de praktijk wat minder strak gevoel in het rempedaal. Verder is de Audi minder spoor vast bij het met geweld aanremmen. En de Audi remmen geven te veel hitte af aan de banden, waardoor de druk in de banden te veer oploopt, wat de grip (op het circuit!) doet afnemen, en het ESP eerder laat ingrijpen.
Die spoorzekerheid is sowieso het element waar de Alpina op wint. De B3 S is "fahraktiever": de achterkant zet zich beter naar buiten, waardoor het insturen fijner gaat, en een kleine, beheersbare drift bij bocht uit kan het gevolg zijn. De Audi is wat moeilijker de bocht in te sturen, en daarbij minder precies te zetten. Hierbij zal neem ik aan de gewichtsverdeling voor/achter (56/44% vs de bijna ideale 49/51% voor de Alpina) aan het lichte onderstuur karakter van de Audi bij draagt.
Tenslotte helpt bij de Autobild beoordeling ook de prijs (in Duitsland) mee. De vanaf prijs ligt nog redelijk bij elkaar, met een licht voordeel voor de exclusievere Alpina (77,6 vs 80,7 k€). Echter moet voor de Audi flink bij betaald worden voor zaken die standaard zijn op de B3 S: (Vmax opheffing: 5900€ -in een pakket-, sportuitlaat a €1200, adaptief onderstel a €1950, 20 inchers a 2k€ (alsof je geen 19" inlevert...). Al met al kostte de testwagen bijna 96 k€ tegen 77,6 k€ van de Alpina, gewoon als standaard uitvoering getest.
Daarmee kost de Alpina in gebruik ca 930€ per maand tegen bijna 1240€ voor de Audi (zonder de extras) (exclusief brandstof, gebaseerd op lease 36 mnd, 1500 km/jr). Ik neem aan dat daar een betere restwaarde calculatie bij inbegrepen is.
Alles Duitse prijzen, voor NL is alleen interessant om te weten dat de CO2 uitstoot op papier iets gunstiger is (192 vs 200 g/km), in de test gebuikte de RS4 0,4 L/km minder, 11,1 L/100km, wat voor 450pk een redelijke waarde is (voor een test!).
Nog wat technische gegevens Alpina tegen Audi:
L6 bi-turbo / V6 bi-turbo
2979 / 2894 cc
440 (@5500) / 450 (@5700) pk (Alpina "onderdrijft" meestal iets)
660 (@3000) / 600 (@1900) Nm
298 / 280 km/h
60 / 58 Liter tankinhoud, beide Super Plus (98/102)
72 / 70 dB geluidsniveau buiten (Standaard Akropovic uitlaat op B3 S)
58/66/70/72 vs 57/65/69/72 dB interieur geluidsniveau bij 50/100/130/160 km/h
Over een paar jaar maar eens op zoek naar een gebruikte B3 S...
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Alpina BMW
Dank voor de vertaling Spijkerhard em leuke info:
Warm gebruikt de B3 S bijna 2 meter minder dan de Audi, 33,3 vs 35,2 meter voor 100 naar 0 kmh. De remmen van de Alpina blijken dus beter te functioneren, ondanks een in de praktijk wat minder strak gevoel in het rempedaal. Verder is de Audi minder spoor vast bij het met geweld aanremmen. En de Audi remmen geven te veel hitte af aan de banden, waardoor de druk in de banden te veer oploopt, wat de grip (op het circuit!) doet afnemen, en het ESP eerder laat ingrijpen.
Die spoorzekerheid is sowieso het element waar de Alpina op wint. De B3 S is "fahraktiever": de achterkant zet zich beter naar buiten, waardoor het insturen fijner gaat, en een kleine, beheersbare drift bij bocht uit kan het gevolg zijn. De Audi is wat moeilijker de bocht in te sturen, en daarbij minder precies te zetten. Hierbij zal neem ik aan de gewichtsverdeling voor/achter (56/44% vs de bijna ideale 49/51% voor de Alpina) aan het lichte onderstuur karakter van de Audi bij draagt.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Alpina BMW
De 'S' versie bij Alpina is de update bij de facelift van de fabriek. Ik heb een E46 B3 3.3, mijn E46 Alpina LCI cabrio is de B3 S versie. Er bestaat nu dus geen B3 meer, alleen de B3 S..
En inderdaad geen idee waarom ze een Alpina tegen een RS4 testen. De Alpina wil helemaal geen rasechte sportauto zijn...
En inderdaad geen idee waarom ze een Alpina tegen een RS4 testen. De Alpina wil helemaal geen rasechte sportauto zijn...
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Alpina BMW
Kwam in DE toevallig een eind 2015 (dus facelift) XD3 Alpina tegen met leuk lage Km stand, voor denk ik hele strakke prijs, twijfel twijfel... zou dit in de toekomst (over 2-4 J) met anti-diesel vooruitzichten weer beetje te verkopen zijn of raak je die dan nooit meer kwijt...
Hoe is de markt in NL voor een Alpina SUV? je ziet ze hier eigenlijk nooit..
Heb steeds gezegd dat ik geen BMW hoef, maar dit is Alpina en toch wel een leuk diesel bommetje, alleen het model X3, weet niet zo goed of ik die nu wel of niet lelijk vind..
Hoe is de markt in NL voor een Alpina SUV? je ziet ze hier eigenlijk nooit..
Heb steeds gezegd dat ik geen BMW hoef, maar dit is Alpina en toch wel een leuk diesel bommetje, alleen het model X3, weet niet zo goed of ik die nu wel of niet lelijk vind..
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
De Alpina XD3 is amper hier geleverd, sowieso Alpina weinig verkocht. Is ook niet echt een duidelijk dealer netwerk voor dus niet zo vreemd. Moet waanzinnige auto zijn. Helemaal de 2018 XD3 met 388pk diesel !!
@Spijkerhard: dank je wel voor dit leuke verslag
@Spijkerhard: dank je wel voor dit leuke verslag
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Alpina BMW
Denk zelf dat een Alpina diesel nooit echt in waarde zal stijgen...
zie je nu ook al met de D10 en D3's staan eeuwig te koop bij de ene naar de andere handelaar terwijl de B versie's wel naar liefhebbers gaan.
zie je nu ook al met de D10 en D3's staan eeuwig te koop bij de ene naar de andere handelaar terwijl de B versie's wel naar liefhebbers gaan.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Alpina BMW
Het gaat mij niet om waardestijging, dat verwacht ik al helemaal niet bij een XD3Martijn_bmw schreef: ↑03 apr 2018, 15:32 Denk zelf dat een Alpina diesel nooit echt in waarde zal stijgen...
zie je nu ook al met de D10 en D3's staan eeuwig te koop bij de ene naar de andere handelaar terwijl de B versie's wel naar liefhebbers gaan.
Mij gaat het erom of met de huidige anti-diesel tendens met milieuzone's waar als dat doorgaat straks steeds nieuwere diesels ook niet meer in mogen en dan zo'n ding over paar jaar ofwel flink extra in waarde gaat dalen, ofwel diesel straks bijna niet meer te verkopen valt..
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alpina BMW
Als je bedenkt dat de verkoop van diesel vs benzine in Duitsland in 2 jaar van ca 50% naar 30% is gegaan, dan kun je waarschijnlijk zelf wel concluderen wat er met de waarde gaat gebeuren.
Ik denk dat je veel kilometers en veel jaren moet rijden om een diesel nog economisch rendabel te laten zijn.
Voor een Alpina X3-serie is de keus echter makkelijk, Alpina levert ze alleen als diesel...
Ik denk dat je veel kilometers en veel jaren moet rijden om een diesel nog economisch rendabel te laten zijn.
Voor een Alpina X3-serie is de keus echter makkelijk, Alpina levert ze alleen als diesel...
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Alpina BMW
Omdat die in Duitsland vrij interessant aangeboden XD3 toch blijft kriebelen, heb ik getracht er wat nadere info over na te vragen.
Verkopende garage blijft onduidelijk over exacte optie/uitvoering pakket, lijkt het niet goed te weten.
In NL is geen Alpina dealer, alleen de vertegenwoordiging bij BMW Den Haag, dus die gebeld.
Uit dit gesprekje is mij gebleken dat Alpina aan hetzelfde exclusiviteitsvirus lijdt wat je bij sommige andere (kostbare/exclusieve) merken soms ook ziet,: je moet je soort van vereerd voelen dat je er ééntje "mag" rijden..
Voor specifieke Alpina onderdelen en info ben je aan de grillen van Alpina overgeleverd en erg klantvriendelijk/ servicegericht lijken die niet te zijn.
Ik vroeg om de wagenkaart adhv chassisnr. om de volledige uitrusting van de betreffende auto uit te vinden.
Bij bijv. MB of BMW is dat veelal via diverse internet sites of anders bij de dealer druk op de knop en heb je dat.
Bij Alpina echter niet...
Er moet bij Alpina een formeel verzoek ingediend worden ter verkrijging van de wagenkaart en ca 100 E afgetikt worden, pas daarna krijg je enkele dagen later de info.
Specifieke Alpina (dus alles wat afwijkt van de standaard X3) onderdelen moeten via de vertegenwoordiging bij Alpina besteld worden en levertijden zijn daarbij volgens zeggen vrij onvoorspelbaar, minimum veelal 1,5-2 weken, maar kan ook veel langer zijn.
Mijn kriebel is inmiddels stukje minder geworden.
Verkopende garage blijft onduidelijk over exacte optie/uitvoering pakket, lijkt het niet goed te weten.
In NL is geen Alpina dealer, alleen de vertegenwoordiging bij BMW Den Haag, dus die gebeld.
Uit dit gesprekje is mij gebleken dat Alpina aan hetzelfde exclusiviteitsvirus lijdt wat je bij sommige andere (kostbare/exclusieve) merken soms ook ziet,: je moet je soort van vereerd voelen dat je er ééntje "mag" rijden..
Voor specifieke Alpina onderdelen en info ben je aan de grillen van Alpina overgeleverd en erg klantvriendelijk/ servicegericht lijken die niet te zijn.
Ik vroeg om de wagenkaart adhv chassisnr. om de volledige uitrusting van de betreffende auto uit te vinden.
Bij bijv. MB of BMW is dat veelal via diverse internet sites of anders bij de dealer druk op de knop en heb je dat.
Bij Alpina echter niet...
Er moet bij Alpina een formeel verzoek ingediend worden ter verkrijging van de wagenkaart en ca 100 E afgetikt worden, pas daarna krijg je enkele dagen later de info.
Specifieke Alpina (dus alles wat afwijkt van de standaard X3) onderdelen moeten via de vertegenwoordiging bij Alpina besteld worden en levertijden zijn daarbij volgens zeggen vrij onvoorspelbaar, minimum veelal 1,5-2 weken, maar kan ook veel langer zijn.
Mijn kriebel is inmiddels stukje minder geworden.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Alpina BMW
Nee joh, dat valt allemaal reuze mee. Het gaat niet zo snel als met standaardonderdelen, maar over het algemeen geen probleem.
Ik heb regelmatig Alpina delen besteld via BMW Den Haag en dat is dan na 1 week maximaal binnen. Gelukkig zul je bijna niets Alpina specifiek moeten hebben bij normaal onderhoud.
Hier kun je zien wat de Alpina specifieke delen zijn voor een XD3 http://www.alpina-automobiles.com/filea ... eutsch.pdf
Dat zijn alleen de delen met de korte nummers, de rest is allemaal standaard BMW, soms van een ander model.
Alpina heeft geen grillen, ik heb ze zelf regelmatig gebeld en dat gaat ook al prima. BMW Den Haag zijn welliicht flapdrollen omdat ze Alpina niet meer doen qua verkoop en dus geen zin hebben om mensen te woord te staan die er over denken een Alpina te kopen.
Geen idee wat je bedoelt met wagenkaart? Enfin, vraag het BMW chassisnummer op (dus het doorgeslagen nummer) en op basis daarvan krijg je gewoon keurig alle opties te zien zoals bij elke andere BMW.
Gewoon foto van de veerpoot met het doorgeslagen nummer laten maken door die garage..
Succes!
Ik heb regelmatig Alpina delen besteld via BMW Den Haag en dat is dan na 1 week maximaal binnen. Gelukkig zul je bijna niets Alpina specifiek moeten hebben bij normaal onderhoud.
Hier kun je zien wat de Alpina specifieke delen zijn voor een XD3 http://www.alpina-automobiles.com/filea ... eutsch.pdf
Dat zijn alleen de delen met de korte nummers, de rest is allemaal standaard BMW, soms van een ander model.
Alpina heeft geen grillen, ik heb ze zelf regelmatig gebeld en dat gaat ook al prima. BMW Den Haag zijn welliicht flapdrollen omdat ze Alpina niet meer doen qua verkoop en dus geen zin hebben om mensen te woord te staan die er over denken een Alpina te kopen.
Geen idee wat je bedoelt met wagenkaart? Enfin, vraag het BMW chassisnummer op (dus het doorgeslagen nummer) en op basis daarvan krijg je gewoon keurig alle opties te zien zoals bij elke andere BMW.
Gewoon foto van de veerpoot met het doorgeslagen nummer laten maken door die garage..
Succes!
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Alpina BMW
@ Adwo,
Met wagenkaart bedoel ik de samenstellingsopgave van de auto waarop diverse tech info en alle opties met optienrs opgesomd worden die de auto heeft, althans, zo gaat dat bij MB en heb ook al eens van een BMW soortgelijk gezien.
Ik heb het chassisnummer door verkoper opgegeven gekregen en dat bij diverse op het internet te vinden BMW chassisnummer sites geprobeerd, maar overal krijg ik dat dit onjuist/ niet mogelijk chassis nr is..
Met wagenkaart bedoel ik de samenstellingsopgave van de auto waarop diverse tech info en alle opties met optienrs opgesomd worden die de auto heeft, althans, zo gaat dat bij MB en heb ook al eens van een BMW soortgelijk gezien.
Ik heb het chassisnummer door verkoper opgegeven gekregen en dat bij diverse op het internet te vinden BMW chassisnummer sites geprobeerd, maar overal krijg ik dat dit onjuist/ niet mogelijk chassis nr is..
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Alpina BMW
Je moet het doorgeslagen chassisnummmer dat met WBA begint hebben, niet het Alpina chassisnummer dat met WAP start, dan kun je alles zo terug vinden. Vraag dus om het doorkruiste nummer.
In de optielijst staat dan:
S920 Alpina ohne Fahrzeugbrief (geen BMW kentekenbewijs)
S940 BMW Individualausstattung (Alpina wordt als een Individualversie gezien in de optielijst)
Een heleboel mensen raken in de war van de dubbele chassisnummers, maar alle Alpina’s hebben dat..
Groet,
Adwo
In de optielijst staat dan:
S920 Alpina ohne Fahrzeugbrief (geen BMW kentekenbewijs)
S940 BMW Individualausstattung (Alpina wordt als een Individualversie gezien in de optielijst)
Een heleboel mensen raken in de war van de dubbele chassisnummers, maar alle Alpina’s hebben dat..
Groet,
Adwo
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alpina BMW
Ja, maar wel opletten, BMW dealers en 'specialisten' kunnen niets vinden op het WAP nummer, en zoeken dus maar op het WBA nummer, en dan heb je zo 540i bougies in je Alpina zitten die er niet in horen....
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Alpina BMW
Heb je Alpina vragen dan ben je veel beter af bij SPBA dan bij welke BMW dealer in nld dan ook. Die hebben zich gespecialiseerd in deze niche markt. Kenners en liefhebbers.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpina BMW
Goeie hulp heren bij het (hopelijk) terugkrijgen van de kriebels
http://www.alpina-automobiles.com/filea ... eutsch.pdf
http://www.bmwblog.com/2018/03/06/2018- ... sel-278915
Alleen geen Alpina logo in de stoelen ????
http://www.alpina-automobiles.com/filea ... eutsch.pdf
http://www.bmwblog.com/2018/03/06/2018- ... sel-278915
Alleen geen Alpina logo in de stoelen ????
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Alpina BMW
Nou, die XD3 die ik interessant te koop wist en over twijfelde... te lang getwijfeld, want is inmiddels toch verkocht.. Alpina XD3 wordt het dus voorlopig niet voor mij.
Blijf ik gewoon lekker door tuffen met de Acura MDX, die bevalt ook best..totdat ik weer eens ergens tegen aan loop
Blijf ik gewoon lekker door tuffen met de Acura MDX, die bevalt ook best..totdat ik weer eens ergens tegen aan loop
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten