heerlijk dat soort aparte gevallenIn 2006 wist Van Soelen met een door JR Motorsport geprepareerde BMW V8 GTR wederom een titel toe te voegen aan zijn CV, ditmaal die van de Supersport-divisie
met gewone motorkap ziet de H1 er onopvallender uit.
heerlijk dat soort aparte gevallenIn 2006 wist Van Soelen met een door JR Motorsport geprepareerde BMW V8 GTR wederom een titel toe te voegen aan zijn CV, ditmaal die van de Supersport-divisie
+1Ravin ///M schreef:Ik zou wel graag de 35i motor in de gewone hatchback 1-serie zien.
Mischien, maar gelijk een V8 uit een M5 is het andere uiterste. Ikzelf vond trouwens de 265pk altijd ruimschoots voldoende, met die 400pk V8 word hef echt niet een betere 1 serie ofzo.Macboy schreef:Rico, de misser in jouw verhaal is dat een 1-serie nooit een motor heeft gekregen waar het onderstel het moeilijk mee heeft gekregen. De 1-serie kon veel en veel meer power aan dan alleen 265pk (hatchback). Juist in die gevallen is een motor swap juist bij uitstek geschikt voor het compenseren van het gat dat BMW heeft veroorzaakt.
Niet naar jou persoonlijk, Rico, maar wordt een M3 met standaard 420pk met een compressor een betere auto? Idem bij de M5? Wordt een Gemballa 911 of een 9ff een betere auto? Hetzelfde kun je vragen over gechipte diesels. Is een TDI die van 140 naar 300pk gechipt wordt een betere auto? Hij is zeker sneller maar is het totaal beter?Rico schreef:Mischien, maar gelijk een V8 uit een M5 is het andere uiterste. Ikzelf vond trouwens de 265pk altijd ruimschoots voldoende, met die 400pk V8 word hef echt niet een betere 1 serie ofzo.Macboy schreef:Rico, de misser in jouw verhaal is dat een 1-serie nooit een motor heeft gekregen waar het onderstel het moeilijk mee heeft gekregen. De 1-serie kon veel en veel meer power aan dan alleen 265pk (hatchback). Juist in die gevallen is een motor swap juist bij uitstek geschikt voor het compenseren van het gat dat BMW heeft veroorzaakt.
+2Kasteel schreef:+1Ravin ///M schreef:Ik zou wel graag de 35i motor in de gewone hatchback 1-serie zien.
En dan gewoon door BMW, met garantie en geen beunhok. 135i/DCT/Movit/Quaiffe topdaily denk!!
Als jij hem koopt voor mij dan maak ik gratis 100 formulieren voor jeMichel P schreef:@ArjandeV, dit is je volgende autoauf Wunsch mit LPG Gasanlage
Michel
dacht dat ze die ook met V8 hadden? of was dat een ander teamAndre schreef:Die witte JR motorsport auto heeft 3.2 ---> 6 cil.
Een 1 serie hoort een mooie atmo 6 in lijn te hebben. Hartge einser is overdone en het spoilerwerk is ook nog eens lelijk.
Ah, okay.Andre schreef:Die witte JR motorsport auto heeft 3.2 ---> 6 cil.
Een 1 serie hoort een mooie atmo 6 in lijn te hebben. Hartge einser is overdone en het spoilerwerk is ook nog eens lelijk.
ging dat een beetje? volg het verder niet echt.BMW 140 GTR in de Zandvoortse duinen met Pinksteren.
De fans van Peter van der Kolk en het H&P Racing team worden komend weekend beloond voor het lange wachten. Het prestigieuze BMW 140 GTR project van Peter gaat eindelijk zijn spierballen tonen op het circuit.
Tijdens de Pinksterraces 10/12 mei op het duinencircuit van Zandvoort gaat de blauwe 8 -cilinder de baan op voor een eerste race weekend.
Op uitnodiging van de Dutch Supercar Challenge organisatie wordt in Zandvoort buiten mededinging deelgenomen in een race voor auto’s in de Supersport 2 divisie; dit ten eerste om een conformiteittest te houden met deze speciale bolide en verder om de race op CPZ nog extra schwung te geven.
Het complete monteurs team heeft de afgelopen weken overuren gemaakt om de auto klaar te krijgen voor het weekend.
Peter heeft hoge verwachtingen van het weekend, waar een eerste keer de ware kracht van de nieuwe 4.0 L V8 te voelen zal zijn. “Als we de wegligging van de auto goed krijgen dit weekend - we beginnen met een standaard, neutrale setup -, dan moeten we meteen voorin rijden. Het koppel van de motor is al bij een laag toerental beschikbaar, wat een voordeel is op korte circuits, zoals dat van Zandvoort.” Aldus Peter.
Zou handel kunnen zijn, 190 scoren, een 86er zou lekker zijn, die opknappen en dan zo'n blok erin lepelen. Oldschool looks en klasse met een moderne pittige diesel onder de kap.Tom Westendorp schreef:Die 190 is gaaf!