Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12836
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martijn_bmw » 20 mar 2019, 09:46

Absoluut ik zou altijd voor de n55 kiezen

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 6798
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 mar 2019, 12:46

Ja, ik zou ook een IS250 kopen :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12836
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martijn_bmw » 20 mar 2019, 13:09

Hahaha kwalitatief idd nog beter

vester86
Berichten: 1366
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door vester86 » 20 mar 2019, 18:53

de N54 is vooral ook populair vanwege zn grotere tunings-potentie. N55 heeft dat minder heb ik begrepen maar is in stock-uitvoerig wel het betere blok.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12836
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martijn_bmw » 20 mar 2019, 19:02

Klopt maar vooral als je écht serieus gaat tunen met andere turbo’s etc.
Op de standaard hardware draaien ze allebei vrij simpel 400pk

ErikS
Berichten: 15083
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: BMW 530i TOURDING

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door ErikS » 20 mar 2019, 19:23

Adwo schreef:
20 mar 2019, 00:01
De N54 is gewoon een motor met problemen. Ik heb bij mijn ex E91 B3 BiTurbo ook een groot aantal problemen gehad. Je wordt gewoon erg moe van 'pling' en dan 'Vermogensverlies' in de BC.

Injectoren, brandstofpomp, lekkende kleppendekselpakking, electrische waterpomp, turbodrukregelaars, blow off valves, vacuumslangen, inlaatpijp, plus-kabel in de zekeringkast, totaaluitval DSC/ABS door zwakke accu, uitval DSC/ABS door stuurwielsensor, lekkage via achterlichten/rubber kofferbak, versnellingsbakolie vervangen, walnut blasten inlaatkanalen, het is allemaal voorbij gekomen in 3 jaar tijd en 40k km..

Het was mooi geweest. Voor mij geen N54 meer..
Ben ter plekke weer genezen. 😂

Baboulah
Berichten: 251
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Auto: HPF Stage 3 E46 M3

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Baboulah » 23 mar 2019, 17:44

Gezien ik geen E9X M3 occasion draadje kon vinden dan maar hier de vraag stellen,

Wat zijn de grootste aandachts punten om op te letten bij een E92 M3 met DKG uit zeg 2008? Natuurlijk zoals elke M natuurlijk het subframe achter en de drijfstang lagers, maar wat zijn nog meer pijn punten bij deze autos?

WillemBoer
Berichten: 401
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door WillemBoer » 23 mar 2019, 18:49

Geen ervaring met de dkg, volgens mij best een prima bak.
HS Versnellingsbak is ook erg sterk, koppeling met dubbele koppelingsplaten zelfs.

Onderstel kan het zwaar te verduren hebben gehad, rubbers e.d goed controleren, de M3 is erg gevoelig voor afwijkingen, verkeerde uitlijning, type banden en bandenspanning e.d.
Zeker als je hier gevoelig voor bent en graag serieus wil sturen.

Verder,
Onderhoudhistorie, je wil gewoon geen achterstallig onderhoud.
Schokdempers, edc dempers zijn duur aan gaan wel eens defect.
Speciale en complexe M3 ophangings delen, dus duur...
Gasklep motoren gaan wel eens defect, motor gaat dan in noodloop. Is vooraf niet te controleren.
Motoren zijn gewoon erg betrouwbaar (mits drijfstanglagers vervangen en goed onderhouden)

Verder weinig specifieke aandacht punten, subframe achter geeft ook geen problemen, de bekende vanos problemen zijn er ook al niet.

Hier al bijna 1,5 jaar geheel probleemloos, alleen maar preventief onderhoud gedaan.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3204
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d & F20 M135i
Locatie: Fryslân

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door matthyssie » 25 mar 2019, 09:08

^ophanging is helemaal niet zo speciaal en complex. Is amper anders dan dat van een normale E9x. Bij zwaar gebruik zul je sneller toe zijn aan nieuwe draagarmrubbers ed, maar verder is dat weinig spannends.

Adwo
Berichten: 414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Adwo » 25 mar 2019, 11:55

Op de trailing arm achter na is alles anders op de M3, zowel voor- als achteras.. Stabi's, wiellagers, draagarmen, subframe, veren, dempers, et cetera..

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3204
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E46 330d & F20 M135i
Locatie: Fryslân

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door matthyssie » 25 mar 2019, 12:03

Maar nog steeds geen rocket science. Alles is iets anders omdat de geometrie iets anders is. Wil niet zeggen dat het extra onderhoud vergt of dat de onderdelen superduur zijn.

WillemBoer
Berichten: 401
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door WillemBoer » 25 mar 2019, 16:00

Remschijven van dik 400 per stuk, oem EDC dempers van 600 per stuk..

M3 heeft gemiddeld gemiddeld een zwaarder leven achter de rug dan een normale E9x vandaar snellere slijtage.
Laatst gewijzigd door WillemBoer op 25 mar 2019, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4474
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Locatie: HEYSTERIA RUN 2019. Anything Goes.

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Elmar » 25 mar 2019, 19:26

Remschijven 2 delig kosten rond de € 200,- per stuk. Ate of Zimmerman.

WillemBoer
Berichten: 401
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M3 E90

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door WillemBoer » 25 mar 2019, 20:36

Wat een prijs verschil met Oem...
Onderdelen zijn aftermarket ook wel beter verkrijgbaar en ook niet meer zo duur als vroeger dus.

Toch, bijna alles is anders dan een gewone 3 serie, tot de wielnaaf aan toe. Maargoed dat doet er ook niet aan toe wbt zwakke punten en kosten.

Arjan S.
Berichten: 155
Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Arjan S. » 27 mar 2019, 10:31

Tristan schreef:
20 mar 2019, 08:59
Wat dat betreft ben ik blij dat ik voor de N55 ben gegaan. In 3 jaar tijd / 38.500km maar 2 problemen gehad:

1. waterpomp (bekend probleem)
2. scheur in koelvloeistofreservoir
Heb ook ongeveer zo'n afstand gereden met een N55, heb alleen puntje 2 ook gehad.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12296
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Tristan » 27 mar 2019, 10:37

Oja, en verbruikt geen druppel olie. Ik hoef tussen de beurten niets bij te vullen. Na 10.000km staat niveau nog steeds op max.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 13274
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Ik heb alleen druk als ik naar het toilet ga, ik heb stress als blijkt dat het toiletpapier op is...
Contacteer:

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JP » 06 apr 2019, 11:59

JP schreef:
31 jul 2018, 18:41
Deze 325iA Carbon toch al eens eerder hier voorbij zien komen (geloof ook van dezelfde verkoper) :hmmm:

BMW 325iA Carbon sport m-edition - 2011 - 63kkm - €26950,-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
Nu weer online bij dezelfde verkoper maar nu voor €23950,- :df: niet aan de straatstenen kwijt te krijgen die 6-pitters...... :tooth:

Oliduvjee
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 jun 2014, 22:24

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Oliduvjee » 06 apr 2019, 12:09

Wel een mooie bak! maar voor 24k kan je ook heel wat ander en nieuwer moois kopen...

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 12836
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW
Locatie: Baarn

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martijn_bmw » 06 apr 2019, 12:54

eens die prijs begint inmiddels echt debiel te worden.... daar koop je zelfs een f30 335i voor.

Rnd
Berichten: 1384
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Rnd » 06 apr 2019, 15:31

Toch begin ik die prijzen wel te begrijpen. Een BMW na de E9x serie vind ik echt minder fijn. Ik mis echt het "analoge" rijden in die nieuwe modellen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 13274
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Ik heb alleen druk als ik naar het toilet ga, ik heb stress als blijkt dat het toiletpapier op is...
Contacteer:

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JP » 06 apr 2019, 16:43

Ik vind het een geweldige auto, de E90 325/330/335i, maar ik kan absoluut nix met een zwarte (carbon) Had die hierboven een andere kleur, stond ik vanmorgen al op de stoep.

Mike R32
Berichten: 5223
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Still in the 90s.

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Mike R32 » 06 apr 2019, 19:04

Rnd schreef:
06 apr 2019, 15:31
Toch begin ik die prijzen wel te begrijpen. Een BMW na de E9x serie vind ik echt minder fijn. Ik mis echt het "analoge" rijden in die nieuwe modellen.
+1

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 13274
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Ik heb alleen druk als ik naar het toilet ga, ik heb stress als blijkt dat het toiletpapier op is...
Contacteer:

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JP » 08 apr 2019, 10:37

BMW 325iA Touring Carbon Edition

2013 - 60kkm (nap) - € 25950,-

https://www.dwcentre.nl/occasion/435687 ... t60000-km/

Werden die in 2013 nog gebouwd ? :hmmm:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 3095
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Locatie: Groningen

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door EvdP » 08 apr 2019, 10:49

Datum eerste toelating zegt niets over het moment waarop deze auto de fabriek is uitgerold
Laatst gewijzigd door EvdP op 08 apr 2019, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12296
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Tristan » 08 apr 2019, 10:53

Meeste zijn zelfs in 2011 gebouwd. Mijne komt van Okt 2012 dus kan best dat de allerlaatste begin 2013 nog zijn afgeleverd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EvdP, FreudeamFahren en 22 gasten