Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik voor de N55 ben gegaan. In 3 jaar tijd / 38.500km maar 2 problemen gehad:
1. waterpomp (bekend probleem)
2. scheur in koelvloeistofreservoir
1. waterpomp (bekend probleem)
2. scheur in koelvloeistofreservoir
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Bij die N54 zijn het ook bekende problemen, maar dat maakt ze er niet minder om
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
OK, dus mocht ik ooit voor een 335i gaan, dan is een N55 een significante evolutie t.o.v. de N54?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Absoluut ik zou altijd voor de n55 kiezen
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ja, ik zou ook een IS250 kopen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Hahaha kwalitatief idd nog beter
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
de N54 is vooral ook populair vanwege zn grotere tunings-potentie. N55 heeft dat minder heb ik begrepen maar is in stock-uitvoerig wel het betere blok.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Klopt maar vooral als je écht serieus gaat tunen met andere turbo’s etc.
Op de standaard hardware draaien ze allebei vrij simpel 400pk
Op de standaard hardware draaien ze allebei vrij simpel 400pk
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ben ter plekke weer genezen.Adwo schreef: ↑20 mar 2019, 00:01 De N54 is gewoon een motor met problemen. Ik heb bij mijn ex E91 B3 BiTurbo ook een groot aantal problemen gehad. Je wordt gewoon erg moe van 'pling' en dan 'Vermogensverlies' in de BC.
Injectoren, brandstofpomp, lekkende kleppendekselpakking, electrische waterpomp, turbodrukregelaars, blow off valves, vacuumslangen, inlaatpijp, plus-kabel in de zekeringkast, totaaluitval DSC/ABS door zwakke accu, uitval DSC/ABS door stuurwielsensor, lekkage via achterlichten/rubber kofferbak, versnellingsbakolie vervangen, walnut blasten inlaatkanalen, het is allemaal voorbij gekomen in 3 jaar tijd en 40k km..
Het was mooi geweest. Voor mij geen N54 meer..
- Baboulah
- Berichten: 1500
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Gezien ik geen E9X M3 occasion draadje kon vinden dan maar hier de vraag stellen,
Wat zijn de grootste aandachts punten om op te letten bij een E92 M3 met DKG uit zeg 2008? Natuurlijk zoals elke M natuurlijk het subframe achter en de drijfstang lagers, maar wat zijn nog meer pijn punten bij deze autos?
Wat zijn de grootste aandachts punten om op te letten bij een E92 M3 met DKG uit zeg 2008? Natuurlijk zoals elke M natuurlijk het subframe achter en de drijfstang lagers, maar wat zijn nog meer pijn punten bij deze autos?
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Geen ervaring met de dkg, volgens mij best een prima bak.
HS Versnellingsbak is ook erg sterk, koppeling met dubbele koppelingsplaten zelfs.
Onderstel kan het zwaar te verduren hebben gehad, rubbers e.d goed controleren, de M3 is erg gevoelig voor afwijkingen, verkeerde uitlijning, type banden en bandenspanning e.d.
Zeker als je hier gevoelig voor bent en graag serieus wil sturen.
Verder,
Onderhoudhistorie, je wil gewoon geen achterstallig onderhoud.
Schokdempers, edc dempers zijn duur aan gaan wel eens defect.
Speciale en complexe M3 ophangings delen, dus duur...
Gasklep motoren gaan wel eens defect, motor gaat dan in noodloop. Is vooraf niet te controleren.
Motoren zijn gewoon erg betrouwbaar (mits drijfstanglagers vervangen en goed onderhouden)
Verder weinig specifieke aandacht punten, subframe achter geeft ook geen problemen, de bekende vanos problemen zijn er ook al niet.
Hier al bijna 1,5 jaar geheel probleemloos, alleen maar preventief onderhoud gedaan.
HS Versnellingsbak is ook erg sterk, koppeling met dubbele koppelingsplaten zelfs.
Onderstel kan het zwaar te verduren hebben gehad, rubbers e.d goed controleren, de M3 is erg gevoelig voor afwijkingen, verkeerde uitlijning, type banden en bandenspanning e.d.
Zeker als je hier gevoelig voor bent en graag serieus wil sturen.
Verder,
Onderhoudhistorie, je wil gewoon geen achterstallig onderhoud.
Schokdempers, edc dempers zijn duur aan gaan wel eens defect.
Speciale en complexe M3 ophangings delen, dus duur...
Gasklep motoren gaan wel eens defect, motor gaat dan in noodloop. Is vooraf niet te controleren.
Motoren zijn gewoon erg betrouwbaar (mits drijfstanglagers vervangen en goed onderhouden)
Verder weinig specifieke aandacht punten, subframe achter geeft ook geen problemen, de bekende vanos problemen zijn er ook al niet.
Hier al bijna 1,5 jaar geheel probleemloos, alleen maar preventief onderhoud gedaan.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
^ophanging is helemaal niet zo speciaal en complex. Is amper anders dan dat van een normale E9x. Bij zwaar gebruik zul je sneller toe zijn aan nieuwe draagarmrubbers ed, maar verder is dat weinig spannends.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Op de trailing arm achter na is alles anders op de M3, zowel voor- als achteras.. Stabi's, wiellagers, draagarmen, subframe, veren, dempers, et cetera..
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Maar nog steeds geen rocket science. Alles is iets anders omdat de geometrie iets anders is. Wil niet zeggen dat het extra onderhoud vergt of dat de onderdelen superduur zijn.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Remschijven van dik 400 per stuk, oem EDC dempers van 600 per stuk..
M3 heeft gemiddeld gemiddeld een zwaarder leven achter de rug dan een normale E9x vandaar snellere slijtage.
M3 heeft gemiddeld gemiddeld een zwaarder leven achter de rug dan een normale E9x vandaar snellere slijtage.
Laatst gewijzigd door WillemBoer op 25 mar 2019, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elmar
- Berichten: 4518
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Remschijven 2 delig kosten rond de € 200,- per stuk. Ate of Zimmerman.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wat een prijs verschil met Oem...
Onderdelen zijn aftermarket ook wel beter verkrijgbaar en ook niet meer zo duur als vroeger dus.
Toch, bijna alles is anders dan een gewone 3 serie, tot de wielnaaf aan toe. Maargoed dat doet er ook niet aan toe wbt zwakke punten en kosten.
Onderdelen zijn aftermarket ook wel beter verkrijgbaar en ook niet meer zo duur als vroeger dus.
Toch, bijna alles is anders dan een gewone 3 serie, tot de wielnaaf aan toe. Maargoed dat doet er ook niet aan toe wbt zwakke punten en kosten.
- Arjan S.
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Oja, en verbruikt geen druppel olie. Ik hoef tussen de beurten niets bij te vullen. Na 10.000km staat niveau nog steeds op max.
- JP
- Berichten: 31210
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Nu weer online bij dezelfde verkoper maar nu voor €23950,- niet aan de straatstenen kwijt te krijgen die 6-pitters......JP schreef: ↑31 jul 2018, 18:41 Deze 325iA Carbon toch al eens eerder hier voorbij zien komen (geloof ook van dezelfde verkoper)
BMW 325iA Carbon sport m-edition - 2011 - 63kkm - €26950,-
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 22:24
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wel een mooie bak! maar voor 24k kan je ook heel wat ander en nieuwer moois kopen...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
eens die prijs begint inmiddels echt debiel te worden.... daar koop je zelfs een f30 335i voor.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Toch begin ik die prijzen wel te begrijpen. Een BMW na de E9x serie vind ik echt minder fijn. Ik mis echt het "analoge" rijden in die nieuwe modellen.
- JP
- Berichten: 31210
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ik vind het een geweldige auto, de E90 325/330/335i, maar ik kan absoluut nix met een zwarte (carbon) Had die hierboven een andere kleur, stond ik vanmorgen al op de stoep.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 370 gasten