Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Zoon heeft al een jaar of 5 een racelicentie en rijdt in de Squadra Italia met een Alfa 75TS met 200pk/1000kg.
We zijn echter beiden niet echt sleutelaars en dan is zon ouwe Alfa niet ideaal. Bovendien kunnen we daarmee geen TF rijden want geen kenteken.
Wat we zoeken is een relatief betaalbare handgeschakelde achterwielaangedreven auto van 250-300pk. Kom je al snel bij een 330 uit, 325 idd net te weinig vermogen in combinatie met gewicht. 335 natuurlijk nog beter, maar ook gecompliceerder. (edit; lees net post van voorganger)
Heeft een e90 330 echt zwakke punten behalve bovengenoemde?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... -832078953
Zoiets? of zeggen jullie te hoge km-stand?
We zijn echter beiden niet echt sleutelaars en dan is zon ouwe Alfa niet ideaal. Bovendien kunnen we daarmee geen TF rijden want geen kenteken.
Wat we zoeken is een relatief betaalbare handgeschakelde achterwielaangedreven auto van 250-300pk. Kom je al snel bij een 330 uit, 325 idd net te weinig vermogen in combinatie met gewicht. 335 natuurlijk nog beter, maar ook gecompliceerder. (edit; lees net post van voorganger)
Heeft een e90 330 echt zwakke punten behalve bovengenoemde?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... -832078953
Zoiets? of zeggen jullie te hoge km-stand?
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Blijft 14 jaar oud, maar ziet eruit alsof ‘ie beter behandeld is. Lijkt een redelijk fris ding om te zien. Of ‘ie het is…
-
Online
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Op kaartje van de oliebeurt staat al een km-stand van 272k. Wel van begin dit jaar, dus zal wel niet veel daarvan afwijken, maar toch.
Denk dat 330i voor rond deze prijs wel een leuke is om op te bouwen, maar zou wel even preventief wat dingen doen (gezien je aangeeft hem graag betrouwbaar te willen).
Heb je een PB gestuurd over een eventuele andere interessante optie die ik tegenkwam laatst.
EDIT: kaartje verkeer gelezen zie ik, gaat om KM-stand volgende beurt
Denk dat 330i voor rond deze prijs wel een leuke is om op te bouwen, maar zou wel even preventief wat dingen doen (gezien je aangeeft hem graag betrouwbaar te willen).
Heb je een PB gestuurd over een eventuele andere interessante optie die ik tegenkwam laatst.
EDIT: kaartje verkeer gelezen zie ik, gaat om KM-stand volgende beurt
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ik zou een 130i pakken, vele malen wendbaarder en dynamischer dan een 3 serie.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Bij 250.000km toch ook weer dat drijfstanglager vervangen verhaal bij een 330i/130i allemaal?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Zelfs met al die vertragende sensortrucjes draaien die gasten bij MB nog een wielmoer dol
-
OnlineOpa
- Berichten: 6224
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
De latere 325i's(ik dacht vanaf 2007) hebben ook een 3.0L en is eigenlijk een teruggeschroefde 330i, wat weer makkelijk terug te draaien is door 'm te laten chippen, daarmee komt het vermogen makkelijk weer boven de 250pk.cazzo super veloce schreef: ↑28 sep 2021, 13:33 Wat we zoeken is een relatief betaalbare handgeschakelde achterwielaangedreven auto van 250-300pk. Kom je al snel bij een 330 uit, 325 idd net te weinig vermogen in combinatie met gewicht.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Toch zie je ze om één of andere reden niet zoveel op de ring. Ik neem aan dat het dezelfde n53 is?matthyssie schreef: ↑28 sep 2021, 14:52 Ik zou een 130i pakken, vele malen wendbaarder en dynamischer dan een 3 serie.
Nog zaken die je echt moet aanpakken bij die voor circuitgebruik?
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
N52 is het. Waterpomp doen, sper, dempers etc. Niet echt bijzondere dingen en zeker niet de issues die bij de N54 voor kunnen komen. Waarom je ze niet bij de ring ziet begrijp ik écht niet. E90 is een klap minder wendbaar en dynamisch. Snap ook niet dat mensen E46's kiezen ipv een 130i als trackslet, maar goed ik zal het wel missen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
N52 is toch juist 1 van de meest betrouwbare van t stel? Al zijn ze ook behoorlijk oud aan het worden. Toch wel paar keer gelezen van hele hoge kosten ik kan alleen de draadjes niet vinden. Enig idee waar dat toen door kwam?
Onderstel enzo is toch iets wat altijd moet.
Onderstel enzo is toch iets wat altijd moet.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Jahoor N52 heeft wel kwaaltjes: waterpomp, DISA kleppen, klepstoters, olieverbruik en kettinggeleiders hoor je wel eens.
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Is een 3-serie niet wat stabieler vanwege de langere wielbasis? Met de hoge snelheden die op de Ring gehaald worden lijkt me dat wel een voordeel.Jan Terwolde schreef: ↑29 sep 2021, 09:24Toch zie je ze om één of andere reden niet zoveel op de ring. Ik neem aan dat het dezelfde n53 is?matthyssie schreef: ↑28 sep 2021, 14:52 Ik zou een 130i pakken, vele malen wendbaarder en dynamischer dan een 3 serie.
Nog zaken die je echt moet aanpakken bij die voor circuitgebruik?
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Een 3 serie is vooral lomper en zwaarder. Stabiliteit haal je uit de veren/dempers. Een 1 serie is gegarandeerd stabieler dan een E46 of E36. Nieuwe type ophanging doet een hoop.
-
Online
- Berichten: 2932
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Volgens mij staan auto's met een iets langere kont bekend als iets voorspelbaarder rond de grens..?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Mijn f20 bij schwedenkreuz al 2e een klein stapje opzij gemaakt. En ja daar heb ik van geleerd want daar wil je niet er af
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Vind zelf een sedan het lekkerste rijden en driften, veel voorspelbaarder dan een hatchback.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
wel jammer dat ie toch zo weer 100kg zwaarder is.
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Als je er M3 draagarmen onder zet en fatsoenlijke dempers wel. LCI 1 serie heeft overigens elektrische stuurbekrachtiging van de eerste generatie en is nou niet echt de best sturende auto die je kan vinden..matthyssie schreef: ↑30 sep 2021, 17:51 Een 3 serie is vooral lomper en zwaarder. Stabiliteit haal je uit de veren/dempers. Een 1 serie is gegarandeerd stabieler dan een E46 of E36. Nieuwe type ophanging doet een hoop.
-
Online
- Berichten: 2932
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Er is goed mee te leven.. en zo niet dan is hydraulisch te retrofitten.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 04 feb 2020, 10:06
- Auto: BMW 325i coupé
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Even een vraag over het m-sport onderstel. Ik kan een m-sport dempers en veren overnemen van een E92 coupe. Volgens de verkoper past dit ook op een e91 touring. Maar wanneer ik de nummers check krijg ik alleen coupe eruit. Maar kan natuurlijk zijn dat de dempers voor de touring een ander nummer hebben maar wel hetzelfde zijn. Weet iemand hier meer over?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Niet hetzelfde want touring heeft ander gewicht en ook ander laadvermogen daar zijn de dempers op afgestemd.
Zal vast wel passen maar de afstemming is niet 1 op 1 gelijk
Zal vast wel passen maar de afstemming is niet 1 op 1 gelijk
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Zou ik niet doen. Gebruikte setjes zijn altijd twijfelachtig. Wil je upgraden dan zou ik doorsparen voor een B12 pro kit.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Gebruikte veren zou ik wel aandurven, maar dempers zou ik niet doen. Daarnaast zijn er een boel verschillende veren, want die zijn ook afhankelijk van het type motor en uitvoering. Om te zien welke veren je zou moeten hebben moet je kijken welke er nu onder zitten. De voorste veren hebben een label er aan zitten en bij de achterste veren is het er op geprint.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ik zou ook geen gebruikte set aanraden, straks na al dat werk iets weer niet goed ofzo...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
B12 pro-kit kost je de wereld niet toch?