Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Achteraf M pakketje zie ik, verder behoorlijk kaal ook.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
- Auto: BMW M2
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ik word nog niet warm van deze auto’s en wat een prijzen staan er op trouwens.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wat zit die bumper op die zwarte er slecht op. Verder kaal hok.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Motorkap er ook niet helemaal strak op.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
En een originele NL 325i touring van mij voor nog geen 5k moeten ze allemaal niet
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Die heeft het dubbele aantal kilometers gelopen toch?
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
De 2,5 liter staat gewoon slechter bekend dat de 3 liters. Dat icm de flinke kmstand maakt m niet bijzonder populair.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Nog steeds beschikbaar ! (Nee zelf geen belang bij)JP schreef: ↑06 apr 2021, 19:26 De E90 325i Edition Sport die ik uit Duitsland heb laten halen is daarna nog 6 jaar bij de vorige eigenaar geweest. Volgens mij had ik ‘m verkocht in 2015 met 67kkm, dus heeft niet veel gereden in die jaren daarna.
https://link.marktplaats.nl/m1641415414 ... nt=app_ios
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Qua bj, prijs en uiterlijk (vanaf foto's) lijkt me dat idd een veel betere deal.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
Niet doen denk?
Achtergrond info; wil samen met mijn zoon een e90 om af en toe een trackday/Nordschleife te gaan rijden.
Verstand zegt; 325/330, maar ik kwam deze ook tegen.
Wat zijn de aandachtspunten bij een 325/330 voor dit doel? Uiterlijk en interieur niet belangrijk, maar het is wel fijn als hij het een paar jaar volhoudt zonder al te veel technische problemen.
Niet doen denk?
Achtergrond info; wil samen met mijn zoon een e90 om af en toe een trackday/Nordschleife te gaan rijden.
Verstand zegt; 325/330, maar ik kwam deze ook tegen.
Wat zijn de aandachtspunten bij een 325/330 voor dit doel? Uiterlijk en interieur niet belangrijk, maar het is wel fijn als hij het een paar jaar volhoudt zonder al te veel technische problemen.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ik bedank iig al na het zien van de foto’s. Hoefde niet eens alles te bekijken
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Zitten er kippen in de voorbumper achter dat gaas ?
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Misschien weet Martin er wat meer van, hij heeft goede contacten bij de populier dacht ik.
Voor een trackday merk je weinig van de tupperware, tenzij het er meteen afwaait als je flink door rijd. Technische staat is belangrijker, maar zou zelf in eerste instantie er ook met een grote boog omheen lopen.
Voor een trackday merk je weinig van de tupperware, tenzij het er meteen afwaait als je flink door rijd. Technische staat is belangrijker, maar zou zelf in eerste instantie er ook met een grote boog omheen lopen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Maar technisch gezien, een n54 335i wel een betrouwbaar ding of ver van weg blijven als je circuit wil rijden?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ik heb de auto bekeken. Ziet er zeker niet slecht uit. Originele bumper is aanwezig.Eric Z schreef: ↑27 sep 2021, 19:39 Misschien weet Martin er wat meer van, hij heeft goede contacten bij de populier dacht ik.
Voor een trackday merk je weinig van de tupperware, tenzij het er meteen afwaait als je flink door rijd. Technische staat is belangrijker, maar zou zelf in eerste instantie er ook met een grote boog omheen lopen.
Wielen zijn niet zo mooi. Zit een ander uitlaatsysteem onder en vermoeden is dat ie getuned is.
Denk dat je voor een trackday geen slechte basis eraan hebt.
Laat je in ieder geval door de foto's en achtergrond niet misleiden en ga gewoon eens kijken. Wie weet ben je blij verrast
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Het scheelt dat een niet-verprutste al snel anderhalf keer zo duur is, dus je houdt bij deze wat meer over om wat achterstallig onderhoud op te lossen. Bovendien, 335i en handbak is een niet zo veel voorkomende combi.
Zwakke punten van de 335i zijn o.a. injectoren (maar geldt ook voor sommige 325/330i's geloof ik), waste gates, interne vervuiling (wederom geldt eigenlijk voor alle direct ingespoten motoren) en was er niet iets dat de oliepomp beter kon?
Zwakke punten van de 335i zijn o.a. injectoren (maar geldt ook voor sommige 325/330i's geloof ik), waste gates, interne vervuiling (wederom geldt eigenlijk voor alle direct ingespoten motoren) en was er niet iets dat de oliepomp beter kon?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Precies. De prijs is er ook naar.
Interieur gaat er toch uit, originele bumper erop en andere wielen er onder. Staat er ineens een heel andere auto.
Interieur gaat er toch uit, originele bumper erop en andere wielen er onder. Staat er ineens een heel andere auto.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Die 325i van mij geen optie? Mag voor minder dan 5k weg, kan je hem meteen aanpakken. Kun je zeggen is maar 218pk maar het gaat om het rijden, fris onderstel eronder, sper laten bouwen, remmen aanpakken, kuipjes erin, origineel zwart leder verkopen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Als het een n53 is zou chippen ook erg veel helpen volgens br performance
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Nee is een 2.5 liter, geen teruggeschroefde 3 liter helaas, maar hij is wel voordelig te krijgen. Heb er zelf ook 1 gehad ooit, loopt netjes naar 7000rpm en 250 teller. Zou er prima ringrondjes mee kunnen doen en touring kan je lekker banden meenemen achterin en geeft een mooie(re) balans en control bij overstuur met wat gewicht aan de achteras (vind ik).
Tuurlijk is een 330i/335i lekkerder maar het vermogen is nooit genoeg.
Tuurlijk is een 330i/335i lekkerder maar het vermogen is nooit genoeg.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Let wel dat de N54 in standaard trim niet echt een topper op het circuit is. Hij kan moeilijk z'n warmte kwijt met als gevolg dat de olietemp hoog op zal gaan lopen. Daarnaast vaak storingen met betrekking tot turbodruk omdat dingen als de wastegateventielen vaak minder worden als ze wat ouder zijn, vacuümslangen oud en poreus worden etc.
Als je een N54 als circuitauto gebruikt zou ik de downpipes doen, een andere intercooler, MHD flash met sportsetting voor de koeling en de oliekoeler aanpakken. Vervolgens gewoon gaan rijden en dan komen de zwakkere punten vanzelf naar boven.
Als je een N54 als circuitauto gebruikt zou ik de downpipes doen, een andere intercooler, MHD flash met sportsetting voor de koeling en de oliekoeler aanpakken. Vervolgens gewoon gaan rijden en dan komen de zwakkere punten vanzelf naar boven.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Zou het niet te hoog grijpen, zeker als je zoon nog moet leren circuitrijden. Beste is om dat met minder vermogen te doen zodat je ook echt leert rijden ipv rechtuitbranden.
Het verhaal dat ik met een standaard 120i letterlijk de M140i's voorbij ramde in de fuchsrohre 3 dik.
Het verhaal dat ik met een standaard 120i letterlijk de M140i's voorbij ramde in de fuchsrohre 3 dik.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Met een 190d 4 bak op winterbanden rij je ze nog achteruitrijdend door Schwedenkreuz zoek:)Knot schreef: ↑28 sep 2021, 10:15 Zou het niet te hoog grijpen, zeker als je zoon nog moet leren circuitrijden. Beste is om dat met minder vermogen te doen zodat je ook echt leert rijden ipv rechtuitbranden.
Het verhaal dat ik met een standaard 120i letterlijk de M140i's voorbij ramde in de fuchsrohre 3 dik.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Elke N54 kost je €10.000 tussen de 80 en 140k. Injectoren, HPFP, wastegates, vacuumslangen, lekkend kleppendeksel, turbo's, waterpomp, thermostaat, lambda sondes, scheurende charge pipe, BOV's, wastegate controllers, vervuilde inlaatkleppen, et cetera
De N54 is ontworpen met hogere olie temperaturen in gedachten, pas bij 148 graden olie temp zal de DME ingrijpen. Dat is hoger dan andere motoren.
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=38856
De N54 is ontworpen met hogere olie temperaturen in gedachten, pas bij 148 graden olie temp zal de DME ingrijpen. Dat is hoger dan andere motoren.
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=38856
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: GRzep en 299 gasten