Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 11 mar 2021, 12:24

Ik weet het niet.. Ligt eraan hoe ze hem terug vinden, als ie duidelijk geleden heeft liever niet. Als ze erachter komen dat ie na de diefstal ergesn geparkeerd is en niet meer van z'n plek is gweest misschien wel. Maar ik reken er sowieso niet op dat ie terug komt, ik bedoel hij is al een dag of 10 weg dus die is uit elkaar gehaald voor onderdelen, in de fik gezet na een kraak of ergens ver weg in het buitenland..

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door matthyssie » 11 mar 2021, 13:16

JdBn schreef: 11 mar 2021, 11:50 Ondertussen zijn alle auto's die ik ook maar enigszins interessant vond verkocht g*dv*rd*mm* :dood: Maargoed moet sowieso nog een week wachten voor er uitbetaald wordt, en wie weet wordt de mijne nog terug gevonden..
Mijn 535 is nog steeds beschikbaar. :tooth:

945t
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
Auto: Volvo 240/E91 330D

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door 945t » 13 mar 2021, 21:46

JdBn schreef: 11 mar 2021, 11:50
Jan Terwolde schreef: 11 mar 2021, 09:09 nog schattingen van de kosten die je nu noemt? Altijd goed om zo een goede afweging te kunnen maken welke auto.
Oef.. Das wel een lastige. Ik heb toen alles in een keer gehad eigenlijk:
- Automaat spoelen met nieuwe olie en filter
- Nieuw inlaatspruitstuk (ivm swirl flaps)
- gloeisysteem (pluggen en relais)
- Vacuumslangen (die waren dus nogal crunchy)
- Turbo slang (die vanaf de IC richting inlaat geloof ik, die was lek)

Was toen een totaal van 2540,- maar dat was dus inclusief nieuw inlaatspruitstuk omdat (iig vanuit BMW zelf) die flaps niet los te krijgen zijn. Kwam er later achter dat er een bedrijf is dat die dingen op inruilbasis reviseert met slijtvastere flaps, wat scheelt in kosten. Dat is eigenlijk het enige wat ik volgende keer anders zou doen want dat had een paar honderd gescheeld waarschijnlijk. Kan helaas de prijzen van de onderdelen niet meer opzoeken want ik had alle facturen in de auto liggen... :?

Ondertussen zijn alle auto's die ik ook maar enigszins interessant vond verkocht g*dv*rd*mm* :dood: Maargoed moet sowieso nog een week wachten voor er uitbetaald wordt, en wie weet wordt de mijne nog terug gevonden..
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

Is dit wellicht geen mooie vervanger voor de 335d? Is het 3.0 n57 blok maar dan in geknepen versie. Is volgens mij verder identiek aan de 330d, met behulp van een chipje gaan ze makkelijk naar 300+ pk.
Laatst gewijzigd door 945t op 13 mar 2021, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martijn_bmw » 13 mar 2021, 21:50

945t schreef: 13 mar 2021, 21:46
JdBn schreef: 11 mar 2021, 11:50
Jan Terwolde schreef: 11 mar 2021, 09:09 nog schattingen van de kosten die je nu noemt? Altijd goed om zo een goede afweging te kunnen maken welke auto.
Oef.. Das wel een lastige. Ik heb toen alles in een keer gehad eigenlijk:
- Automaat spoelen met nieuwe olie en filter
- Nieuw inlaatspruitstuk (ivm swirl flaps)
- gloeisysteem (pluggen en relais)
- Vacuumslangen (die waren dus nogal crunchy)
- Turbo slang (die vanaf de IC richting inlaat geloof ik, die was lek)

Was toen een totaal van 2540,- maar dat was dus inclusief nieuw inlaatspruitstuk omdat (iig vanuit BMW zelf) die flaps niet los te krijgen zijn. Kwam er later achter dat er een bedrijf is dat die dingen op inruilbasis reviseert met slijtvastere flaps, wat scheelt in kosten. Dat is eigenlijk het enige wat ik volgende keer anders zou doen want dat had een paar honderd gescheeld waarschijnlijk. Kan helaas de prijzen van de onderdelen niet meer opzoeken want ik had alle facturen in de auto liggen... :?

Ondertussen zijn alle auto's die ik ook maar enigszins interessant vond verkocht g*dv*rd*mm* :dood: Maargoed moet sowieso nog een week wachten voor er uitbetaald wordt, en wie weet wordt de mijne nog terug gevonden..
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

Is dit wellicht geen mooi vervanger voor de 335d? Is het 3.0 n57 blok maar dan in geknepen versie. Is volgens mij verder identiek aan de 330d, met behulp van een chipje gaan ze makkelijk naar 300+ pk.
Oeh dat ziet er idd uit als een heel mooi exemplaar :D
En idd 325d is gewoon een terug getunde 330d

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 14 mar 2021, 00:14

Die 325d staat al in m’n favorieten :lol:

Wel een paar dingen (Alcantara stuur is niet mijn ding) die ik anders zou willen, maar die N57 met chip zou ook wel prima zijn idd.

vester86
Berichten: 2674
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door vester86 » 14 mar 2021, 00:39

YOLO

945t
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
Auto: Volvo 240/E91 330D

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door 945t » 14 mar 2021, 01:24

JdBn schreef: 14 mar 2021, 00:14 Die 325d staat al in m’n favorieten :lol:

Wel een paar dingen (Alcantara stuur is niet mijn ding) die ik anders zou willen, maar die N57 met chip zou ook wel prima zijn idd.
Het is wel een echt mooie uitvoering zo met M-pakket en de verlaging :hot: . Zit zelf ook te kijken naar een 325d/330d, ze zijn wel aardig schaars wil je er een met m-pakket hebben.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Knot » 14 mar 2021, 20:08

Check wel heel goed of er een zware ZF bak onder die 325d/525d zitten die je van 204 naar 300pk chipt anders kom je daar alsnog in de problemen met de koppelafgifte.

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Kadett » 14 mar 2021, 20:11

Volgens mij pas nog een item bij autoblog daarover van een gechipte 325d en werd het bevestigd dat er een sterkere bak inzat dan een 320d.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Knot » 14 mar 2021, 20:33

Zou goed kunnen, dan was het misschien de F10 525d maar er was een aandachtpuntje voor die 600(?)nm dacht ik.

Wel een geniale stijging in vermogen en koppel dat zeker.

945t
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
Auto: Volvo 240/E91 330D

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door 945t » 14 mar 2021, 21:40

Knot schreef: 14 mar 2021, 20:33 Zou goed kunnen, dan was het misschien de F10 525d maar er was een aandachtpuntje voor die 600(?)nm dacht ik.

Wel een geniale stijging in vermogen en koppel dat zeker.
https://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog ... 25d-190549

Hier wat meer info over de 325d, zolang de 6HP28 gemonteerd is zit je dus veilig.

Gebruikersavatar
Klaasvs31
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 apr 2012, 00:25
Auto: 964 C2 / M140i

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Klaasvs31 » 15 mar 2021, 20:35

945t schreef: 13 mar 2021, 21:46
JdBn schreef: 11 mar 2021, 11:50
Jan Terwolde schreef: 11 mar 2021, 09:09 nog schattingen van de kosten die je nu noemt? Altijd goed om zo een goede afweging te kunnen maken welke auto.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

Is dit wellicht geen mooie vervanger voor de 335d? Is het 3.0 n57 blok maar dan in geknepen versie. Is volgens mij verder identiek aan de 330d, met behulp van een chipje gaan ze makkelijk naar 300+ pk.


En ook alweer verkocht..!

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 15 mar 2021, 21:29

Godver, zit iedereen hier mee te lezen ofzo :lol:

Gebruikersavatar
Danish
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Danish » 15 mar 2021, 21:54

Denk dat een 325d 330d jou gaat tegenvallen na 335d te hebben gehad, tenzij je handbak wil natuurlijk..

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 15 mar 2021, 22:24

Mja.. f31 330d overweeg ik ook nog. Met die ZF8 ook behoorlijk rap.

Gebruikersavatar
Klaasvs31
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 apr 2012, 00:25
Auto: 964 C2 / M140i

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Klaasvs31 » 16 mar 2021, 00:00

Danish schreef: 15 mar 2021, 21:54 Denk dat een 325d 330d jou gaat tegenvallen na 335d te hebben gehad, tenzij je handbak wil natuurlijk..
Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen. Zeker een gechipte 325d/330d doet niks onder voor een standaard 335d..

Gebruikersavatar
Danish
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Danish » 16 mar 2021, 00:50

Je noemt het al. Een standaard 335d..dan zal het verschil niet groot zijn nee, maar anders best wel.

Een 325/30d met handbak lijkt mij wel een heerlijke combi. Mn vorige 318d met handbak hoekte al lekker, maar oh zo traag.
JdBn schreef: 15 mar 2021, 22:24 Mja.. f31 330d overweeg ik ook nog. Met die ZF8 ook behoorlijk rap.
Zou ik ook als opvolger overwegen. Top die zf8, destijds standaard gereden en dat beviel goed.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Oof » 16 mar 2021, 08:54

JdBn schreef: 15 mar 2021, 22:24 Mja.. f31 330d overweeg ik ook nog. Met die ZF8 ook behoorlijk rap.
Is een 430D coupe nog een optie?
Ik ben rustig aan het kijken naar een opvolger, 2015 165dkm zwart met M pakket

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 16 mar 2021, 09:00

Nope, ben er ondertussen wel uit dat het echt weer een station moet worden. Voorkeur E91 335d (kost vaak wat minder en ik was de mijne nog lang niet beu) of F31 330/335d (budgettechnisch zal dat dan een 330d worden) of wie weet een F11, maar die heeft toch wat nadelen waaronder het gewicht waardoor ik niet met een aanhanger van 1300kg zou mogen rijden.

Ik zag overigens dat de F31 330d ondanks wat minder pk's gewoon een halve seconde sneller is naar de 100 dan een E91 335d.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Arthur » 16 mar 2021, 09:42

Ik ben ff de regels kwijt mbt tot aanhanger rijden met B rijbewijs. Maar 1300kg is helemaal niet zo zwaar en de F11 520d die ik gehad heb was 1700kg. Wat weegt een 530d/535d dan wel niet om geen aanhanger van 1300kg te mogen trekken?

Edit: ik zie het al, laadvermogen van de auto speelt je wss parten.

Heeft u rijbewijs B (autorijbewijs)? Dan mag u met een auto: een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen); een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 16 mar 2021, 09:51

Met E achter B moet je uitgaan van het maximaal toegelaten gewicht, dus auto inclusief max belasting en max toegelaten gewicht aanhanger. Dat mag samen niet boven de 3500kg komen. Bij een 5-serie zit het max toegelaten gewicht rond de 2500kg (dat was voor een M550d, maar een 530/535 zal niet veel lichter zijn) en dus hou je maar 1000kg over wat je mag trekken met gewoon B. Een F31 330d heeft een max toegelaten gewicht van 2160kg, dus mag je met B een aanhanger van 1340 max toegelaten gewicht trekken.

Bij aanhangers tot 750kg geldt bovenstaande niet, die mag je altijd achter je auto hangen met rijbewijs B, er vanuit gaande dat de auto het mag trekken natuurlijk. Dus met een X7 die misschien richting de 3 ton gaat mag je met B wel een aanhanger van 750kg trekken.

Ah, ik zie dat je ge-edit hebt terwijl ik bovestaande aan het opstellen was :lol:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door matthyssie » 16 mar 2021, 09:53

Danish schreef: 16 mar 2021, 00:50 Een 325/30d met handbak lijkt mij wel een heerlijke combi. Mn vorige 318d met handbak hoekte al lekker, maar oh zo traag.
Een zescil diesel is toch bij uitstek dé motor voor een automaat met koppelomvormer? Begrijp niet waarom je zo'n ding met een handbak zou willen. :oops:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martijn_bmw » 16 mar 2021, 10:02

matthyssie schreef: 16 mar 2021, 09:53
Danish schreef: 16 mar 2021, 00:50 Een 325/30d met handbak lijkt mij wel een heerlijke combi. Mn vorige 318d met handbak hoekte al lekker, maar oh zo traag.
Een zescil diesel is toch bij uitstek dé motor voor een automaat met koppelomvormer? Begrijp niet waarom je zo'n ding met een handbak zou willen. :oops:
haha exact wat ik ook dacht!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Jan Terwolde » 16 mar 2021, 10:27

Als je niet de luxe hebt van een tweede auto met rwd, benzine en handbak dan kun je ten minste nog wat driftjes leggen met de daily.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Knot » 16 mar 2021, 10:34

Burnouts van 1 naar 2 en dan wegrijden geeft altijd nog de beste beleving met een handbak vind ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Thomas H, Will F. en 140 gasten