Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Frank_Sch
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: BMW E93 2007 US

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Frank_Sch » 26 apr 2019, 21:34

mark323ti schreef:
26 apr 2019, 13:56
Martijn_bmw schreef:
26 apr 2019, 12:18
Ze hebben prijstechnisch idd niet de magie die een "M" wel heeft.

ze verkopen alleen als de prijs maar iets hoger is dan hun vergelijkbare BMW broertje in dit geval dus een 335i E90 van 2008 + 2K k ofzo...
Helemaal met je eens Martijn. Alpina’s zijn nu ook weer niet zo bijzonder. Andere kleur klokken, wat naadjes, paar embleempjes, velgen en klein beetje werk aan motor. Dus 2k boven een 335i lijkt mij ook reeel.
Mijn Alpina E93 van 2008 met 260kkm ging een jaartje terug voor 20k naar SPBA. En die moeten er nog winst op maken. Toegegeven, die was uiterst goed onderhouden.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1375
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Mark 320iS » 26 apr 2019, 22:41

mark323ti schreef:
26 apr 2019, 13:56
Martijn_bmw schreef:
26 apr 2019, 12:18
Ze hebben prijstechnisch idd niet de magie die een "M" wel heeft.

ze verkopen alleen als de prijs maar iets hoger is dan hun vergelijkbare BMW broertje in dit geval dus een 335i E90 van 2008 + 2K k ofzo...
Helemaal met je eens Martijn. Alpina’s zijn nu ook weer niet zo bijzonder. Andere kleur klokken, wat naadjes, paar embleempjes, velgen en klein beetje werk aan motor. Dus 2k boven een 335i lijkt mij ook reeel.
Punt is dat Alpina wel íets meer doet dan dat, maar dat weten de meeste mensen niet. Onbekend, maakt onbemind, om mezelf maar weer te quoten :-)
Mij blijft een Alpina enorm trekken, maar het is er nog nooit van gekomen.

mark323ti
Berichten: 770
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door mark323ti » 26 apr 2019, 23:00

Mark 320iS schreef:
26 apr 2019, 22:41
mark323ti schreef:
26 apr 2019, 13:56
Martijn_bmw schreef:
26 apr 2019, 12:18
Ze hebben prijstechnisch idd niet de magie die een "M" wel heeft.

ze verkopen alleen als de prijs maar iets hoger is dan hun vergelijkbare BMW broertje in dit geval dus een 335i E90 van 2008 + 2K k ofzo...
Helemaal met je eens Martijn. Alpina’s zijn nu ook weer niet zo bijzonder. Andere kleur klokken, wat naadjes, paar embleempjes, velgen en klein beetje werk aan motor. Dus 2k boven een 335i lijkt mij ook reeel.
Punt is dat Alpina wel íets meer doet dan dat, maar dat weten de meeste mensen niet. Onbekend, maakt onbemind, om mezelf maar weer te quoten :-)
Mij blijft een Alpina enorm trekken, maar het is er nog nooit van gekomen.
Volgens mij doet Alpina niet heel veel meer dan dat ik beschreven heb......
Maar ik hoor het graag......

mark323ti
Berichten: 770
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door mark323ti » 26 apr 2019, 23:04

Bumperset en uitaten, hoe kon ik het vergeten.....

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 1375
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Mark 320iS » 26 apr 2019, 23:06

mark323ti schreef:
26 apr 2019, 23:04
Bumperset en uitaten, hoe kon ik het vergeten.....
Ach, je wordt ook een jaartje ouder, het is je vergeven. Je bent de striping nog vergeten. :D En je moet met me eens zijn dát maakt wel hét verschil!

mark323ti
Berichten: 770
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door mark323ti » 26 apr 2019, 23:33

Mark 320iS schreef:
26 apr 2019, 23:06
mark323ti schreef:
26 apr 2019, 23:04
Bumperset en uitaten, hoe kon ik het vergeten.....
Ach, je wordt ook een jaartje ouder, het is je vergeven. Je bent de striping nog vergeten. :D En je moet met me eens zijn dát maakt wel hét verschil!
Haha! Helemaal met je eens!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 12360
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Tristan » 27 apr 2019, 08:48

Motorisch gezien is het wel meer dan alleen software. O.a turbo’s, koeling, etc. En daarbij hebben Alpina’s een veel beter onderstel qua comfort en sportiviteit. Ik zie ook de meerwaarde wel van een B3 maar de vraagprijzen in NL gaan soms nergens over.

Baboulah
Berichten: 278
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Auto: HPF Stage 3 E46 M3

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Baboulah » 27 apr 2019, 17:27

Wie hier weet hoe het zit met de sport knop in een E92 M3 coupe, ZONDER Navi unit (en daarom dus zonder M mode op het stuur)?

Ik ben nog altijd zoekende naar een E92 M3, en heb mijn oog laten vallen op een mooi exemplaar, alleen zonder navi unit erin. Daarom meteen dus ook zonder M mode, om dat te kunnen hebben had je het navi systeem nodig. Voor degene die verder denken, nee er zit dus ook geen I-Drive unit in.....

Is het gasrespons, stuur response etc dan nog wel in te stellen zoals het is bij een M3 die wel navi met M mode heeft?

ErikS
Berichten: 15507
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: BMW 530i TOURDING

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door ErikS » 04 mei 2019, 20:52

Tristan schreef:
27 apr 2019, 08:48
Motorisch gezien is het wel meer dan alleen software. O.a turbo’s, koeling, etc. En daarbij hebben Alpina’s een veel beter onderstel qua comfort en sportiviteit. Ik zie ook de meerwaarde wel van een B3 maar de vraagprijzen in NL gaan soms nergens over.
+1.
Ik heb de onderdelen lijst van mijn ex b3s liggen met alle afwijkende onderdeelnr's. Dat wil je niet weten... Echt, er wordt bijzonder veel versleuteld aan zo'n ding.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 14885
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JP » 04 mei 2019, 20:55

In jouw geval werd er inderdaad bijzonder veel gesleuteld aan dat ding.....

Online
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 8600
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door ///Joost » 04 mei 2019, 22:06

:tooth:

Afbeelding

ErikS
Berichten: 15507
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: BMW 530i TOURDING

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door ErikS » 04 mei 2019, 23:21

JP schreef:
04 mei 2019, 20:55
In jouw geval werd er inderdaad bijzonder veel gesleuteld aan dat ding.....
:mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1452
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: 320d
Locatie: Dronten

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Hitz » 16 mei 2019, 17:40


Online
Kadett
Berichten: 471
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Kadett » 16 mei 2019, 18:20

Hoe weet je dat het de desbetreffende M3 is?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 20266
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Niels » 16 mei 2019, 18:25

Nou... Kleur, velgen en het feit dat er een ander blok in ligt :mrgreen:

indobesar
Berichten: 9663
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door indobesar » 16 mei 2019, 19:59

Mooie klapper! 😁 wat is de knot-score?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 7013
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 mei 2019, 21:58

Geniaal is ie. Die rokende zuiger en drijfstang in de plas “bloed”.....de sukkels.

Str8Six
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: 130i
Locatie: Groningen

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Str8Six » 17 mei 2019, 15:18

mark323ti schreef:
26 apr 2019, 23:04
Bumperset en uitaten, hoe kon ik het vergeten.....
Zelfs nóg iets meer. In het geval van de E9X is de Alpina gebasseerd op de N54 met andere oliekoeler, sterkere zuigers en ECU. Ook is de auto voorzien van valvetronic, iets wat BMW in die tijd nog niet voor elkaar kreeg bij de N54.

In het geval van de F3X is deze gebaseerd op de N55, maar dan met 2 turbo's(ipv 1) en een andere krukas+intercooler/oliekoeler. Wel iets meer dan een chipje en een bumpertje dus.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 14885
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JP » 08 jun 2019, 21:03

E91 325iA

2012 - 88km (nap) - €22900,-

Afbeelding
Afbeelding

http://www.occasions-epe.nl/collectie/

vester86
Berichten: 1448
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door vester86 » 17 jun 2019, 23:58

iemand hier een mening over: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

(asking for a friend).

lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Knot » 18 jun 2019, 00:01

indobesar schreef:
16 mei 2019, 19:59
Mooie klapper! 😁 wat is de knot-score?
Het is wel een beetje extreem mishandelen maar ik heb wel ergere dingen met mijn M52 gedaan, temp vol in het rood en blijven gaan en ding ging gewoon niet stuk.... ook nog de limiter van 6500 naar 7000 met oliedruk kleppen en ook niks dan soms tikken/schuimen, afkoelen en weer gaan. Lang leve Castrol TWS 10W60.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 5688
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Mike R32 » 18 jun 2019, 03:06

JP schreef:
08 jun 2019, 21:03
E91 325iA

2012 - 88km (nap) - €22900,-

Afbeelding
Afbeelding

http://www.occasions-epe.nl/collectie/
Mooie auto. Hebben destijds ook mijn E90 ingekocht.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 27736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.49
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Arthur » 18 jun 2019, 10:40

vester86 schreef:
17 jun 2019, 23:58
iemand hier een mening over: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

(asking for a friend).

lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt
BPM is veel te laag, moet op 15-16k staan, zie deze originele NL; https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/45036454

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 693
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door JdBn » 18 jun 2019, 11:37

Arthur schreef:
18 jun 2019, 10:40
vester86 schreef:
17 jun 2019, 23:58
iemand hier een mening over: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

(asking for a friend).

lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt
BPM is veel te laag, moet op 15-16k staan, zie deze originele NL; https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/45036454
Is de BPM die je op kunt zoeken niet de rest-BPM bij import? Tenzij die vrij jong is ingevoerd kan die behoorlijk lag uitvallen toch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 27736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.49
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.

Bericht door Arthur » 18 jun 2019, 11:47

Nee, ik weet niet hoe ze het noemen, bruto BPM? Maar het bedrag wat je moet zien, ook bij import, is die bruto BPM. Dat is dan, bij een import, niet de BPM die er betaald is. Daar gaat de BPM korting nog vanaf, en blijft de restant BPM over. Die je dus niet kunt zien. Die dikke 3,5k BPM van deze auto is dus ook die bruto-BPM, daar is de korting nog vanaf gegaan. Maw, er is nog veel minder dan dat betaald. Kan allerlei redenen hebben maar voor mij wel een alarmbel. Goed (be)kijken dus.

Er is nu dus restant BPM betaald over 3,5k terwijl er restant BPM over 15k had moeten worden betaald.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AX-Arnie, BMWCS, Gijzert, Jan Terwolde, k33z, Kadett, Robin Hartog, Rocketmonkey, vincent328, Zed240 en 34 gasten