Nieuwe BMW M5 (F10)
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Hij is fraaaiiii!.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
En jij kan het weten, wil die een beetje glimmen ?
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Jaaah die is echt wel heull dikk hoor.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dank allemaal !
Ik reed hiervoor ook een F10 M5 (zie de voorgaande pagina's, dit topic heeft aadrig stilgestaan), maar jeemig het is dezelfde auto maar toch weer niet. Wat een verschil !!
De auto heeft een competition package en is daarmee voorzien van een andere wielophanging (oa stabilisatoren) , stuur bediening en demping. Samen met de keramische schijven maakt het het echt een heel andere auto.
Het rijdt veel 'lichtvoetiger' stuurt veel directer en korter (zonder daarbij al te veel te lijken op de AFS besturing uit mijn X5) en ondanks de standaard verlaging gaat het rijden in de bebouwde kom en de woonwijken veel beter. Minder nadeinen en niet langer duiken na hobbels en een veel 'lichter' gevoel in de wielen als je bv. over putdeksels rijdt.
Het mindere afgeveerde gewicht door de schijven is dan ook duidelijk merkbaar, dit is in totaal maar liefst 23 kilo voor de hele auto en ongeveer 7 kilo per voorwiel wat je aan schijf en naafgewicht mist. het remmen op zich is een belevenis, dat gaat zo goed en kan zo hard zonder drama, dat is nauwelijks te begrijpen.
Er is verder 15pk en wat extra NM beschikbaar. Op zich niet heel veel als je van 560 naar 575 gaat en aangezien de auto nog in de inrij periode zit is het uiteraard nog niet aangesproken. De auto is echter wel merkbaar 'kwieker' en 'scherper' zonder dat daar knopjes voor aangezet hoeven te worden.
Qua electronica is het echt een nieuwe auto, mijn auto was destijds een van de eerste geproduceerde M's uit 2011 (ik had hem gekocht na 1,5 jaar toonzaal) en ze hebben de afgelopen 5 jaar niet stilgezeten, alles is verbeterd en de goodies doen subtiel hun werk.
Dan de kleur, die is echt briljant. iedere stap die je neemt en naar de auto kijkt geeft een ander beeld. Van diep donker antraciet naar heel licht, tegen het wit aan.
De uitlaat bromt lekker mee, als je in de auto zit dan hoor je wel iets meer maar heel veel is het nou ook weer niet. Op de snelweg zeker niet hinderlijk of vermoeiend en voor de omstanders nog aangenaam.
Wonderlijk is ook dat ik in de paar km die ik er nu mee gereden heb al verschillende 2 duimpjes heb gekregen, iets dat bij mijn oude auto ongeveer in een jaar gebeurde. Kennelijk valt hij in de smaak.
Kortom, ik ben er erg mee in mijn schik en had eerlijk gezegd niet verwacht dat het nog zoveel beter kon. (had overigens niet proefgereden).
Nog een leuk weetje is dat er sinds kort een upgrade beschikbaar is gekomen voor de M6 die van 575 naar 600pk gaat en door BMW zelf wordt verkocht en wordt aangebracht in de software. Het is de verwachting dat die ook voor deze M5 komt.
Ik reed hiervoor ook een F10 M5 (zie de voorgaande pagina's, dit topic heeft aadrig stilgestaan), maar jeemig het is dezelfde auto maar toch weer niet. Wat een verschil !!
De auto heeft een competition package en is daarmee voorzien van een andere wielophanging (oa stabilisatoren) , stuur bediening en demping. Samen met de keramische schijven maakt het het echt een heel andere auto.
Het rijdt veel 'lichtvoetiger' stuurt veel directer en korter (zonder daarbij al te veel te lijken op de AFS besturing uit mijn X5) en ondanks de standaard verlaging gaat het rijden in de bebouwde kom en de woonwijken veel beter. Minder nadeinen en niet langer duiken na hobbels en een veel 'lichter' gevoel in de wielen als je bv. over putdeksels rijdt.
Het mindere afgeveerde gewicht door de schijven is dan ook duidelijk merkbaar, dit is in totaal maar liefst 23 kilo voor de hele auto en ongeveer 7 kilo per voorwiel wat je aan schijf en naafgewicht mist. het remmen op zich is een belevenis, dat gaat zo goed en kan zo hard zonder drama, dat is nauwelijks te begrijpen.
Er is verder 15pk en wat extra NM beschikbaar. Op zich niet heel veel als je van 560 naar 575 gaat en aangezien de auto nog in de inrij periode zit is het uiteraard nog niet aangesproken. De auto is echter wel merkbaar 'kwieker' en 'scherper' zonder dat daar knopjes voor aangezet hoeven te worden.
Qua electronica is het echt een nieuwe auto, mijn auto was destijds een van de eerste geproduceerde M's uit 2011 (ik had hem gekocht na 1,5 jaar toonzaal) en ze hebben de afgelopen 5 jaar niet stilgezeten, alles is verbeterd en de goodies doen subtiel hun werk.
Dan de kleur, die is echt briljant. iedere stap die je neemt en naar de auto kijkt geeft een ander beeld. Van diep donker antraciet naar heel licht, tegen het wit aan.
De uitlaat bromt lekker mee, als je in de auto zit dan hoor je wel iets meer maar heel veel is het nou ook weer niet. Op de snelweg zeker niet hinderlijk of vermoeiend en voor de omstanders nog aangenaam.
Wonderlijk is ook dat ik in de paar km die ik er nu mee gereden heb al verschillende 2 duimpjes heb gekregen, iets dat bij mijn oude auto ongeveer in een jaar gebeurde. Kennelijk valt hij in de smaak.
Kortom, ik ben er erg mee in mijn schik en had eerlijk gezegd niet verwacht dat het nog zoveel beter kon. (had overigens niet proefgereden).
Nog een leuk weetje is dat er sinds kort een upgrade beschikbaar is gekomen voor de M6 die van 575 naar 600pk gaat en door BMW zelf wordt verkocht en wordt aangebracht in de software. Het is de verwachting dat die ook voor deze M5 komt.
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Morgen de topcoat erop!
Zoals je beschrijft, het tintenspel van lak is inderdaad heel bijzonder.!!
Zoals je beschrijft, het tintenspel van lak is inderdaad heel bijzonder.!!
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Mooie car !
Voordeel van de F10 M5 is dat je nog een beetje fatsoenlijk kan tunen met die 2 turbo's
Voordeel van de F10 M5 is dat je nog een beetje fatsoenlijk kan tunen met die 2 turbo's
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 21:51
- Auto: X5 M F85
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Heel gaaf! Veel plezier ermee!
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Gelukkig, met die 575PK is het ook maar een stakker.............Fasteddie2 schreef:Mooie car !
Voordeel van de F10 M5 is dat je nog een beetje fatsoenlijk kan tunen met die 2 turbo's
Wat een schitterende auto in deze kleur en met deze opties
Gr Ron
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Thx allemaal mannen, er zijn er geloof ik niet veel meer over met een M5 F10 hier ?
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Frank (Mbitious) had meestal als eerste leuk M-spul. Geen idee wat hij nu rijdt.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
De andere zijn weggepest.a90 schreef:Thx allemaal mannen, er zijn er geloof ik niet veel meer over met een M5 F10 hier ?
Auto is heel bijzonder, kleur, interieur, wielen...Echt gaaf!
Heb je ook video van het geluid?
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Weggepest my ass!! Ze hadden genoeg oe's an aaah's gekregen. Erg actief waren die mensen toch niet op het forum behalve de broodnodige zelfbevredeging over HUN auto.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik heb een kort clipje van het vertrek bij VP.
Piet van Pica heeft zich er de afgelopen 3 dagen over gebogen.
https://www.facebook.com/Pica-Carcleani ... 2166702602" onclick="window.open(this.href);return false;
Piet van Pica heeft zich er de afgelopen 3 dagen over gebogen.
https://www.facebook.com/Pica-Carcleani ... 2166702602" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Klinkt lekker
Verder nog motorische aanpassingen gedaan ?
750pk/900nm zijn met andere downpipes enz. zo te halen, staan deze motoren als betrouwbaar te boek ?
Verder nog motorische aanpassingen gedaan ?
750pk/900nm zijn met andere downpipes enz. zo te halen, staan deze motoren als betrouwbaar te boek ?
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Nee, er staat pas 500km op dus hij is nog niet eens ingereden. Overigens was ik niet van plan er verder veel aan te doen, behalve dan misschien de OEM upgrade naar 600pk. Het is meer dan zat voor mij.
Volgens mij zijn deze motoren best betrouwbaar en gaat eerder de rest van het spul (diff, bak) stuk dan de motor zelf.
Volgens mij zijn deze motoren best betrouwbaar en gaat eerder de rest van het spul (diff, bak) stuk dan de motor zelf.
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Guys, een vraagje. Er zijn er hier een aantal die de overstap van de E6X M5/M6 naar de F1X M5/M6 hebben gemaakt. Hoe is dat bevallen? Hoe vinden jullie de beleving en DF ten opzichte van de V10 generatie's?
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Heb met beide aardig wat gereden en vind de V10 nog steeds onovertroffen kwa beleving. De F10 M5 is in alles beter, behalve de tractie bij lage snelheden en geluidsbeleving. Boven de 180-200 blijft een E60 ook lekker plakken achter een F10. . De E60 heeft een heerlijke ''top-end''. Echte autobahn killer. Met de V10 blijf je echt tanken, de F10 doet dat al merkbaar beter
Meeste fun heb ik echter met de E39 M5's.
Meeste fun heb ik echter met de E39 M5's.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
benieuwd, nooit met 1 van die gereden, maar de e39 m5 bied bv meer beleving of DF?
of karakter/classic.
of karakter/classic.
- pjvandergaag
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
ECHT MOOI
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Aardig dik!
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Een maandje verder nu en vrijdag is de 2000 beurt. Nieuwe olie plus filter in de motor en differentieel.
De verschillen zijn wel enorm in vergelijking met de vorige M5, ik som het een beetje op.
De wegligging is vele malen beter, de auto is met het Competition Package echt opgeknapt, zelfs in het dagelijkse verkeer is het duidelijk merkbaar en eigenlijk alle aanpassingen merk je.
Vanaf een US website geplakt zijn dit de wijzigingen:
- Power increase by 11kW (15HP) to 423kW (575 HP)
- Stiffer stabilizer (anti-roll) bars
- Stiffer and lower suspension (shocks and springs) (10mm lower than standard M5).
- Stiffer front axle bushings
- Active M Differential with a unique tune for the competition package for improved traction
- New hydraulic rack-and-pinion steering with the M-specific Servotronic function with A MORE DIRECT PROGRAMMING to improve agility during cornering
- M Dynamic mode (MDM) of DSC tuned with higher thresholds of intervention
- New 20" M light alloy wheels
Om kort te gaan, het stuurt beter, directer eigenlijk, het veert beter en het bochtgedrag is verbeterd (minder hangen). Van het verschil in vermogen merk ik nog niets omdat nog ingereden wordt. De auto is geleverd met Pirelli's en die bevallen prima.
Los hiervan heeft de auto de CCB's en die zijn echt briljant. In het dagelijkse verkeer goed te gebruiken en geen wielstof, de velgen blijven gewoon schoon. Nog geen ervaringen met wat zwaarder gebruik maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen.
Het grootste voordeel van de CCB's is toch wel dat ze veel lichter zijn, het scheelt voor zo'n 7 kilo in vergelijking met stalen remschijven en naven. Dit merk je echt met dwarsrichels of putdeksels. De wielen slaan en dreunen veel minder en het maakt de auto een stuk lichtvoetiger. Net of het een klasse kleiner is
De uitlaat zag ik eerst wat tegenop. Ik ben niet zo'n uitgesproken type en hoe minder herrie hoe beter maar de BMW Performance uitlaat (titanium Akrapovic) geeft een geweldig geluid, ik zou niet meer zonder willen.
De kleur is prachtig en hoewel de opmerkingen niet van de lucht zijn als je het erover hebt (leasebakken grijs, Prius basiskleur, voor 500 euro doet de spuiter op de hoek het net zo, etc.) is het echt wel iets bijzonders, je moet het echter wel zelf zien en het laat zich lastig op de foto vastleggen (een beetje zoals je een parelmoerkleur ook zelf moet zien)
Verder is de auto volgehangen met elektronische gadgets die in het dagelijkse verkeer goed helpen. Er zitten iets van radarsystemen die de achterkant in de gaten houden en waarschuwen als er iemand in de dode hoek zit. Ook wordt aan de voorzijde de voorligger in de gaten gehouden. Deze systemen zijn niet nieuw maar zaten niet op mijn vorige auto.
Al met al vind ik het erg prettig om deze systemen te hebben, het is alsof je een paar extra ogen hebt die de auto rondom in de gaten houdt.
Nadelen zijn er eigenlijk niet
- De auto is iets lager en daarmee raak je net wat sneller de grond. het scheelt niet veel maar je moet er wel even rekening mee houden.
- Mijn 19inch winterset heb ik moeten inruilen omdat de CCB's alleen 20inch kunnen hebben. Dat was wel even jammer, te meer omdat de banden nog lang niet op waren, maar goed.
- Door de opvallende kleur en de uitlaat plus de carbon opsmuk heb je wat meer aandacht in het verkeer. Petjes die om je heen gaan zitten maar ook duimpjes die omhoog gaan. In de afgelopen maand meer duimpjes gezien dan in het afgelopen jaar. Ik ben nog niet aan de kant gezet omdat ik in een patserbak rij, dat komt misschien nog wel.
Kortom, tot op heden erg tevreden en mocht je uitkijken naar een M5, koop er een met het competition package en als het kan de CCB's !
De verschillen zijn wel enorm in vergelijking met de vorige M5, ik som het een beetje op.
De wegligging is vele malen beter, de auto is met het Competition Package echt opgeknapt, zelfs in het dagelijkse verkeer is het duidelijk merkbaar en eigenlijk alle aanpassingen merk je.
Vanaf een US website geplakt zijn dit de wijzigingen:
- Power increase by 11kW (15HP) to 423kW (575 HP)
- Stiffer stabilizer (anti-roll) bars
- Stiffer and lower suspension (shocks and springs) (10mm lower than standard M5).
- Stiffer front axle bushings
- Active M Differential with a unique tune for the competition package for improved traction
- New hydraulic rack-and-pinion steering with the M-specific Servotronic function with A MORE DIRECT PROGRAMMING to improve agility during cornering
- M Dynamic mode (MDM) of DSC tuned with higher thresholds of intervention
- New 20" M light alloy wheels
Om kort te gaan, het stuurt beter, directer eigenlijk, het veert beter en het bochtgedrag is verbeterd (minder hangen). Van het verschil in vermogen merk ik nog niets omdat nog ingereden wordt. De auto is geleverd met Pirelli's en die bevallen prima.
Los hiervan heeft de auto de CCB's en die zijn echt briljant. In het dagelijkse verkeer goed te gebruiken en geen wielstof, de velgen blijven gewoon schoon. Nog geen ervaringen met wat zwaarder gebruik maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen.
Het grootste voordeel van de CCB's is toch wel dat ze veel lichter zijn, het scheelt voor zo'n 7 kilo in vergelijking met stalen remschijven en naven. Dit merk je echt met dwarsrichels of putdeksels. De wielen slaan en dreunen veel minder en het maakt de auto een stuk lichtvoetiger. Net of het een klasse kleiner is
De uitlaat zag ik eerst wat tegenop. Ik ben niet zo'n uitgesproken type en hoe minder herrie hoe beter maar de BMW Performance uitlaat (titanium Akrapovic) geeft een geweldig geluid, ik zou niet meer zonder willen.
De kleur is prachtig en hoewel de opmerkingen niet van de lucht zijn als je het erover hebt (leasebakken grijs, Prius basiskleur, voor 500 euro doet de spuiter op de hoek het net zo, etc.) is het echt wel iets bijzonders, je moet het echter wel zelf zien en het laat zich lastig op de foto vastleggen (een beetje zoals je een parelmoerkleur ook zelf moet zien)
Verder is de auto volgehangen met elektronische gadgets die in het dagelijkse verkeer goed helpen. Er zitten iets van radarsystemen die de achterkant in de gaten houden en waarschuwen als er iemand in de dode hoek zit. Ook wordt aan de voorzijde de voorligger in de gaten gehouden. Deze systemen zijn niet nieuw maar zaten niet op mijn vorige auto.
Al met al vind ik het erg prettig om deze systemen te hebben, het is alsof je een paar extra ogen hebt die de auto rondom in de gaten houdt.
Nadelen zijn er eigenlijk niet
- De auto is iets lager en daarmee raak je net wat sneller de grond. het scheelt niet veel maar je moet er wel even rekening mee houden.
- Mijn 19inch winterset heb ik moeten inruilen omdat de CCB's alleen 20inch kunnen hebben. Dat was wel even jammer, te meer omdat de banden nog lang niet op waren, maar goed.
- Door de opvallende kleur en de uitlaat plus de carbon opsmuk heb je wat meer aandacht in het verkeer. Petjes die om je heen gaan zitten maar ook duimpjes die omhoog gaan. In de afgelopen maand meer duimpjes gezien dan in het afgelopen jaar. Ik ben nog niet aan de kant gezet omdat ik in een patserbak rij, dat komt misschien nog wel.
Kortom, tot op heden erg tevreden en mocht je uitkijken naar een M5, koop er een met het competition package en als het kan de CCB's !
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
De kleur is prachtig en hoewel de opmerkingen niet van de lucht zijn als je het erover hebt (leasebakken grijs, Prius basiskleur, voor 500 euro doet de spuiter op de hoek het net zo, etc.) is het echt wel iets bijzonders, je moet het echter wel zelf zien en het laat zich lastig op de foto vastleggen (een beetje zoals je een parelmoerkleur ook zelf moet zien)
En ik kan het weten. De kleur laat zich heel lastig op foto vastleggen. Bizar fraai!
En ik kan het weten. De kleur laat zich heel lastig op foto vastleggen. Bizar fraai!
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Mooie kar, die kleur is prachtig!
De juiste remmen eronder, ook prachtig al gebruik je ze in NL nauwelijks denk ik.
Dat carbon in het interieur ook helemaal goed.
Die 15mm lage maakt een enorm verschil, grappig om te zien dat BMW nu levert wat ik zelf heb moeten verbouwen destijds
Ja. Schitterende machine.
Ik mis de mijne laatste tijd best wel en als ik dit zie weer helemaal.
Nou ja, veel veilige kms MM
De juiste remmen eronder, ook prachtig al gebruik je ze in NL nauwelijks denk ik.
Dat carbon in het interieur ook helemaal goed.
Die 15mm lage maakt een enorm verschil, grappig om te zien dat BMW nu levert wat ik zelf heb moeten verbouwen destijds
Ja. Schitterende machine.
Ik mis de mijne laatste tijd best wel en als ik dit zie weer helemaal.
Nou ja, veel veilige kms MM
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Vandaag gespot op de N207 ri. Alphen a/d Rijn.
Erg fraaie verschijning!
Erg fraaie verschijning!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti en 235 gasten