Nouja fout ? Het is denk ik eerder een keuze. Ikzelf zou zo'n auto gewoon bij de dealer laten onderhouden. Verschil tussen 35 euro per uur tussen een specialist en bij een dealer 80 euro lijkt me ook vrij groot. Mijn kapster vraagt al 21 euro voor 20 minuten knippen.hugo schreef:Grootste fout is dat mensen een dergelijke wagen bij de officiele dealer laten onderhouden. Als je zo'n hok 2dehands koopt voor een leuk bedrag moet je gewoon naar een specialist gaan. Deze vraagt 35 eu per uur ipv 80 en koopt veelal onderdelen in via 3den. Zoals 2 catalisatoren vervangen, bij de dealer 3 ruggen terwijl je ze voor minder dan de helft van een schade wagen kan krijgen. Kost alleen meer moeite met zoeken. Zo ook met cardanassen, versnellingsbakken enz enz. Er zijn zat professionele BMW sloperijen in NL waar je zelfs nog garantie op onderdelen krijgt.
Ook zijn vele non-M onderdelen gewoon te vervangen voor OEM BMW parts. Remember het topic van Paul die erachter kwam dat een subframe van een E36 325i hetzelfde was als die van een M3 maar de laatste koste wel een aantal meier meer.
En onderdelen van een schadewagen, kan 100 procent in orde zijn, alleen heb ik er geen verstand van omdat te controleren.
Ik denk dat de grootste fout is die mensen kunnen maken is, auto's kopen die qua running costs buiten hun budget liggen. aanschaffen is 1, de boel rijdend houden een heel ander verhaal, een auto met een nieuwwaarde van 120000 euro, kun je niet voor een appel en een ei op de weg houden. Helemaal niet als er echt kosten aan komen. Neem nou die Z3 van Fabian. bijna 10000 euro aan kosten, allemaal prima opgelost door garanties ed. maar die kosten zijn wel gemaakt. Moet je zoiets hebben met een M5, dan kom je niet weg met een paar sloperijen afbellen, denk ook echt dat je dan de verkeerde auto hebt gekocht.