rickk schreef: ↑05 okt 2017, 19:03 Hoi Vincent,
Ik ben toch serieus naar deze auto aan het kijken.... je zou willen dat ie meer liefde had gehad, maar in de basis lijkt er niet veel mis en de huidige verkoper heeft er nog een paar duizend aan reparaties tegenaan gegooid.vincent328 schreef: ↑10 aug 2017, 23:14 Auto ging niet lekker in de versnellingen, vanos en cylinders liepen naar mijn inzicht niet lekker, dus de huidige verkoper is wel eerlijk!
Specialist is zeker aanbevolen om even die motor te laten napluizen, lakwerk en de vanos:).
Maar op priming pomp na niets aan de VANOS gedaan, ben dus wel erg benieuwd wat je met "vanos en cylinders liepen niet lekker" bedoelt. Kan je dat iets meer omschrijven? Ik hoor wel wat "Mercedes diesel" geluid, maar als ik m'n huiswerk goed heb gedaan is dat op dit bouwjaar speling op de tandwielen en niet zozeer een issue.
Schakelen ging eenmaal warm prima, maar schakelmechanisme is dan ook aangepakt door de huidige verkoper.
Ik heb met veel M's gereden en gehad. Blok en vanos waren niet helemaal zoals ik het wilde. Had ook timing kunnen zijn he wat evt opgelost is... Maar zou het risico niet lopen en de auto bij een specialist binnen brengen. Laat even een vanostest doen, en wat betreft motor even eea via de OBD checken. Is in het buitenland allemaal wat lastiger maar hier in NL kan je makkelijk een van de vertrouwde namen gebruiken.
Die KM'stand is ook niet helemaal zuiver he (destijds met omzetten van km naar miles en nu van miles naar KM)... Iemand moet in die KM/H bak een nieuwe stand ingeprogrammeerd hebben want in de UK zat de MP/H unit erin. Ben benieuwd wat de individuele modules aangeven als je hem aan de PC hangt, maar die zullen wel allemaal netjes 'aangepast' zijn.
Mijn advies; het kan nu een nette auto zijn maar zet hem op een brug bij iemand met M5 kennis en hang de PC eraan.