E36 M3 carbon airbox
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Zal een paar PK's schelen misschien en een iets betere gasreactie maar niet iets waar ik wonderen van zou verwachten. Waarschijnlijk wel een mooier aanzuiggeluid
De werking van airboxsystemen is ook voor een groot deel afhankelijk van de lengte van de runners en het volume in de airbox, die zijn meestal geoptimaliseerd voor een bepaald toerengebied. Daar halen die Hamann dingen en replica's hun vermogen uit ten koste van een beetje koppel in het middengebied.
De werking van airboxsystemen is ook voor een groot deel afhankelijk van de lengte van de runners en het volume in de airbox, die zijn meestal geoptimaliseerd voor een bepaald toerengebied. Daar halen die Hamann dingen en replica's hun vermogen uit ten koste van een beetje koppel in het middengebied.
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Heb vorige week in een standaard 3.0 gereden.. en dat is echt een wereld van verschil... vondt hem gewoon een mak lammetje vergeleken bij de mijne...is gekocht door een maatje van me... binnenkort maar eens vergelijken... maar gevoelsmatig was ie BEHOOORLIJK langzamer
We moeten toch nog maar eens testen Bertje..
We moeten toch nog maar eens testen Bertje..
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Hier heeft iemand nog een airbox te koop. Voor een 3.0 Ik weet niet of dat ook op een 3.2 past.
http://board.carstyling.net/showthread.php?t=53581
http://board.carstyling.net/showthread.php?t=53581
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Alles nieuw uit doos, wat heb je precies nodig en welke prijzen moet je ongeveer neertellen om het CSL geluid uit een 3.0 M3 blok te krijgen?Paul schreef:Uhmm normaal zit je rond de 2200 euro voor box en dan nog AlphaN zien te vinden.. meestal 900 euro..
Voor de 3.0 liter.. kan ik je de box in ieder geval behooorlijk goedkoper leveren.. AlphaN kan dan ook "goedkoop" te regelen zijn...
Maar even serieus reken erop dat je voor een 3.0 voor 1200 klaar kunt zijn... wat pktjes erbij en tja die sound heh!!! heerlijk....
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Nee hoeft niet.. gaan gewoon 2 AlphaN chips in... 1 voor de ECU en 1 voor de Vanoscontroller.. Airbox erop.. ben je een middag/avond zoet mee.. en blazen maar...en zo veilig als wat.. want olietemp blijft mooi laag ivm het iets te rijk lopen.. (testbank geweest )
BTW de 3.0 waar ik mee gereden heb..van die vriend van me, blijkt kennelijk iets mis te zijn met de Vanos, onderin is echt NIEMAND thuis, bovenin trekt ie wel als een beest! Dus slecht vergelijkingsmateriaal..
Ding wil niet eens een rotonde om driften in de 2e versnelling.. dood!! onderin... had hem in de drift.. gas bij... op het laatst plankgas in de 2 en toerenteller ging niet verder dan 3000tpm wat resulteerde in onderstuur... valt niet mee te driften met dat ding..lijkt me dus de Vanos..
Maar goed, mijne heeft nu al 12000km achter de kiezen met de airbox, geen enkel probleem, en wordt GOED gebruikt!!!
BTW de 3.0 waar ik mee gereden heb..van die vriend van me, blijkt kennelijk iets mis te zijn met de Vanos, onderin is echt NIEMAND thuis, bovenin trekt ie wel als een beest! Dus slecht vergelijkingsmateriaal..
Ding wil niet eens een rotonde om driften in de 2e versnelling.. dood!! onderin... had hem in de drift.. gas bij... op het laatst plankgas in de 2 en toerenteller ging niet verder dan 3000tpm wat resulteerde in onderstuur... valt niet mee te driften met dat ding..lijkt me dus de Vanos..
Maar goed, mijne heeft nu al 12000km achter de kiezen met de airbox, geen enkel probleem, en wordt GOED gebruikt!!!
Ja wiet ik, maar toen siet ik nog net ien de vief ploegen tsjinst Ken net vrij kreien, scheisse!
www.mijnfriestypensucks.nl
www.mijnfriestypensucks.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
http://www.worldcarfans.com/tuners.cfm/ ... e46-bmw-m3
[img:500:375]http://www.germancarfans.com/tuners/706 ... 001.1M.jpg[/img]
MK Motorsport airbox system for E46 BMW M3
Text & photos courtesy MK-Motorsport Krankenberg GmbH
04-18-2006
Racing technology perfectly transferred to the road
Carbon fiber airbox for greater air volume
Lower intake temperature thanks to ram-air system
Dynamic air intake, higher air speed and more oxygen-rich air
Four different engine kits from 25 - 85 hp power boost
MK-Motorsport enjoys a long reputation of being at the forefront of research and development in the field of intake and exhaust gas distribution. This company from Ötigheim, Germany, which can look back over some 30 years of experience in motor racing, has transferred its latest development directly from the racing circuit onto the road. By conducting extensive test work on engine dynamometers and practical road tests on public roads and racing circuits, MK has developed its carbon fiber airbox system plus exhaust gas distribution system for the BMW E46 M3 ready for series production. The MK high-performance header was engineered with flow technology on a flow test bench (flow test bed for developing high-performance engines).
The carbon fiber airbox system obtains its intake air from a ram-air system located in the left wheel housing. Due to this, the manifold air temperature corresponds to the slipstream temperature and, accordingly, is considerably cooler than the air in the engine bay. This produces the effect that more air with a higher oxygen content and a higher flow velocity flows into the combustion chamber.
MK-Motorsport supplies the airbox system in four different configurations. Engine kit A consists of the carbon fiber airbox, a special air filter system, special Alfa-N electronics plus a Vmax override facility. MK-Motorsport generates an extra 25 hp by implementing these measures. Engine kit B additionally contains the MK high-performance header with an X pipe and MK rear silencer for a power boost of around 55 hp. Engine kit C features the additional installation of special MK camshafts, which boost the power by around 70 hp. Engine kit D additionally includes a complete cylinder head overhaul, which translates into an increase in power of around 85 hp.
The prices for the MK airbox system are between € 4,300 for kit A and € 17,140 for kit D. These prices include the complete fitting and statutory sales tax.
Further information at www.mk-motorsport.de
[img:500:375]http://www.germancarfans.com/tuners/706 ... 001.1M.jpg[/img]
MK Motorsport airbox system for E46 BMW M3
Text & photos courtesy MK-Motorsport Krankenberg GmbH
04-18-2006
Racing technology perfectly transferred to the road
Carbon fiber airbox for greater air volume
Lower intake temperature thanks to ram-air system
Dynamic air intake, higher air speed and more oxygen-rich air
Four different engine kits from 25 - 85 hp power boost
MK-Motorsport enjoys a long reputation of being at the forefront of research and development in the field of intake and exhaust gas distribution. This company from Ötigheim, Germany, which can look back over some 30 years of experience in motor racing, has transferred its latest development directly from the racing circuit onto the road. By conducting extensive test work on engine dynamometers and practical road tests on public roads and racing circuits, MK has developed its carbon fiber airbox system plus exhaust gas distribution system for the BMW E46 M3 ready for series production. The MK high-performance header was engineered with flow technology on a flow test bench (flow test bed for developing high-performance engines).
The carbon fiber airbox system obtains its intake air from a ram-air system located in the left wheel housing. Due to this, the manifold air temperature corresponds to the slipstream temperature and, accordingly, is considerably cooler than the air in the engine bay. This produces the effect that more air with a higher oxygen content and a higher flow velocity flows into the combustion chamber.
MK-Motorsport supplies the airbox system in four different configurations. Engine kit A consists of the carbon fiber airbox, a special air filter system, special Alfa-N electronics plus a Vmax override facility. MK-Motorsport generates an extra 25 hp by implementing these measures. Engine kit B additionally contains the MK high-performance header with an X pipe and MK rear silencer for a power boost of around 55 hp. Engine kit C features the additional installation of special MK camshafts, which boost the power by around 70 hp. Engine kit D additionally includes a complete cylinder head overhaul, which translates into an increase in power of around 85 hp.
The prices for the MK airbox system are between € 4,300 for kit A and € 17,140 for kit D. These prices include the complete fitting and statutory sales tax.
Further information at www.mk-motorsport.de
www.streetfire.net
zoeken op : Airbox
Staan 2 van mij op... geeft je misschien een klein idee van het geluid.. klinkt in het echie zooooooo much beter....
Ps is trouwens met Supersprint van voor naar achter + Supersprint Decat...
zoeken op : Airbox
Staan 2 van mij op... geeft je misschien een klein idee van het geluid.. klinkt in het echie zooooooo much beter....
Ps is trouwens met Supersprint van voor naar achter + Supersprint Decat...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Paul, heb die 2 filmpjes gezien, zit nog een beetje te twijfelen, omdat je moet gaan klooien met de luchtmassamater, andere ecu en een hoop geknutsel onder de kap.
Wat ik wel rap wil doen is die supersprint race uitlaatdemper, geeft net een wat beter geluidje.
Wat ik wel rap wil doen is die supersprint race uitlaatdemper, geeft net een wat beter geluidje.
Laatst gewijzigd door Knot op 20 apr 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen probleem Knot, maar dat geknutsel valt behoorlijk mee..
Box zit er in een avond op,chippies erin... luchtmassameter in de kast leggen..(snap niet wat je daar nog mee wilt, maar goed) en knallen maar...
Heb misschien mijn Supersprinteinddemper wel voor je te koop, is 6 maand oud, Race van rvs... geluid is zeer mooi en beschaafd, en ik ben toch iets van het luidere type... dus wil eigenlijk op zoek naar wat anders binnenkort..
Box zit er in een avond op,chippies erin... luchtmassameter in de kast leggen..(snap niet wat je daar nog mee wilt, maar goed) en knallen maar...
Heb misschien mijn Supersprinteinddemper wel voor je te koop, is 6 maand oud, Race van rvs... geluid is zeer mooi en beschaafd, en ik ben toch iets van het luidere type... dus wil eigenlijk op zoek naar wat anders binnenkort..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Tom V en 359 gasten