E36 M3 carbon airbox

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 15:16

Is het meer een theoretisch speeltje of merk je IRL ook dat je auto meer "punch" heeft bij hoge snelheden ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2006, 15:21

Zal een paar PK's schelen misschien en een iets betere gasreactie maar niet iets waar ik wonderen van zou verwachten. Waarschijnlijk wel een mooier aanzuiggeluid :)

De werking van airboxsystemen is ook voor een groot deel afhankelijk van de lengte van de runners en het volume in de airbox, die zijn meestal geoptimaliseerd voor een bepaald toerengebied. Daar halen die Hamann dingen en replica's hun vermogen uit ten koste van een beetje koppel in het middengebied.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 15:52

Oke Bert duidelijk antwoord. Hoe zit het eigenlijk met de luchtmassa meter ? Is de kans op vervuilen groter met een ram intake ? Of maakt het niets uit ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2006, 17:04

Als er nog een filter tussen zit zie ik daar niet zo veel problemen mee.

Paul

Bericht door Paul » 06 apr 2006, 01:08

Heb vorige week in een standaard 3.0 gereden.. en dat is echt een wereld van verschil... vondt hem gewoon een mak lammetje vergeleken bij de mijne...is gekocht door een maatje van me... binnenkort maar eens vergelijken... maar gevoelsmatig was ie BEHOOORLIJK langzamer



We moeten toch nog maar eens testen Bertje..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2006, 10:47

Standaard 3 liter M motor ? Of de 3 liter die in de 1 serie/3 serie ligt ?

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 06 apr 2006, 17:37

Hier heeft iemand nog een airbox te koop. Voor een 3.0 Ik weet niet of dat ook op een 3.2 past.

http://board.carstyling.net/showthread.php?t=53581

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 apr 2006, 13:52

Paul schreef:Uhmm normaal zit je rond de 2200 euro voor box en dan nog AlphaN zien te vinden.. meestal 900 euro..

Voor de 3.0 liter.. kan ik je de box in ieder geval behooorlijk goedkoper leveren.. AlphaN kan dan ook "goedkoop" te regelen zijn...

Maar even serieus reken erop dat je voor een 3.0 voor 1200 klaar kunt zijn... :D wat pktjes erbij en tja die sound heh!!! heerlijk....
Alles nieuw uit doos, wat heb je precies nodig en welke prijzen moet je ongeveer neertellen om het CSL geluid uit een 3.0 M3 blok te krijgen?

Paul

Bericht door Paul » 10 apr 2006, 13:29

Airbox + Alpha N..... en reken maar rond de 13 a 1500 euro compleet alles nieuw! en geen gebruikte rommel...

En vraag Andre maar naar de sound.... :D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 apr 2006, 13:43

Oke, en wat zijn de kosten van inbouw en waar eventueel laten doen?

Paul

Bericht door Paul » 11 apr 2006, 17:42

Zelf.... :D

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 11 apr 2006, 17:44

Moet je niet een deel van de kabelboom naar de motor doorsnijden dan?
Lijkt me nogal 'eng' om zelf te doen (als in: als je iets verklooit ben je meteen een fokking end verder voordat het weer in orde is). :roll:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 apr 2006, 18:33

Hmmz.. als er in de kabelboom gekut moet worden houdt t op in mijn geval.

Paul

Bericht door Paul » 11 apr 2006, 23:41

Nee hoeft niet.. gaan gewoon 2 AlphaN chips in... 1 voor de ECU en 1 voor de Vanoscontroller.. Airbox erop.. ben je een middag/avond zoet mee.. en blazen maar...en zo veilig als wat.. want olietemp blijft mooi laag ivm het iets te rijk lopen.. (testbank geweest )

BTW de 3.0 waar ik mee gereden heb..van die vriend van me, blijkt kennelijk iets mis te zijn met de Vanos, onderin is echt NIEMAND thuis, bovenin trekt ie wel als een beest! Dus slecht vergelijkingsmateriaal..

Ding wil niet eens een rotonde om driften in de 2e versnelling.. dood!! onderin... had hem in de drift.. gas bij... op het laatst plankgas in de 2 en toerenteller ging niet verder dan 3000tpm wat resulteerde in onderstuur... valt niet mee te driften met dat ding..lijkt me dus de Vanos..

Maar goed, mijne heeft nu al 12000km achter de kiezen met de airbox, geen enkel probleem, en wordt GOED gebruikt!!!

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 apr 2006, 23:44

paul 14 mei gaan we naar de ring. Bist er bei.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 apr 2006, 10:05

Paul,

Bedankt voor de info, als het zo ver is neem ik ff contact op met je om eventueel wat te regelen en/of meer info te krijgen.

Paul

Bericht door Paul » 15 apr 2006, 19:10

Geen probleem Knot!

@ Andre : wordt hem niet Andre, denk dat de auto dan bij de spuiter staat, en dat weekend moet ik werken, zit momenteel in de 5 ploegen, en kan NIET vrij..... :cry:

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 15 apr 2006, 19:29

Paul dat binne naai streken do sust met.

Paul

Bericht door Paul » 17 apr 2006, 22:03

Ja wiet ik, maar toen siet ik nog net ien de vief ploegen tsjinst :? Ken net vrij kreien, scheisse!

www.mijnfriestypensucks.nl

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 apr 2006, 16:41

http://www.worldcarfans.com/tuners.cfm/ ... e46-bmw-m3

[img:500:375]http://www.germancarfans.com/tuners/706 ... 001.1M.jpg[/img]

MK Motorsport airbox system for E46 BMW M3
Text & photos courtesy MK-Motorsport Krankenberg GmbH
04-18-2006


Racing technology perfectly transferred to the road

Carbon fiber airbox for greater air volume

Lower intake temperature thanks to ram-air system

Dynamic air intake, higher air speed and more oxygen-rich air

Four different engine kits from 25 - 85 hp power boost

MK-Motorsport enjoys a long reputation of being at the forefront of research and development in the field of intake and exhaust gas distribution. This company from Ötigheim, Germany, which can look back over some 30 years of experience in motor racing, has transferred its latest development directly from the racing circuit onto the road. By conducting extensive test work on engine dynamometers and practical road tests on public roads and racing circuits, MK has developed its carbon fiber airbox system plus exhaust gas distribution system for the BMW E46 M3 ready for series production. The MK high-performance header was engineered with flow technology on a flow test bench (flow test bed for developing high-performance engines).

The carbon fiber airbox system obtains its intake air from a ram-air system located in the left wheel housing. Due to this, the manifold air temperature corresponds to the slipstream temperature and, accordingly, is considerably cooler than the air in the engine bay. This produces the effect that more air with a higher oxygen content and a higher flow velocity flows into the combustion chamber.

MK-Motorsport supplies the airbox system in four different configurations. Engine kit A consists of the carbon fiber airbox, a special air filter system, special Alfa-N electronics plus a Vmax override facility. MK-Motorsport generates an extra 25 hp by implementing these measures. Engine kit B additionally contains the MK high-performance header with an X pipe and MK rear silencer for a power boost of around 55 hp. Engine kit C features the additional installation of special MK camshafts, which boost the power by around 70 hp. Engine kit D additionally includes a complete cylinder head overhaul, which translates into an increase in power of around 85 hp.

The prices for the MK airbox system are between € 4,300 for kit A and € 17,140 for kit D. These prices include the complete fitting and statutory sales tax.

Further information at www.mk-motorsport.de

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 apr 2006, 17:07

Ziet er gaaf uit, alleen die prijs zeg.... :(

Ik mijn geval voor een E36 M3 3.0 zal het iets goedkoper zijn maar dit is wat te aso.

Zijn er filmpjes op het net van t geluid van hun airbox en/of einddemper op een E36 M3?

Paul

Bericht door Paul » 18 apr 2006, 17:38

www.streetfire.net

zoeken op : Airbox

Staan 2 van mij op... geeft je misschien een klein idee van het geluid.. klinkt in het echie zooooooo much beter....

Ps is trouwens met Supersprint van voor naar achter + Supersprint Decat...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 apr 2006, 08:02

Paul, heb die 2 filmpjes gezien, zit nog een beetje te twijfelen, omdat je moet gaan klooien met de luchtmassamater, andere ecu en een hoop geknutsel onder de kap.

Wat ik wel rap wil doen is die supersprint race uitlaatdemper, geeft net een wat beter geluidje.
Laatst gewijzigd door Knot op 20 apr 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul

Bericht door Paul » 20 apr 2006, 11:21

Geen probleem Knot, maar dat geknutsel valt behoorlijk mee..

Box zit er in een avond op,chippies erin... luchtmassameter in de kast leggen..(snap niet wat je daar nog mee wilt, maar goed) en knallen maar...

Heb misschien mijn Supersprinteinddemper wel voor je te koop, is 6 maand oud, Race van rvs... geluid is zeer mooi en beschaafd, en ik ben toch iets van het luidere type... dus wil eigenlijk op zoek naar wat anders binnenkort..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 apr 2006, 12:43

Je wil nog meer herrie???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Tom V en 359 gasten