E36 M3 carbon airbox

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Paul

Bericht door Paul » 24 apr 2006, 22:54

Hahah dont worry... ding gaat volgende maand helemaal naar de spuiter....

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 24 apr 2006, 22:56

Top! :D

Voor de rest is ie namelijk helemaal goed. Die verlaging, wielen, interieur en kleur. Erg gaaf

Paul

Bericht door Paul » 24 apr 2006, 23:00

Thx... heb alweer andere wielen besteld.. ook weer 19inch... sorry Andre... toch weer karrewielen eronder...heb wat te compenseren :lol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 02 mei 2006, 14:25

Paul, kan die airbox van jou ook op een S52 (E36 3.2)?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 mei 2006, 14:45

Ja kan, inlaattraject van beiden is volgens mij helemaal hetzelfde.

Maar probleem is dat je je DME moet laten herprogrammeren. Je kan niet zomaar een andere chip er in steken zoals bij de 3.0. Of piggyback/standalone magagment maar zit je te kloten met dubbel vanos.

S50B30 (3.0) heeft een Bosch managment en de S50B32 (3.2) wagens hebben een systeem van Siemens, welke alleen serieel programmeren toestaat.

Of je moet er een LMM tussen vogelen en kijken of dat werkt.

DS Motorsport bied wel een Alpha N programma voor de 3.2L, geen idee wie dat nog meer doen. Carly zal het vast ook wel kunnen maar ik weet niet of je bekend bent met hun prijzen :lol:

http://john.gmstech.de/ Deze hebben een airbox met LMM aansluiting er in.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 mei 2006, 15:40

Bert, weer een voordeel voor de 3.0 dus? :)

In mijn geval de airbox monteren en een andere computer... alleen heb ik dan niks meer aan de GT computer die ik nog heb liggen (max 7900rpm ipv 7300) toch? Dat is wel zonde/jammer dan.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 mei 2006, 16:59

Ja ik vind het zeker een voordeel dat Bosch managment systeem, het is net hoe je het bekijkt.

Vanuit oog van de tuner is Siemens een mooi stukje techniek, omdat je de auto's livemappen kan, en niet elke keer een andere chip hoeft te maken. Swap even een nokkenas en je kan je software er zo voor corrigeren. Systeem is geavanceerder. Chipboer heeft het ook makkelijker, even stekker er in en klaar is kees.

Bosch is handiger als je liever zelf thuis aan je auto sleuteld met een lager budget. Een Viper2 Extreme chip of wat ook pik je zo op uit de UK voor een paar euro's en dan heb je 8100 RPM revlimit. Je bent hierdoor minder afhankelijk van de achterlijke prijzen die ze hier in NL voor een simpele remap of chip rekenen, die 9/10 keer toch bij superchips vandaan komt. Even DME er uit halen, chip inprikken en klaar is kees.

Waarom niet standaard die GT computer er in BTW?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 mei 2006, 17:59

Wil eerst een volledig jaar apk, dus moet nieuwe achterbandjes scoren, dan voor de apk gaan (met die computer komt ie er niet door). Wil m dan zo op de bank zetten, andere computer erin, rondje rijden en meteen weer op de bank zetten, dan weten we ook of er echt verschil in zit.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 02 mei 2006, 18:20

Ja, Alpha N is zo'n piggyback systeem, maar ik weet niet of dat zo gaat werken op een 3.2, vandaar de vraag.
Standalone management geloof ik niet zo in, dan betaal je met airbox en uitlaat ongeveer nog een M3 aan upgrades, is ook niet echt in verhouding meer. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 mei 2006, 18:41

Alpha-N is bij mijn weten gewoon een verzamelnaam voor de manier van aansturen, niet zozeer een merknaam :)

De reden dat een standalone moeilijk is met een 3.2L is de dual vanos, al geloof dat TEC3 en AEM daar nu wel een aansturing voor hebben inmiddels. Voorheen was dat altijd het struikelblok.

Ik vind soweiso veel van de performance mods voor een M3 niet in verhouding staan. 15 PK erbij door een set nokkenassen is leuk, maar niet voor 1500-2000 euro of whatever, zelfde met zo'n carbon airbox die bij Hamann 2500 euro of zo kost. Enige wat ik me voorstellen kan is dat je dat doet als je een M3 nieuw koopt, als je 90.000 euro op tafel gooien kan voor een nieuwe M3 dan kan zo'n setje er ook nog wel af.

Wat is trouwens het probleem met die GT computer en APK dan?? uitstoot te hoog? Die dingen volgens mij verder gewoon plug en play 1 dag vantevoren even uitwisselen :mrgreen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 mei 2006, 18:44

Dat ook wel, maar beter meteen op de bank dan weet ik het verschil ook.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 mei 2006, 19:41

Ben toch weer aan t kijken.

Hamann imitatie box en dan 2 andere chips, maar volgens mij is het ook mogelijk om een DME te laten programmeren (ik heb nog 1 extra liggen).

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 mei 2006, 14:17

Paul schreef:Nee hoeft niet.. gaan gewoon 2 AlphaN chips in... 1 voor de ECU en 1 voor de Vanoscontroller.. Airbox erop.. ben je een middag/avond zoet mee.. en blazen maar...en zo veilig als wat.. want olietemp blijft mooi laag ivm het iets te rijk lopen.. (testbank geweest )
Paul, haal je 2 standaard chips ergens vandaan en die klik je beiden in de DME computer? Moet wel een combinatie zijn omdat de ene airbox misschien meer inhoud heeft dan de andere?

Wat voor filter heb je aan de airbox hangen?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 mei 2006, 15:27

Zo'n carbon airbox maakt dat in de praktijk geen dikke herrie ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 mei 2006, 15:32

Rico, dat is ook de bedoeling, nu hoor je m niet, ik wil aanzuig en uitlaatgeluid horen, geen DTM shit maar nette inlaatklank en alleen een andere einddemper.

http://sjaro.speed.planet.nl/vlasblom/P ... om_001.wmv

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Jeroen89 en 424 gasten