E36 M3 carbon airbox
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja kan, inlaattraject van beiden is volgens mij helemaal hetzelfde.
Maar probleem is dat je je DME moet laten herprogrammeren. Je kan niet zomaar een andere chip er in steken zoals bij de 3.0. Of piggyback/standalone magagment maar zit je te kloten met dubbel vanos.
S50B30 (3.0) heeft een Bosch managment en de S50B32 (3.2) wagens hebben een systeem van Siemens, welke alleen serieel programmeren toestaat.
Of je moet er een LMM tussen vogelen en kijken of dat werkt.
DS Motorsport bied wel een Alpha N programma voor de 3.2L, geen idee wie dat nog meer doen. Carly zal het vast ook wel kunnen maar ik weet niet of je bekend bent met hun prijzen
http://john.gmstech.de/ Deze hebben een airbox met LMM aansluiting er in.
Maar probleem is dat je je DME moet laten herprogrammeren. Je kan niet zomaar een andere chip er in steken zoals bij de 3.0. Of piggyback/standalone magagment maar zit je te kloten met dubbel vanos.
S50B30 (3.0) heeft een Bosch managment en de S50B32 (3.2) wagens hebben een systeem van Siemens, welke alleen serieel programmeren toestaat.
Of je moet er een LMM tussen vogelen en kijken of dat werkt.
DS Motorsport bied wel een Alpha N programma voor de 3.2L, geen idee wie dat nog meer doen. Carly zal het vast ook wel kunnen maar ik weet niet of je bekend bent met hun prijzen
http://john.gmstech.de/ Deze hebben een airbox met LMM aansluiting er in.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja ik vind het zeker een voordeel dat Bosch managment systeem, het is net hoe je het bekijkt.
Vanuit oog van de tuner is Siemens een mooi stukje techniek, omdat je de auto's livemappen kan, en niet elke keer een andere chip hoeft te maken. Swap even een nokkenas en je kan je software er zo voor corrigeren. Systeem is geavanceerder. Chipboer heeft het ook makkelijker, even stekker er in en klaar is kees.
Bosch is handiger als je liever zelf thuis aan je auto sleuteld met een lager budget. Een Viper2 Extreme chip of wat ook pik je zo op uit de UK voor een paar euro's en dan heb je 8100 RPM revlimit. Je bent hierdoor minder afhankelijk van de achterlijke prijzen die ze hier in NL voor een simpele remap of chip rekenen, die 9/10 keer toch bij superchips vandaan komt. Even DME er uit halen, chip inprikken en klaar is kees.
Waarom niet standaard die GT computer er in BTW?
Vanuit oog van de tuner is Siemens een mooi stukje techniek, omdat je de auto's livemappen kan, en niet elke keer een andere chip hoeft te maken. Swap even een nokkenas en je kan je software er zo voor corrigeren. Systeem is geavanceerder. Chipboer heeft het ook makkelijker, even stekker er in en klaar is kees.
Bosch is handiger als je liever zelf thuis aan je auto sleuteld met een lager budget. Een Viper2 Extreme chip of wat ook pik je zo op uit de UK voor een paar euro's en dan heb je 8100 RPM revlimit. Je bent hierdoor minder afhankelijk van de achterlijke prijzen die ze hier in NL voor een simpele remap of chip rekenen, die 9/10 keer toch bij superchips vandaan komt. Even DME er uit halen, chip inprikken en klaar is kees.
Waarom niet standaard die GT computer er in BTW?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Alpha-N is bij mijn weten gewoon een verzamelnaam voor de manier van aansturen, niet zozeer een merknaam
De reden dat een standalone moeilijk is met een 3.2L is de dual vanos, al geloof dat TEC3 en AEM daar nu wel een aansturing voor hebben inmiddels. Voorheen was dat altijd het struikelblok.
Ik vind soweiso veel van de performance mods voor een M3 niet in verhouding staan. 15 PK erbij door een set nokkenassen is leuk, maar niet voor 1500-2000 euro of whatever, zelfde met zo'n carbon airbox die bij Hamann 2500 euro of zo kost. Enige wat ik me voorstellen kan is dat je dat doet als je een M3 nieuw koopt, als je 90.000 euro op tafel gooien kan voor een nieuwe M3 dan kan zo'n setje er ook nog wel af.
Wat is trouwens het probleem met die GT computer en APK dan?? uitstoot te hoog? Die dingen volgens mij verder gewoon plug en play 1 dag vantevoren even uitwisselen
De reden dat een standalone moeilijk is met een 3.2L is de dual vanos, al geloof dat TEC3 en AEM daar nu wel een aansturing voor hebben inmiddels. Voorheen was dat altijd het struikelblok.
Ik vind soweiso veel van de performance mods voor een M3 niet in verhouding staan. 15 PK erbij door een set nokkenassen is leuk, maar niet voor 1500-2000 euro of whatever, zelfde met zo'n carbon airbox die bij Hamann 2500 euro of zo kost. Enige wat ik me voorstellen kan is dat je dat doet als je een M3 nieuw koopt, als je 90.000 euro op tafel gooien kan voor een nieuwe M3 dan kan zo'n setje er ook nog wel af.
Wat is trouwens het probleem met die GT computer en APK dan?? uitstoot te hoog? Die dingen volgens mij verder gewoon plug en play 1 dag vantevoren even uitwisselen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Paul, haal je 2 standaard chips ergens vandaan en die klik je beiden in de DME computer? Moet wel een combinatie zijn omdat de ene airbox misschien meer inhoud heeft dan de andere?Paul schreef:Nee hoeft niet.. gaan gewoon 2 AlphaN chips in... 1 voor de ECU en 1 voor de Vanoscontroller.. Airbox erop.. ben je een middag/avond zoet mee.. en blazen maar...en zo veilig als wat.. want olietemp blijft mooi laag ivm het iets te rijk lopen.. (testbank geweest )
Wat voor filter heb je aan de airbox hangen?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico, dat is ook de bedoeling, nu hoor je m niet, ik wil aanzuig en uitlaatgeluid horen, geen DTM shit maar nette inlaatklank en alleen een andere einddemper.
http://sjaro.speed.planet.nl/vlasblom/P ... om_001.wmv
http://sjaro.speed.planet.nl/vlasblom/P ... om_001.wmv
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Jeroen89 en 424 gasten