S3 komt toch terug.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

S3 komt toch terug.

Bericht door Andre » 01 feb 2006, 17:47

http://www.germancarfans.com/spyphotos. ... 060126.002

Het leek er even op dat audi de S3 niet zou uitbrengen. Had wel wat meer power verwacht van audi.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 feb 2006, 18:07

Ja dat kan wel maar dan kan je de zuigers als asbakken gebruiken. Zo uit mijn hoofd herken ik 2 geplofte s3 motoren.

:D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 feb 2006, 18:32

Vind de S3 het net niet.... S4 vind ik daarentegen wel weer wat hebben.

Als hot hatch gewoon een GTI, CTR of OPC...

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 01 feb 2006, 23:01

Ben wel blij met een turbo motor ipv V6 voor de vooras. Voor de gewichtsverdeling (dus handling) is dat een stuk beter. Daarom destijds ook voor de 1.8T gegaan en niet voor een 3.0 V6

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 01 feb 2006, 23:04

ik zeg maar niks.......... zou maar alleen staan in mijn standpunt............... :?

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Edwin van der Velden » 01 feb 2006, 23:07

waarom Jeroen?

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 01 feb 2006, 23:14

vind de v6 heerlijk......zoals jij weet heb ik een r32 gereden van Breda naar Duisburg en terug en ik vind deze motor top. 250 pk is zat voor mij.. heerlijk geluid.. Een Golf GtI is ook wel leuk en snel maar ik hou niet van dieTurbo blokken edwin.... dat zou jij toch moeten weten..

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 01 feb 2006, 23:28

Jeroen,

qua motor is de V6 uiteraard de betere. Echter vind ik de rijeigenschappen van een Audi met turbo motor (lichte neus) 10 x beter. Mijn (engelse) oom heeft een A3 3.2 Q met DSG en S line pakket, echt een heerlijke scheurijzer, motor is super, DSG ook. Maar qua handling (buiten dat ik Haldex shit vind) ga ik liever voor een auto met wat gelijkere gewichtsverdeling.

Gelukkig hebben ze bij Audi het licht gezien en komt de motor van de nieuwe A4 op of zelfs achter de vooras.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 09:33

Sjoerd, turbo rijdt en stuurt beter dat geloof ik graag, maar je bent het toch wel met me eens dat een V6 ook wel een apart en mooi geluid produceert, dat heeft ook wel wat.

Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 02 feb 2006, 09:42

Knot schreef:Sjoerd, turbo rijdt en stuurt beter dat geloof ik graag, maar je bent het toch wel met me eens dat een V6 ook wel een apart en mooi geluid produceert, dat heeft ook wel wat.
Juist Knot een V6 produceerd gewoon een betere sound.. En dat vind ik ook wel wat hebben..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 09:48

Tunen is wel wat lastiger, maar geluid heeft ook wat, ook een directere reactie op het gas, enige probleem is het gewicht, dat moet je zelf maar goedmaken met stuurmanskunsten dan.

BartK
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:27
Locatie: Brabant

Bericht door BartK » 02 feb 2006, 13:53

Die foto's van de gele S3/A3 uit de bovenstaande link, weten jullie zeker dat het een S3 is?

Want audi heeft sinds kort een S3 interieur+onderstelpakket voor de A3 en een bodykitpakket voor de S3 waarbij exact dezelfde (gladde) bumpers zitten. Exact zoals op de foto's.

Overigens zijn ze bij audi wel helemaal getikt, voor S3 look bumpers en een dakspoiler vragen ze 2400 EUR......

Maar ja, als ze 4 mille vragen voor een navigatieset is het eigenlijk nog goedkoop..... gaat nergens meer over!

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 02 feb 2006, 14:48

Inderdaad, als je S, M of AMG spul wil hebben betaal je de hoofdprijs.

BartK
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:27
Locatie: Brabant

Bericht door BartK » 02 feb 2006, 15:05

Hee Hans, nee als optiepakket op elke willekeurige A3! Zelfs op een 1.6i of 1.9tdi....

Kun je nagaan.....

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2006, 15:08

Ja Bart en jij weet waarschijnlijk ook wat de kostprijs van zoiets voor Audi (of BMW of Mercedes) is; daar zit dus een marge op van hier tot Ingolstadt.

Leuk om weer eens wat van je te lezen trouwens!
Heb toevallig vorige week nog de aantekeningen van die onderstel-lezing bij de TUE gevonden, ga er nu ook echt mee aan de slag. :lol:

BartK
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:27
Locatie: Brabant

Bericht door BartK » 02 feb 2006, 15:21

Hoi Peter,

Dat je die aantekeningen nog hebt! Dan zijn er gedurende de tijd niet zoveel aantekeningen op de stapel bijgekomen :-)

Goed bezig zullen we maar zeggen 8) :D

Ik weet nog wel hoe die gesprekken gingen met automobieltoeleveranciers, ze kijken wat het nu kost, ze kijken wat de inkoop van onze materialen kosten, rekenen een beetje met het productieproces en zetten daar een paar procent op en dat moet dan je verkoopprijs zijn.... Ja toedeledokie, die bepaal ik zelf wel!

Een bumper zal ongeveer 5.00-5.50 EUR per kg inkoop voor een fabrikant mogen kosten. Moet het nog wel in kleur gespoten worden, maar dat gebeurd in dezelfde lakstraat als de rest van de auto om kleurverschil te voorkomen.

Maar op een normale A3 zitten toch ook al bumpers? Omdat je nu een gladde bumper hebt ipv één met een rubberen strip (die ook in kleur is) betaal je 2400EUR meer... pfffff. Dacht-t-niet!

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 02 feb 2006, 15:27

BartK schreef:Hee Hans, nee als optiepakket op elke willekeurige A3! Zelfs op een 1.6i of 1.9tdi....

Kun je nagaan.....
Ja dat bedoelde ik, alleen maar de betrefende pakketten kosten al een vermogen.

BartK
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:27
Locatie: Brabant

Bericht door BartK » 02 feb 2006, 18:49

Alhoewel.... als je naar de (dikke) remmen kijkt zal er toch wel een dikke motor in liggen... Kun je bij de gele auto goed zien (sommige fotos)....

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 02 feb 2006, 21:41

Ik heb die gele volgens mij in oktober al in de fabriek in Ingolstadt zien rijden. Tijdens een rondleiding door de fabriek zag ik dat ze daar bezig waren met het klaarmaken van de productielijn voor de nieuwe S3.

Ik ben heel benieuwd hoe de S3 zich gaat verhouden tot de 3.2V6 inderdaad. Die heb ik in de A4 gereden en dat loopt best lekker.

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Edwin van der Velden » 02 feb 2006, 21:48

Ik ben héél erg benieuwd wat de Leon Cupra voor een aandrijving gaat krijgen....introductie medio december.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 02 feb 2006, 22:35

doe es gek
5cyl turbo

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Edwin van der Velden » 02 feb 2006, 22:38

ik bedoel FWD als GTI of AWD als S3...

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 02 feb 2006, 23:03

fwd 99% ?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 10 feb 2006, 14:53

Wilbert schreef:
Knot schreef:Sjoerd, turbo rijdt en stuurt beter dat geloof ik graag, maar je bent het toch wel met me eens dat een V6 ook wel een apart en mooi geluid produceert, dat heeft ook wel wat.
Juist Knot een V6 produceerd gewoon een betere sound.. En dat vind ik ook wel wat hebben..
De oplossing ligt dus voor de hand.....V6 EN turbo('s) 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 feb 2006, 18:10

Hammer zoals je weet is Audi hier van afgestapt, volgens mij waren de die hards hier niet echt blij mee toch ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Mark 320iS, MParallel, Robbert92, SlowCo en 157 gasten