E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
leuk hoor
wel ff ander lichtmetaal scoren voor die kar.
trouwens 1302 ? ,andere foto wel 2002
trouwens die bmw plaat achterop zou ik er ook afhalen, dat staat ook niet mooi.
zou wel meer dingen wat mooier/beter maken, maar all in all lijkt het geen verkeerde basis
leuk klassieker rijden als het over het algemeen goed is...dat verzinkt klinkt niet als in zinkbad dompelen oid maar meer zink primer oid? magoed, wel een aardige basis denk.
wel leuk 980kg met in elk geval 200pk
wel ff ander lichtmetaal scoren voor die kar.
trouwens 1302 ? ,andere foto wel 2002
trouwens die bmw plaat achterop zou ik er ook afhalen, dat staat ook niet mooi.
zou wel meer dingen wat mooier/beter maken, maar all in all lijkt het geen verkeerde basis
leuk klassieker rijden als het over het algemeen goed is...dat verzinkt klinkt niet als in zinkbad dompelen oid maar meer zink primer oid? magoed, wel een aardige basis denk.
wel leuk 980kg met in elk geval 200pk
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik zie dat de E28 M5 van Offenga er nog staat.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=1599
Niet zo gek dat 'ie nog niet verkocht is gezien de prijs (26k). Maar dat bedrag is niet zo raar als je kijkt hoeveel werk en onderdelen er in zitten. Is die prijs wel reeel dan? Of is het zo dat je al het geld en moeite dat je in zo'n ombouw stopt nooit meer terug ziet? Dan is een ombouw eigenlijk kapitaalvernietiging want als je een mooie E30 netjes houdt wordt 'ie meer waard, gooi een V8 erin en het wordt minder (denk ik). Zou deze E28 zijn waarde houden?
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=1599
Niet zo gek dat 'ie nog niet verkocht is gezien de prijs (26k). Maar dat bedrag is niet zo raar als je kijkt hoeveel werk en onderdelen er in zitten. Is die prijs wel reeel dan? Of is het zo dat je al het geld en moeite dat je in zo'n ombouw stopt nooit meer terug ziet? Dan is een ombouw eigenlijk kapitaalvernietiging want als je een mooie E30 netjes houdt wordt 'ie meer waard, gooi een V8 erin en het wordt minder (denk ik). Zou deze E28 zijn waarde houden?
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Op die site staan auto's die allang verkocht zijn. Grote kans dus dat ook de M5 al verkocht is (maar misschien ook niet natuurlijk...). De markt voor dat soort bijzondere auto's is zeer klein lijkt me. Het is volgens mij ook een beetje wat de gek er voor geeft. Het kan dus ook wel een tijdje duren eer je een gek met geld en zonder inruil hebt gevonden als je hem weer kwijt wil. Het is wel een erg gaaf ding!Walter schreef:Ik zie dat de E28 M5 van Offenga er nog staat.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=1599
Niet zo gek dat 'ie nog niet verkocht is gezien de prijs (26k). Maar dat bedrag is niet zo raar als je kijkt hoeveel werk en onderdelen er in zitten. Is die prijs wel reeel dan? Of is het zo dat je al het geld en moeite dat je in zo'n ombouw stopt nooit meer terug ziet? Dan is een ombouw eigenlijk kapitaalvernietiging want als je een mooie E30 netjes houdt wordt 'ie meer waard, gooi een V8 erin en het wordt minder (denk ik). Zou deze E28 zijn waarde houden?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
kost idd veel geld alles bij elkaar en veel tijd om het netjes te maken.Walter schreef:Ik zie dat de E28 M5 van Offenga er nog staat.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=1599
Niet zo gek dat 'ie nog niet verkocht is gezien de prijs (26k). Maar dat bedrag is niet zo raar als je kijkt hoeveel werk en onderdelen er in zitten. Is die prijs wel reeel dan? Of is het zo dat je al het geld en moeite dat je in zo'n ombouw stopt nooit meer terug ziet? Dan is een ombouw eigenlijk kapitaalvernietiging want als je een mooie E30 netjes houdt wordt 'ie meer waard, gooi een V8 erin en het wordt minder (denk ik). Zou deze E28 zijn waarde houden?
prijs is niet zo gek, voordeel van zoiets is dat het niet of niet veel afschrijft en het een auto met karakter is.
koop bv een nwe kar en je schrijft hard af, dat heb je met zoiets leuk niet zo snel.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik denk dat zo een auto heel moeilijk door te verkopen is. Van de maker kopen is 1 ding, de auto later doorverkopen is veel lastiger. Er zit zoveel custom werk aan dat het niet even te repareren valt met onderdelen van de BMW-dealer.
Als verkoper vis je dan in een erg kleine vijver gegadigden. Voor 26 mille staan er namelijk zeer serieuze concurrenten te koop dus je zal net die ene 'gek' moeten vinden die dat bedrag ervoor over heeft.
Als verkoper vis je dan in een erg kleine vijver gegadigden. Voor 26 mille staan er namelijk zeer serieuze concurrenten te koop dus je zal net die ene 'gek' moeten vinden die dat bedrag ervoor over heeft.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
true, alhoewel er over het algemeen ook niet veel van zijn en het aanbod ook niet groot dus als er zo'n koper op de markt komt maak je wel kans
je moet dan wel een mooi iets hebben natuurlijk.
magoed, zo'n auto koop je voor jezelf en niet voor een ander, verder kijk eens hoeveel nwe auto's er wel niet zijn die dat/zo'n bedrag in 1 jaar afschrijven (en nog veel meer dan dat bedrag) terwijl ze in een saai voertuig rijden bv, wie is nu gek
je moet dan wel een mooi iets hebben natuurlijk.
magoed, zo'n auto koop je voor jezelf en niet voor een ander, verder kijk eens hoeveel nwe auto's er wel niet zijn die dat/zo'n bedrag in 1 jaar afschrijven (en nog veel meer dan dat bedrag) terwijl ze in een saai voertuig rijden bv, wie is nu gek
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Nee is gewoon kapitaalvernietiging al die motorswaps etc. Vooral omdat dit een circuitauto is.Walter schreef:Ik zie dat de E28 M5 van Offenga er nog staat.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=1599
Niet zo gek dat 'ie nog niet verkocht is gezien de prijs (26k). Maar dat bedrag is niet zo raar als je kijkt hoeveel werk en onderdelen er in zitten. Is die prijs wel reeel dan? Of is het zo dat je al het geld en moeite dat je in zo'n ombouw stopt nooit meer terug ziet? Dan is een ombouw eigenlijk kapitaalvernietiging want als je een mooie E30 netjes houdt wordt 'ie meer waard, gooi een V8 erin en het wordt minder (denk ik). Zou deze E28 zijn waarde houden?
Er is maar 1 ding wat racewagens werkelijk verkoopt en dat zijn rondetijden. Zet 2 keer een E92 M3 GTR te koop, 1 welke een kampioenschap gewonnen heeft, en de andere van een trackday rijder. Die van de trackdayrijder gaat bij gelijke specificaties minder opbrengen als de kampioensauto welke ook nog eens sneller verkocht word. Gegarandeerd.
Als je dus een tracktool verkopen wilt, dan kan het geen gek idee zijn om er desnoods een DNRT race mee te laten rijden aan het einde van een seizoen. Alleen dan ga je waarschijnlijk wel nat. Want stel zoiets rijd een 1.55 of iets in die geest. Je kan voor dat geld betere modernere auto's kopen die ook 1.55 rijden. Als je die 1.55 al rijd, meestal heb je vooral bij dat soort custom projecten behoorlijk wat tunings tijd nodig om het op de rails te krijgen.
Het enige wat nog wat oplevert als het over klassieke racewagens gaat is of een Motorsport fabrieksauto of een auto welke 100% authentiek naar dat regelement en met authentieke onderdelen opgebouwd is. Bijvoorbeeld een E30 M3 DTM enz.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
juist gaaf (meer apart) dat het een touring is, mooi zo'n kar, alles op papier ookWalter schreef:Jammer dat het een touring is (en die velgen...)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 36808.html
dat stuur er sowieso uit (makkie) en idd die velgen die plaats kunnen maken voor beter passende.
denk dat de velgen nog redelijk wat op kunnen brengen in de tuningswereld?
lijkt mij tenminste niet goedkoop zulke brede, dus mooi verkopen
al met al een leuke kar/combo als je een paar kleine zaken wijzigt oid, prijs ook netjes voor zoiets als ie verder
mooi/goed is.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Die velgen zijn nog simpel te veranderen
Walter schreef:Jammer dat het een touring is (en die velgen...)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 36808.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dit is ook een koopje slechts 17k damn...wie haalt die op, kun je veel DF fun mee hebben en of geld aan overhouden bij verkoop.
BMW M3 S50B32. 321PS
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW M3 S50B32. 321PS
17.000 EUR
Unfallfrei
Limousine, Gebrauchtfahrzeug
EZ 06/1988
160.000 km
Benzin
236 kW (321 PS)
Schaltgetriebe
BMW M3 E-30 with S50B32 engine 321PS for sale.
This is a org.M3 Body.
Engine.
-S50B32 engine from M3 E-36.
-6-seed gearbox from M3 E-36.
-3.25 differensial.
-Custom designed and welded exhaust from stainless steel.
Brakes.
-Brake calipers from M3 E-36
-Brake Discs BMW M3 E-36 drilled Brembo.
-Brake pads Brembo.
-Coils K&W springs.
Body & Interior.
-AC.
-Recaro seat in original upholstery.
-AC Schintzer mirrors.
-E-30 M3 EVO Lip.
-E-30 M3 EVO Rear spoiler in Carbon.
-BBS R17 Wheels.
The car is in Norway. We can arrange for transport and export doc. to most of Europe. Please
contact me on e mail : aasbil@outlook.com
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
voor zo'n bedrag kan je wel een gokje wagen wellicht., als race car zonder kenteken zou die het al waard zijn
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat ding is juist geen cent meer waard en word het ook niet meer.
Voor 17.000 koop je een complete E36 M3 racewagen met alle juiste goodies er al op of iets anders wat nog sneller gaat.
Hier is nog maar een klein deel E30 M3 van over. De juiste motor zit er niet meer in, dat is al een gemis. Verder is waarschijnlijk de voorophanging naar E36 M3 veranderd (E36 M3 schijven en klauwen) welke de stuurgeometrie van een E30 M3 verprutst.
Enige wat haast nog interessant is, is de kale koets met een E30 M3 vin, maar dan zou je hem al moeten gebruiken voor een restauratieproject oid.
Zelfs in onderdelen levert zoiets nog niet eens 17.000 euro op. Je moet weten dat prijzen voor auto's in Noorwegen behoorlijk hoog zijn, nog 2 keer zo duur als hier. Vandaar dus dat ze zo veel vragen.
Wil je geld verdienen aan een E30 M3 dan moet het al een originele zijn, of terug te bouwen naar origineel. Zo'n auto als die van Tristan bijvoorbeeld, die gaat geld opleveren na verloop van tijd maar zoiets niet.
Voor 17.000 koop je een complete E36 M3 racewagen met alle juiste goodies er al op of iets anders wat nog sneller gaat.
Hier is nog maar een klein deel E30 M3 van over. De juiste motor zit er niet meer in, dat is al een gemis. Verder is waarschijnlijk de voorophanging naar E36 M3 veranderd (E36 M3 schijven en klauwen) welke de stuurgeometrie van een E30 M3 verprutst.
Enige wat haast nog interessant is, is de kale koets met een E30 M3 vin, maar dan zou je hem al moeten gebruiken voor een restauratieproject oid.
Zelfs in onderdelen levert zoiets nog niet eens 17.000 euro op. Je moet weten dat prijzen voor auto's in Noorwegen behoorlijk hoog zijn, nog 2 keer zo duur als hier. Vandaar dus dat ze zo veel vragen.
Wil je geld verdienen aan een E30 M3 dan moet het al een originele zijn, of terug te bouwen naar origineel. Zo'n auto als die van Tristan bijvoorbeeld, die gaat geld opleveren na verloop van tijd maar zoiets niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
als race car doelde ik meer op een leuke track-day car, niet een auto om wedstrijden mee te rijden, al kan dat wellicht ook, ging er meer om dat, stel je kan er geen of moeilijk een kenteken op krijgen.
vind het persoonlijk leuker dan een e36 trackday car.
die 17.000,-eu vind ik het persoonlijk zeker waard (als die verder hard is of course)
vind het persoonlijk leuker dan een e36 trackday car.
die 17.000,-eu vind ik het persoonlijk zeker waard (als die verder hard is of course)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
De basis is een E30 cabrio, maar hij wijkt wel een beetje af van de andere projecten hier...
Meer op http://www.caferoadster.com/2015/03/mon ... ustoms-uk/" onclick="window.open(this.href);return false; en wat build-pics op http://www.survivorcustoms.com/2014/11/ ... 0type.html" onclick="window.open(this.href);return false;When Richard Fairbairn acquired this Jaguar E-type it was nothing more than a decoration in someone’s field; with no doors, no windows, no bonnet and no identity it had been left to dissolve and was well on its way. But Richard, no stranger to custom bikes and hotrods, saw his one chance to create a Frankenstein’s monster from a national treasure and seized it.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wow gaaf
al lijken die wielen/banden wat 'vreemd' , dat kan wel mooier/breder ook.
al lijken die wielen/banden wat 'vreemd' , dat kan wel mooier/breder ook.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Die touring is gaaf!
Gelukkig zijn die lelijke velgen te wisselen voor iets subtielers.
Een touring zal ook wel iets beter zijn tractie kwijt kunnen, grootste gedeelte van zijn hogere gewicht zit achter de achteras.
Kan zijn dat er een spacer achter de schijf zit zodat die verder naar voren komt ( e36 M3 schijf is 12.5mm hoger dan de e30 M3 schijf ), incl een adapter waar de remklauw op komt.
300mm.de doet dat ook zo met hoge schijven op een e30 veerpoot.
Wel gek dat je inprincipe met een gestolen auto zo zou kunnen racen.
Gelukkig zijn die lelijke velgen te wisselen voor iets subtielers.
Een touring zal ook wel iets beter zijn tractie kwijt kunnen, grootste gedeelte van zijn hogere gewicht zit achter de achteras.
Er hoeft geen e36 M3 onderstel onder te zitten die schijven kunnen ook pas gemaakt zijn op de e30 M3 naaf.Bert ///M3 schreef:Dat ding is juist geen cent meer waard en word het ook niet meer.
Voor 17.000 koop je een complete E36 M3 racewagen met alle juiste goodies er al op of iets anders wat nog sneller gaat.
Hier is nog maar een klein deel E30 M3 van over. De juiste motor zit er niet meer in, dat is al een gemis. Verder is waarschijnlijk de voorophanging naar E36 M3 veranderd (E36 M3 schijven en klauwen) welke de stuurgeometrie van een E30 M3 verprutst.
Enige wat haast nog interessant is, is de kale koets met een E30 M3 vin, maar dan zou je hem al moeten gebruiken voor een restauratieproject oid.
Zelfs in onderdelen levert zoiets nog niet eens 17.000 euro op. Je moet weten dat prijzen voor auto's in Noorwegen behoorlijk hoog zijn, nog 2 keer zo duur als hier. Vandaar dus dat ze zo veel vragen.
Wil je geld verdienen aan een E30 M3 dan moet het al een originele zijn, of terug te bouwen naar origineel. Zo'n auto als die van Tristan bijvoorbeeld, die gaat geld opleveren na verloop van tijd maar zoiets niet.
Kan zijn dat er een spacer achter de schijf zit zodat die verder naar voren komt ( e36 M3 schijf is 12.5mm hoger dan de e30 M3 schijf ), incl een adapter waar de remklauw op komt.
300mm.de doet dat ook zo met hoge schijven op een e30 veerpoot.
Wel gek dat je inprincipe met een gestolen auto zo zou kunnen racen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
leuke e28 met M5 motor
http://www.leboncoin.fr/voitures/785269282.htm?ca=12_s" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.leboncoin.fr/voitures/785269282.htm?ca=12_s" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Jammer van het standaard non-sport interieur.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
vond ik ook, die foto toen maar niet geplaatst, was niet echt bijzonder zeg maar
hadden ze wel zo'n oud type bmw recaro in kunnen doen oid.
hadden ze wel zo'n oud type bmw recaro in kunnen doen oid.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ha, die Fappers;
Interieur valt inderdaad nogal uit de toon, maar is ook weer een van de simpelst op te lossen minpunten. Liever zo dan dat de conversie niet deugdelijk is uitgevoerd of de koets al te krokant blijkt.
Interieur valt inderdaad nogal uit de toon, maar is ook weer een van de simpelst op te lossen minpunten. Liever zo dan dat de conversie niet deugdelijk is uitgevoerd of de koets al te krokant blijkt.
- Joostt
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 22:18
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Nieuwe shifter in m'n e30
Ondertussen druk bezig met een nieuwe motor te bouwen:
Ondertussen druk bezig met een nieuwe motor te bouwen:
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL